Zat zelf te denken aan Mosselman, heeft mooie waarde's en is volgens mij betrouwbaar.
Misschien hebben jullie andere opties of ervaringen, alvast bedankt voor het meedenken en jullie reactie's.

Klopt eigenlijk wel ja. In de VS zijn wel wat aanbieders. Vishnu/Dinan. Dat weet jij ook.borism3 schreef:Beek auto racing is ook een hele goede, heeft al meerdere N54 blokken gedaan en ze hebben een rollerbank.
ik denk dat het moeilijk word met de N55 motor, volgens mij heeft nog niemand hier wat voor.
als je garantie wil houden is Schnitzer de enige, alleen die doen alleen aan een totaal pakket met uitlaat 8,000 Euro
Klopt eigenlijk wel ja. In de VS zijn wel wat aanbieders. Vishnu/Dinan. Dat weet jij ook.
In december is er 'n M sport power upgrade met behoudt van garantie voor de F30 met N55 motor. Die wil ik. De N55 in de E9x verschilt toch nog aardig van de N55 in de F30 en F10.
E90Fleet vertelde dat er qua hardware /gebruikers(bijv waterpomp) toch 'n 5/6tal verschillen waren.romo schreef:Klopt eigenlijk wel ja. In de VS zijn wel wat aanbieders. Vishnu/Dinan. Dat weet jij ook.
In december is er 'n M sport power upgrade met behoudt van garantie voor de F30 met N55 motor. Die wil ik. De N55 in de E9x verschilt toch nog aardig van de N55 in de F30 en F10.
Verschil in welke zin?
Ik heb mij er al weer wat jaren geleden in verdiept. Verschillen tussen tjips, houdbaarheid, karakter vd blok, afterservice, etc. is ontzettend groot met extra power op n54. Heb ooit in een 335i van zippertjip gereden, lol, nauwelijks verschil met origineel, beetje duw in de rug bij 1500 rpm, lekker turbogat erbij en dat was het. Er zijn twee tunings voor de n54 die ik wel goed vind (die ik ken) en dat is de 1M en mijn Schnitseltje. Qua karakter gelijkwaardig, alleen is de Schnitsel net iets pittiger (koppelverloop en trekkracht vond ik beter van Schnitsel). De 1M is supergelijkmatig, wel mooi, maar niet zo spannend. Voelt bijna als een atmo, en dat is wel goed gedaan van M dan weer.Marc RS4 schreef:Ik heb mezelf er nu een tijdje in verdiept maar op het moment kan je het beste een N54 hebben.
Qua tuning is Cobb erg goed,makkelijk zelf te doen,maar qua "laufkultur" als je daarvan kan spreken schijnt de Procede van Vishnu het beste te zijn.
Procede zou mijn keuze zijn op dit moment,ondanks de moeilijkere installatie.
ik zou het niet doen.Sjoerd schreef:Twijfel alom... Mijn 535i is nu 2 jaar oud; garantie voorbij. Maar ik heb er zeer veel electronische (start) problemen mee gehad. De auto heeft dit jaar al 3 weken bij de dealer en 3 weken bij de importeur 'gelogeerd'. Ik heb dan ook bedongen dat als het probleem (moeilijk starten, niet mooi stationair lopen en inhouden bij gas geven) zich weer voor doet het onder 100% garantie wordt vervangen/gerepareerd.
Bij alle benzine turbo motoren en bij 90% van de diesel motoren kan BMW direct zien dat er getuned is. Over een ruitenwisser motor doen ze dan al moeilijk.
380pk en bijna 500Nm. Lekker hoor. Voor zolang 't duurt natuurlijk he.Marc RS4 schreef:"Paar" pk's??
je gaat met een 335i zo van 306 naar 380 pk hoor...niet nix.
@ Rene,
jij bedoeld piggyback...is inderdaad zo weer te verwijderen...en tegenwoordig gaven ze die piggyback's een functie mee dat ie de gevraagde waardes die de ECU opslaat eventueel kan wissen.
garage kan dan niets zien. (als ik het allemaal goed heb begrepen)
maar ik zou een auto in de garantie ook niet direct chippen denk ik.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten