Begint bij € 8490,-.
Aankoop advies auto nederland..
- JP
Re: Aankoop advies auto nederland..
Begint bij € 8490,-.
-
klopt maar die staat in kuwait.... die gaan we niet elke keer dat moeders een week naar nl komt hierheen halen....Mark N schreef:Ik dacht dat je moeder in een full options volvo xc60 reed joh van een miljoenmiljard euro! Valt maar weer vies tegen dat ze het met een 8000 euro hok moet doen die ze ook nog met jou moet delen.
mijn pa ook hoor, toen k de M3 kocht en de 325i... hij wou dat ik hier in een yukon ging rijden vond ie veiliger... maar f*ck dat... Als we met ze alleen in nl hadden gewoond had ik deze 8K niet gekregen voor een auto, aangezien ze mij dan uit de brand konden helpen als er wat fout was met me eigen auto die ik zelf gekocht had, maar aangezien ze dat niet kunnen willen ze mij niet in een oud gebakje hebben ivm de shit die je ermee koopt (uit hun eigen ervaring)Dennis Cavallino schreef:Mijn pa was altijd trots op me als ik de dingen deed zoals ik dat wilde. Niet dat 'ie dat altijd even leuk en verstandig vond, maar 't feit dat ik zelf mijn keuzes kon maken, daar had 'ie in zijn opvoeding zijn best voor gedaan. Dus als mijn pa zei: 'koop een VW Golf', dan kocht ik een Alfa 75.
Dus misschien moet je hardop zeggen: Flikker op pa, ik ga geen auto met mijn moeder delen. Ik koop van die 8000 euro wel een goed auto'tje voor haar (die Mini bijvoorbeeld), maar ik betaal mijn eigen auto zelf.
En altijd als je moeder komt zet je die Mini gewassen en volgetankt klaar en haal je haar met je eigen auto op van Schiphol met een bosje bloemen en gemeende glimlach.
en dat flikker op had ik al gezecht, mocht niet van hem :S ik heb liever een 20 jaar oude 318is ofzo dan een nieuwe panda of wat dan ook... moet er wel een beetje leuk uitzien hea

maargoed ik merk het alweer ik had me mond beter kunnen houden......
- RVV
Je bent gewoon een verwend nest. Niet meer en niet minder. Als ik je pa was... zou ik zeggen pak eerst maar eens drie maanden de fiets..
- Roy RS
je roept het ook wel weer op jezelf af natuurlijk, als je in de openingspost zelf zegt dat je een auto van pappie krijgt en tussen haakjes je al verdedigt voor de discussie die je aan ziet komen. Veel anderen zouden wellicht gekozen hebben om gewoon te zeggen dat je een budget van 8000 hebt en een auto van max 5 jaar wilt. Het doet voor niemand ter zake hoe je dat bekostigd...
Als je op een openbaar forum met verschrikkelijk veel leden zegt dat je je auto óf bekostigd door het geld van je vader óf door geld wat je van goedwillende gevers aan de deur steelt dan kan je verwachten dat er tussen al die gebruikers mensen zitten die dat niet de meest sympathieke manier vinden, het onthouden en er over gaan zagen.
back on topic:
na een zoektocht op mobile(ik heb meegerekend dat het nl kenteken moet zijn) moet ik concluderen dat je beste keuzes de volgende zijn:
Citroen C2 VTS 122pk op niet te veel kg's
ik denk dat dat een leuk dynamisch (dames) autootje is.
Ford Fiesta ST, moet ook lukken binnen het budget
Vergeet de Swift sport niet met 125 pk
verder moet je de Twingo 1.6 16v (RS CUP bijvoorkeur) sport niet onderschatten, met 133 pk is dat echt een bommetje. OK, mega gay als je daarin rijdt, maar je verrast zeker vriend en vijand met 133 pk in een twingo! En dat onderstel is echt niets mis mee denk ik zo. Hier een voorbeeld, wat onderhandelen en hij is voor 8k op nl kenteken:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/re ... s=SmallCar
Zelfs moet er een leuke Alfa te realiseren zijn binnen dit bedrag en iedereen weet dat dat driving-fun met zich meebrengt, zeker als het de 150pk variant is
alfa 147 2007 150pk, zoals deze:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... s=SmallCar
Of een mini, ik begreep dat die standaard versie met 70 of 80 pk met een chip naar 125 te brengen was, maar daar kan ik me vergissen.
