Avalanche (ar98)
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Omgeving Rotterdam.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Gelukkig is de maand april voorbij. Een kleine 5K is naar reparaties en onderhoud gegaan. Je bent met de ene bezig en de andere komt alweer.
Deze maand heb ik de S320cdi uit de schorsing gehaald. Wat rijden met de auto lijkt me beter dan een lange tijd stil te laten staan. De airco deed het niet meer door een lekkage. De condensor bleek te lekken en bij het demonteren was te zien dat de intercooler ook beschadigd was.
Het is allemaal vervangen en vervolgens deed een dimlicht het niet. Nieuwe lampjes hielpen niet en de zekeringen waren goed. De oorzaak was niet te vinden. Bij het starten van de auto wilde de automaat opeens niet meer uit de P. Het loskoppelen van de accu voor een half uur hielp niet.
Vorig jaar is de remschakelaar vervangen en die kan vreemde storingen veroorzaken. Vrijdag toch maar een nieuwe remschakelaar besteld bij de MB dealer en vandaag was die binnen. Alles doet het weer. Inclusief het dimlicht...
De Avalanche heeft zijn onderhoud gehad en je merkt ook bij zo'n auto het verschil. Vooral op klinkers rijdt het nu beter en je waardeert het comfort weer als je even iets anders gereden hebt.
De laatste week was er aardig stof/pollen in de lucht. Je mag door het gescheiden regenwater afvoersysteem de auto niet voor het huis wassen. De bekende wasboxen:
Hoezo groot?

Edit: spelfouten
Deze maand heb ik de S320cdi uit de schorsing gehaald. Wat rijden met de auto lijkt me beter dan een lange tijd stil te laten staan. De airco deed het niet meer door een lekkage. De condensor bleek te lekken en bij het demonteren was te zien dat de intercooler ook beschadigd was.
Het is allemaal vervangen en vervolgens deed een dimlicht het niet. Nieuwe lampjes hielpen niet en de zekeringen waren goed. De oorzaak was niet te vinden. Bij het starten van de auto wilde de automaat opeens niet meer uit de P. Het loskoppelen van de accu voor een half uur hielp niet.
Vorig jaar is de remschakelaar vervangen en die kan vreemde storingen veroorzaken. Vrijdag toch maar een nieuwe remschakelaar besteld bij de MB dealer en vandaag was die binnen. Alles doet het weer. Inclusief het dimlicht...
De Avalanche heeft zijn onderhoud gehad en je merkt ook bij zo'n auto het verschil. Vooral op klinkers rijdt het nu beter en je waardeert het comfort weer als je even iets anders gereden hebt.
De laatste week was er aardig stof/pollen in de lucht. Je mag door het gescheiden regenwater afvoersysteem de auto niet voor het huis wassen. De bekende wasboxen:
Hoezo groot?
Edit: spelfouten
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28640
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 635csi Avalanche
haha flink verschil!
en idd wassen kan geen kwaad... mijn auto ziet er ook niet meer uit, zwart icm stof/pollen is geen goede combi
en idd wassen kan geen kwaad... mijn auto ziet er ook niet meer uit, zwart icm stof/pollen is geen goede combi

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Topic is gesplitst dus EDIT.
Deze week wordt er gestart om de 20 inch velgen voor de Avalanche op te knappen. Ze zijn zoals eerder geschreven van het nieuwe type. De huidige 18" kunnen er af. De 18 inch banden zijn nog niet versleten en kunnen onder de auto van mijn broer. De 18" banden waren niet nieuw en na 70K!! kunnen ze nog een tijd mee.
Origineel zijn de velgen gepolijst met een blanke laklaag. Zie de foto hieronder.

Als ze klaar zijn gaan er 275 55 20 banden op.
Deze week wordt er gestart om de 20 inch velgen voor de Avalanche op te knappen. Ze zijn zoals eerder geschreven van het nieuwe type. De huidige 18" kunnen er af. De 18 inch banden zijn nog niet versleten en kunnen onder de auto van mijn broer. De 18" banden waren niet nieuw en na 70K!! kunnen ze nog een tijd mee.
Origineel zijn de velgen gepolijst met een blanke laklaag. Zie de foto hieronder.

Als ze klaar zijn gaan er 275 55 20 banden op.
Laatst gewijzigd door Ar op 18 dec 2012, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 635csi Avalanche
ooo leuk dat corosie onder met blanke lak gespoten LM wielen
begint bij 1 plekje en gaat lekker verder op den duur
wat ga je doen? stralen of schuren of in dompelbad oid

begint bij 1 plekje en gaat lekker verder op den duur

wat ga je doen? stralen of schuren of in dompelbad oid

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 635csi Avalanche
Weet je zeker dat het blanke lak is en niet geanodiseerd? Ik heb een paar jaar geldene een paar 911 Fuchs velgen opgeknapt. Die corrosie zag er hetzelfde uit. De beste manier om die aanslag te verwijderen is hardnekkige ovenreiniger. Het werkt als een soort paintstripper en de geanodiseerde laag krult er zo vanaf. Daarna kun je de velg mooi polijsten, danwel spuiten.GTRene schreef:ooo leuk dat corosie onder met blanke lak gespoten LM wielen![]()
begint bij 1 plekje en gaat lekker verder op den duur![]()
wat ga je doen? stralen of schuren of in dompelbad oid
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
De velgen worden gepolijst. Ik twijfel nog over een blanke laklaag of helemaal kaal.
@Joost
Het is een blanke laklaag. Ik werk momenteel tijdelijk bij een bedrijf die ovenreinigers produceren.
@Joost
Het is een blanke laklaag. Ik werk momenteel tijdelijk bij een bedrijf die ovenreinigers produceren.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 635csi Avalanche
Ah, OK dan. Ik zou met het klimaat van Nederland kiezen voor een blanke laklaag. Anders blijf je elk jaar aan het polijsten. Met een laklaag kun je het in ieder geval tot een jaar of 5 uitstellen.Ar schreef:De velgen worden gepolijst. Ik twijfel nog over een blanke laklaag of helemaal kaal.
@Joost
Het is een blanke laklaag. Ik werk momenteel tijdelijk bij een bedrijf die ovenreinigers produceren.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Op zich is het wel goed te houden. Belangrijk is dat je het schoon houdt. Ik heb al eerder de hele winter met twee verschillende auto's gereden met velgen zonder een laklaag. In het voorjaar kost het even tijd, maar met wat polijstmiddel (in mijn geval Unipol) krijg je ze weer helemaal in de oude glans. Je kunt het beste de wielen eraf halen, want het kost dan wel aardig wat tijd.
Het nadeel van een blanke laklaag vind iik dat de glans minder wordt en de oxidatie door steenslag. Dat kun je niet bijwerken.
Het nadeel van een blanke laklaag vind iik dat de glans minder wordt en de oxidatie door steenslag. Dat kun je niet bijwerken.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: 635csi Avalanche
Wat je zou kunnen proberen is na het polijsten de velgen te laten passiveren bij een bedrijf welke doet anodiseren. Hiermee creëer je een dunne corrosiewerende laag van 1µm of zo waar je een blanke laklaag overheen kan spuiten.
Hierdoor zullen ze wat langer goed blijven dan met alleen een blanke laklaag.
Hierdoor zullen ze wat langer goed blijven dan met alleen een blanke laklaag.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 635csi Avalanche


als je alu velgen nu gewoon helemaal kaal maakt en dan wat polijsten...
hoelang blijft het dan 'goed' het hoeft niet te glimmen

