De vader van de gedachte is de wens Romo? Of is Den Haag een politiek analist in je misgelopen?romo schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe de komende verkiezingen gaan verlopen en in hoeverre de reeds fors sluimerende negatieve sentimenten, aangaande de EU, de Euro, het stabiliteit pact, de failliete knoflookstaten, gemobiliseerd gaan worden. Het zou nog wel eens heel verrassend kunnen gaan uitpakken......
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Rupie
Re: Wereldwijde recessie + (bestuurs)crisis NL vanaf pagina
Laatst gewijzigd door Rupie op 27 apr 2012, 16:40, 3 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
-
Rupie
Klote spreekwoorden ook. Als ik nu moderator was geweest had ik drie keer kunnen editten zonder dat iemand het gezien had 
- Luco
Ruben schreef:Klote spreekwoorden ook. Als ik nu moderator was geweest had ik drie keer kunnen editten zonder dat iemand het gezien had
Er klopt nog geen ruk van
De wens is de vader van de gedachte
Je hoopt dat iets gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 apr 2012, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Er rukt nog geen klop vanLuco schreef:Ruben schreef:Klote spreekwoorden ook. Als ik nu moderator was geweest had ik drie keer kunnen editten zonder dat iemand het gezien had
- Luco
Hij rukt zijn kopje blauw (wel toepasselijk bij romo)Wouter81 schreef:Er rukt nog geen klop vanLuco schreef:Ruben schreef:Klote spreekwoorden ook. Als ik nu moderator was geweest had ik drie keer kunnen editten zonder dat iemand het gezien had
-
Rebel
Wanneer ben je een "knoflookstaat" ?
-
Rebel
http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2798098 ... ingen.html
PVV en PVDA de grote verliezers in de peilingen. Dus dan gaan de aangekondigde hervormingen er misschien toch komen.
PVV en PVDA de grote verliezers in de peilingen. Dus dan gaan de aangekondigde hervormingen er misschien toch komen.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Oef, deze gaat mij properly geld kosten, ofwel voor mij, ofwel voor de baas ofwel voor allebei (42% over ca 3000 euro). Mijn berekening om met de eigen auto naar het werk te gaan nog maar 'ns kritisch tegen het licht houdenMartijn_bmw schreef:Overzicht bezuinigingen en hervormingen
- De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft
Los daarvan wel hulde dat ze het lef/politieke wil hebben gehad e.e.a. door te drukken, ook aangaande thema's als hypotheeksubsidie (hra).
- Martijn_bmw
Bij mij zelfde verhaal...
Alleen dan 42% over 2000eur maar ik heb geen keuze voor lease dus gaat serieus geld kosten
En dat om de 2% overdrachtbelasting te financieren waar ik uiteraard nog net 6% heb betaald....
Alleen dan 42% over 2000eur maar ik heb geen keuze voor lease dus gaat serieus geld kosten
En dat om de 2% overdrachtbelasting te financieren waar ik uiteraard nog net 6% heb betaald....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rebel schreef:http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2798098 ... ingen.html
Deze peilingen zie ik het licht van de euforie om tot besluitvorming te komen.............ik wil de peilingen graag opnieuw zien als het stof van de euforie is nedergedaald en voor iedereen inzichtelijk is geworden wat de besluitvorming nu werkelijk voor de praktijk van alle dag inhoudt............
- HansD
Als er 14 miljard bezuinigd moet/gaat worden zal iedereen daar op een of andere manier last van hebben. Het zij zo, ook als de coalitie VVD/CDA/PVV door was gegaan waren er vervelende maatregelen genomen.
-
ErikS
Inderdaad. Willen we de 'crisis' voorbij, dan moet dit gebeuren......HansD schreef:Als er 14 miljard bezuinigd moet/gaat worden zal iedereen daar op een of andere manier last van hebben. Het zij zo, ook als de coalitie VVD/CDA/PVV door was gegaan waren er vervelende maatregelen genomen.
Maar stimuleren om geld uit te geven doen ze bepaald niet daar in het westen...
- Luco
Ja als mensen gaan beseffen dat het veel pijn gaat doen.romo schreef:Rebel schreef:http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2798098 ... ingen.html
Deze peilingen zie ik het licht van de euforie om tot besluitvorming te komen.............ik wil de peilingen graag opnieuw zien als het stof van de euforie is nedergedaald en voor iedereen inzichtelijk is geworden wat de besluitvorming nu werkelijk voor de praktijk van alle dag inhoudt............
- dvh
Dat vraag ik me dus af.Inderdaad. Willen we de 'crisis' voorbij, dan moet dit gebeuren......
Is dat wel zo ??
We gaan met zijn alle meer betalen, maar er veranderd helemaal niks.
Wat gaat er economisch nu veranderen door ons 3% begrotingstekort.
Het enige wat ik rond me heen hoor is: " jaah het kan zo éécht niet meer".
Sinds wanneer dan ?
Wanneer heeft Nederland een begrotingsoverschot gehad ?