Op de alfa na allemaal keurige semi-dames auto's, maar dan in een "gay met mannelijke trekken" uitvoering...die als je het tegen niemand zegt zekere het nodige DF met zich meebrengen, maar dat moet je gewoon niet openbaar uiten. (zo van: So, net ff lekker lopen knallen in mijn Twingo, niet normaal man)
Als je op een openbaar forum met verschrikkelijk veel leden zegt dat je je auto óf bekostigd door het geld van je vader óf door geld wat je van goedwillende gevers aan de deur steelt dan kan je verwachten dat er tussen al die gebruikers mensen zitten die dat niet de meest sympathieke manier vinden, het onthouden en er over gaan zagen.
back on topic:
na een zoektocht op mobile(ik heb meegerekend dat het nl kenteken moet zijn) moet ik concluderen dat je beste keuzes de volgende zijn:
Citroen C2 VTS 122pk op niet te veel kg's
ik denk dat dat een leuk dynamisch (dames) autootje is.
Ford Fiesta ST, moet ook lukken binnen het budget
Vergeet de Swift sport niet met 125 pk
verder moet je de Twingo 1.6 16v (RS CUP bijvoorkeur) sport niet onderschatten, met 133 pk is dat echt een bommetje. OK, mega gay als je daarin rijdt, maar je verrast zeker vriend en vijand met 133 pk in een twingo! En dat onderstel is echt niets mis mee denk ik zo. Hier een voorbeeld, wat onderhandelen en hij is voor 8k op nl kenteken:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/re ... s=SmallCar
Zelfs moet er een leuke Alfa te realiseren zijn binnen dit bedrag en iedereen weet dat dat driving-fun met zich meebrengt, zeker als het de 150pk variant is
alfa 147 2007 150pk, zoals deze:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... s=SmallCar
Of een mini, ik begreep dat die standaard versie met 70 of 80 pk met een chip naar 125 te brengen was, maar daar kan ik me vergissen.
Op de alfa na allemaal keurige semi-dames auto's, maar dan in een "gay met mannelijke trekken" uitvoering...die als je het tegen niemand zegt zekere het nodige DF met zich meebrengen, maar dat moet je gewoon niet openbaar uiten. (zo van: So, net ff lekker lopen knallen in mijn Twingo, niet normaal man)
- Robin Hartog
En wat dan nog? Is dat dan gelijk een reden om het hele topic af te branden?RVV schreef:Je bent gewoon een verwend nest. Niet meer en niet minder. Als ik je pa was... zou ik zeggen pak eerst maar eens drie maanden de fiets..

@Jeroen: Met een beetje onderhandelen lijkt me die Fiesta ST een zeer leuke keuze. Zat nog te kijken naar een 3-serie, maar die krijg je niet voor dat geld/bouwjaar..
- RVV
Redelijk triest inderdaad als je tegen je pa zecht flikker maar op terwijl je voor 8K een auto voor dagelijks transport kunt uitzoeken.. dan werd het bij mij inderdaad fietsen.. maargoed eigenlijk moet ie een auto voor zijn moeder kopen, nou koop dan ook een vrouwen auto ipv met je stoere praatjes flink te lopen doen, daar heb je DF helemaal niet voor nodig... http://www.gaspedaal.nl
- Dennis Cavallino
Er staat bij mij nog iets achter dat 'Flikker op'. Misschien nogmaals lezen.
-
ik zij niet dat jij het was maar in het algemeen, dacht ik een keer hulp te vragen van mensen hier, word ik zoals gewoonlijk weer afgezeken (het verbaasd me eigenlijk dat rico het ook doet maargoed) en de reden wrom ik zij pappa's geld is omdat iedereen dat constant al zegt, ik wil het nu alleen een keertje voor hun bevestigen.. eerlijk zijn duurt het langst toch? (of hoe je dat ook zegt) heb het niet direct gezecht als flikker op, maar goedDennis Cavallino schreef:Er staat bij mij nog iets achter dat 'Flikker op'. Misschien nogmaals lezen.

swift sport heb ik ook al is naar gekeken... maar ik heb eigenlijk altijd gezegd nooit een swift of een golf te kopen....
