Precies Romo, waarom rijden we nog? Omdat de benzine nog steeds niet duur genoeg is. De prijs gaat pas zakken als we daadwerkelijk minder gaan auto rijden. Dan neemt de vraag af en zakt de prijs. Dat dagje volgende week niet tanken - haha - daar ligt niemand wakker van. Arme consumentjes. Hilarisch. Bovendien, het probleem is dat de te hoge brandstofprijs nooit een reden zal zijn, om minder te rijden. Want als de prijs mocht zakken, gaan we weer meer rijden en voilà: de prijs stijgt weer. Het is vraag en schaarste. Abc-tje.
Alternatieve brandstoffen en daadwerkelijk vinden dat jezelf (om hogere doelen milieu of zo) minder moet autorijden. Probleem is dat onze transportinfrastructuur is ingericht op basis van asfalt, dat zie ik ook wel, dus verander dat maar eens. Dit is een proces van jaren. Bovendien de autolobby is machtig, commercieel belang. Het is complex.
Het enige dat jezelf kunt doen als je de brandstof te duur vindt, minder tanken. als je brandstof niet te duur vindt - zoals ik - rij je lekker door. Met Romo eensch, dan is er meer ruimte voor Spyders, 1M's, lambo's.. etc. omdat die nig lekker doorrijden. Ik ben tegen tolpoortjes, maar voor! autotypen-poortjes; dus alleen als je een vette bak hebt, mag je op de highway

. Ben jullie vast voor: een Porsche boxster Spyder komt zeker door de ballotagecommissie! De 1M van Romo ook wel (op gepaste afstand achter mij natuurlijk). Die Z coupe van Rico ... twijfelgevalletje. Laat ik zeggen alles onder de 300pk en ouder dan twee jaar heeft een probleem
En
:shakeit: (mijn favoriet)