Maar waarom gaan ze failliet? Omdat ze teveel geleend hebben. Die discussie is ergens anders al eens gevoerd volgens mij.romo schreef:SpyderFerdi schreef:-1. Dat is een heel slecht idee. Uiteraard altijd via de weg van geleidelijkheid maatregelen afbouwen zodat iedereen zich hierop kan voorbereiden en dat een nieuw evenwicht zich kan zetten. Overigens vind ik de hypotheekrenteaftrek een totaal ander vraagstuk dan het verlagen van de onkostenvergoeding woon-werkverkeer. Dat is echt onvergelijkbaar in oa. financiële zin.Ruben schreef:... Maar waarom is de overheid zo onduidelijk over zijn doelstellingen? Rijk niets betalen, pats boem afschaffen die handel dan. Zelfde voor hypotheek rente aftrek. Niet afbouwen maar gewoon keihard in een keer afschaffen (of een bovengrens invoeren imo ivm met aflossingsverplichting).
...
Met Ferdi eens, het ineens afschaffen van de HRA is een mission impissible, dan gaat 90% van de huiseigenaren failliet, want zonder de HRA zijn de hypotheekkosten niet op te brengen, er is altijd gecalculeerd obv van de verkrijgbare aftrek.
Ik begrijp wel dat het wel eens niet goed voor de economie zou kunnen zijn omdat mensen dan minder te besteden hebben, aan de andere kant gaat het er bij de overheid dan weer uit..
Correctie op de huizenmarkt vind ik geen probleem. Dat mensen wat minder te besteden hebben vind ik ook geen probleem. Blijft wel de menselijke factor over en dat mensen niet volledig in de shit moeten raken, maar daar is dan weer een overheid voor in mijn gedachten..