- Dennis Cavallino
Zolang je de kern van mijn betoog niet snapt, dan heeft 't ook weinig nut om je te adviseren.
Wat ik dus bedoel is:
- voor die 8000 euro koop jij een goede auto voor je moeder. Nieuw, belastingvrij, zuinig en toch veilig. Genoeg keus.
- je blijft lekker in je M3 rijden
- je haalt je moeder telkens op van Schiphol met je M3, maar je zorgt goed voor haar auto.
Als je M3 stuk is, leen je de auto van je moeder.
Stel dat aan je pa voor en hij zal trots op je zijn, dunkt mij.
Wat ik dus bedoel is:
- voor die 8000 euro koop jij een goede auto voor je moeder. Nieuw, belastingvrij, zuinig en toch veilig. Genoeg keus.
- je blijft lekker in je M3 rijden
- je haalt je moeder telkens op van Schiphol met je M3, maar je zorgt goed voor haar auto.
Als je M3 stuk is, leen je de auto van je moeder.
Stel dat aan je pa voor en hij zal trots op je zijn, dunkt mij.
-
Als dat kon zou ik dat doen, helaas staat de M3 in kuwait, en om nou de bpm etc te gaan betalen is me ook weer iets teveel... op kuwait platen rijden krijg ik gezeik mee dus dat lukt niet... overigens heeft me moeder de pajero in nederland staan maar deze wilt ze kunnen lenen als ze boodschapjes doet. als ze naar mijn opa en oma gaat etc neemt ze gewoon de mitsu 

-
Ik denk dat het verstandig is om ook een deel van die 8000,- te reserveren voor een cursus Nederlands.Jeroen K. schreef:ik zij niet dat jij het was maar in het algemeen, dacht ik een keer hulp te vragen van mensen hier, word ik zoals gewoonlijk weer afgezeken (het verbaasd me eigenlijk dat rico het ook doet maargoed) en de reden wrom ik zij pappa's geld is omdat iedereen dat constant al zegt, ik wil het nu alleen een keertje voor hun bevestigen.. eerlijk zijn duurt het langst toch? (of hoe je dat ook zegt) heb het niet direct gezecht als flikker op, maar goedDennis Cavallino schreef:Er staat bij mij nog iets achter dat 'Flikker op'. Misschien nogmaals lezen.
swift sport heb ik ook al is naar gekeken... maar ik heb eigenlijk altijd gezegd nooit een swift of een golf te kopen....
- Dennis Cavallino
<waarom besteed ik hier tijd aan eigenlijk?>
- Robin Hartog
Haha, geef het maar op Jeroen. Serieuze reacties ga je niet krijgen hier op dit topic. Gaspedaal.nl of Marktplaats maar gebruiken zou ik zeggen..
- JP
Ze heeft een Pajero die ze moet lenen ? Van zichzelf?Jeroen K. schreef:. overigens heeft me moeder de pajero in nederland staan maar deze wilt ze kunnen lenen als ze boodschapjes doet. als ze naar mijn opa en oma gaat etc neemt ze gewoon de mitsu
- Dennis Cavallino
Voor 8000 euro kan heel DF op cursus. Dat zou geen kwaad kunnen.Tom Verhaaf schreef:Ik denk dat het verstandig is om ook een deel van die 8000,- te reserveren voor een cursus Nederlands.Jeroen K. schreef:ik zij niet dat jij het was maar in het algemeen, dacht ik een keer hulp te vragen van mensen hier, word ik zoals gewoonlijk weer afgezeken (het verbaasd me eigenlijk dat rico het ook doet maargoed) en de reden wrom ik zij pappa's geld is omdat iedereen dat constant al zegt, ik wil het nu alleen een keertje voor hun bevestigen.. eerlijk zijn duurt het langst toch? (of hoe je dat ook zegt) heb het niet direct gezecht als flikker op, maar goedDennis Cavallino schreef:Er staat bij mij nog iets achter dat 'Flikker op'. Misschien nogmaals lezen.
-
Groupbuy!!Dennis Cavallino schreef:
Voor 8000 euro kan heel DF op cursus. Dat zou geen kwaad kunnen.

- RVV
Jeroen, jij zit met de Ferrari's van je Kuwait vrienden in je achterhoofd je druk te maken of je iets sportiefs kunt kopen voor 8000 euro waar moeders ook nog eens blij van kan worden. Nou dat gaat dus niet. Je verhaal en jij komt met je verhaal, komt er op neer dat je gewoon een degelijk, betrouwbaar vervoermiddel moet kopen van je pa waarin je moeder ook nog eens normaal boodschappen ik kan doen.
Dan zit je gewoon in de Twingo 1.2 hoek, van mijn part een Fiat Punto 1.4 van een paar jaar oud. De toonzetting van je posts zijn van dien aard dat je het eigenlijk maar raar bijna belachelijk vind van je pa dat je geen e36 M3 met 2 ton op de klok mag kopen. Wees überhaupt blij dat je pa je een fatsoenlijke auto wilt geven voor degelijk/dagelijks vervoer in Nederland. Leer eens op eigen benen te staan, dan realiseer je je dat het best een luxe positie is om zo even een auto te mogen uitzoeken. Het is vooral de toonzetting.. think about it..
Overigens misgun ik je absoluut geen auto op deze manier.
Dan zit je gewoon in de Twingo 1.2 hoek, van mijn part een Fiat Punto 1.4 van een paar jaar oud. De toonzetting van je posts zijn van dien aard dat je het eigenlijk maar raar bijna belachelijk vind van je pa dat je geen e36 M3 met 2 ton op de klok mag kopen. Wees überhaupt blij dat je pa je een fatsoenlijke auto wilt geven voor degelijk/dagelijks vervoer in Nederland. Leer eens op eigen benen te staan, dan realiseer je je dat het best een luxe positie is om zo even een auto te mogen uitzoeken. Het is vooral de toonzetting.. think about it..
Overigens misgun ik je absoluut geen auto op deze manier.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Juistem.Roy RS schreef:Als je op een openbaar forum met verschrikkelijk veel leden zegt dat je je auto óf bekostigd door het geld van je vader óf door geld wat je van goedwillende gevers aan de deur steelt dan kan je verwachten dat er tussen al die gebruikers mensen zitten die dat niet de meest sympathieke manier vinden, het onthouden en er over gaan zagen.
Het internet vergeet niks.
Die collectebus affaire krijg je hier over 5 jaar nog voor de voeten geworpen.
Nadenken voor je post, of de consequenties voor lief nemen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij ben jij de enige die die jongen serieus neemt? Hoe doe je dat? Iedere post of draadje van deze jongen gaat gewoon nergens over. Gepats met andermans spullen (terwijl 'ie dat niet eens kan staven), stoere praat waar zelfs mijn kinderen niet in geloven (en die zijn 6 en 9!). De schrijfstijl is om tranen van in je ogen te krijgen, daar is zelfs GTRene nog leesbaar bij. Hij is al eens, vrijwillig, vertrokken van DF (goede zet!) omdat hij zo ontzettend stompzinnig post. En nog steeds neem je hem serieus?!
Goed, meer tijd wil ik hier niet aan besteden...
Goed, meer tijd wil ik hier niet aan besteden...
Robin Hartog schreef:Haha, geef het maar op Jeroen. Serieuze reacties ga je niet krijgen hier op dit topic. Gaspedaal.nl of Marktplaats maar gebruiken zou ik zeggen..
- Roy RS
je hebt het wel niet tegen mij, maar als niemand zo'n jongen uitlegt op een volwassen manier wat ie volgens vele verkeerd doet, dan leert ie het nooit en kan het ook nooit iets worden. Die jongen heeft de leeftijd waar perspectieven soms anders binnen komen dan wanneer je mentaal volgroeid bent en dan heeft ie ook nog de pech dat ie opgroeit in een droomwereld.Arthur schreef:Volgens mij ben jij de enige die die jongen serieus neemt? Hoe doe je dat? Iedere post of draadje van deze jongen gaat gewoon nergens over. Gepats met andermans spullen (terwijl 'ie dat niet eens kan staven), stoere praat waar zelfs mijn kinderen niet in geloven (en die zijn 6 en 9!). De schrijfstijl is om tranen van in je ogen te krijgen, daar is zelfs GTRene nog leesbaar bij. Hij is al eens, vrijwillig, vertrokken van DF (goede zet!) omdat hij zo ontzettend stompzinnig post. En nog steeds neem je hem serieus?!
Goed, meer tijd wil ik hier niet aan besteden...Robin Hartog schreef:Haha, geef het maar op Jeroen. Serieuze reacties ga je niet krijgen hier op dit topic. Gaspedaal.nl of Marktplaats maar gebruiken zou ik zeggen..
Ik dacht op mijn 18de dat ik de wereld aankon, maar als je je verplaatst in zijn wereld, moet hij haast wel denken dat alles vanzelfsprekend is en niks een probleem is in het leven.
- Peter Tunissen
Heb ik iets gemist???smiley schreef:Die collectebus affaire krijg je hier over 5 jaar nog voor de voeten geworpen.

- Peric
Maandag 19 maart 21:17

Dit dus..Jeroen K. schreef:dat is omdat ik het niet voor de huidige kaart verkopers wil verknallen! verdient erg leuk en makkelijkReind schreef:( dat kaarten gedoe is nieuw voor mij)pakje kaartje van 6 euro verkopen verdiende je zelf 1.5 euro aan, en als mensen geen kaarten kochten maar een contributie deden verdween dat in eigen zakken natuurlijk
het is wel beduvelen maja moet toch me hobbies kunnen bekostigen

- Reind
Jeroen zit al een poosje op DF. Bijna heel DF heeft hem in de beginperiode geprobeerd te sturen en adviseren. Want he, wel zijn allemaal eens 18 geweest en dan bekijk je alles toch wel door een andere bril.Roy RS schreef:je hebt het wel niet tegen mij, maar als niemand zo'n jongen uitlegt op een volwassen manier wat ie volgens vele verkeerd doet, dan leert ie het nooit en kan het ook nooit iets worden. Die jongen heeft de leeftijd waar perspectieven soms anders binnen komen dan wanneer je mentaal volgroeid bent en dan heeft ie ook nog de pech dat ie opgroeit in een droomwereld.Arthur schreef:Volgens mij ben jij de enige die die jongen serieus neemt? Hoe doe je dat? Iedere post of draadje van deze jongen gaat gewoon nergens over. Gepats met andermans spullen (terwijl 'ie dat niet eens kan staven), stoere praat waar zelfs mijn kinderen niet in geloven (en die zijn 6 en 9!). De schrijfstijl is om tranen van in je ogen te krijgen, daar is zelfs GTRene nog leesbaar bij. Hij is al eens, vrijwillig, vertrokken van DF (goede zet!) omdat hij zo ontzettend stompzinnig post. En nog steeds neem je hem serieus?!
Goed, meer tijd wil ik hier niet aan besteden...Robin Hartog schreef:Haha, geef het maar op Jeroen. Serieuze reacties ga je niet krijgen hier op dit topic. Gaspedaal.nl of Marktplaats maar gebruiken zou ik zeggen..
Ik dacht op mijn 18de dat ik de wereld aankon, maar als je je verplaatst in zijn wereld, moet hij haast wel denken dat alles vanzelfsprekend is en niks een probleem is in het leven.
Maar niks lijkt door te dringen bij deze jongen en reageerd daarnaast respectloos naar mensen in posts. En het gaat van kwaad naar erger.
Gek he dat iedereen zo reageerd.
- Dennis Cavallino
Maar hij is toch nog geen 18?
:ninja:
:ninja:
- Roy RS
je hebt het wel niet tegen mij, maar als niemand zo'n jongen uitlegt op een volwassen manier wat ie volgens vele verkeerd doet, dan leert ie het nooit en kan het ook nooit iets worden. Die jongen heeft de leeftijd waar perspectieven soms anders binnen komen dan wanneer je mentaal volgroeid bent en dan heeft ie ook nog de pech dat ie opgroeit in een droomwereld.
ah kijk, hij was nog redelijk nieuw voor mij, ik onthoud de namen ook eerlijk gezegd niet allemaal even goed, maar toen ik las over de collectebus bleef hij ineens hangen...Jeroen zit al een poosje op DF. Bijna heel DF heeft hem in de beginperiode geprobeerd te sturen en adviseren. Want he, wel zijn allemaal eens 18 geweest en dan bekijk je alles toch wel door een andere bril.
Maar niks lijkt door te dringen bij deze jongen en reageerd daarnaast respectloos naar mensen in posts. En het gaat van kwaad naar erger.
Gek he dat iedereen zo reageerd.