Scam?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Scam?

Bericht door Dennis Cavallino » 17 apr 2012, 16:53

---
Goedemiddag! Ik ben HR-manager bij een groot bedrijf. Onze instelling is betrokken bij de verkoop van onroerend goed in Europa. Graag nodigen we u uit om vertegenwoordiger van onze organisatie te worden in uw regio.

Onze instelling is betrokken bij:
- de verkoop van waardevolle gebouwen.
- overnameverkoop van waardevolle gebouwen.
- formaliseren van alle soorten documenten met betrekking tot onroerend goed.
- verhuur van bedrijfsruimte voor magazijnen of productielocaties.
- vele andere activiteiten.

Het standaard honorarium is 60.000 euro per jaar + een commissie voor transacties. U kunt optreden als vertegenwoordiger voor alle diensten die hierboven zijn vermeld in uw regio en ontvangt ook juridische en financiele ondersteuning.
Een korte introductie van een maand) is verplicht. U kunt echter al meteen uw eerste salaris verdienen. U wordt begeleid door uw eigen instructeur en jurist. Na voltooiing van de introductie ontvangt u een certificaat.
Schrijft u ons als u interesse heeft in ons voorstel en u ontvangt zo snel mogelijk details over een eventuele overeenkomst.
---

Lijkt mij Scam, toch?

allen

Re: Scam?

Bericht door allen » 17 apr 2012, 17:51

Wat denk je zelf?
Heb die vandaag ook binnen gekregen. :roflol:

Tom

Bericht door Tom » 17 apr 2012, 17:56

Grappig, kleine wereld.. leuk dat jullie collega's worden cav en allen :thumbup:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 17 apr 2012, 20:28

Ik word ook collega heb ik net gehoord van Porsha Lay GEZELLIG!!!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 apr 2012, 20:29

Ah, ik had ook mail van Genie Oneal...... same message dus....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 apr 2012, 20:34

me too...

allen

Bericht door allen » 17 apr 2012, 20:40

Sima Carnes had mij benaderd. Ik ben even met haar in onderhandeling gegaan want 5.000 kom ik m'n bed niet voor uit. Helaas wilden ze niet meer dan 18.000 euro per maand geven. En dan nog bruto ipv netto ook. Verder was het ook een beetje stom dat ze vonden dat ik met zo'n hongerloontje al geen recht meer zou hebben op vakantiegeld...
Mocht op Df dus nog iemand een baan voor me hebben, ik wil 20.000 euro netto per maand. Verder 8% vakantiegeld over het brutoloon en bij de loonheffingskorting moet NEE ingevuld worden. Ik corrigeer dat zelf jaarlijks wel met de IB aangifte.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 17 apr 2012, 20:53

Hoezo scam, lijkt me een heel plausibel verhaal....

Ik heb dat al een paar keer geprobeerd en telkens het gevraagde inschrijfgeld van slechts 1 maandsalaris overgemaakt, maar telkens kom ik net niet door de selectie, maar ik blijf proberen!

Metchu

Bericht door Metchu » 17 apr 2012, 21:04

O.N. Eandon Lee

Rupie

Bericht door Rupie » 17 apr 2012, 22:55

allen schreef:Sima Carnes had mij benaderd. Ik ben even met haar in onderhandeling gegaan want 5.000 kom ik m'n bed niet voor uit. Helaas wilden ze niet meer dan 18.000 euro per maand geven. En dan nog bruto ipv netto ook. Verder was het ook een beetje stom dat ze vonden dat ik met zo'n hongerloontje al geen recht meer zou hebben op vakantiegeld...
Mocht op Df dus nog iemand een baan voor me hebben, ik wil 20.000 euro netto per maand. Verder 8% vakantiegeld over het brutoloon en bij de loonheffingskorting moet NEE ingevuld worden. Ik corrigeer dat zelf jaarlijks wel met de IB aangifte.
:clap:

dvh

Bericht door dvh » 17 apr 2012, 23:04

allen schreef:Sima Carnes had mij benaderd. Ik ben even met haar in onderhandeling gegaan want 5.000 kom ik m'n bed niet voor uit. Helaas wilden ze niet meer dan 18.000 euro per maand geven. En dan nog bruto ipv netto ook. Verder was het ook een beetje stom dat ze vonden dat ik met zo'n hongerloontje al geen recht meer zou hebben op vakantiegeld...
Hou je wel rekening met de stijgende verplichte pensioenpremie die je af moet dragen ?
Wellicht een puntje ? ...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2012, 08:09

lol@Roy :lol:

ErikS

Bericht door ErikS » 18 apr 2012, 08:20

Lol, ik had hem ook.......

Wel een redelijk 'waarheidsgetrouw' mailtje...

Heb ook terug gemaild dat ik voor 5 mille m'n bed niet uitkom..... :kikker:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 apr 2012, 14:43

grappig hoor, mijn collega roept me bij hem en liet me een "project" zien waar hij mee bezig was.
het ging om een apparaatje uit spanje, dat hoef je maar in je stopcontact te steken en je verbruik aan amperes halveert zo'n beetje, dit laten ze in een filmpje zien aan de hand van een koffer met lampen, de lampen blijven gelijk branden maar de ampers nemen flink af als het kastje ingeschakeld wordt....

Hij is serieus aan het kijken of ie niet een aantal van die dingen kan kopen...1 kost 300 euro, maar als ie er 300 neemt hoeft ie "maar" 5000 euro over te maken!?!>!?!>! Ik heb hem zo rustig mogelijk uitgelegd dat als dit een heus product zou zijn dat de armoede op de hele wereld over is, want dan kan de hele wereld zomaar 50% besparen op hun energienota.

Je zou zeggen dat dat duidelijk genoeg is, maar hij zegt gewoon doodleuk, "ja, maar dat gebeurd nog niet omdat de energieboeren dat tegen houden, dus ik wil het ook prive kopen en niet zakelijk want het zal wel tegen de regels zijn en dan kan men mij niks maken"

Nu breekt mijn klomp...er zijn dus echt mensen die na veel waarschuwen serieus overwegen geld door te loodsen naar het buitenland en verrast zijn als er niks komt.

verder schrok ik er wel van hoe proffig die scam is, want er is een hele goede site, met foto's van beurzen enz enz.

Sta ik mooi te kijken als hij dalijk de hoofdprijs verdient door op tijd in deze kans te duiken! :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2012, 15:03

Die kastjes schijnen inderdaad te bestaan, ken iemand die er ook mee bezig is, maar die heeft nog steeds niks binnen.
Als het echt zou werken krijgen de elektriciteitsbedrijven echt een probleem :tong:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 apr 2012, 15:17

Roy RS schreef:Nu breekt mijn klomp...er zijn dus echt mensen die na veel waarschuwen serieus overwegen geld door te loodsen naar het buitenland en verrast zijn als er niks komt.
Het gaat om de grote nummers. Ze hoeven maar een succesrate van een promile te hebben om geld te verdienen.
Erg lastig uit te bannen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 apr 2012, 15:22

Luco schreef:Die kastjes schijnen inderdaad te bestaan, ken iemand die er ook mee bezig is, maar die heeft nog steeds niks binnen.
Als het echt zou werken krijgen de elektriciteitsbedrijven echt een probleem :tong:

Luco!!! Nog niks binnen??!! het zal toch geen oplichting zijn he? :devil:

ik ben ervan overtuigd dat als zoiets zou bestaan dat dat gerust een wereldveranderende ontwikkeling genoemd mag worden, die niet voor 300 euro verkocht wordt aan de eerste de beste mongol uit Helmond, maar voor vele miljarden aan de Chinezen of verenigde staten, die het vervolgens voor nog meer geld tot op het bot gaan uitbuiten!
de theorie is dat dit kastje de pieken van het net haalt, waar je ook voor betaald, en deze retour stuurt naar het Net, maar de toegeleverde stroom is nu eenmaal niet zuiver en daar veranderd dat kastje niets aan. Je kunt met bijvoorbeeld ferrtietkernen (die ook aan je laptop zit) wel de stroom glad strijken, maar je betaald toch echt wat er binnenkomt en retour leveren is allemaal prachtig, dit kan ook met zonnepanelen, maar dat levert pas iets op als de netbeheerder zegt "ok meneer de slimme Helmonder, das goed, gaan we mee akkoord"

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 apr 2012, 15:29

Alleen met zo'n kastje zal je toch eerst iets af moeten nemen voordat je het terug leveren kan.

Verder en stukje middelbare school natuurkunde: P = U x I en U = I x R. De rest kan je dan zelf ook wel verzinnen neem ik aan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2012, 15:31

Systemen om je piekspanning te reduceren bestaan wel, maar die werken wel ff wat anders dan lukraak in je stopcontact te pluggen. bijvoorbeeld bij grote gebouwen kan dat heel veel schelen als alle lampen een milliseconde na elkaar aangaan in plaats van allemaal tegelijk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2012, 15:33

retour leveren is allemaal prachtig, dit kan ook met zonnepanelen, maar dat levert pas iets op als de netbeheerder zegt "ok meneer de slimme Helmonder, das goed, gaan we mee akkoord"
Retour leveren kan inderdaad alleen met een terugtelmeter (en bijbehorende administratie ervan), want anders geef je 't voor jan joker terug.... hoeveel zonne panelen er niet achter meters zonder terugteller zitten wil je niet weten. Gratis stroom, maar niet voor de m/v met 't paneel. LOL

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 apr 2012, 15:38

Die systemen die piekspanning reduceren hebben niet zozeer met verbruik te doen maar meer met de bescherming van je apparatuur / lokale net. Apparatuur met hoge opstartamperages bijvoorbeeld. Je lokale systeem kan op een bepaald vermogen / amperage gebaseerd zijn maar je zou in een ongelukkige positie kunnen komen dat alles tegelijk inschakeld en het niet toereikend is. Bijvoorbeeld als je een stroomstoring hebt gehad en al je apparatuur zou tegelijk inschakelen omdat alle schakelaars nog in de on stand staan. Dan is het beter om een gefaseerde opstart te hebben anders ligt je lokale systeem vrijwel direct weer plat.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2012, 15:42

Dat snapt iedereen, maar de financiële winst zat hem een paar jaar terug in 't feit dat de energieleveranciers in je verbruik de piekpanning een grote factor meegaven bij de afrekening (bij sommige klanten op de zakelijke markt, want particulier geldt dat al helemaal niet).

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2012, 16:02

Dennis Cavallino schreef:
retour leveren is allemaal prachtig, dit kan ook met zonnepanelen, maar dat levert pas iets op als de netbeheerder zegt "ok meneer de slimme Helmonder, das goed, gaan we mee akkoord"
Retour leveren kan inderdaad alleen met een terugtelmeter (en bijbehorende administratie ervan), want anders geef je 't voor jan joker terug.... hoeveel zonne panelen er niet achter meters zonder terugteller zitten wil je niet weten. Gratis stroom, maar niet voor de m/v met 't paneel. LOL
Niet helemaal waar, bij een digitale meter wel, maar bij een oude draaischijf niet, dan kan je zoveel panelen neerleggen dat die zelfs terugdraait :blink: , alleen gaat er dan een bel rinkelen, maar zolang je nog afneemt krijg je dus in principe net zoveel terug als dat je betaald bij een oude meter, gewoon niks zeggen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 apr 2012, 16:24

Luco schreef:
Dennis Cavallino schreef:
Niet helemaal waar, bij een digitale meter wel, maar bij een oude draaischijf niet, dan kan je zoveel panelen neerleggen dat die zelfs terugdraait :blink: , alleen gaat er dan een bel rinkelen, maar zolang je nog afneemt krijg je dus in principe net zoveel terug als dat je betaald bij een oude meter, gewoon niks zeggen.
ik vermoed dat je daar gelijk in hebt, maar je weet ook dat als je al een nieuwe cv ketel hangt dat je al vragen krijgt waar het verbruik heen is (ja ik weet dat dat gas is en niet electro, maar ik wist ff geen voorbeeld), laat staan als je gaat supercompenseren met wat panelen op je dak zonder te vertellen, je hebt dan vrijwel zeker controle....en die panelen vallen redelijk op!

Dat zou met zo'n kastje dan beter zijn...OK ik ben overtuigd, ik stop met solliciteren bij de eerste post, zullen we dan met zijn allen een groupbuy doen en deze kastjes met zijn allen kopen? Als we met zeg 50 leden allemaal 5000 euro inleggen dan kunnen we 15000 mensen voorzien van zo'n wonderkastje en lopen we vet binnen!!
wij kopen dan dus in voor 16.66 en verkopen gewoon voor 300, dus dan verdienen we per man in no time € 85002,-
Vervolgens kopen we allemaal een occasie snelle auto en gaan we heerlijk alleen nog maar racen op circuits, dat geld blijft wel stromen, want we verkopen er vast meer dan 300 per jaar! Man wat worden wij de happy few, ik kan niet wachten!
Kunnen we ook doen dat we bij de 2de lichting allemaal een deel inleggen in een pot en dat de best verkopende een nieuwe Porsche GT3 krijgt, waar we natuurlijk wel gewoon allemaal gebruik van mogen maken, maakt ons het uit, geld zat...
Óf dat we bij de 2de lichting gewoon wat mensen voor een hongerloontje (zeg maar wat ik nu verdien) iemand het vóór ons laten verkopen en de winst delen we en gaan we elke avond van borrelen en naar de hoeren, hoeven we ook niet meer zoveel te fappen en dat spaart weer witte schermen uit. (zie topic over de Buma verderop)

weer gewoon aan het werk gaat en stopt met dromen...zucht

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2012, 16:31

Roy RS schreef:
ik vermoed dat je daar gelijk in hebt, maar je weet ook dat als je al een nieuwe cv ketel hangt dat je al vragen krijgt waar het verbruik heen is (ja ik weet dat dat gas is en niet electro, maar ik wist ff geen voorbeeld), laat staan als je gaat supercompenseren met wat panelen op je dak zonder te vertellen, je hebt dan vrijwel zeker controle....en die panelen vallen redelijk op!
Klopt, maar ze kunnen er niks aan doen, er is namelijk nog niks voor geregeld :cool:
En je doet niks illegaals.
Wij hebben een nogal groot dak, ben ermee bezig geweest om dat vol zonnepanelen te krijgen, alleen vergt dat nogal een investering, maar uiteindelijk zouden we dan minder verbruiken dan afnemen, leverancier deed wel moeilijk, maar uiteindelijk kunnen ze er met de huidige meter en regelgeving niks tegen doen, al maak je er natuurlijk geen vrienden mee :blink:

Plaats reactie