Rebel, je nieuwe auto....
- RVV
Wilbert, je hebt wel gelijk hoor, maar alles hangt ook van je eigen houding af. Je kunt wel eerst een half uur in een showroom hangen en gepikeerd weglopen omdat ze je geen koffie hebben aangeboden, maar je kunt ook je mond gebruiken en straight to the point aangeven wat je wilt/zoekt etc.
Klanten zijn ook draaikonten. Maak hetzelf alle dagen mee. Een simpele vraag van wat wilt u ongeveer besteden word bijna altijd vermeden als de pest, alsof je vraagt wat hun banksaldo is. Linksom of rechtsom je komt altijd uit op een punt dat je ongeveer weet wat het budget is. Als klanten duidelijker zouden zijn dan krijg je ook concrete verkoopinformatie.
Je leest vaak.
"Ja maar hij vond de telefoon belangrijker dan mijn aanwezigheid in de showroom" zou het niet kunnen zijn dat ie net aan de telefoon een order voor een leasevloot aan het afsluiten is ? Mensen oordelen altijd in hun straatje. Vinden zich altijd koning klant ook al weten ze van zichzelf dat ze toch niet gaan kopen bij desbetreffende bedrijf.
Klanten zijn ook draaikonten. Maak hetzelf alle dagen mee. Een simpele vraag van wat wilt u ongeveer besteden word bijna altijd vermeden als de pest, alsof je vraagt wat hun banksaldo is. Linksom of rechtsom je komt altijd uit op een punt dat je ongeveer weet wat het budget is. Als klanten duidelijker zouden zijn dan krijg je ook concrete verkoopinformatie.
Je leest vaak.
"Ja maar hij vond de telefoon belangrijker dan mijn aanwezigheid in de showroom" zou het niet kunnen zijn dat ie net aan de telefoon een order voor een leasevloot aan het afsluiten is ? Mensen oordelen altijd in hun straatje. Vinden zich altijd koning klant ook al weten ze van zichzelf dat ze toch niet gaan kopen bij desbetreffende bedrijf.
- Wilbert
Ik ben zelf erg thuis in het hele verkoop spelletje. Ik ben van meening dat je elke klant moet begroeten en als een klant een signaal afgeeft hem direct aan zijn horens pakken en proberen deze klant niet los te laten. En de persoon waar ik het over had heeft nu een lexus LS460 gekocht dus ja het is erg zonde als ze bij BMW een 7 serie laten lopen. Dat zijn toch een beetje de kersjes op de taart. Ik ben het wel met je eens dat je ook zelf naar een verkoper toe kan lopen maar dat doen een hele hoop mensen niet. Die hebben gewoon het idee ik ben de klant en ik wil geld uitgeven. Misschien moeten ze eens in training gaan bij keukenverkopers die hebben het uitgevonden om je na 5 minuten rond te lopen een keuken in je maag te duwen.
- Macboy
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rico, hulde, helemaal mee eens. Soms heb je dat:Een 'klant' of 'rondkijkert' voelt zich opeens in een showroom koning oid en de rest mag opdonderen. Ikke ikke ikke, maar kopen kan nog wel een jaar duren. Sommige verkopers zijn daar een beetje moe van en moeten de goeie(klanten) 't ontgelden voor de 'kwaaie'. Even zwart wit he....Rico v Velzen schreef:Wilbert, je hebt wel gelijk hoor, maar alles hangt ook van je eigen houding af. Je kunt wel eerst een half uur in een showroom hangen en gepikeerd weglopen omdat ze je geen koffie hebben aangeboden, maar je kunt ook je mond gebruiken en straight to the point aangeven wat je wilt/zoekt etc.
Je leest vaak.
- Macboy
- Macboy