The Empire State

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: The Empire State

Bericht door WJ » 01 mei 2012, 10:55

Idd, erg leuk die foto's!
romo schreef:Zie ik daar op het linker schip een SR-71 op het flight deck staan...............
Volgensmij ook! :shock: epic

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mei 2012, 10:59

Schitterende kieken!

Loop je daar met een spiegelreflex rond Rob?

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 mei 2012, 11:19

Rebel schreef:
- Na dat ik deze foto had gemaakt, riep de rechtse motorijder...." HEY Fuckface, no pictures!

-Waarop ik zei..."Are you tokking to me? ...."Are you tokking to me?"..... Nigger....
Het enige wat ik daarna nog herinner was dat ik tegen Nicole riep "Rennuhhhhhh"........

-Yeah right ;-)
Hmmmmmmmm....... :roll:

In de metro wilde ik een paar foto's maken van een jongedame die schilderijen verkocht. Ze verzocht me heel vriendelijk geen foto's te maken. Dan respecteer je dat. Soms zijn mensen het zat. Al die toeristen/fotografen in NYC.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2012, 11:40

zal waarschijnlijk ook te maken hebben met illegale en of legale praktijken in verkopen van zaken ?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 mei 2012, 12:22

Leuke foto's! Wil ook weer een keer naar NYC, 1 keer geweest, was echt super toen!

Rein

Bericht door Rein » 01 mei 2012, 16:02

Wederom gave foto's! Meer graag :please:

Naar aanleiding van dit topic 2 jaar terug naar NYC geweest, nu ik dit weer zie begint het toch weer te kriebelen.. Eerst de studie maar eens afronden, of wie weet op stage naar NYC :D

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 mei 2012, 18:54

Met een klein beetje geluk in september weer richting NY, dan van daaruit naar Charlotte, NC en weer terug :banging:

1 keer geweest in 2010 en dat smaakte definitief naar meer!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mei 2012, 19:04

Ik vind het land qua natuur/landschappen meer dan prachtig, tevens ben ik ook een Western liefhebber......maar ik weiger principieel naar een land te gaan waar eerst geheel je doopceel gelicht wordt om vervolgens toestemming te krijgen om er voet op de bodem te zetten..............werkelijk ongehoord.

Wat kom je doen?

Wat eet je?

Je bankgegevens............werkelijk niets blijft onbekend, dan denk ik ; bekijk het een beetje, en nu niet met die dooddoener aankomen dat als je niets te verbergen hebt dat je dan niet zo moeilijk moet doen.....daar krijg ik braakneigingen van.

Sterker, ik heb momenteel niet eens een paspoort, donder toch op met je vingerafdrukken, een ster ontbreekt er nog net aan........

Ik blijf liever op Balkonia dan dat ik me hier aan laat onderwerpen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2012, 19:17

dat geouwehoer en al die info lijkt me ook niks...ben der ook nog nooit geweest :lol:

trouwens, is dat met die vingerafdrukken niet geschrapt nadat ze het eerst een tijdje lieten lopen?
dus stel je moet nu een nieuw paspoort halen is dat nu nog steeds zo?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 mei 2012, 19:46

romo schreef:Ik vind het land qua natuur/landschappen meer dan prachtig, tevens ben ik ook een Western liefhebber......maar ik weiger principieel naar een land te gaan waar eerst geheel je doopceel gelicht wordt om vervolgens toestemming te krijgen om er voet op de bodem te zetten..............werkelijk ongehoord.

Wat kom je doen?

Wat eet je?

Je bankgegevens............werkelijk niets blijft onbekend, dan denk ik ; bekijk het een beetje, en nu niet met die dooddoener aankomen dat als je niets te verbergen hebt dat je dan niet zo moeilijk moet doen.....daar krijg ik braakneigingen van.

Sterker, ik heb momenteel niet eens een paspoort, donder toch op met je vingerafdrukken, een ster ontbreekt er nog net aan........

Volgens mij wordt 'Wat kom je doen?' in elk land gevraagd en om mijn bankgegevens is ook nooit gevraagd. ;) Maar dat terzijde, het is allemaal wel een beetje overdreven ja, vingerafdrukken en ik geloof dat ik ook zelfs een foto van mijn hoofd moest laten maken bij de douane aldaar.. Ze zijn op z'n zachts gezegd een beetje paranoïde daar. ;)

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 01 mei 2012, 20:15

romo schreef:Ik vind het land qua natuur/landschappen meer dan prachtig, tevens ben ik ook een Western liefhebber......maar ik weiger principieel naar een land te gaan waar eerst geheel je doopceel gelicht wordt om vervolgens toestemming te krijgen om er voet op de bodem te zetten..............werkelijk ongehoord.

Wat kom je doen?

Wat eet je?

Principes zijn goed. Ik zou zomaar hetzelfde kunnen reageren.... totdat je erachter komt dat dat niets verandert, en je vooral jezelf beperkingen op legt.

Maar niet iedereen wil/hoeft naar de USoA natuurlijk...
Choose your battles...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mei 2012, 20:24

Dat is ook zo, IMHO is dat hele gehype over reisen zowieso over the top, want je moet er toch geweest zijn? Je moet het toch wel met eigen ogen aanschouwd hebben? Want het is toch zo verrijkend voor je persoonlijkheid....................mijn god, wat zullen we toch armoedig van geest blijven als je ergens niet komt, ja je bent een cultuurbarbaar off scale...........wat een gezeik............

Ja overal naar toe, vervolgens er achter komen dat je toch het lekkerst schijt op je eigen pot...........

Zo, rant modus on/off....................wat je maar wil...........

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 01 mei 2012, 20:30

Sow. weer wat geleerd vandaag: thx! :drieling:

Urban dictionary:
Rant Mode:

When chearleaders piss you off with their anoying bullshit you go into rant mode.

Chearleader: "hahahahahahah ahhhhhhhhhhh omg omg omg omg omg look look look look ahhhhhhh lolololololololol whateeevvverrr whateeevvverrr like like like like ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh."

Timothy: Face turns red, starts banging head into wall and cursing he is now entering rant mode. "&@&$? Chearleaders shut the &$@! I would rather shove a glass tube in my own penis hole and smash it with a hammer than to listen to your $&@? anymore!"

romo

Bericht door romo » 01 mei 2012, 20:45

Nooit te beroerd om wat discussies aan te wakeren............. :lol:

Maar die platen zijn erg fraai, laten we daar naar terugkeren..............

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2012, 21:58

Tof dat er toch nog een paar mensen de foto's waarderen :lol:

Uiteraard was het verhaal omtrent die motorrijders "geromantiseerd" ;-)

Het vliegdekschip USS "Entrepid" is gebruikt in de vietnam-oorlog. (links op de foto) Het is een museum met een compleet arsenaal aan vliegtuigen en helicopters uit de Amerikaanse geschiedenis. Zo ook de SR-71 Blackbird.
Ik heb daar overigens betere foto's van. Die moet ik er dan even bijzoeken. Ik heb van die 5 bezoeken aan NYC ruim 4000 foto's.
Om antwoord te geven op Hielke zijn vraag. Loop je daar met een spiegelreflex rond. Soms wel en soms niet. Steeds minder. In Bepaalde buurten kun je het beter achterwege laten. Draag ook nooit fototassen of rugzakken, of een camara om mijn nek/buik. Altijd een lederen casual heuptas met schouderriem, alsof je er woont, werkt of studeert ;-)

Ik heb naast een spiegelreflex ook een Canon G11. Past prima in je jaszak en maakt ook fraaie foto's. Ik ben nooit een liefhebber geweest van studiofotografie of fotograferen met statief of "lang" gefriemel. Zonde van de tijd, je bent immers ook op vakantie. En de tijd dat je door een zoeker kijkt met je ogen mis je weer iets anders op straat. In NYC is in iedere straat en op iedere hoek wel iets te zien of te beleven. Dus ik ben meer het type van kijken, richten drukken...next!
Uiteraard ben ik wel bekend met de basisregels van fotografie ;-)

Strenge controles naar de USA. Dat valt best wel mee. Die veiligheid werkt tweezijdig. Zelf voel je je ook veilig. Geen stad ter wereld waar zoveel politie op straat is als in NYC. Dat ze ieder jaar bij aankomst een eyescan en vingerafdrukken willen hebben is geen problem. Ik heb niks te verbergen.
Wij nederlanders zijn hierin nog bekrompen, denk ik. Ze kunnen hier in Nederland ons surfgedrag, alle bankhandelingen, ons winkelgedrag, eetgedrag, belgedrag etc etc...allemaal monitoren. Wat maakt het dan nog uit om die vingerafdruk te geven?

Hadden wij hier in Nederland ook maar van iedere "buitenlander" een vingerafdruk en eyescan...
Nee, hierdoor moet je je niet laten weerhouden om deze levendige stad te bezoeken. Eerder het feit, dat als je er eenmaal bent geweest, dat je besmet bent met het "virus" en keer op keer terug wilt.

Ik zal zometeen deel 4 posten

romo

Bericht door romo » 01 mei 2012, 22:01

Deel 5 man............. :D

Ik wach verd.mme al de hele dag.................... :kikker:

Ens sorry vor OT hierboven, ik liet me even gaan.......... :shithappens:

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2012, 22:43

Niet zo gretig! eerst 4 en dan 5!

Hier heb je een teaser van 5

Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2012, 23:11

1. Een kubieke meter chinees..
Afbeelding

2. Stil protest tegen het beleid in China
Afbeelding

3. Nice wheels!...Het blijft een sinistere bak en kost daar minder als een beetje Golf hier
Afbeelding

4. Dit is het mooie aan New York. Het loopt vaak voorop. Verbod op roken in parken, pleinen en drukke straten zoals times square. Dit jaar is Mike Bloomberg bezig met een verbod op roken in appartementen binnenshuis, aangezien bewoners hier onderling last van hebben. Hulde voor Mike's kruistocht tegen de rokers ;-)
Wij volgen hier uiteraard de trend een aantal jaren later...

