Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Rebel
Re: Kabinet gevallen,en nu??
Allemaal koffiedik kijken hierboven.
De kiezer heeft wederom het woord. Peilingen zeggen nu nog niks. Pas enkele dagen voor de verkiezingen zullen ze een beter beeld gaan geven. Dan hebben de partijen hun standpunten kunnen toelichten. Ik ben ervan overtuigd dat de VVD wederom de grootste partij zal worden en hoop dat ze tijdens de formatie de SP links laten liggen. Want dat zal nog meer puin brengen.
Verder word ik moe van al het commentaar van de mensen die het minst bijdragen aan dit land. De wereld draait nu eenmaal om geld, deal with it.
De kiezer heeft wederom het woord. Peilingen zeggen nu nog niks. Pas enkele dagen voor de verkiezingen zullen ze een beter beeld gaan geven. Dan hebben de partijen hun standpunten kunnen toelichten. Ik ben ervan overtuigd dat de VVD wederom de grootste partij zal worden en hoop dat ze tijdens de formatie de SP links laten liggen. Want dat zal nog meer puin brengen.
Verder word ik moe van al het commentaar van de mensen die het minst bijdragen aan dit land. De wereld draait nu eenmaal om geld, deal with it.
- Dennis Cavallino
+1, dat leg ik ook zo vaak uit. Een miljonair kan een complete lokale economie overeind houden. Eigenlijk zou ieder dorp 1 miljonair moeten hebben.
Nieuw politiek speerpunt: beter verspreiden van miljonairs!
Gekscherend> Van 't Gooi maken we een natuurreservaat. Van villa's bejaardentehuizen en asielzoekerscentra (zit meestal een goed hek omheen met beveiliging). Groen Links en de partij voor de dieren ook weer blij.
Politiek is zooo makkelijk eigenlijk

Nieuw politiek speerpunt: beter verspreiden van miljonairs!
Gekscherend> Van 't Gooi maken we een natuurreservaat. Van villa's bejaardentehuizen en asielzoekerscentra (zit meestal een goed hek omheen met beveiliging). Groen Links en de partij voor de dieren ook weer blij.
Politiek is zooo makkelijk eigenlijk
-
Rebel
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
Deze topic bestaat voor 99% uit "copy/paste" berichten van het internet/media. Kortom weinig nieuws, en weinig gefundeerde oplossingen. Gelukkig zijn er nog genoeg ondernemers in ons land die zich niet uit het veld laten slaan door al deze berichten.
- Dennis Cavallino
Rebel: 99% van ALLES wat je leest is een kopie van iets dat al eens eerder is gezegd of opgeschreven. Laat ondernemers dingen opschrijven en ook dan is 't hetgeen je leest voor 99% niet nieuw.
Verder eens met hetgeen je bedoelt te zeggen, al zakt de moed van veel (niet alle) ondernemers wel steeds verder in hun schoenen. Ondernemers zien dingen fout gaan voordat Henk & Ingrid 't zien. Buiten hun eigen toko om staan ook zij machteloos. Ondernemers zijn meer dan je denkt, afhankelijk van overheidsbeslissingen. Soms hebben ze daardoor de wind mee, soms tegen. Klagen doen ze pas als ze weer terug in loondienst zijn...
Verder eens met hetgeen je bedoelt te zeggen, al zakt de moed van veel (niet alle) ondernemers wel steeds verder in hun schoenen. Ondernemers zien dingen fout gaan voordat Henk & Ingrid 't zien. Buiten hun eigen toko om staan ook zij machteloos. Ondernemers zijn meer dan je denkt, afhankelijk van overheidsbeslissingen. Soms hebben ze daardoor de wind mee, soms tegen. Klagen doen ze pas als ze weer terug in loondienst zijn...
- Bert ///M3
Crisis bied ook genoeg kansen voor ondernemers. "De een zijn dood is de ander zijn brood"
Hoge werkloosheid betekend dat je als werkgever in een betere onderhandelingspositie bent als het om personeel gaat. Gaat je concurrent over de kop dan bied het kansen voor jou. Just business as usual.
Hoge werkloosheid betekend dat je als werkgever in een betere onderhandelingspositie bent als het om personeel gaat. Gaat je concurrent over de kop dan bied het kansen voor jou. Just business as usual.
- dvh
Gezien er tussen 08.00 en 17.00 veruit de meeste posts gemaakt worden op dit forum zou ik inderdaad zeggen dat het crisis is en niemand wat te doen heeft 
-
OnlineLuco
Ja een welvaartsstaat kost nu eenmaal geld.
Wat betreft gezondheidszorg, die kan met heel veel naar beneden, maar wordt tegengehouden door de farmaceutische industrie.
Kijk maar eens op bv de ph waarde die in een lichaam hoort te zitten en de verzuring van je lichaam, omdat je ph waarde in principe te laag is door voeding en te lage waarde van het water (hoger tast de leidingen aan) pleegt je lichaam roofbouw om je bloed op de juiste waarde te houden, dat wordt dan geschaard onder ouderdomsziektes en worden er weer allerlei pillen voorgeschreven die volstrekt overbodig zijn, daar zou de politiek eens aan wat moeten doen.
Wat betreft gezondheidszorg, die kan met heel veel naar beneden, maar wordt tegengehouden door de farmaceutische industrie.
Kijk maar eens op bv de ph waarde die in een lichaam hoort te zitten en de verzuring van je lichaam, omdat je ph waarde in principe te laag is door voeding en te lage waarde van het water (hoger tast de leidingen aan) pleegt je lichaam roofbouw om je bloed op de juiste waarde te houden, dat wordt dan geschaard onder ouderdomsziektes en worden er weer allerlei pillen voorgeschreven die volstrekt overbodig zijn, daar zou de politiek eens aan wat moeten doen.
- GTRene
@Dennis 
-
Rebel
Dennis Cavallino schreef:Rebel: 99% van ALLES wat je leest is een kopie van iets dat al eens eerder is gezegd of opgeschreven. Laat ondernemers dingen opschrijven en ook dan is 't hetgeen je leest voor 99% niet nieuw.
Cav, daarin heb je gedeeltelijk gelijk. Niet alles is al eens geschreven, en juist dat zijn vaak jouw betere posten. Je eigen visie en gevoel weergeven over een onderwerp, doe je juist vaak heel goed.
Maar dat "copy/paste" maakt de olievlek alleen groter. Enig idee hoe groot de rol van internet is in deze "wereldcrisis" ?
Daarom blijf ik als een don quichot vechten tegen de "copy/paste-sekte" op internet. Liever lees ik grote doch ook kleine inovatieve "oplossingen". Onderschat hierin niet het menselijke brein, want soms kunnen juist door een positieve kijk nieuwe richtingen ontstaan. En vaak kunnen mensen elkaar hier onderling in prikkelen.
Ik herinner me de Cav van vroeger, die zag overal mogelijkheden en zat vol frisse ideeen. What happened? Bedwelmd door de vieze luiers?
- Niels
- Auto: Prius+
Nee laat dat rekenen maar aan Rutte overDennis Cavallino schreef:Dat soort partijen als de SP en PVV zijn imho pure oppositiepartijen, bedoeld om de boel op scherp te zetten, daar is niets mis mee. Laat ze vanuit die rol hun ding doen. Maar weet goed dat ze er niet zijn om een land te leiden. Dat kunnen ze niet, want ze kunnen niet rekenen.
Ik zie het wel weer.... Met splinterpartijen kom je er niet, na 10 jaar rechts ben je ook nergens, Samson vice president Greenpeace spreekt me niet aan, SP is niet goed voor mijn eigen portomoNee, Groenlinks: F#ck CO2, D66 is het momenteel ook niet en over de rest kunnen we wel zwijgen.
Dus.....eerst maar eens koffie
- Dennis Cavallino
Ik zit nog steeds vol frisse ideeën. Daarvoor is genoeg te lezen van mijn hand, al heb ik er weinig tijd voor om meer te schrijven dan ik zou willen.
Economische en politieke oplossingen om de wereld stapsgewijs beter te maken heb ik ook, maar de tijd is er nog niet rijp voor (al geloof ik absoluut in 't tegendeel daarvan!).
Ik merk dat ik amper bijval krijg voor mijn idee om het hele 'concept' van nationaliteit te laten vallen in ruil voor wereldburgerschap. Ik denk dat de jongeren van nu daar echt al klaar voor zijn, maar iemand moet ze daarin wel helpen om 't te realiseren. Ze zijn gewend om 'wereldwijd' te denken en om alles te 'delen'. Binnen Europa/EU/Eurozone moeten we daar in mijn optiek best mee kunnen beginnen. In plaats daarvan hoor ik alleen maar zaken zoals dat we grenscontroles herinvoeren. Blergh!! Precies de verkeerde keuzes worden gemaakt. Moeten we niet willen!!
Daarom blijf ik in dit draadje nog lekker iedereen waarschuwen voor de kant die we opgaan. Ook al zou ik dat niet doen, dan gebeurt 't alsnog. Dus mijn copy-paste gedrag draagt daar amper iets aan bij. Sterker nog, ik houd jullie scherp en zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent voordat de rest 't door heeft. Althans, dat blijkt keer op keer. Mijn rol is daarin veel kleiner dan je nu doet voorkomen. Ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch. Ik wou dat de realiteit positiever was. Dat komt ook nog wel, maar komende jaren nog even niet.
Economische en politieke oplossingen om de wereld stapsgewijs beter te maken heb ik ook, maar de tijd is er nog niet rijp voor (al geloof ik absoluut in 't tegendeel daarvan!).
Ik merk dat ik amper bijval krijg voor mijn idee om het hele 'concept' van nationaliteit te laten vallen in ruil voor wereldburgerschap. Ik denk dat de jongeren van nu daar echt al klaar voor zijn, maar iemand moet ze daarin wel helpen om 't te realiseren. Ze zijn gewend om 'wereldwijd' te denken en om alles te 'delen'. Binnen Europa/EU/Eurozone moeten we daar in mijn optiek best mee kunnen beginnen. In plaats daarvan hoor ik alleen maar zaken zoals dat we grenscontroles herinvoeren. Blergh!! Precies de verkeerde keuzes worden gemaakt. Moeten we niet willen!!
Daarom blijf ik in dit draadje nog lekker iedereen waarschuwen voor de kant die we opgaan. Ook al zou ik dat niet doen, dan gebeurt 't alsnog. Dus mijn copy-paste gedrag draagt daar amper iets aan bij. Sterker nog, ik houd jullie scherp en zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent voordat de rest 't door heeft. Althans, dat blijkt keer op keer. Mijn rol is daarin veel kleiner dan je nu doet voorkomen. Ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch. Ik wou dat de realiteit positiever was. Dat komt ook nog wel, maar komende jaren nog even niet.
- Dennis Cavallino
@Niels: ik heb liever Rutte dan de rest van 't zootje.
Maar Rutte is inderdaad ook niet je-van-het. Hij is in de basis wel dé politicus waarin ik 'geloof'. Liberaal, maar met een sociaal hart. Relatief jong en dus een goede mix voor de hele bevolking.
Hij had alleen meer VVD-stemmen moeten hebben, of een andere (liefst liberale) partij dan de PVV om mee samen te werken. Hopelijk krijgt 'ie nu een 2e kans en gaan we daar op een positieve manier van profiteren.... anders weet ik echt niet wie ik als premier zou willen zien.
Maar Rutte is inderdaad ook niet je-van-het. Hij is in de basis wel dé politicus waarin ik 'geloof'. Liberaal, maar met een sociaal hart. Relatief jong en dus een goede mix voor de hele bevolking.
Hij had alleen meer VVD-stemmen moeten hebben, of een andere (liefst liberale) partij dan de PVV om mee samen te werken. Hopelijk krijgt 'ie nu een 2e kans en gaan we daar op een positieve manier van profiteren.... anders weet ik echt niet wie ik als premier zou willen zien.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Nou nou nou, iets minder hoogdravend mag ook wel.Sterker nog, ik houd jullie scherp en zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent voordat de rest 't door heeft.
Ik vind je idee van een wereldburgerschap aardig en sympathiek maar tegelijkertijd ook onrealistisch. In dezelfde categorie als het esperanto: één wereldtaal. Sympathiek maar jammerlijk gefaald.
Ik zie mezelf ook als realistisch denkend en daardoor denk ik dat er in grote lijnen niets gaat veranderen. 2000 Jaar geleden hadden we al nationaliteiten, grenzen en tegenstellingen en dat zal altijd zo blijven, tot we als menselijk ras zijn uitgestorven.
- GTRene
idd ik ook niet, nog geen betere van het stel gezien dan Rutte...
Samson is nog nieuw in zijn rol dus ff afwachten, lijkt me opzich een geschikte vent maar weet niet hoe goed/sterk/realistisch hij is als zijnde een premier, nog veels te weinig gezien natuurlijk, maar die heeft nog tijd zat.
Samson is nog nieuw in zijn rol dus ff afwachten, lijkt me opzich een geschikte vent maar weet niet hoe goed/sterk/realistisch hij is als zijnde een premier, nog veels te weinig gezien natuurlijk, maar die heeft nog tijd zat.
- dvh
Ok, nu echt gevallen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Prutsers
- Robin Hartog
Krijg ook net een Breaking pop-up van de Nu.nl app idd. Ben benieuwd hoe het nu weer verder gaat. Hele circus weer opnieuw?dvh schreef:Ok, nu echt gevallen.
- Bert ///M3
+1 Wouter.
Even realistisch bekeken, als je kijkt hoe fel er afgegeven word op het immigratiebeleid en poolse arbeiders in Nederland etc denk ik dat ze daar helemaal niet zo klaar voor zijn. Want van het ene komt het andere, als je zegt alles open, dan moet je ook accepteren dat het anderom ook zo geld.
Ik vind het zelf ook geen goed idee om grenscontroles etc weer terug te brengen alleen zolang je overal met andere politiek ideën, cultuurverschillen, religieuze verschillen etc te maken krijgt gaat dat wereldburgerschap niet werken. Dat valt in de EU wel mee maar des te minder als je verder als de EU kijkt. En hoewel er al meer gedeeld word door middel van social media enzovoorts, merk je toch nog steeds dat de belevingswereld van veel mensen niet veel verder strekt dan eigen land.
Aan de andere kant is de wereld niet meer zo groot als veel mensen denken, je stapt op een vliegtuig en binnen een paar uur kan je in een ander werelddeel staan. Dus die luxe hebben we eigenlijk al.
Even realistisch bekeken, als je kijkt hoe fel er afgegeven word op het immigratiebeleid en poolse arbeiders in Nederland etc denk ik dat ze daar helemaal niet zo klaar voor zijn. Want van het ene komt het andere, als je zegt alles open, dan moet je ook accepteren dat het anderom ook zo geld.
Ik vind het zelf ook geen goed idee om grenscontroles etc weer terug te brengen alleen zolang je overal met andere politiek ideën, cultuurverschillen, religieuze verschillen etc te maken krijgt gaat dat wereldburgerschap niet werken. Dat valt in de EU wel mee maar des te minder als je verder als de EU kijkt. En hoewel er al meer gedeeld word door middel van social media enzovoorts, merk je toch nog steeds dat de belevingswereld van veel mensen niet veel verder strekt dan eigen land.
Aan de andere kant is de wereld niet meer zo groot als veel mensen denken, je stapt op een vliegtuig en binnen een paar uur kan je in een ander werelddeel staan. Dus die luxe hebben we eigenlijk al.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
*Kijkt naar buiten*
Gelukkig is 't mooi weer.

Gelukkig is 't mooi weer.
-
ErikS
Prutsers. 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Al het commentaar in 't algemeen of hier specifiek?Rebel schreef:Allemaal koffiedik kijken hierboven.
Ik was altijd ook in de richting van :Wie betaalt, bepaalt.
Maar daar maak je in dit land geen vrienden mee.
- dvh
En nu eerst een Bavaria !Kabinet gevallen, en nu?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Rupie
Tja en dat zal wel een reden hebben. Als je geld boven andere dingen zet, kan je weleens scheefgroei krijgen. Maar vrijheid blijheid. Ik ga denk ik ook een Bavaria nemen. Ik wil niet meer dan 60% per dag werkenRobin schreef:Al het commentaar in 't algemeen of hier specifiek?Rebel schreef:Allemaal koffiedik kijken hierboven.
Ik was altijd ook in de richting van :Wie betaalt, bepaalt.
Maar daar maak je in dit land geen vrienden mee.
- Peric
Da's nog veel Ruben, ik werk 33.3% van een dag..
De rest slaap ik, eet ik en geniet van m'n vrije tijd.
:strong:
De rest slaap ik, eet ik en geniet van m'n vrije tijd.
:strong: