Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Kabinet gevallen,en nu??

Bericht door Maus335i » 22 apr 2012, 10:47

70% IB toptarief vanaf 34.000 euro per jaar, want dan zit je boven modaal en ben je per definitie graaier. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met geintjes als de CO2 tax. Die zal ook wel verder omhoog gegooid worden om elektrisch rijden te bevorderen :(

En natuurlijk alle levensgevaarlijke snelheidsverhogingen als een gek terugdraaien. Die 130 kan écht niet in ons kikkerlandje, 100 is beter :p

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2012, 10:52

HansD schreef:Ik leef gewoon door maar heb mijn vingers afgelikt bij dit kabinet :roll: . Een goed besteedde 1.5 jaar en lekker veel voor elkaar gekregen.
Gaan -zeer waarschijnlijk- interessante verkiezingen en formatie worden.
Wat is het laatste kabinet dat wel veel voor elkaar heeft gekregen? Met ons democratisch systeem ben je nou eenmaal verplicht om continu in te leveren om je paradepaardjes voor elkaar te krijgen. Daar hebben D66, SP, SGP, GL (en noem ze allemaal maar op) ook last van.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 apr 2012, 10:53

GTRene schreef:wordt idd een vreemd verhaal straks...

hoorde ook al dat partijen als SGP en Christen unie en wellicht wie weet ook de CDA op den duur samen zullen gaan als 1 partij...immers leegloop en afzonderlijk niet veel in te brengen en te kortzichtig?
allemaal christelijk dus waarom idd niet samen, das dan ook meteen een manier van minder partijen :mrgreen:
misschien dat ik dan ooit nog ene meer zakelijke regering mag meemaken zonder die verschillende partijen.
Ik mag toch hopen dat het bovenstaande niet doorgaat met die strenger Gristelijke partijen zeg want dan zijn we goed bekocht bah bah :kotsen:
Begrijp me heel goed ik heb niets tegen geloof maar in een regering heeft het niets te zoeken vanwege de verminderde keuzevrijheid die ze iedereen op willen leggen, vooral de SGP niet met standpunten die soms niet van deze wereld zijn.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2012, 10:54

Joy schreef:7 weken bakkelijen in het Catshuis voor 0 resultaat. En nu begint meteen het tactische spel om de schuld bij de andere partij te leggen om zieltjes te winnen bij het publiek want oh oh we maken wellicht kans op het pluche... :tong uitsteken:
Wie er ook op de felbegeerde troon terecht komt, het maakt uiteindelijk geen moer uit. Als puntje bij paaltje komt moet er een x-bedrag per jaar bij de overheid binnen komen. En of dat nu bij oma Klazien, de ondernemer, de natuur of student Jan-Willem gehaald moet worden, er is altijd een verliezende partij. En zo gaat dat telkens opnieuw.

Wie moet je nu kiezen als volksvertegenwoordiger als het uiteindelijke resultaat keer op keer een slap mengsel is van gedraai, water bij de wijn doen en totale non-issues compleet tot de bodem uitdiepen en echte issues laten schieten? Als ik soms de interviews zie dan denk ik wel eens dat politici van een andere planeet afkomstig zijn. Hoe ver kun je van het volk af staan?

Links ruikt nu kansen om het rechtse beleid af te schilderen als inhumaan voor de zwakkeren in de maatschappij. Volgens het aloude principe moeten de kapitaalkrachtigen steviger gaan bloeden om de losse eindjes van het budget aan elkaar te knopen.
Maar waarom ben je als rechtschapen hardwerkende burger verdomme altijd de pineut? Waarom word je financieel gestraft als je harder werkt dan een ander? Waarom zijn er zoveel vangnetten voor lapzwansen die elke dag hun best doen zo min mogelijk bij te dragen aan de maatschappij en zo weinig vangnetten voor bijvoorbeeld ondernemers die in de moeilijkheden komen?

