Metchu 2.0
- Ar
- Auto: Prius
Re: Metchu 2.0 - Verjaardag Knuffelturk!
Vandaag jarig, dus gefeliciteerd!
-
Dank je wel Arif abi! 

-
Heppy Barfffday! :happy birthday: . You old now dude.

- RVV
Re: Verjaardag Knuffelturk
Metchu schreef:
Behoud schijnt moeilijker te zijn. Vetcellen verdwijnen niet, die krimpen in. Lichaam heeft een gewichtsgeheugen van ongeveer 2 jaar, dus tot die tijd moet ik goed opletten wat ik eet en hoeveel ik eet en blijven bewegen!
Hoi Metin, is het een beetje gelukt om op gewicht te blijven? Ik ken de valkuil.. in 2003 viel ik van 108 kilo af naar 78 kilo.. daarna werd ik stilletjes aan weer zwaarder totdat ik vorig jaar november tot mijn grote schrik 106,4 kilo op de weegschaal zag staan. Dat was veel te gek.. dus besloot ik het roer om te gooien met als resultaat vanochtend 76.4 kilo (bij 1.75 cm) op de weegschaal. Veel bewegen (ca 15 km per dag wandelen en erg letten op mijn eten.) Verder geen pilletjes, potjes, kuurtjes of zalfjes gebruikt... maarrrr ik ben nu 30 kilo kwijt en dat is me al eens eerder gelukt maar de "angst" om weer aan te komen is zeker aanwezig. Vandaar ook mijn vraag of je op gewicht kunt blijven?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Metchu 2.0
Hoi Rico,
Hier is mijn meest recente foto.

:banging:
Hier is mijn meest recente foto.
:banging:

- JP
Ik neem hier mijn petje voor af......RVV schreef:(...)Veel bewegen (ca 15 km per dag wandelen en erg letten op mijn eten.) Verder geen pilletjes, potjes, kuurtjes of zalfjes gebruikt... maarrrr ik ben nu 30 kilo kwijt(...)

- dvh
Sinds ik ben gaan sporten ben ik 15 kilo zwaarder geworden 

-
Volgens mij ben ik in eerste instantie ook zwaarder geworden na sporten en ben ik er achter dat er niks anders op zit dan naast het sporten op je eten (en drinken) te letten. Af en toe erg jammer, maar je zal er toch een balans in moeten vinden voor de rest van je leven.
-
En als je die balans eenmaal hebt, kun je af en toe toch nog wel een keer gek doen. Echter ga je na een tijdje merken dat je die behoefte minder hebt, je maag het niet prettig vind etc.
- Bert ///M3
Inderdaad gewoon opletten wat je eet etc.
Ik ben 3 jaar terug van +/- 110 naar 83 KG gegaan bij 1.83m. Maar ik moet er gewoon op letten, tuurlijk even uit eten enz is allemaal geen probleem maar ik neem bijvoorbeeld geen kar vol chips mee uit de supermarkt en dat soort dingen. Als je 30 kg afvalt en vervolgens weer op de oude voet verder leeft dan zit dat gewicht er ook zo weer aan. Je moet eigenlijk de gewoontes aanhouden die je op je nieuwe gewicht gebracht hebben, misschien iets daar bovenop om het wat te stabiliseren maar niet terug naar de oude gang van zaken.
Als ik 3 weken in Thailand zit bijvoorbeeld dan vreet en zuip ik er zo 5 KG bij maar eenmaal thuis is dat ook zo weer weg. Komt gewoon omdat bij een bepaald leefpatroon ook een bepaald gewicht hoort denk ik.
Wat Emiel zegt klopt ook je raakt er gewoon aan gewend. Donderdag en vrijdag even op en neer gevlogen naar Denemarken voor een project meeting, dan ben je even uit je ritme, eet ik s'middags bij de Burgerking uit gemak en dan merk ik dat ik rond het avondeten eigenlijk geen honger heb omdat ik niet meer gewend ben om heel veel te eten. Zelfde op de terugweg, lekker buffet s'middags op zo'n meeting maar kom je om 20:00 terug op Schiphol, wat te eten gehad in het vliegtuig maar dat is ook niet veel, geen zin om thuis wat te eten dus weer Burgerking en dan krijg ik zo'n menu niet eens weg.
Ik ben 3 jaar terug van +/- 110 naar 83 KG gegaan bij 1.83m. Maar ik moet er gewoon op letten, tuurlijk even uit eten enz is allemaal geen probleem maar ik neem bijvoorbeeld geen kar vol chips mee uit de supermarkt en dat soort dingen. Als je 30 kg afvalt en vervolgens weer op de oude voet verder leeft dan zit dat gewicht er ook zo weer aan. Je moet eigenlijk de gewoontes aanhouden die je op je nieuwe gewicht gebracht hebben, misschien iets daar bovenop om het wat te stabiliseren maar niet terug naar de oude gang van zaken.
Als ik 3 weken in Thailand zit bijvoorbeeld dan vreet en zuip ik er zo 5 KG bij maar eenmaal thuis is dat ook zo weer weg. Komt gewoon omdat bij een bepaald leefpatroon ook een bepaald gewicht hoort denk ik.
Wat Emiel zegt klopt ook je raakt er gewoon aan gewend. Donderdag en vrijdag even op en neer gevlogen naar Denemarken voor een project meeting, dan ben je even uit je ritme, eet ik s'middags bij de Burgerking uit gemak en dan merk ik dat ik rond het avondeten eigenlijk geen honger heb omdat ik niet meer gewend ben om heel veel te eten. Zelfde op de terugweg, lekker buffet s'middags op zo'n meeting maar kom je om 20:00 terug op Schiphol, wat te eten gehad in het vliegtuig maar dat is ook niet veel, geen zin om thuis wat te eten dus weer Burgerking en dan krijg ik zo'n menu niet eens weg.
- Richard430
Tsja... Ik ben 1.97m en weeg een 115kg ongeveer. Ik let op zich ook aardig goed op wat ik eet, daarbij eet ik netjes 3x per dag waarvan 2 maal bruin brood. Snack weinig en beweeg ook veel. Echter gaat er bij mij geen grammetje af, onvoorstelbaar.
- dvh
Ik ben blij die extra kilo's ! Daar sport ik namelijk voorRuben schreef:Volgens mij ben ik in eerste instantie ook zwaarder geworden na sporten en ben ik er achter dat er niks anders op zit dan naast het sporten op je eten (en drinken) te letten. Af en toe erg jammer, maar je zal er toch een balans in moeten vinden voor de rest van je leven.

- Fernando
Is dit trouwens Metchu's site? Aardig veranderd dan...