Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wereldwijde recessie + (bestuurs)crisis NL vanaf pagina

Bericht door Luco » 26 apr 2012, 20:41

volledig aflossingsvrije hypo mocht toch al niet meer.

Ja tuurlijk joh, wel gewoon weer geld in de diepe put die ontwikkelingshulp heet, donderen.
Natuurlijk was die onbelaste onkostenvergoeding schandalig, daar werd je slapend rijk van :dood:
Ja joh, nog meer eigen bijdrage, je kan hier beter een uitkering hebben, hoef je nergens voor te betalen.
Huren marktconform, nou dan zijn volgend jaar alle corporaties failliet, want wat is marktconform??

Allemaal mongolen daar in den haag.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 apr 2012, 20:42

Martijn_bmw schreef:
dan moet je 150*58% / 1350km = 6,4 cent/km tegen de huidige 1,85 per liter moet je een auto hebben die 1 op 29 rijdt om alleen de benzine kosten er uit te hebben :bag:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 26 apr 2012, 21:29

Geen probleem Martijn, je hebt nog een Aygo :-)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 apr 2012, 21:40

:kikker: ja dat klopt die heb ik ook nog haha

Rebel

Bericht door Rebel » 26 apr 2012, 21:42

Jij gaat nog geld overhouden Martijn!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 apr 2012, 21:43

Kijk, ik stem toch niet meer. Krijg alleen maar meer hekel aan politiek.

Zap ik even langs Nederland 2. Dacht serieus dat ik kleuter TV op heb staan, waar m'n kinderen ook wel naar kijken. Zinloos gekissebis, volwassen mensen die als kleine kinderen op de tafel trommelen als een partijgenoot weer wat beschuldigingen uitbraakt en apen in pak die niets anders doen dan elke keer zichzelf herhalen maar steeds in net iets andere bewoordingen.

Wat is dit voor volslagen krankzinnige onzin?

Nu weer zo'n dom wijf (Ouwehand oid.) die roept dat de natuur er bijzonder slecht voor staat. Nouuuuu, als ik haar cupmaat bekijk, dan is het juist uitstekend gesteld met moeder natuur. :beer:
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 26 apr 2012, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 apr 2012, 21:44

:tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 apr 2012, 21:55

Wouter81 schreef: Nu weer zo'n dom wijf (Ouwehand oid.) die roept dat de natuur er bijzonder slecht voor staat. Nouuuuu, als ik haar cupmaat bekijk, dan is het juist uitstekend gesteld met moeder natuur. :beer:
:roflol: :roflol:

HansD

Bericht door HansD » 26 apr 2012, 21:57

Ik ben het zeker niet met alle punten eens maar zo op het 1e gezicht lijkt het me een beter akkoord dan het voorstel dat er uit het Catshuis kwam. Ik zie in ieder geval iets van hervormingen. Eindelijk gebeurt er eens iets aan die HRA en die AOW verhoging is een aardige start.
Dapper ook om dit nog voor de verkiezingen te doen. Andere partijen zullen wel weer een hoop verkiezingsretoriek te janken hebben maar deze partijen nemen in ieder geval een stuk verantwoordelijkheid terwijl dat zeker tegen ze kan werken tijdens de verkiezingen.

HansD

Bericht door HansD » 26 apr 2012, 22:17

En ja hoor, daar heb je die gup al. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... draaid.htm

Je hebt gvd 1.5 jaar en 7 weken onderhandelen de tijd gehad om je invloed te laten gelden. Dat niet kunnen/willen, weglopen en nu lekker vanaf de zijkant huilen.
Ik wist niet dat hij kon praten trouwens, viel vast niet mee meer dan 140 karakters achter elkaar.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 apr 2012, 22:25

HansD schreef:En ja hoor, daar heb je die gup al. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... draaid.htm

Je hebt gvd 1.5 jaar en 7 weken onderhandelen de tijd gehad om je invloed te laten gelden. Dat niet kunnen/willen, weglopen en nu lekker vanaf de zijkant huilen.
Ik wist niet dat hij kon praten trouwens, viel vast niet mee meer dan 140 karakters achter elkaar.
precies wat ik dacht! wat een ongelooflijke zeikmuil is het toch... alleen maar schoppen tegen anderen maar zelf met niks concreets kunnen komen :?

Peric

Bericht door Peric » 26 apr 2012, 22:51

Vind 't toch knap dat jullie weten wat er in het Catshuis besproken is.

Maar ik kan me totaal niet vinden in het akkoord.
Ik hoor niets over overheidsbezuinigingen, over dat de wachtgeldregeling aangepakt wordt, over dat er minder subsidies verstrekt worden, over dat de top van zorginstellingen en ziekenhuizen 's goed doorgelicht gaat worden, enz, enz..
't Wordt allemaal wél weer duurder voor ons, BTW omhoog, accijnzen op dranken omhoog, lonen op nullijn..

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2012, 22:53

Peric schreef:Vind 't toch knap dat jullie weten wat er in het Catshuis besproken is.

Maar ik kan me totaal niet vinden in het akkoord.
Ik hoor niets over overheidsbezuinigingen, over dat de wachtgeldregeling aangepakt wordt, over dat er minder subsidies verstrekt worden, over dat de top van zorginstellingen en ziekenhuizen 's goed doorgelicht gaat worden, enz, enz..
't Wordt allemaal wél weer duurder voor ons, BTW omhoog, accijnzen op dranken omhoog, lonen op nullijn..
Ja, ik ben er ook nog, + 1 :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2012, 23:01

Ik had ook al zoiets gepost, dit is niet goed.

HansD

Bericht door HansD » 26 apr 2012, 23:05

Vind 't toch knap dat jullie weten wat er in het Catshuis besproken is.
De doorrekening van het "eindresultaat" staat anders gewoon online http://static1.ad.nl/static/asset/2012/ ... pb_162.pdf. Trek je conclusies zou ik zeggen.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2012, 23:14

Ik kan even niet zo een twee drie een begroting van de Nederlandse overheidsuitgaven vinden met een splitsing van overhead/ambtenaren en daadwerkelijke externe uitgaven. Weet iemand iets? Misschien is het in eerste instantie ook weer koffiedik kijken. Maar hoeveel ambtenaren zijn er nu, wat kosten ze en kunnen we dit op een of andere manier koppelen aan wat ze opbrengen.. Ben wel benieuwd. Want het is inderdaad frappant dat ze volledig buiten schot blijven. Wachtgeldregeling.. Seriously? Kan iemand me dat nog even uitleggen hoe dat werkt als je het ontslagrecht versoepeld en de lonen op de nullijn zet?

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2012, 23:17

O, wacht even, ik ben er uit. Die vallen onder de uitkeringen :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2012, 23:21

Lonen op nullijn kan ik niet vinden, wel dat de ambtenarensalarissen worden bevroren.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 apr 2012, 23:29

PenW, die PvdA lul van een Timmermans..... wat een verschrikkelijke zak hooi.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2012, 23:34

Ja, dat was het. Duidelijk. Maar dat zou ik geen hervorming willen noemen.

Ps: Timmermans (PvdA tweede kamer) valt lekker door de mand in P en W. Gewoon keiharde verkiezingsretoriek moet ie toepassen. Laat zich in een hoekje lullen dan wel geeft alleen maar antwoord op vragen ipv zijn eigen ideeën en die van de PvdA te deponeren. Gelukkig hebben we Diederik nog..

Aan de linkerzijde..

raymondw

Bericht door raymondw » 27 apr 2012, 00:08

Ik weet niet of ik blijer moet zijn van de situatie of van de oplossing ? Wel vindt ik het knap dat waar de PVV 7-weken voor nodig had, nu in twee dagen kan en ik moet toegeven, het lijkt een iets socialer resultaat. Iemand die 7 weken in het Catshuis mag meepraten en dan aan het einde ervan de stekker eruit trekt is geen knip voor zijn neus waard. Of heeft hij dat gedaan als 'wraak' op het CDA omdat die de coalitie in de GS van Limburg heeft laten vallen ?

Persoonlijk begin ik steeds meer moeite te krijgen met het uithollen van de verzorgingsstaat. Ik denk dat er een grens is bereikt. In dat opzicht sta ik in een tweestrijd tussen een sociaal-en liberale denkwijze. Tot op heden ben ik altijd liberaal geweest (en daarnaar gehandeld), maar de beide partijen die in NL voor liberaal doorgaan hebben daar m.i niets meer mee van doen. liberaal-sociaal is een stroming die ik i.i.g niet herken.

Ik mis een evenwichtig akkoord waarin de pijn van de bezuinigingen evenredig over de bevolking en bedrijven wordt verdeeld. Nou ben ik geen prediker van hogere belastingen, maar een harmonisatie van de IB en vennootschap belasting met de landen rondom ons heen maakt het onmogelijk dat globaal opererende bedrijven landen gaan uitspelen om gunstige afspraken met de fiscus te maken. Met het akkoord wat er nu ligt ben ik bang dat de rekening teveel bij de burger komt te liggen en te weinig bij de marktsector.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 27 apr 2012, 00:31

- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur

- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien

Ohja, plant voor 200 miljoen aan boompjes... Dat zie ik dan weer liever naar de zorg gaan. :?

raymondw

Bericht door raymondw » 27 apr 2012, 07:14

Martijn M schreef:Ohja, plant voor 200 miljoen aan boompjes... Dat zie ik dan weer liever naar de zorg gaan. :?
De zorg moet om te beginnen maar eens 20Mrd bezuinigen; die sector werkt als een parasiet op de maatschappij. Tijdens de coalitie onderhandelingen voor het kabinet Rutte/Verhagen werd er al 15Mrd extra naar de zorg geschoven, maar dat dwingt de sector niet om een betere zorg te leveren voor veel minder geld.

20% van ons BBP gaat straks naar de zorg, enkel en alleen om de babyboom generatie overeind te houden. Met het doel is niets mis mee, maar de prijs daarvoor is onacceptabel en op den duur onhoudbaar.

wjn

Bericht door wjn » 27 apr 2012, 07:25

Ik zie ook geen echte hervormingen / progressie in het verhaal, alleen maar "makkelijke" "bezuinigingen".

Ik ga mn prijzen ook maar gewoon 10% verhogen denk ik, ipv. kijken waar ik de kosten kan drukken cq. kan besparen.

(Voor de oplettende kijkers, 19 -> 21% is een verhoging van 10%.)

Peric

Bericht door Peric » 27 apr 2012, 08:53

raymondw schreef:Wel vindt ik het knap dat waar de PVV 7-weken voor nodig had, nu in twee dagen kan
Ik hoor daar meer mensen over..
Jan Kees de Jager wist natuurlijk precies waar de knelpunten zaten na 7 weken overleggen. Gooi die op tafel, praat er over, probeer vooral je voorkeur uit te spreken en we hebben een akkoord.
Zo bijzonder vind ik 't allemaal niet.

Ja, 'we hebben ons aanzien gered tegenover Europa'. Maar wie moet daar weer verder voor bukken??

En dan nog iets.. Nóg een MILJARD bezuinigen op de zorg, maar er blijft wél het volle pond naar de ontwikkelingssamenwerking gaan.. HUH????

Plaats reactie