dan krijg je denk niet meer die rare bros/corrosie als wat je onder de blanke laklaag kan krijgen toch? en of als je het wel krijgt poets je het er denk toch zo af?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Tegen steenslag zal het niet helpen, waardoor het toch zal oxideren.Niall schreef:Wat je zou kunnen proberen is na het polijsten de velgen te laten passiveren bij een bedrijf welke doet anodiseren. Hiermee creëer je een dunne corrosiewerende laag van 1µm of zo waar je een blanke laklaag overheen kan spuiten.
Hierdoor zullen ze wat langer goed blijven dan met alleen een blanke laklaag.
@GTRene
Als je weinig rijdt of het netjes bijhoudt kun je beter geen blanke lak hebben. Dit is mijn daily waar ik veel mee rij.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: 635csi Avalanche
Het zal gedeeltelijk werken gezien er chroom in die laag zit wat de corrosie enigzins vertraagd.
Je hebt anders 2 opties:
1. Hoogglans verdichten + een blanke coating, een Poedecoating is hier voor geschikt slagvastheid hiervan. Wel een dure hobby..
2. Anodiseren zonder kleurstof. Krijg je een zilveren uiterlijk.
Maar je zou bij een locale anodiseerbedrijf moeten navragen wat mogelijk is, dat is hun dagelijkse business. Ik kom er wel eens mee in aanraking maar dan op een ander gebied.
bv.
http://www.anodising.nl/index.php
http://www.haveman-edelmetaal.nl/
Je hebt anders 2 opties:
1. Hoogglans verdichten + een blanke coating, een Poedecoating is hier voor geschikt slagvastheid hiervan. Wel een dure hobby..
2. Anodiseren zonder kleurstof. Krijg je een zilveren uiterlijk.
Maar je zou bij een locale anodiseerbedrijf moeten navragen wat mogelijk is, dat is hun dagelijkse business. Ik kom er wel eens mee in aanraking maar dan op een ander gebied.
bv.
http://www.anodising.nl/index.php
http://www.haveman-edelmetaal.nl/
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: 635csi Avalanche
Hoogglans verdichte velgen gaat niet veel langer mee. Bijkomend nadeel is hetzelfde. Je kan het niet bijwerken en voor de prijs is het dan duur.
Ik laat het resultaat binnenkort wel zien.
Ik laat het resultaat binnenkort wel zien.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Avalanche
De benzinepomp was kapot. Normaal is dat niet zo een gedoe, maar bij deze auto wel.
Het duurde een aardige tijd voordat de bestelde pomp binnen was. Deze was nergens op voorraad.
Het monteren is veel werk vergeleken met andere auto's. De benzinetank zit onder voor de achteras en de tank moet gedemonteerd worden. Ik was er zelf niet bij, maar het scheen een hoop gepiel met klemmetjes te zijn.
Ik ben blij dat die weer rijdt. Soms is het goed om een tijd niet in je daily te rijden. Daarna waardeer je hem nog meer. Het blijft een heerlijke comfortabele auto.
Het duurde een aardige tijd voordat de bestelde pomp binnen was. Deze was nergens op voorraad.
Het monteren is veel werk vergeleken met andere auto's. De benzinetank zit onder voor de achteras en de tank moet gedemonteerd worden. Ik was er zelf niet bij, maar het scheen een hoop gepiel met klemmetjes te zijn.
Ik ben blij dat die weer rijdt. Soms is het goed om een tijd niet in je daily te rijden. Daarna waardeer je hem nog meer. Het blijft een heerlijke comfortabele auto.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Avalanche
Zo ik ben weer thuis van een aardige roadrit.
Afgelopen donderdag had ik een rondleiding bij een bedrijf in Belgisch Limburg. Woensdag ben ik vanuit Drente naar huis gereden. Eten, snel de winterwielen eronder, aanhanger eraan met de fietsen erin en meteen weer door. Dat is beter dan in de ochtend vroeg weg te rijden en te stressen.
Daarna ben ik naar de Ardennen gereden. Jammer genoeg was het een en al regen en ben daarom de volgende dag door gegaan naar Duitsland om via België weer vandaag thuis te zijn. Een kleine 1500km en wat liters LPG.
De BF Goordrich Grabbers heb ik ieder geval niet nodig gehad. Ik had me verheugd om door de sneeuw heen te ploegen op de wat kleinere wegen in de heuvels, maar daar was niets van over. Een week ervoor schijnt er wel veel sneeuw gelegen te hebben.
Voor de lange rit heb ik mijn olie(Forte spoeling en Elf 5W30) vervangen en zag weer hetzelfde gebeuren als bij de vorige oliewissel. De oliedruk is hoger als voor de wissel.
Vooralsnog bevalt de auto me uitstekend en het is een comfortabele cruiser. Bij de wissel van de wielen zag ik dat de voor remblokjes nu na 90K ongeveer op de helft zitten.....
Ik kijk alvast wel naar de Dodge 5.7 Hemi '13 met de 8 traps ZF met 395pk of een gebruikte nieuw model Escalade 6.2 met 409pk. Van de Dodge is de bijtelling niet hoog, maar de Escalade zou je privé moeten rijden. Ik heb nog een aantal maanden om nieuw vs gebruikt af te wegen.
Afgelopen donderdag had ik een rondleiding bij een bedrijf in Belgisch Limburg. Woensdag ben ik vanuit Drente naar huis gereden. Eten, snel de winterwielen eronder, aanhanger eraan met de fietsen erin en meteen weer door. Dat is beter dan in de ochtend vroeg weg te rijden en te stressen.
Daarna ben ik naar de Ardennen gereden. Jammer genoeg was het een en al regen en ben daarom de volgende dag door gegaan naar Duitsland om via België weer vandaag thuis te zijn. Een kleine 1500km en wat liters LPG.

