Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kabinet gevallen,en nu??

Bericht door romo » 23 apr 2012, 22:46

InjectTheVenom schreef:
romo schreef:De EU zal de BV Nederland maximaal willen houden aan de 3% norm, want wij hebben ons gereformeerde zuunigheidvingertje richting de knoflookstaten laten gelden. Dus speelt de EU het knetterhard, das direct koren op de molen van Wilders, die dit als verkiezingsthema strategisch zal uitspelen, dit gezien de negatieve sentimenten in Nederland t.a.v. de EU.
Dat Wilders nu overal de gebeten hond is en wordt afgeschreven lijkt mij zeer prematuur........dit gezien de kwantiteit aan Henken en Ingrids....................die zullen zeer gevoelig zijn voor deze, al tijden sluimerende, sentimenten.
Wat gebeurde er ookweer toen Nederland unaniem tegen de Europese grondwet stemde, juist hij werd in een veranderde vorm alsnog door onze strot gedrukt door Brussel :bag:

Das dus precies zo`n punt waar Wilders nog eens even lekker op los kan gaan !!

1 EU grondwet

2 Geen baas meer in eigen land

3 Duur betaalde Euries aan de knoflookstaten, die we nooit meer terug zien

En zo zijn er nog wel een paar..............Wilders heeft munitie zat (de pers onderschat het volledig)..............ik weet zeker dat ze in Brussel met argus ogen dan wel samen geknepen billen de komende verkiezingsperiode en uitslag volgen. Men is zich daar welbewust van het Euroscepsisme.

Hoe meer er weer gehakt wordt op Wilders, des te meer platform ie krijgt, want wat het establishment nu steeds roept wordt door een groot deel van het electoraat afgedaan als eigen belang en niet als kiezers belang. Wilders is van het hakken van zijn tegenstanders allen maar groter geworden, dat heeft het recente verleden juist bewezen, wederom wordt nu dezelfde blunder begaan( zie betoog eurocommissaris Kroes), zijn ze der toch weer ingestonken................

Vergeet ook niet dat bv in Frankrijk de zelfde sentimenten leven, niet voor niets dat Mw Le Pen daar met 18% op de 3 plek als debutant binnenstoomt, wat onvertoond en volstrekt uniek is. Als Sarkozy een kans wil maken op prolongatie van zijn keizerschap (Napoleontistisch en opportunistisch als ie is) zal ie, om de kiezergunst van de Le Pen aanhangers te verdienen, een behoorlijke ruk naar rechts moeten maken, kortom, zoek de 10 verschillen en kleur de plaatjes als hetom een verschil tussen Wilders en Sarkozy gaat.........

Luco

Bericht door Luco » 23 apr 2012, 22:46

romo schreef:Griekenland, juist ja;

http://www.nu.nl/economie/2794252/topma ... -euro.html

Gezien de huidige "financiële oorlog" waarbij ik de yanks ernstig verdenk de € maximaal te destabiliseren, (die willen de olie Dollar coute que coute houden en gruwelen van een olie Euro) zou net als in echte oorlogstijd, een kabinet van nationale eenheid wenselijk zijn, een zakenkabinet is ook reeds geopperd. Op twitter wordt geroepen om Wijers (net exit Azo-Nobel) als MP, FWIW

Ik zie net Eurocommissaris Kroes weer oerend hard uithalen naar Wilders, maar ook weer oerend dom, want zij verschaft hem exact het platform waar Wilders wederom een electorale winst kan genereren.

De EU zal de BV Nederland maximaal willen houden aan de 3% norm, want wij hebben ons gereformeerde zuunigheidvingertje richting de knoflookstaten laten gelden. Dus speelt de EU het knetterhard, das direct koren op de molen van Wilders, die dit als verkiezingsthema strategisch zal uitspelen, dit gezien de negatieve sentimenten in Nederland t.a.v. de EU.
Dat Wilders nu overal de gebeten hond is en wordt afgeschreven lijkt mij zeer prematuur........dit gezien de kwantiteit aan Henken en Ingrids....................die zullen zeer gevoelig zijn voor deze, al tijden sluimerende, sentimenten.

Ja prachtig he, als hardste schreeuwen dat iedereen die de 3% niet haalt keihard aangepakt moeten worden, en dan een tijdje later als een stel zielige puppies aan Merkel vragen of dat voor ons ook geld?????

Ja wat denk je zelf Rutte?? :lollerdelol: :lollerdelol:

Dat gaat Wilders weer zieltje opleveren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 apr 2012, 22:52

Waar hebben we het eigenlijk over :mrgreen: Denk er maar eens over na. Structureel komen we nu elk jaar 4,6% tekort ofwel 9,6 miljard euro op onze begroting van zo'n 210 miljard euro. Daarnaast hebben we al een schuld openstaan van 400 miljard euro.

Welk bedrijf zou uberhaupt nog bestaan als ze 200% van hun jaaromzet schuld hebben en nog steeds 4-5% per jaar tekort komen om quitte te draaien? En de politiek lekker maar rollebollen over het feit dat er niet teveel bezuinigd mag worden. Hebben we uberhaupt een keus dan?

Het is geen hogere wiskunde, gewoon een stukje huishoudboekje management :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 apr 2012, 22:55

Maus335i schreef:Waar hebben we het eigenlijk over :mrgreen: Denk er maar eens over na. Structureel komen we nu elk jaar 4,6% tekort ofwel 9,6 miljard euro op onze begroting van zo'n 210 miljard euro. Daarnaast hebben we al een schuld openstaan van 400 miljard euro.

Welk bedrijf zou uberhaupt nog bestaan als ze 200% van hun jaaromzet schuld hebben en nog steeds 4-5% per jaar tekort komen om quitte te draaien? En de politiek lekker maar rollebollen over het feit dat er niet teveel bezuinigd mag worden. Hebben we uberhaupt een keus dan?
Dat zal een groot deel van het electoraat worst zijn...........sterker, heel het linker politieke spectrum vindt dat het wel een tandje minder kan, Wilders staat daarin dus zeker niet alleen.......overigens ook vele economen onderschrijven dit..........

Even voor de goede orde, dit is niet mijn mening, maar meer een vertaling wat er in Nederland leeft op bais van commentaren die je in elk dagblad kan lezen........

Luco

Bericht door Luco » 23 apr 2012, 23:18

Maus335i schreef:Waar hebben we het eigenlijk over :mrgreen: Denk er maar eens over na. Structureel komen we nu elk jaar 4,6% tekort ofwel 9,6 miljard euro op onze begroting van zo'n 210 miljard euro. Daarnaast hebben we al een schuld openstaan van 400 miljard euro.

Het is geen hogere wiskunde, gewoon een stukje huishoudboekje management :P
Daarom zou een land ook door mensen met verstand van zaken geregeerd moeten worden en niet door een stel prutsers die alleen aan het partijbelang denken.
Gewoon de best mogelijke mensen daar neerzetten zonder partijbelangen.
En ja, dat gaat zeer doen voor veel mensen, maar als het zo doorgaat gaat het nog veel meer pijn doen in de toekomst.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 23 apr 2012, 23:39

Rabobank is van AAA naar AA gegaan, en hebben het ook overleefd.
Als we een jaartje op 4.6 blijven hangen zullen we dat wel overleven. Als de grote landen hun reet met die 3% kunnen afvegen zie ik niet waarom wij niet.
Al zullen we wel wat minder van de toren moeten blazen erover.

KW

Bericht door KW » 24 apr 2012, 03:07

Heb verder niet echt gelezen wat er in dit topic staat, maar wat nu is heel simpel. Als er verkiezingen komen stem ik blindelings net als de vorige keer weer op Geert/PVV. Niet omdat ze nou zo geweldig zijn (ze hebben wel goede ideeen over bepaalde dingen), maar simpelweg omdat er geen enkele andere partij beter is. De minst erge keuze zeg maar. Maar de belangrijkste reden: omdat er al veel te veel links in de politiek aanwezig is!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 08:03

Zonde van je stem, vind ik. Hopelijk doet de PVV niet meer mee. Die partij bestaat over 1 a 2 verkiezingen niet meer. Stem dan op de VVD, de enige partij die de PVV een kans gaf en serieus nam.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 08:04

Ik heb trouwens het idee dat Hans Wijers staat te popelen om zich weer in de politieke arena te mengen. Zou leuk zijn!

Dennis Cavallino

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 08:57

Robin schreef:^Al 5 jaar crisis?

In mijn beleving begon het te rommelen rond september 2008. Datdaarvoor ook al wat kleinere vlammetjes uitgroeiden tot 'n groter vuur, snap ik ook wel, maar de 'grote'klapper begon m.i. in de herfst van 2008?
Het is natuurlijk hoe je 't bekijkt. Kijk je naar de wereldwijde economie, naar NL en kijk je naar brede macro economische cijfers, of puur naar de kwartalen waarin sprake is van een 'recessie'.

In mijn beleving begon de huidige crisis met het inzetten van negatieve trends in 2007. De sterkste stagnatie in de Amerikaanse economie sinds 2002 kwam in Q4 2007.

Daarvoor rommelde het al her en der vrij duidelijk (dan praat ik over bepaalde sectoren), maar de meeste beurskoersen waren tot dan dik ok en bedrijven presteerden sterk. Overal was sprake economische groei. Die ommekeer kwam dus in 2007. Het eerste duidelijk signaal dat het goed mis was met de wereldwijde economie zoals wij die kennen, was in september 2008, de dag dat de Lehman Brothers beurskoers kelderde was 't één en al paniek en die paniek duurde minimaal een week. Met alle gevolgen van dien.

Dat het daarvoor al slecht ging met de westerse economieën wordt door iedereen vergeten. Mensen die tóen waarschuwden werden toen niet serieus genomen. In de VS, het VK en diverse andere hoogwaardige economieën ging het ronduit slecht.

Je weet wel, de verhalen van mensen met 10 geblokkeerde creditcards die nog gewoon een 11e creditcard konden ophalen bij een andere bank. Dat kon niet goed gaan. Huizenbubbels en slechte hypotheken deden de rest. Maar 't probleem was nog breder dan dat. Men is nog altijd niet in staat om de juiste diagnose te stellen, want het gaat ook over monetair beleid, wereldwijde economische transformatie, stagnerende salarissen, invoering Euro, 9/11, stijgende olieprijzen, overconsumptie, toenemende standaardisatie van luxe en daardoor in feite dalende koopkracht tegelijk. Overheidskosten stijgen overal, jaar in jaar uit, gesneden werd er nergens. En dan hebben wij in Europa ook nog dubbele lasten omdat we in feite een landelijke en 'continentale' bureaucratische overheid moeten bekostigen.

Zorg moet alsmaar beter, mensen mogen niet meer ziek zijn of dood gaan. Dat kost samenlevingen veel geld. Tel daar in NL bij op dat we in 12 jaar zo'n 10 kabinetten hebben gehad... ik ben de tel kwijt. Hoeveel ons dat heeft gekost als land... pfoe!

Je moet de verbanden zien om 't te snappen en goed kunnen rekenen. Alles hangt met elkaar samen. Ik denk dat er weinig mensen in staat zijn om dat te zien. Laat staan dat anderen ze kunnen begrijpen als ze het proberen uit te leggen. Dat heeft deze crisis al wel bewezen...

Dus 5 jaar, zo lang duurt deze crisis en hij kan met gemak nog 10 jaar duren.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2012, 10:40

Laat ik voorop stellen dat ik als PVV stemmer niet blij met het huidige kabinet was. Anderzijds moet Wilders met een hele plausibele verklaring komen om in deze fase de boel te hebben willen laten knappen. Dat aow verhaal is je reinste kul. Als ie nu zou zeggen dat z'n immigratiebeleid geen kans kreeg, of dat de minima meer ontzien moesten worden, maar nee. We wachten het af.

Nu ten koste van alles aan die 3% regel vasthouden is een absurde gedachte. Die 3% is onderdeel van het stabiliteitspact dat direkt na invoering al door de Duitsers en de Fransen geschonden werd. Consumenten geven in Nederland al steeds moeilijker geld uit, verdere bezuinigingen kunnen ons zomaar veel dieper de crisis inhelpen. Ik vertrouw op Keynes. In tijden van recessie moet de overheid de zaak weer aanslingeren. Mensen in de beurs treffen en daarmee de consumptie en daarmee de economie om zeep helpen staat haaks op de herstel gedachte.

Voor Zuid Europa gelden wat mij betreft andere wetmatigheden. De overheidsuitgaven aldaar hebben nooit economische groei als doel gehad. Europees en geleend geld had ten doel om de bestuurlijke elite, het ambtenarenapparaat en de kiezers tevreden te houden. Die totale verspilling van andermans geld is de oorzaak van de malaise. Hoe die machine weer aan de praat gekregen moet worden is een raadsel.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 apr 2012, 10:59

Hielke schreef:Laat ik voorop stellen dat ik als PVV stemmer niet blij met het huidige kabinet was. Anderzijds moet Wilders met een hele plausibele verklaring komen om in deze fase de boel te hebben willen laten knappen. Dat aow verhaal is je reinste kul. Als ie nu zou zeggen dat z'n immigratiebeleid geen kans kreeg, of dat de minima meer ontzien moesten worden, maar nee. We wachten het af.