Ik werk hard voor mijn centjes, maak geen gebruik van enig sociaal vangnet, ben nooit ziek, heb geen vrije dagen, gedraag me netjes volgens de regels en zie vervolgens geen enkele waardering van de overheid hiervoor. Sterker nog, ze straffen je met nog meer belasting, meer onzinnige bijdrages, onwerkbare regels op het gebied van milieu en veiligheid en ga zo maar door. En terwijl je je dan weer in het zweet loopt te werken zie je iedere week dezelfde figuren ontspannen naar hun visstekje fietsen, hun Opel clubhuis bezoeken en een klusje zwart doen om hun uitkering aan te vullen waarbij het systeem ze geen strobreed in de weg legt. En dan schieten die opmerkingen van de linkse partijen me wel eens in het verkeerde keelgat. Ze doen net of het crimineel is dat je wat overhoudt van al dat harde ploeteren. En de achterban maar wijzen naar al die 'slechterikken'. De wereld op zijn kop... :nah:
+100 Joy.........

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2012, 10:54

partyondude schreef:Kortom, er kan beter over de puinhopen van de VVD worden gesproken, in plaats van de puinhopen van paars.
VVD is ongeveer de enige partij die opkomt voor ondernemend Nederland. Zolang dat het geval is blijft de VVD groot.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2012, 10:59

partyondude schreef:Ach, links overal de schuld van geven is blijkbaar hip.

Zo zijn er ook heel veel die denken dat de sociaal democraten verantwoordelijk zijn voor de verzorgingsstaat. Niets is minder waar, dat is een voortvloeisel uit confessioneel-liberale coalitiekabinetten. Dat de PvdA dat in de jaren 80 zich daar meer hard voor maakte is blijkbaar wel blijven hangen.

Kortom, er kan beter over de puinhopen van de VVD worden gesproken, in plaats van de puinhopen van paars.
Bram, kap eens met die pijnstillers want wat een wartaal kraam jij uit zeg door het over de puinhopen van de VVD te spreken...........
Stem groen links de volgende keer, gezien de plannen die zij hebben, is dat echt een partij voor jou............ :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 apr 2012, 11:08

Helemaal eens met onderstaand verhaal, wat dat betreft verdient Wilders een compliment dat hij de poging tot zwartepieten van de journalisten meteen weg wuifde en zich netjes hield.
Het is gewoon altijd weer het zelfde verhaal van elkaar de schuld geven en inderdaad wat voor kabinet er ook komt, het is gewoon weer het zelfde gezeik van lekker 3 slagen in de politiek utopische rondte lullen zonder dat er knopen doorgehakt worden bij real world issues want oh oh we zijn zo bang om kiezers te verliezen of mensen op hun tenen te trappen.
Het is zo ontzettend jammer dat Wilders zijn standpunten op een onbeschofte manier naar buiten brengt zoals een vrouw in het tv journaal vertelde anders had hij naar mijn mening veel voor elkaar kunnen krijgen, zo goed zijn de partijen die continu kritiek op hem leveren nu ook weer niet bezig.

Deze clubloze Opelrijder die geen zwart werk doet neemt trouwens aanstoot aan het laatste stukje :kikker:
Joy schreef:7 weken bakkelijen in het Catshuis voor 0 resultaat. En nu begint meteen het tactische spel om de schuld bij de andere partij te leggen om zieltjes te winnen bij het publiek want oh oh we maken wellicht kans op het pluche... :tong uitsteken:
Wie er ook op de felbegeerde troon terecht komt, het maakt uiteindelijk geen moer uit. Als puntje bij paaltje komt moet er een x-bedrag per jaar bij de overheid binnen komen. En of dat nu bij oma Klazien, de ondernemer, de natuur of student Jan-Willem gehaald moet worden, er is altijd een verliezende partij. En zo gaat dat telkens opnieuw.

Wie moet je nu kiezen als volksvertegenwoordiger als het uiteindelijke resultaat keer op keer een slap mengsel is van gedraai, water bij de wijn doen en totale non-issues compleet tot de bodem uitdiepen en echte issues laten schieten? Als ik soms de interviews zie dan denk ik wel eens dat politici van een andere planeet afkomstig zijn. Hoe ver kun je van het volk af staan?

Links ruikt nu kansen om het rechtse beleid af te schilderen als inhumaan voor de zwakkeren in de maatschappij. Volgens het aloude principe moeten de kapitaalkrachtigen steviger gaan bloeden om de losse eindjes van het budget aan elkaar te knopen.
Maar waarom ben je als rechtschapen hardwerkende burger verdomme altijd de pineut? Waarom word je financieel gestraft als je harder werkt dan een ander? Waarom zijn er zoveel vangnetten voor lapzwansen die elke dag hun best doen zo min mogelijk bij te dragen aan de maatschappij en zo weinig vangnetten voor bijvoorbeeld ondernemers die in de moeilijkheden komen?

Ik werk hard voor mijn centjes, maak geen gebruik van enig sociaal vangnet, ben nooit ziek, heb geen vrije dagen, gedraag me netjes volgens de regels en zie vervolgens geen enkele waardering van de overheid hiervoor. Sterker nog, ze straffen je met nog meer belasting, meer onzinnige bijdrages, onwerkbare regels op het gebied van milieu en veiligheid en ga zo maar door. En terwijl je je dan weer in het zweet loopt te werken zie je iedere week dezelfde figuren ontspannen naar hun visstekje fietsen, hun Opel clubhuis bezoeken en een klusje zwart doen om hun uitkering aan te vullen waarbij het systeem ze geen strobreed in de weg legt. En dan schieten die opmerkingen van de linkse partijen me wel eens in het verkeerde keelgat. Ze doen net of het crimineel is dat je wat overhoudt van al dat harde ploeteren. En de achterban maar wijzen naar al die 'slechterikken'. De wereld op zijn kop... :nah:

WJ

Bericht door WJ » 22 apr 2012, 11:20

Democrazy.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 22 apr 2012, 11:23

Ruben schreef:Voor iedereen die graag dom uit zijn nek lult, de kabinetten vanaf 2002. Daarnaast reageert de VVD al 18 jaar (vanaf 1994) mee met als enige uitzondering Balkende IV. You do the math. Wie zijn puinhopen zijn het.

Afbeelding

+10 :thumbup:

Blijkbaar zijn hier ondernemers die denken dat ze de enige zijn die hard werken? En zich daarmee maar alles mogen veroorloven.
Dat gejank van dergelijk zelf ingenomen mensen komt me de strot uit.
De meeste van deze jongetjes weten niet eens wat hardwerken is.
Maar generaliseren is erg makkelijk hoor. om zomaar een paar voorbeeldjes te noemen hier op het forum.
Er zijn veel meer hardwerkende mensen dan jullie denken.
Er zijn mensen die werken voor 4 euro bruto per uur en daar nog 33% belasting en zorg over moeten betalen ook.
Dom zullen jullie zeggen zou ik nooit doen!!
Natuurlijk jullie niet !
maar wie moet dit dan doen?? Wie past er op je kindjes die jullie veilig onderdak geven met alle eisen vandien zodat jullie lekker z.g. hard werken?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2012, 11:42

gijzbed-opc schreef:
Ruben schreef:Voor iedereen die graag dom uit zijn nek lult, de kabinetten vanaf 2002. Daarnaast reageert de VVD al 18 jaar (vanaf 1994) mee met als enige uitzondering Balkende IV. You do the math. Wie zijn puinhopen zijn het.

Afbeelding

+10 :thumbup:

Blijkbaar zijn hier ondernemers die denken dat ze de enige zijn die hard werken? En zich daarmee maar alles mogen veroorloven.
Dat gejank van dergelijk zelf ingenomen mensen komt me de strot uit.
De meeste van deze jongetjes weten niet eens wat hardwerken is.
Maar generaliseren is erg makkelijk hoor. om zomaar een paar voorbeeldjes te noemen hier op het forum.
Er zijn veel meer hardwerkende mensen dan jullie denken.
Er zijn mensen die werken voor 4 euro bruto per uur en daar nog 33% belasting en zorg over moeten betalen ook.
Dom zullen jullie zeggen zou ik nooit doen!!
Natuurlijk jullie niet !
maar wie moet dit dan doen?? Wie past er op je kindjes die jullie veilig onderdak geven met alle eisen vandien zodat jullie lekker z.g. hard werken?
Volgens mij doe je nu precies wat je zelf zo verafschuwt :D Ik ken eigenlijk vrij weinig ondernemers die zo zelfingenomen zijn als ik eerlijk moet zijn.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 22 apr 2012, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2012, 11:43

Ja, dat was ook eigenlijk het eerste wat bij mij opkwam.........

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2012, 11:44

Ik denk dat het in "beide lagen" voorkomt. Het constante "gejank" van werknemers naar de directie/top of mensen die meer verdienen. En het constante "gejank" van ondernemers naar beneden.

Gewoon een stukje respect voor elkaar overhouden, niks mis mee.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 22 apr 2012, 11:47

Maus335i schreef:Ik denk dat het in "beide lagen" voorkomt. Het constante "gejank" van werknemers naar de directie/top of mensen die meer verdienen. En het constante "gejank" van ondernemers naar beneden.

Gewoon een stukje respect voor elkaar overhouden, niks mis mee.

Amen :wink:

Chili

Bericht door Chili » 22 apr 2012, 12:26

Prima dat zij die veel verdienen een groter steentje bijdragen, als dat maar niet wordt aangewend om mensen die domweg te lui zijn om te werken ook maar enigszins tegemoet te komen. Of er nu een paar topmanagers lopen te graaien of een grote groep luilakken zo nodig een flatscreen en nieuwe auto moet kunnen kopen van hun uitkering...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 apr 2012, 12:34

dikke +1 :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 apr 2012, 12:40

Zonde dat er nu nog geen knopen door gehakt Ijn. Dat was op dit moment het belangrijkste geweest. 14 mld is een hoop geld, dus iedereen had het wel gevoeld en iedereen had dus lopen klagen. Maar echte Nederlanders als we zijn was het ook gebeurd als er 14 mld extra uitgegeven had moeten worden, want ook dan hadden ze het nooit goed kunnen doen.

Nu zijn al die onderhandelingen op het oog voor niets geweest en steken inderdaad de populistische verhaaltjes voor het winnen van zieltjes weer de kop op.

Nogmaals, zonde dat er nu nog geen knopen door gehakt worden. Want volgens mij was dat nu juist het belangrijkste op dit moment....

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2012, 12:47

tis niet voor niets geweest...nu komen straks de feiten op tafel waar gesneden zou worden en door wie voorgesteld...
en dus kunnen bv bepaalde mensen/partijen daarop aangewezen worden en nu open over gediscussieerd worden of afgerekend worden bij bv verkiezingen oid.

komende week zal er wel veel bekend worden, dan komt het mooi in de openbaarheid en kunnen we pas echt zien wat besproken is....zonder dat het beslist is en vast staat...en dus nwe kansen voor?

Rupie

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 12:56

Maus335i schreef: Gewoon een stukje respect voor elkaar overhouden, niks mis mee.
En dat is dus de grote vraag, hoe vul je dat in? Inkomensverschillen zijn denk ik groot in Nederland en wat dat betreft sluit ik me helemaal bij gijzbed opc aan, werken die mensen voor dat hongerloontje minder hard? Over zuur verdiende centen gesproken :wink:

Maar ik ga proberen me hier verder niet te veel meer te uiten. De grootste schreeuwers zijn hier altijd wel aanwezig. + 100 toch? :)

Peric

Bericht door Peric » 22 apr 2012, 13:07

Hmpf... wéér verkiezingen..
Weet écht niet op wie je zou moeten stemmen nu..

Maar het lijkt met dat de regering ook wel 's bij zichzelf zou kunnen kijken voor bezuinigingen. Het wachtgeld bijvoorbeeld. Waarom kan dat niet net zoals met 'de gewone mensch' WW worden als je je baan kwijtraakt, en al helemáál niet als je zelf ontslag neemt. Hoger management + kader van ziekenhuizen, dat kan denk ik ook wel minder. Hetzelfde geldt voor zorginstellingen.. En dan heb ik het al helemaal niet over subsidies, kan denk ik ook zat minder.
Het pluche zou 's wat minder om hun toekomstige baantjes moeten denken en wat meer in het belang van het land.

Maar we zien 't allemaal wel weer. Er komen verkiezingsprogramma's, je denkt dat je de juiste partij kiest en het gaat toch allemaal weer een andere kant op.
Heeft kiezen/stemmen wel zin?

Joy

Bericht door Joy » 22 apr 2012, 13:32

Sowieso staat hard werken gelijk aan inleveren of je zelfstandig ondernemer bent of vuilnisman. Een vriend van mij heeft het niet heel breed en maakt aan de lopende band overuren om zichzelf extra's te kunnen veroorloven. Hij schiet er alleen bar weinig mee op want bijna de helft gaat weg aan belasting. Dat zijn allemaal van die vreemde constructies die prestatiegericht werken de kop indrukken. En als je dan door je opleiding of wat je in je koppie meekrijgt niet veel hoger kunt komen zit je gewoon hartstikke klem. Moeten zulke mensen een steuntje in de rug krijgen, absoluut.
Maar of dat op een manier moet waarbij mensen die hun nek uitsteken telkens geschoren worden, ik denk het niet.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2012, 13:56

Joy schreef:Sowieso staat hard werken gelijk aan inleveren of je zelfstandig ondernemer bent of vuilnisman. Een vriend van mij heeft het niet heel breed en maakt aan de lopende band overuren om zichzelf extra's te kunnen veroorloven. Hij schiet er alleen bar weinig mee op want bijna de helft gaat weg aan belasting. Dat zijn allemaal van die vreemde constructies die prestatiegericht werken de kop indrukken. En als je dan door je opleiding of wat je in je koppie meekrijgt niet veel hoger kunt komen zit je gewoon hartstikke klem. Moeten zulke mensen een steuntje in de rug krijgen, absoluut.
Maar of dat op een manier moet waarbij mensen die hun nek uitsteken telkens geschoren worden, ik denk het niet.
+ 1000 :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2012, 14:02

Ruben schreef:
Maus335i schreef: Gewoon een stukje respect voor elkaar overhouden, niks mis mee.
En dat is dus de grote vraag, hoe vul je dat in? Inkomensverschillen zijn denk ik groot in Nederland en wat dat betreft sluit ik me helemaal bij gijzbed opc aan, werken die mensen voor dat hongerloontje minder hard? Over zuur verdiende centen gesproken :wink:

Maar ik ga proberen me hier verder niet te veel meer te uiten. De grootste schreeuwers zijn hier altijd wel aanwezig. + 100 toch? :)
Is er ergens ooit gezegd dat die mensen minder hard werken.........?
Beetje simpele redenatie dit........kan hier ook wel uit opmaken dat jij nooit personeel hebt gehad.
Gelukkig heb ik nu de mensen om me heen die allemaal gemotiveerd zijn ende er voor gaan.
Jammer is dat ik 15 man verder ben voordat je de juiste te pakken hebt.
Wat je vaak mee maakt is dat ze zich voor 100% aan je verhuren maar dat ze zich maar voor 60% in willen zetten........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2012, 15:23

En nu?

idd een cruciale als ook interessante vraag.

Voor er verkiezingen komen zijn er een aantal thema`s, hordes zo u wil, die genomen moeten worden.

1 Het land moet vooruit en stilstaan is per dag €90 miljoen aan schuld erbij

2 Dat houdt automatisch in dat er iets van een algeheel politiek compromis in de besluitvorming moet komen om de toenemende wankele financiele positie te remmen dan wel te stabiliseren

3 Voorgaande erg moeilijk is in een aanloop naar de verkiezingen waarbij enerzijds dus naar het landsbelang gekeken dient te worden en anderzijds het partij belang onderstreept moet worden om de kiezers gunst.

4 Voorts ben ik erg benieuwd wie de lijsttrekker van het CDA gaat worden, als er een partij geen belang bij veriezingen heeft, dan is dat het CDA wel, met in de polls een zeteltje of 10. Verhagen heeft reeds, sluw als ie is, bedankt. Doet Buma als fractie voorzitter het, dan kan ie straks zijn wonden gaan likken.

5 Wilders krijgt de schuld, maar wordt als politiek dier enorm onderschat, het thema is verschoven van Islam naar Meldpunt voor Oost Europeanen ( waarbij gisteren en passant Duitsland en Frankrijk beide aangaven het Schengen verdrag op de hellling te gaan zetten, tot zover de bevestiging van Wilders politieke antenne), het definitieve verkiezings thema gaat over de de EU en het afgeven van nationale bevoegdheden aan Brussel.

6 Samsom maakt een ruk naar links met de PvdA, snoept daarbij op de welbekende historsch bewezen wijze uit de ruif van en GL en SP

Kortom, benieuwd welke kant het opgaat en hoe men in het Haagsche het electoraat denkt te bespelen, waarbij ik het e.ea. van afstand aanschouw, want ik ben al lang klaar met de politiek..........

Rupie

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 15:26

Downforce Hans schreef:
Ruben schreef:

Is er ergens ooit gezegd dat die mensen minder hard werken.........?
Beetje simpele redenatie dit........kan hier ook wel uit opmaken dat jij nooit personeel hebt gehad.
Gelukkig heb ik nu de mensen om me heen die allemaal gemotiveerd zijn ende er voor gaan.
Jammer is dat ik 15 man verder ben voordat je de juiste te pakken hebt.
Wat je vaak mee maakt is dat ze zich voor 100% aan je verhuren maar dat ze zich maar voor 60% in willen zetten........
Wie zijn redenatie is nu simpel. Jij scheert mensen over een kam. Prima. Maar dat is wel jouw waarheid. Je benadert het nu vanuit het ondernemerschap, maar niet vanuit de werknemer (en ook mens). Nogmaals prima Hans, maar ik ga hier niet verder mijn hele hebben en houden uit de doeken doen. Ik begrijp prima wat je bedoelt met jouw betoog.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 15:50

romo schreef:En nu?

idd een cruciale als ook interessante vraag.

Voor er verkiezingen komen zijn er een aantal thema`s, hordes zo u wil, die genomen moeten worden.

1 Het land moet vooruit en stilstaan is per dag €90 miljoen aan schuld erbij

2 Dat houdt automatisch in dat er iets van een algeheel politiek compromis in de besluitvorming moet komen om de toenemende wankele financiele positie te remmen dan wel te stabiliseren

3 Voorgaande erg moeilijk is in een aanloop naar de verkiezingen waarbij enerzijds dus naar het landsbelang gekeken dient te worden en anderzijds het partij belang onderstreept moet worden om de kiezers gunst.

4 Voorts ben ik erg benieuwd wie de lijsttrekker van het CDA gaat worden, als er een partij geen belang bij veriezingen heeft, dan is dat het CDA wel, met in de polls een zeteltje of 10. Verhagen heeft reeds, sluw als ie is, bedankt. Doet Buma als fractie voorzitter het, dan kan ie straks zijn wonden gaan likken.

5 Wilders krijgt de schuld, maar wordt als politiek dier enorm onderschat, het thema is verschoven van Islam naar Meldpunt voor Oost Europeanen ( waarbij gisteren en passant Duitsland en Frankrijk beide aangaven het Schengen verdrag op de hellling te gaan zetten, tot zover de bevestiging van Wilders politieke antenne), het definitieve verkiezings thema gaat over de de EU en het afgeven van nationale bevoegdheden aan Brussel.

6 Samsom maakt een ruk naar links met de PvdA, snoept daarbij op de welbekende historsch bewezen wijze uit de ruif van en GL en SP

Kortom, benieuwd welke kant het opgaat en hoe men in het Haagsche het electoraat denkt te bespelen, waarbij ik het e.ea. van afstand aanschouw, want ik ben al lang klaar met de politiek..........
Ik ben vooral benieuwd naar wat ze van de begroting gaan maken. Zoals te zien is geweest uit de 7 weken overleg is dat model ook niet heilig en zal nu de hele tweede kamer over de begroting gaan. Ik ken de spelregels niet precies, maar dat zal toch een verschuiving kunnen geven. Wat mij betreft ok. Bezuinigd zal er moeten worden, zo of linksom of rechtsom of wat het ook zal worden. We hebben ons gebonden aan de begrotingsregels van de eu en nu moeten we op de blaren zitten.

Wat mij betreft waren we de financiële wereld helemaal niet tegemoet gekomen en waren daar hele grote klappen gevallen.

Dat doet niks af aan dat er ook bij de overheid bezuinigd zal moeten worden. Ook een links kabinet zal hier niet aan ontkomen, maar ik hoop dat de menselijke kant in deze dan meer behartigd zal worden. Niet tienduizend mensen ontslaan bij de overheid als je ze alleen maar op werkeloosheid, dakloosheid of weet ik veel wat laat afstevenen. Daarmee is het ook niet perse goedkoper voor de overheid.

Ik ben ervan overtuigd dat het overheidsapparaat afgebouwd zal moeten worden want echt grote veranderingen lijken er toch niet uit te komen en handhaving van de normen en waarden die er zou moeten zijn lijkt ook niet mogelijk te zijn ondanks de grote van de samenstelling.

Hoe dan ook moet de overheid voor een aantal zaken zorgen waar nu in mijn ogen niet voor gezorgd wordt. Tegelijkertijd besef ik dat de mens niet door revolutie maar door evolutie verder lijkt te komen.

Ps: bij de overheid beginnen we wat mij betreft om duur betaalde consultants overboord te gooien en ga je vervolgens het menselijk kapitaal wat er wel zit benutten maar daarvoor zal er visie moeten komen. En laten we daar imo nou een gebrek aan hebben.
Laatst gewijzigd door Rupie op 22 apr 2012, 15:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie