http://europa.eu/epso/index_en.htmDennis Cavallino schreef:![]()
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Wereldwijde recessie + (bestuurs)crisis NL vanaf pagina
- Dennis Cavallino
Ik zie de functie van Barroso er nog niet tussen staan, maar misschien dat ik wacht tot ze een opvolger voor van Rompuy nodig hebben... dan zullen ze me wel vragen.

- smiley
Als je af en toe een preek van Nigel Farage niet erg vindt.....
- Dennis Cavallino
Die zegt regelmatig dingen waar ik 't mee eens ben.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Gordon Ramsay ook. Maar dat neemt mijn omgeving vaak niet in dank af.Dennis Cavallino schreef:Die zegt regelmatig dingen waar ik 't mee eens ben.
-
Rupie
Diedeurik heeft geluisterd naar me! Als ie zo doorgaat.. :drinking:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/92833
Cynische vragen van Mathijs gewoon ook pareren, jiha
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/92833
Cynische vragen van Mathijs gewoon ook pareren, jiha
- GTRene
Ik vond dat hij hij goed deed die Samson, een "gewone" man zonder hete aardappel in z'n mond
trouwens zag net Jolanda Sap met die bezuinigingen...ze wil alleen meedoen als veel terug wordt gedraaid dus cultuur en persoons gebonden budget e.d....terwijl daar vaak veel onnodig en of ongecontroleerd geld naar toe gaat....grrr.
trouwens zag net Jolanda Sap met die bezuinigingen...ze wil alleen meedoen als veel terug wordt gedraaid dus cultuur en persoons gebonden budget e.d....terwijl daar vaak veel onnodig en of ongecontroleerd geld naar toe gaat....grrr.
-
Rupie
Beetje te leuk in mijn ogen.Dennis Cavallino schreef:Ja die termen zijn niet alleen ondoorzichtig, maar ook 'fraai' verwoord. Ze staan overigens wel uitgelegd op die site.
Dit is ook humor: http://ec.europa.eu/budget/explained/myths/myths_en.cfm
http://ec.europa.eu/budget/explained/my ... .cfm#2of15
Wel aardige website. Ben een beetje aan het neuzen. Kijken of ik vandaag eens wat cijfers kan plaatsen..
Dit is wel een aardig eerste document om te lezen:
Begroting 2012
Deze website heb ik ook gevonden. Met up to date nieuws over de EU, leuk nu dit een issue lijkt te worden, en de website ziet er doorzichtiger uit dan die van de EU zelf.
http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn ... europa_ons
Website wordt gerund door Parlementair Documentatie Centrum Universiteit Leiden dus dat lijkt mij redelijk onafhankelijk.
Ik was op zoek naar onze netto bijdrage (nationalistisch als ik ben
-
Rupie
Is dat zo René? Jolanda is overigens wel bij mij door de mand gevallen. Ik vind het echt een vrouwenpartij met dat gegil en gekrijs. Femke vond ik ook een verschrikkelijke uitstraling hebben. Misschien moet ik door de uiterlijke façade heenkijken, maar het is nu wel de laatste partij waar ik op stem. Nu ja, op de PVV na.GTRene schreef:trouwens zag net Jolanda Sap met die bezuinigingen...ze wil alleen meedoen als veel terug wordt gedraaid dus cultuur en persoons gebonden budget e.d....terwijl daar vaak veel onnodig en of ongecontroleerd geld naar toe gaat....grrr.
- smiley
Die wist de boel wel een beetje richting het salonfahige te krijgen.Ruben schreef:Femke vond ik ook een verschrikkelijke uitstraling hebben.
Wat we nu zien is weer het ouderwetse linzenvretende, geitenwollensokken double rainbow volk.
- GTRene
dacht ik wel te horen, edit ja dus...was net weer op RTL...hier denk in de video, doch ding gaat niet aan de praat bij mij grrRuben schreef:Is dat zo René? Jolanda is overigens wel bij mij door de mand gevallen. Ik vind het echt een vrouwenpartij met dat gegil en gekrijs. Femke vond ik ook een verschrikkelijke uitstraling hebben. Misschien moet ik door de uiterlijke façade heenkijken, maar het is nu wel de laatste partij waar ik op stem. Nu ja, op de PVV na.GTRene schreef:trouwens zag net Jolanda Sap met die bezuinigingen...ze wil alleen meedoen als veel terug wordt gedraaid dus cultuur en persoons gebonden budget e.d....terwijl daar vaak veel onnodig en of ongecontroleerd geld naar toe gaat....grrr.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/c16c1f1d-5043- ... c7fd922f43
video heet: RTL Nieuws
Nachtelijk overleg in Den Haag
-
Rupie
Kan 'm nu ook niet openen. Maar ik denk dat je een fragment aanhaalt die over haar mening gaat maar ik ben benieuwd naar jouw mening en de onderbouwing daarvan mbt het onnodig veel en ongecontroleerd. Zijn er daar grote misstanden te melden?
- GTRene
hier doet ie wel, vanaf 1:40 Jolanda Sap...ipv geld besparen moet het eerst weer geld kosten bij haar...
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/483346800/3
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/483346800/3
- dvh
Jolanda Sap is zo'n typisch politiek persoon waarvan je meteen als ze haar mond opentrekt weet dat landsbelang niet haar belangrijkste punt is, maar ego en partijbelang.
-
Rebel
Wat was die Samson gisteren weer goed bezig bij de DWDD... NOT! Vreselijke politicus
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Verhagen oogde rustiger dan ooit tevoren bij P&W. Was prettig aan te horen.
Anyhow, ik ben benieuwd of ze er uit gaan komen. Gisteren weer veel teveel gelezen dankzij Dennis, kwam nauwelijks nog aan m'n drifthok toe
. Wat mij betreft is het nu ook een uitgesproken moment om een zo gezamelijk mogelijk statement over de hypotheekrenteaftrek in te nemen/af te spreken. Als dat werkelijk nog tot na de verkiezingen gaat duren dan gaan er nog heel wat bouwers over de kop komend jaar. Overdrachtsbelasting gaat over een maand ook weer naar 6 procent op dit moment.
That said, partijen die nu tegen 3% stemmen mogen wat mij betreft hard afgestraft worden bij de verkiezingen *kuch* pvda sp *kuch*. We'll see what happens, interessante tijden weer.
Oja, in het kader van soberheid: weg met die lotussen, allemaal naar 10ehands mx-5jes
.
Anyhow, ik ben benieuwd of ze er uit gaan komen. Gisteren weer veel teveel gelezen dankzij Dennis, kwam nauwelijks nog aan m'n drifthok toe
That said, partijen die nu tegen 3% stemmen mogen wat mij betreft hard afgestraft worden bij de verkiezingen *kuch* pvda sp *kuch*. We'll see what happens, interessante tijden weer.
Oja, in het kader van soberheid: weg met die lotussen, allemaal naar 10ehands mx-5jes
- GTRene
trouwens hoorde net dat die 3% volgens kenners helemaal niet nodig is en werd ook uitgelegd waarom...
en dat regels/afspraken toch al continu geschonden worden als er druk onder staat?
anyway, ik dacht huh? dat allemaal op een dag
en Samsom wordt buitengesloten...ze willen de lasten niet "eerlijk" verdelen...
en ze zijn er dus uit schijnbaar...die 3% dus, ze zijn schijnbaar rond daarover.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goed een deal, zonder Swamson, Roemloos en Wilderbras.............
Zien wat dit electoraal gaat betekenen 12-9..........
Sapperdeflap zeg........
Zien wat dit electoraal gaat betekenen 12-9..........
Sapperdeflap zeg........
- GTRene
romo schreef:zonder Swamson, Roemloos en Wilderbras.............
- dvh
Geweldig land, Nederland.
Jongen en meiden ondernemers ! Goed nieuws ! HET ontslagrecht wordt VERSOEPELD ! Jazekerts..!
*kuch*
euh, ander regeltje is dat de werkgever voortaan de eerste 6 maanden WW betaald voor de ex-werknemer.
Thats all folks !
Jongen en meiden ondernemers ! Goed nieuws ! HET ontslagrecht wordt VERSOEPELD ! Jazekerts..!
*kuch*
euh, ander regeltje is dat de werkgever voortaan de eerste 6 maanden WW betaald voor de ex-werknemer.
Thats all folks !
- Martijn_bmw
Overzicht bezuinigingen en hervormingen
DEN HAAG - Hieronder volgt een overzicht van een aantal bezuinigingen en hervormingen waar VVD, CDA, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie het donderdag over eens zijn geworden.
- De ambtenarensalarissen worden bevroren, behalve die in de zorg. Ook de uitkeringen worden uitgezonderd
- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent
- De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. In de jaren erna nog sneller
- WW en ontslagrecht worden hervormd
- De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft
- De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent
- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur
- De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel
- Er komt een werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen
- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien
- Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek
- Huren worden marktconform
- De huidige belastingschijven blijven intact
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast
- De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent
- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
- De btw op zonnepanelen gaat omlaag naar 6 procent
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1200 ... gen__.html
DEN HAAG - Hieronder volgt een overzicht van een aantal bezuinigingen en hervormingen waar VVD, CDA, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie het donderdag over eens zijn geworden.
- De ambtenarensalarissen worden bevroren, behalve die in de zorg. Ook de uitkeringen worden uitgezonderd
- De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. In de jaren erna nog sneller
- Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur
- De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel
- Er komt een werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen
- Er wordt 1 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien
- Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast
- Maus335i
Geen probleem imo, als dat betekent dat je een arbeidscontract tenminste wederzijds kunt opzeggen. Dat is al een verbetering tov nu.dvh schreef:Geweldig land, Nederland.
*kuch*
Thats all folks !
Maar zo zal het wel niet gaan werken
-
Rebel
Martijn_bmw schreef:Overzicht bezuinigingen en hervormingen
Prima pakket! Crisis eindelijk opgelost.
Ik zou zeggen begin er morgen maar mee, zodat we zo snel mogelijk verder kunnen met belangrijkere zaken, zoals het aankomende EK in polen!
Laatst gewijzigd door Rebel op 26 apr 2012, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- wjn
Re: Kabinet gevallen,en nu??
Gelijk heb je.Dennis Cavallino schreef:Misschien moeten we ze tot 13 september gewoon allemaal negeren.
Ik ga sowieso weer NIET stemmen.
Niet zolang er door partijen beloftes worden gedaan die of samenwerking met enige andere partij niet mogelijk maken of ervoor zorgen dat direct na de stemming concessies moeten worden gedaan.
- Martijn_bmw
vind het ook niet echt slecht....
alleen die reiskostenvergoeding regeling wordt ik niet echt vrolijk van
krijg nu 150 euri woon-werk vergoeding voor 5 x 60 x 4,5 = 1350km.
dat gaat nu al niet echt laat staan als straks nog maar 58% er van overblijft...
dan moet je 150*58% / 1350km = 6,4 cent/km tegen de huidige 1,85 per liter moet je een auto hebben die 1 op 29 rijdt om alleen de benzine kosten er uit te hebben
alleen die reiskostenvergoeding regeling wordt ik niet echt vrolijk van
krijg nu 150 euri woon-werk vergoeding voor 5 x 60 x 4,5 = 1350km.
dat gaat nu al niet echt laat staan als straks nog maar 58% er van overblijft...
dan moet je 150*58% / 1350km = 6,4 cent/km tegen de huidige 1,85 per liter moet je een auto hebben die 1 op 29 rijdt om alleen de benzine kosten er uit te hebben