Nu ten koste van alles aan die 3% regel vasthouden is een absurde gedachte. Die 3% is onderdeel van het stabiliteitspact dat direkt na invoering al door de Duitsers en de Fransen geschonden werd. Consumenten geven in Nederland al steeds moeilijker geld uit, verdere bezuinigingen kunnen ons zomaar veel dieper de crisis inhelpen. Ik vertrouw op Keynes. In tijden van recessie moet de overheid de zaak weer aanslingeren. Mensen in de beurs treffen en daarmee de consumptie en daarmee de economie om zeep helpen staat haaks op de herstel gedachte.

Voor Zuid Europa gelden wat mij betreft andere wetmatigheden. De overheidsuitgaven aldaar hebben nooit economische groei als doel gehad. Europees en geleend geld had ten doel om de bestuurlijke elite, het ambtenarenapparaat en de kiezers tevreden te houden. Die totale verspilling van andermans geld is de oorzaak van de malaise. Hoe die machine weer aan de praat gekregen moet worden is een raadsel.
+100000

Marius

Bericht door Marius » 24 apr 2012, 11:13

Keynes is al zooo achterhaald. Als er 1 ding duidelijk is uit de hele crisis is dat het hele idee van planeconomieen (en roverheden die dat aansturen) niet werken. Maar goed het is net als met junks; nog 1 keer iets jatten om aan dat laatste shot te kunnen kopen.
Voor politici is dat net zo; nog 1 keer inflatie creeren door geld bij te drukken, en dan komen we door de crisis. Of nog 1 keer de belasting te verhogen, dan komen we door de crisis. Of nog een keer de regels aanscherpen voor dit of voor dat en dan moet het beter gaan.
De enige reden dat politici van keynes houden is omdat het een theorie is die hun valselijk een excuus geeft om het volk met nog meer kosten op te zadelen op de lange termijn, en zij zichzelf op korte termijn populair kunnen maken door geld bij te drukken en daarmee cadeautjes uit kunnen delen op basis van lucht.

Robin

Bericht door Robin » 24 apr 2012, 11:15

Marius schreef:Keynes is al zooo achterhaald. Als er 1 ding duidelijk is uit de hele crisis is dat het hele idee van planeconomieen (en roverheden die dat aansturen) niet werken. Maar goed het is net als met junks; nog 1 keer iets jatten om aan dat laatste shot te kunnen kopen.
Voor politici is dat net zo; nog 1 keer inflatie creeren door geld bij te drukken, en dan komen we door de crisis. Of nog 1 keer de belasting te verhogen, dan komen we door de crisis. Of nog een keer de regels aanscherpen voor dit of voor dat en dan moet het beter gaan.
De enige reden dat politici van keynes houden is omdat het een theorie is die hun valselijk een excuus geeft om het volk met nog meer kosten op te zadelen op de lange termijn, en zij zichzelf op korte termijn populair kunnen maken door geld bij te drukken en daarmee cadeautjes uit kunnen delen op basis van lucht.
OK. Goed dat je de keerzijde aanhaalt. En hoe moet 't nu dan?

Marius

Bericht door Marius » 24 apr 2012, 11:23

Hoe ik er tegenaan kijk heb ik al in andere topics destijds geschreven. Zolang we blijven hangen in het geneuzel van de zogenaamd alwetende 'politici', welke onze slavernij in ruil voor mooie baantjes langzamerhand hebben overgedragen naar het 'alwetende' EU apparaat, zie ik op lange termijn geen heil voor Nederland.
Afbouwen van alle onkunde en bureaucratie (zowel lokaals als op EU niveau) zal helaas ook niet gaan, de trend is immers dat met het groeien van de tumor (overheden) deze alleen maar harder groeit en meer en meer macht naar zich toe weet te trekken totdat er niets meer te graaien is en de boel klapt. Dat dat hele traject zal alleen maar steeds pijnlijker worden voor ons als burgers, omdat we ook nog zo stom zijn om de politici maar te smeken om oplossingen die ze echt niet hebben, lijkt me duidelijk.

Robin

Bericht door Robin » 24 apr 2012, 11:37

Marius schreef:Hoe ik er tegenaan kijk heb ik al in andere topics destijds geschreven. Zolang we blijven hangen in het geneuzel van de zogenaamd alwetende 'politici', welke onze slavernij in ruil voor mooie baantjes langzamerhand hebben overgedragen naar het 'alwetende' EU apparaat, zie ik op lange termijn geen heil voor Nederland.
Afbouwen van alle onkunde en bureaucratie (zowel lokaals als op EU niveau) zal helaas ook niet gaan, de trend is immers dat met het groeien van de tumor (overheden) deze alleen maar harder groeit en meer en meer macht naar zich toe weet te trekken totdat er niets meer te graaien is en de boel klapt. Dat dat hele traject zal alleen maar steeds pijnlijker worden voor ons als burgers, omdat we ook nog zo stom zijn om de politici maar te smeken om oplossingen die ze echt niet hebben, lijkt me duidelijk.
Dat snap ik en in 't geheel wel mee eens. Loze kreten als 'Geen woorden maar daden' kwamen te lang uit de monden van vele politici. Maar er gebeurde niks. In je betoog zie ik eerlijk gezegd wel de misstanden, maar geen ideeen(?)

Robin

Bericht door Robin » 24 apr 2012, 11:49

Duurt nog even:
http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2794639 ... ember.html

Nederland in zwaar weer.Wat ik wel weet is dat 't niet ligt aan de 'buitenlanders', maar ook niet aan de 'uitvreters', 'grootverdieners' , 'wao-ers' of noem maar 'n groep. We zitten zonder kabinet en in 'n crisis en moeten eruit zien te komen. Vingerwijzerij lijkt mij nu 't laatste wat helpt. Kortom. Hoe nu verder?

Marius

Bericht door Marius » 24 apr 2012, 11:56

Er zijn ideeën genoeg. Het hele internet staat vol met hoe te leven zonder de dwang van overheden en andere struikrovers die die monopolie van hun maatje politucus weten te gebruiken voor eigen gewin.
Maar om een voorzetje te geven; stoppen met oorlogen, stoppen met planeconomieën, stoppen met het subsidieren van mensen die zaken produceren waar de markt niet om vraagt (goh, ambtenaren?), stoppen met corporatisme, etc etc. Over dat soort onderwerpen en het uitdiepen daarvan kun je nog uren, wat zeg ik maanden doorgaan. Helaas heb ik daar geen tijd voor gezien de huidige belastingdruk (en verwachte verhoging) waardoor ik hard moet werken en ook geen zin in omdat 99% van de pavlov reactie's nu al te voorspellen zijn.
Eigenlijk is het heel simpel; alles wat onder dwang (regels van ambtenaren en politici) gebeurt is onrendabel en niet gewenst. Kijk maar na, wie maken/verschaffen de leuke dingen in deze wereld? Niet de mensen die over ons 'heersen' en onze huid en die van de toekomstige generatie's verkopen voor eigen gewin, maar de creatievelingen (en daar versta ik niet onder een bankdirecteur die dealtjes sluit met overheden) die opereren in de zo goed als weggevaagde vrije markten.

HansD

Bericht door HansD » 24 apr 2012, 11:59

Met het versplinterde electoraat van tegenwoordig zou het nog best wel eens kunnen ook :D
Verkiezingen? Ook de Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland rekenen op Kamerzetel
Door: redactie − 24/04/12, 10:36 − bron: ANP
© ANP.

Net een week ingeschreven in het kiesregister van de Kiesraad en nu al verkiezingen voor de deur: de Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland (SOPN) uit Soest en Beter Nederland uit Hilversum zijn nogal verrast en voelen zich een beetje overvallen door de gebeurtenissen. Maar, zeiden beide partijleiders vandaag, ze denken een goede kans te maken en rekenen op zeker meer dan één zetel in de Tweede Kamer.

SOPN richt zich volgens oprichter en ufoloog Anton Teuben (62) op het toegankelijk maken van 'vrije energie' voor iedereen. 'Alle stroom kan gratis zijn door het aanwenden van nulpuntenergie. De techniek daarvoor bestaat al, maar wordt geboycot door oliemaatschappijen en gasbedrijven', zo claimt de nieuwe partij. 'Het gebruiken van nieuwe technieken is voor iedereen beter qua gezondheid en economie.'

Teuben: 'We zijn beslist geen spiritueel clubje, we zijn zo rationeel mogelijk. Zeker een half miljoen mensen is het met ons eens. We hebben mensen genoeg om een kandidatenlijst te vullen. Daarvoor komen we dinsdag bij elkaar.'

