van 30km/u naar 160 en van 30km/u naar 200km/u

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 mar 2007, 18:53

M-bitious schreef:Met het handje geklokt haalt mijn M6 de 200 km/h in 12,5 seconden. (met launch control).

Frank.
met 2 vingers in de neus of moet je er echt wat voor doen...die tijden heb ik inderdaad wel vaker gezien voor de M6 schijnt dat je dat redelijk makkelijk kunt doen...super tijd, weet nog heel goed dat destijds toen de Ferrari F40 uit kwam en van 0 tot 200km/u rond de 12 sec deed ik dacht van wow das snel :lol: en dat is het ook nog steeds natuurlijk maar wel wreed dat een M6 zo'n beetje gelijk opgaat als de F40 alleen de M6 kan dat gewoon veel makkelijker dan in de racewagen F40 zeg maar, en daarbij door de safety controls veel veiliger, maar denk dat de F40 een heeeeeeeeeel andere belevenis meebrengt...hoop ik ooit eens te voelen, hoef niet zo'n Ferrari hoor, maar een keer erin tuffen op een afgesloten baan ergens hou ik me warm aanbevolen hh
Met de M6 en soortgenoten als Z06 is het leuk Ferrari plagen hh.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 19:32

rs2g60 schreef:volgens mij kan opa niet goed tellen vanaf 2sec begon het en bij 22sec was je op 220 op de teller dus ongeveer in 20sec zit hij op 200 net zo snel als een m3 :wink:
Maar 210 km/h op de teller is 200 echte km., dus ga nog maar es tellen. :wink:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 19:34

Met de M6 en soortgenoten als Z06 is het leuk Ferrari plagen hh.
Maar ik denk niet dat je er een F40 op 't circuit mee kan plagen. :wink:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 19:45

[/quote]met 2 vingers in de neus of moet je er echt wat voor doen...die tijden heb ik inderdaad wel vaker gezien voor de M6 schijnt dat je dat redelijk makkelijk kunt doen...super tijd[/quote]

Nee bij het afschieten met launch control moet je wel een kwispelende kont in bedwang houden, maar als dat voorbij is, schakelt de auto ook nog eens zelf op, telkens bij 8.250 rpm. Meten vanaf 30km/h is heel makkelijk, alleen af en toe aan het rechter flippertje trekken als je head up display knippert. Binnenkort komen er nog 40 paardjes bij.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 19:48

Opa schreef:
Met de M6 en soortgenoten als Z06 is het leuk Ferrari plagen hh.
Maar ik denk niet dat je er een F40 op 't circuit mee kan plagen. :wink:
Een M6 is een GT, dus niet erg circuit geschikt, maar de Z06 geef ik toch wel kans tegen de F40. Ach ik rij toch meer Autobahn en ik ben erg op mijn comfort gesteld.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 19 mar 2007, 19:55

40 pk erbij? Wat ga je doen?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 20:21

Naar Engeland. DMS tuning tovert er met ecu tuning 40 pk bij en 60Nm. Ik heb de rollenbank uitdraai gezien, want ik kon het niet geloven.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 20:51

maar de Z06 geef ik toch wel kans tegen de F40
Ik ben zaterdag nog ff met Hans in z'n Z06 meegereden en dat is idd. een beest van een auto.....we tikten de 310 km/h nog aan. :shock: 8)
Een F40 heb ik helaas nog nooit in gereden of meegereden, dus eigenlijk kan ik daar weinig over zeggen, maar aangezien die auto voor 't circuit is gemaakt denk ik dat ie 't de Corvette nijdig moeilijk zal maken, ook mede dankzij het lage gewicht van de Ferrari hoewel de Corvette natuurlijk ook niet veel weegt zit er volgens mij nog altijd 300 kg. voordeel in voor de F40. :wink:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 20:57

De Z06 is sneller over de Nordschleife dan de Lambo LP640. Dat is niet normaal meer. Oh en de eigenaar van de Z06 heeft een veel zwaardere portemonee, want die dingen kosten in verhouding geen moer. Ik heb de Corvette voorheen nooit bewonderd, en ik zou er nog altijd niet een willen hebben, maar sinds deze Z06, respect voor de totale performance!