De BF Goordrich Grabbers heb ik ieder geval niet nodig gehad. Ik had me verheugd om door de sneeuw heen te ploegen op de wat kleinere wegen in de heuvels, maar daar was niets van over. Een week ervoor schijnt er wel veel sneeuw gelegen te hebben.
Voor de lange rit heb ik mijn olie(Forte spoeling en Elf 5W30) vervangen en zag weer hetzelfde gebeuren als bij de vorige oliewissel. De oliedruk is hoger als voor de wissel.
Vooralsnog bevalt de auto me uitstekend en het is een comfortabele cruiser. Bij de wissel van de wielen zag ik dat de voor remblokjes nu na 90K ongeveer op de helft zitten.....
Ik kijk alvast wel naar de Dodge 5.7 Hemi '13 met de 8 traps ZF met 395pk of een gebruikte nieuw model Escalade 6.2 met 409pk. Van de Dodge is de bijtelling niet hoog, maar de Escalade zou je privé moeten rijden. Ik heb nog een aantal maanden om nieuw vs gebruikt af te wegen.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Avalanche
Leuk om te lezen allemaal, het houdt je flink bezig!
Ik zag onlangs 'voor weinig' een Dodge Durango V8 staan, 7 zitter, weinig km's etc. Als je weinig rijdt lijkt me dat ook een heerlijke daily.
Ik zag onlangs 'voor weinig' een Dodge Durango V8 staan, 7 zitter, weinig km's etc. Als je weinig rijdt lijkt me dat ook een heerlijke daily.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Avalanche
Dank je. De Durango is geen pick-up en dat wil ik wel. Een pick-up id praktisch en het scheelt in de belasting.
Ik heb vandaag gebeld naar een onderdelen leverancier voor een nieuwe waterpomp en vroeg ook het vervangen van de lampjes van de draaiknoppen voor de ventilatie airco. Alle vier de lampjes deden het niet.
De lampjes waren gesoldeerd op de printplaat en daarom heb ik ze los getrokken. Vergelijkbare lampjes kon ik niet vinden bij twee onderdelen leveranciers en ik heb vervolgens andere lampjes erop gesoldeerd. Het is een hoop gepiel en het werkt. Jammer genoeg is de opbrengst minder, zodat het flauw oplicht.
Ik zei dat ik het vreemd vond dat er geen insteek lampjes in zitten en vroeg de prijs van de hele unit. Antwoord 90 euro incl BTW.....Dat had ik beter eerder kunnen vragen..
Lampje

Reeds twee er vanaf getrokken. Daarna kan de witte plaat eraf.

Ik heb vandaag gebeld naar een onderdelen leverancier voor een nieuwe waterpomp en vroeg ook het vervangen van de lampjes van de draaiknoppen voor de ventilatie airco. Alle vier de lampjes deden het niet.
De lampjes waren gesoldeerd op de printplaat en daarom heb ik ze los getrokken. Vergelijkbare lampjes kon ik niet vinden bij twee onderdelen leveranciers en ik heb vervolgens andere lampjes erop gesoldeerd. Het is een hoop gepiel en het werkt. Jammer genoeg is de opbrengst minder, zodat het flauw oplicht.
Ik zei dat ik het vreemd vond dat er geen insteek lampjes in zitten en vroeg de prijs van de hele unit. Antwoord 90 euro incl BTW.....Dat had ik beter eerder kunnen vragen..

Lampje
Reeds twee er vanaf getrokken. Daarna kan de witte plaat eraf.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28640
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Avalanche
das ook weinig voor zo'n unit bij een europees merk denk je dan snel aan 300-400EUR...
mooi dat de avalanche nogsteeds bevalt, blijft gaaf zo'n groot bakbeest
mooi dat de avalanche nogsteeds bevalt, blijft gaaf zo'n groot bakbeest
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Avalanche
Inmiddels ben ik in een kleine 4 weken weer ruim 7K verder en de oliedruk staat weer precies in het midden. Aan de peilstok zag ik nog een mooi gouden kleur van de olie.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28640
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Avalanche
wat een kilometers!!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 03:15
Re: Avalanche
Heerlijke wagen Ar,merkte niet eens de klapband op de aanhanger. 

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Avalanche
Als je twee quads(700cc) mee wilt nemen, kan er een in de kofferbak. Als er geen LPG tank was geweest had de achterklep waarschijnlijk dicht gekund.
De aluminium klep is kan 250kg dragen en er zitten in elke hoek "oogjes" voor de spanbanden.
Telefoonfoto in de omgeving van Spa.

De aluminium klep is kan 250kg dragen en er zitten in elke hoek "oogjes" voor de spanbanden.
Telefoonfoto in de omgeving van Spa.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28640
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Avalanche
gaaf
echt een dik ding zo'n avalanche

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian, Google [Bot] en 9 gasten