Vraagje ten behoeve van een vriend van mij:
Hij heeft sinds kort een plaatje van een 1994 530I aangeschaft (E34) maar daar zit slechts 1 set sleutels bij en 1 sleuteltje voor een separate startonderbreker.
De BMW sleutel heeft als ik het goed van hem begrijp knopjes voor de centrale vergrendeling en het alarm.
Hij heeft al een nieuwe knopjes sleutel besteld (135 E), wordt hem verteld dat het niet mogelijk is om een nieuwe knopjes sleutel in te leren vanaf de bestaande sleutel, dan heeft hij dus straks een nieuwe sleutel die hij wel in het slot kan steken om de deur open te doen, maar kan hij daar dan dus niet mee rijden?
Hoe kan van de originele knopjes sleutel een nieuwe ingeleerd worden/ wie kan dit?
Daarnaast heeft hij een ouderwetse startblokkering, zo'n ding dat je tegen een lezer moet houden, van merk: Conlog, daarvan kan volgens info zonder de moedersleutel geen nieuwe gemaakt worden, tips hiervoor welkom, of is enige optie er uit laten halen?
BMW E34 (1994 530i) Sleutel bijmaken, hoe?
-
- Knot
Re: BMW E34 (1994 530i) Sleutel bijmaken, hoe?
Die startblokkering vind ik altijd een beetje vaag, liever gewoon een sleutel met afstandbediening.
Bij de E39 was het zo in te leren, 183 euro totaal, een E34 lijkt me zelfs nog simpeler, gewoon bij de dealer laten doen.
Bij de E39 was het zo in te leren, 183 euro totaal, een E34 lijkt me zelfs nog simpeler, gewoon bij de dealer laten doen.