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 21:00

Yep, dat geloof ik graag, maar die Lambo weegt 550 kg meer dan een F40. :wink:
En die Corvette kost in verhouding met andere supersportwagens geen drol.....veel auto voor 'weinig' geld. :)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 21:12

Kijk eens naar dit lijstje. De F40 is een superauto, maar toch al wat ouder. Nieuwe auto's sturen toch weer strakker.

http://www.fastestlaps.com/track26.html

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 19 mar 2007, 21:15

Ik denk ook niet dat je maar voluit moet gaan bonken op het circuit met zo'n ikoon als een F40. Als je uberhaupt een F40 kan betalen, heb je ook vast nog wel de centen voor een leuke tracktool, bv de nieuwe ZO6.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mar 2007, 21:33

De F40 heeft maar 4 keer een tijd op een circuit gezet daar:

http://www.fastestlaps.com/car4571bf8c098af.html

Het ligt er ook maar net aan welk circuit je neemt, 't ene circuit ligt de ene auto meer dan 't andere circuit.
Ook kan ik daar helaas niet vinden wanneer die tijden zijn neergezet, want de banden zijn de laaste jaren natuurlijk ook steeds beter geworden. :wink:

Maar ik heb nu verschillende lijstjes daar bekeken en de Z06 doet 't zeker niet slecht op 't circuit:

http://www.fastestlaps.com/car4571c3c67224f.html

Wat Elmar zegt is natuurlijk helemaal waar, zou zonde zijn als er weer een F40 werd afgeschreven.

8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 mar 2007, 21:48

M-bitious schreef:Naar Engeland. DMS tuning tovert er met ecu tuning 40 pk bij en 60Nm. Ik heb de rollenbank uitdraai gezien, want ik kon het niet geloven.
dat is wel heel netjes, maar das dan toch niet alleen chippen lijkt me...

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 mar 2007, 23:26

Nee het is het daadwerkelijk aanpassen van het motormanagement en de software voor de SMG bak.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 mar 2007, 00:31

M-bitious schreef:Nee het is het daadwerkelijk aanpassen van het motormanagement en de software voor de SMG bak.
Ik had het laatst ook al een paar keer over G-powerin Duitsland en die doen echt heel veel met BMW motoren, zo ook jou M6 motor lees hier maar een NL stukje...620 pk halen ze eruit...en zo te lezen zonder turbo's dus NA ik zou denk ik eerder voor G-power gaan, maarja tis jou geld, weet wel dat over het algemeen G-power niet de duursten zijn en wat ik weet nette lui, maar ik weet nog niet zoveel :cry: maar een kijkje nemen in hun keuken is zeker de moeite waard!

http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/ ... r_g6_coupe_

en hier nog een leuk overzicht van M5 en M6 V10 tuning...

http://www.autowereld.com/tuning/index.asp?merk=35

en hier de G-power link waarvan ik vind dat we eens met een stel een fabrieksbezoek moeten aanvragen daar, ik ga mee:D

http://www.g-power.de/326.html?&L=0


G-POWER Leistungskit G1 Plus S - Elektronik-Optimierung durch Kennfeldänderung
inkl. V-MAX-Aufhebung , Sportkatalysatoren 4-Rohr-Endschalldämpfer,Sportluftfilter i.V.
M6, Leistungszuwachs 43PS (32kW)


G-POWER V10 Triebwerk G6 5.0S - Umbau auf 5,5l - Rennsportmotor
620 PS (456KW) bei 8.200 U/min, ca. 580 Nm bei 6.200 U/min.
(0-100 Km/h) ca. 4,0 sec., (0-200 km/h): ca. 11.2 sec.
Umbau bestehend aus strömungsoptimierter Zylinderkopfbearbeitung, G-POWER Sportnockenwellen, gewichtsoptimierte G-POWER Pleuel, Kolbenbearbeitung - Ventiltaschenänderung, G-POWER feingewuchtete Kurbelwelle, Optimierung der Einzeldrosselklappenanlage und Ansaugtrichter, G-POWER RAM AIRBOX, G-POWER Kennfeldabstimmung auf Leistungsprüfstand. Aufhebung der Geschwindigkeitsbegrenzung auf 330 km/h (begrenzt), komplette G-POWER Edelstahlsportauspuffanlage inkl. Sportkatalysatoren ab Krümmer.

Zusätzlich im Umbau enthalten: G-POWER Sportbremsanlage G400/6 Vorderachse,
G-POWER Gewindefahrwerk G6 – RS, G-POWER Schmiederadsatz ab 20" - S III, G-POWER Tachoerweiterung auf 360 km/h, G-POWER Aerokit HIGHLINE in CARBON gewichtsoptimiert - BLACK-Line mit Zusatzbelüftung bestehend aus Frontstoßstange mit 30% mehr Lufteinlass, Seitenschweller, Heckstoßstange, Kofferraumaufsatz mit mehr Abtrieb, G-POWER Schriftzug -
Umbau nur bei G-POWER direkt im Haupthaus

dat is hier te vinden amar je kunt ook zelf bladeren veel te veel mooie info haha;

http://www.g-power.de/699.html?&L=0

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 20 mar 2007, 07:56

Alhoewel mijn velgen er vandaan komen, hebben de meeste Duitsers geen goed woord over voor g-power. Die ruim 40 pk ombouw werkt met andere kats, maar kost rond de 7.500 euro. Dit wordt ook door Hartge aangeboden. Wat goed schijnt te zijn is de kit van Kelleners, die ook andere nokkenassen inbouwt, kost 12.500 euro. De 5,5 liter ombouw vind ik veel te duur, is pas interessant als je gaat reviseren. G-power heeft er tot nu toe nog geen een van verkocht! Ook dit wordt door meerderen aangeboden. Racing Dynamics biedt nog een 750pk V12 ombouw, ook zeer kostbaar.