Ook David Pott (42) van Beter Nederland is vol goede moed. 'Wij willen de politiek uit de Tweede Kamer halen en naar de mensen toe brengen. Daarin zit een enorme besparing. Kamerleden kunnen best op de fiets naar hun werk en een broodzakje meenemen in plaats van duur te gaan lunchen.' Zijn partij zal de nadruk leggen op het instandhouden van sociale werkplaatsen en is tegen verhoging van de pensioenleeftijd.

Ook Pott denkt makkelijk een kandidatenlijst te kunnen vullen. 'Wat mij betreft wordt het juni, maar ik heb een voorkeur voor verkiezingen in september. Dan hebben anderen ook een eerlijke kans', aldus het mogelijk aanstaande Kamerlid
Kan de Tegenpartij voor september een kieslijst voor elkaar krijgen?

Robin

Bericht door Robin » 24 apr 2012, 11:59

Marius schreef:Er zijn ideeën genoeg. Het hele internet staat vol met hoe te leven zonder de dwang van overheden en andere struikrovers die die monopolie van hun maatje politucus weten te gebruiken voor eigen gewin.
Maar om een voorzetje te geven; stoppen met oorlogen, stoppen met planeconomieën, stoppen met het subsidieren van mensen die zaken produceren waar de markt niet om vraagt (goh, ambtenaren?), stoppen met corporatisme, etc etc. Over dat soort onderwerpen en het uitdiepen daarvan kun je nog uren, wat zeg ik maanden doorgaan. Helaas heb ik daar geen tijd voor gezien de huidige belastingdruk (en verwachte verhoging) waardoor ik hard moet werken en ook geen zin in omdat 99% van de pavlov reactie's nu al te voorspellen zijn.
Eigenlijk is het heel simpel; alles wat onder dwang (regels van ambtenaren en politici) gebeurt is onrendabel en niet gewenst. Kijk maar na, wie maken/verschaffen de leuke dingen in deze wereld? Niet de mensen die over ons 'heersen' en onze huid en die van de toekomstige generatie's verkopen voor eigen gewin, maar de creatievelingen (en daar versta ik niet onder een bankdirecteur die dealtjes sluit met overheden) die opereren in de zo goed als weggevaagde vrije markten.
Helemaal mee eens Marius hoor. Maar waar moeten we bijv. met dat overschot aan uitgerangeerde ambtenaren naartoe dan?

Het lijkt zo eenvoudig...

Marius

Bericht door Marius » 24 apr 2012, 12:03

Mee eens, het is niet simpel, maar de huidige koers is in ieder geval niet goed m.i.

Tja, waar moeten ze naartoe. Wellicht eens iets gaan produceren, creatief zijn, solliciteren op echt werk. Hoop aanbod dan van arbeidskracht, dan daalt de prijs van arbeid in nederland, komen we wellicht weer eens internationaal in een leuke concurrentiepositie. Wel ff slikken ivm afwaardering van het een en ander, maar op lange termijn wel stimulerender.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 12:07

HansD schreef: Kan de Tegenpartij voor september een kieslijst voor elkaar krijgen?
whahah, moest meteen aan dit denken>>

Marius

Bericht door Marius » 24 apr 2012, 12:08

:)

HansD

Bericht door HansD » 24 apr 2012, 12:40

Die bedoelde ik ook Rene :wink: .

Rupie

Bericht door Rupie » 24 apr 2012, 12:42

Marius schreef:Mee eens, het is niet simpel, maar de huidige koers is in ieder geval niet goed m.i.

Tja, waar moeten ze naartoe. Wellicht eens iets gaan produceren, creatief zijn, solliciteren op echt werk. Hoop aanbod dan van arbeidskracht, dan daalt de prijs van arbeid in nederland, komen we wellicht weer eens internationaal in een leuke concurrentiepositie. Wel ff slikken ivm afwaardering van het een en ander, maar op lange termijn wel stimulerender.
Eerst afwaarderen dan en dan de lonen laten dalen zodat je nog wel enige koopkracht overhoudt imo.

Of je gooit het hele geld systeem eruit :)

Maar persoonlijk heb ik wel een probleem met idee van de concurrentiepositie zoals je 'm noemt, want je praat nog steeds in grenzen.

Ik denk dat het onontkoombaar is dat we dat van ons afgooien. Gemeenschappen heb je wel nodig, maar niet meer op de manier zoals we het nu georganiseerd hebben denk ik. Juist daarmee houd je regeringen in stand.

Plaats reactie