We komen na al onze inspanningen nog steeds 3% te kort.. Wat wordt de volgende stap ?
Beetje bij beetje lever je steeds meer , en meer , en nog meer , in.
Wat is daar het voordeel van?
Wat heb je aan een Nederland met een breakeven begroting maar met 30% btw , 70%IB , ect.
Wat hebben Henk en Ingrid hieraan ?
Die cijfers zijn allemaal gebaseerd op consumtie en technologische ontwikkeling anno nu.
Dus we moeten niet meer gaan consumeren of ontwikkelen , want dan genereren we gewoon weer een tekort.
Daarbij, een sluitende begroting staat niet gelijk aan een hogere leefkwaliteit.
Mensen praten het gewoon goed voor zichzelf.
"het kan echt niet meer" is gewoon een luttige uitspraak.
Je kan ook gewoon zeggen, ik baal ervan maar het is niet anders.
Ik zeg, het is gewoon een toneelstuk. Een hoax. Het echte probleem zijn we zelf.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ Het angst/onzekerheids momentum zorgt voor "adequate politieke doordrukkerij" qua regelgeving................paniek maakt mensen/samenlevingen toegevelijk voor regelgeving die normaliter geen schijn van kans zou hebben.
Iets soortgelijks zagen we na, hoe toepasselijk 9-11, waarbij de paniek zo groot was dat werkelijk alles wettelijk geoorloofd werd om te controleren en in te grijpen.
Qua huizenmarkt is er ook weinig tot geen hoop met de nieuwe voorstellen;
Volgens Peter Boelhouwer, hoogleraar Volkshuisvesting, TU Delft, gaat het huidige voorstel van de "stap over de schaduw coalitie" niet werken, hij rekent op een verdere daling van de verkopen, mogelijk wederom 20% daling van prijzen
Bron; 1Vandaag
Iets soortgelijks zagen we na, hoe toepasselijk 9-11, waarbij de paniek zo groot was dat werkelijk alles wettelijk geoorloofd werd om te controleren en in te grijpen.
Qua huizenmarkt is er ook weinig tot geen hoop met de nieuwe voorstellen;
Volgens Peter Boelhouwer, hoogleraar Volkshuisvesting, TU Delft, gaat het huidige voorstel van de "stap over de schaduw coalitie" niet werken, hij rekent op een verdere daling van de verkopen, mogelijk wederom 20% daling van prijzen
Bron; 1Vandaag
- romo
Buk maar diep, voor de veer in de kont.............
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1201 ... and__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1201 ... and__.html
- GTRene
tja bezuinigen...dat doen ze bijna niet, tis grotendeels een ordinaire lasten verzwaring waarmee het logge apparaat en vele niet echt nodige zaken/werkers, lekker kan blijven zitten waar het zit.
pappen en nathouden, iets meer water bij de wijn en ze schenken lekker door.
- romo
GTRene schreef:tja bezuinigen...dat doen ze bijna niet, tis grotendeels een ordinaire lasten verzwaring waarmee het logge apparaat en vele niet echt nodige zaken/werkers, lekker kan blijven zitten waar het zit.
Griekse wijn das ist...........die haben es gewusst........damals 1975
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3EtnWq6n ... re=related[/youtube]
- romo
De euforie zinkt nog sneller dan de Titanic.............
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/27/jub ... erslikken/
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/27/jub ... erslikken/
- GTRene
heerlijk nummer, raakte me meer dan verwacht....ik zal me nog 1x ontroeren en nog eens luisteren

- romo
De nood moet toch wel erg hoog(duin) zijn;
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/28/waa ... n-niet-op/
Die man praat alleen nog maar poep sinds hij gepasseerd is als opvolger van Wellink..................
Over de ECB gesproken en haar dubieuze rol;
http://fd.nl/economie-politiek/810601-1 ... -bewust-op
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/28/waa ... n-niet-op/
Die man praat alleen nog maar poep sinds hij gepasseerd is als opvolger van Wellink..................
Over de ECB gesproken en haar dubieuze rol;
http://fd.nl/economie-politiek/810601-1 ... -bewust-op
-
Rebel
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg ... ata_player[/youtube]
Speciaal voor sentimentele GTRene, en pessimistische Romo
Speciaal voor sentimentele GTRene, en pessimistische Romo
- GTRene
@Rebel, lol
that one made me smile, ook een oudje die je nog heel af en toe hoort, leuk.
that one made me smile, ook een oudje die je nog heel af en toe hoort, leuk.
- Dennis Cavallino
Ik heb 't nieuws van afgelopen week een beetje laten bezinken en vervolgens ben ik gaan rekenen voor onze eigen situatie.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat zowel GF als ik gaan stoppen met werken en dan 12 september SP stemmen en gewoon lekker achterover leunen.
Werken heeft voor ons in ieder geval geen zin meer.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat zowel GF als ik gaan stoppen met werken en dan 12 september SP stemmen en gewoon lekker achterover leunen.
Werken heeft voor ons in ieder geval geen zin meer.