Ik vind de tuning van M motoren eigenlijk veel te duur, dus ik zoek het meer in producten van Dinan en Evosport: 3.9 differentieel, andere pulleys, beter spruitstuk (erg duur). Gezien de beperktheid waarmee je echt hard kunt rijden volstaat 550pk voor mij prima. Alles wat je later op een M monteert, schrijf je ook weer direct af, en meestal werkt het bij inruil tegen je. DMS tuning heeft geen negatieve invloed. Het is onvindbaar, geeft meer rijplezier, en de begrenzer is eraf (was bij mij al). Rond de 620 pk uitkomen, kost meer dan 20.000 euro. Moet je eens in een Z06 investeren!

Frank.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Bericht door Eric-328 » 23 mar 2007, 11:20

Ik heb gisteren met de racer de tijd van 100-160 km getest. (3e versnelling) Heb hem laten lopen tot 170 km/h op de teller. Kwam uit op 6.8 sec.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 mar 2007, 12:30

Dat is behoorlijk rap!
Haalt jou 328i 170 op de teller in 3? Of bedoel je dat je gestart ben in 3?

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Bericht door Eric-328 » 23 mar 2007, 12:34

Begonnen in 3. Bij iets meer dan 160 schakelen. Bedenk wel dat mijn auto behoorlijk licht is >1200 kg.Daarnaast is hij motorisch niet standaard.
Ik weet overigens hoe en of mijn sper de eindsnelheid per versnelling beinvloed (Weet Bert wel :wink: )

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 mar 2007, 12:42

OK,

160 teller is evengoed vrij hard, meen dat de 325i/328i bakverhoudingen hetzelfde zijn als van de M3. Enige is dat de M3 verder door kan in toeren.
Als ik met de M3 170 in 3 rij, staat de toerenteller ergens rond de 7500tpm :shock:

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Bericht door Eric-328 » 23 mar 2007, 16:04

Werd gisteren opgeduwd door een clio 2.016v sport. Liet hem gaan. Stond opeens naast mij aan het stoplicht. Schiet hij er als een gek vandoor. Ik rij normaal weg. Tijdje daarna rijdt hij voor mij de autosnelweg op; 2-baans invoegstrook. Nu kon ik het niet laten om ook gas te geven. :wink: Toen hij naar rechts ging op de 2-baans invoegstrook vol-gas langs hem gevlogen. Was echt een verschil. Daarna ging hij bumperkleven.... :? Terug naar de 3 en vloeren.... Hij zal vreemd opgekeken hebben dat hij zo weg werd gereden door een 316i :wink:

(spec clio; 179 pk 0-100; 7.4sec 0-160; 17,6 sec)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 mar 2007, 16:44

HAha,

Zoiets heb ook ooit eens meegemaakt toen ik nog in bezit was van mijn Clio I ('93-er). Haalde op de uitvoegstrook een, ik denk, 325i in en draaide de snelweg af. Bij het 1e stoplicht kwam hij naast me staan, ligt op groen en weg was ik. De 325i bleef wel in de buurt maar kwam er niet meer voorbij, ben niet verder gegaan dan zo'n 130 op die weg.
Maar goed mijn Clio was ook niet bepaald standaard, 0-200km/u in ongeveer 30s.

Helaas ben ik nooit zo'n Clio Sport tegengekomen :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 23 mar 2007, 16:51

altijd leuk met een wolf in schaapskleren :twisted:
ooit een keer tegen een toch wel snelle motor gereden hij gassen, ik was iets eerder weg en hij plat op dat ding achter mijn bumper en boven de 260 reed ik steeds verder weg van hem...(ding kon 285km/u)ik reed in een compact 316i later eind verder bij stoplichten stopt ie naast me, wijst ie naar me en de motorkap ik raam omlaag, jee zegt ie wat voor motor heb je erin :lol: ow zeg ik een E36 M3 blok getuned tot minimaal 320pk en snelheidsdingen eraf enzo :twisted: ah zegt ie dacht al hoe kan dit nu hhh toen kreeg ik een dikke duim van cool/gaaf en reden we rustig verder mooie momenten des levens :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 mar 2007, 16:54

Prachtig is dat :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Spinazie, vigilante, Wimo en 10 gasten