Afbeelding

5. Roof party...
Afbeelding

6. Mother earth loves you....love mother earth....
eco-shit on the wall.....en dan zo'n zuipende vlaggenschepen rijden..... :lol:
Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2012, 23:31

Deel 4 part two..

1. Times Square
Afbeelding

2 Times Square
Afbeelding

3. Halleeelujaaaa ...Mijn god, ik mis Ronald Reagan
Afbeelding

4.Mooiste tijd om naar NYC te gaan is eind Mei. De hele stad staat vol met tulpen.
Afbeelding

5. Free Enterprise..
Afbeelding

6. Central parc...Moms fishing with the kids
Afbeelding

7. Lazy sunday in Central Parc
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2012, 23:37

mooie foto's en contrasten...

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 01 mei 2012, 23:41

Rebel schreef: 4. Dit is het mooie aan New York. Het loopt vaak voorop. Verbod op roken in parken, pleinen en drukke straten zoals times square. Dit jaar is Mike Bloomberg bezig met een verbod op roken in appartementen binnenshuis, aangezien bewoners hier onderling last van hebben. Hulde voor Mike's kruistocht tegen de rokers ;-)
Dit vind ik toch wel een lastig punt, straks mag je ook geen scheten meer laten, hardop praten, of hakken aan in je eigen huis omdat de buren er mogelijk last van hebben? En wat te denken van baby's.... Op straat en parken roken verbieden vind ik al wat overdreven maar kan ik begrijpen, je eigen huis vind ik volkomen onzin. Je kan het ook overdrijven(waar ze in Amerika erg goed in zijn)

P.s. mooie foto's :thumbup: NYC blijft een van mijn favoriete steden. Wat voor DSLR en lens(en) gebruik je?

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2012, 23:55

Deel 4 - part three

1. OH MY GOSHHHH.....
Afbeelding

2. The Cooper Union
Afbeelding

3. USS Entripid
Afbeelding

4. SR-71
Afbeelding

5. Chopper's
Afbeelding

6. Het oorlogsschip de "USS New York" gemaakt van het gesmolten staal van het World Trade Center (Twin Towers) kosten 1 miljard dollar. Was tijdens de Fleetweek voor het eerst in New York. Amerikanen zijn er trots op.
Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 02 mei 2012, 00:10

maarten22 schreef:
Rebel schreef: 4. Dit is het mooie aan New York. Het loopt vaak voorop. Verbod op roken in parken, pleinen en drukke straten zoals times square. Dit jaar is Mike Bloomberg bezig met een verbod op roken in appartementen binnenshuis, aangezien bewoners hier onderling last van hebben. Hulde voor Mike's kruistocht tegen de rokers ;-)
Dit vind ik toch wel een lastig punt, straks mag je ook geen scheten meer laten, hardop praten, of hakken aan in je eigen huis omdat de buren er mogelijk last van hebben? En wat te denken van baby's.... Op straat en parken roken verbieden vind ik al wat overdreven maar kan ik begrijpen, je eigen huis vind ik volkomen onzin. Je kan het ook overdrijven(waar ze in Amerika erg goed in zijn)

P.s. mooie foto's :thumbup: NYC blijft een van mijn favoriete steden. Wat voor DSLR en lens(en) gebruik je?

Hoi Maarten, het liefste gebruik ik de 70-200 in combinatie met de 7D (1.6 crop). Je staat dan zover van de mensen af dat ze geen idee hebben dat er iemand een foto maakt.
Maar ook de compacte G11 die ook in RAW schiet is ideaal en gebruik ik regelmatig.
NYC en Miami zijn een must als je nog nooit naar de VS bent geweest. Miami is ook zeer fotogeniek. Met name de laatste 10 jaren ondergaat Miami een Metamorfose. Schitterende architectuur en relaxte sfeer.

Wat het roken betreft heb je enigzins gelijk. ik chargeer ook maar een beetje ;-)

Rebel

Bericht door Rebel » 16 mei 2012, 23:34

10 dagen NYC, nog ff... aftellen is begonnen :vliegen:

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 17 mei 2012, 12:15

Rebel schreef:
maarten22 schreef:

Hoi Maarten, het liefste gebruik ik de 70-200 in combinatie met de 7D (1.6 crop). Je staat dan zover van de mensen af dat ze geen idee hebben dat er iemand een foto maakt.
Maar ook de compacte G11 die ook in RAW schiet is ideaal en gebruik ik regelmatig.
NYC en Miami zijn een must als je nog nooit naar de VS bent geweest. Miami is ook zeer fotogeniek. Met name de laatste 10 jaren ondergaat Miami een Metamorfose. Schitterende architectuur en relaxte sfeer.

Wat het roken betreft heb je enigzins gelijk. ik chargeer ook maar een beetje ;-)
Mooie gear. Gebruik zelf een 550d met een 70-200 F4 IS lens. Heb nog gekeken naar de F2.8 maar vond die toch wat te zwaar. Welke lens gebruik je hieronder? Twijfel nog erg tussen de canon 15-85 en 24-105l lens. Helaas nog niet naar Miami geweest maar staat zeker op de to do list.

Plaats reactie