CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door KoenM » 17 apr 2012, 13:11

Bestaat er nog steeds geen app die aangeeft wat je gemiddelde snelheid in het stuk trajectcontrole is?
Lijkt me best handig, maar heb zelf de kunde niet om het in elkaar te zetten..

Martijn M

Bericht door Martijn M » 17 apr 2012, 13:46

Robin Hartog schreef:Een van de meest fijne snelwegen in Nederland, en die verpesten ze. Way to go boys..
Fijne snelwegen in Nederland? Hebben we die dan?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 apr 2012, 13:59

Martijn M schreef:
Robin Hartog schreef:Een van de meest fijne snelwegen in Nederland, en die verpesten ze. Way to go boys..
Fijne snelwegen in Nederland? Hebben we die dan?
Vind de A7 wel fijn moet ik zeggen. Op sommige plekken kan het asfalt een tikkeltje beter, maar over het algemeen vind ik het prima rijden.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 apr 2012, 16:36

Ferdi Gielen schreef:Straks wordt het daar nog veel fijner, voor eind van het jaar gaan ze de trajectcontrole in gebruik nemen waar ze nu zo druk mee bezig zijn...
Volgende maand al schijnbaar :police:
http://www.autoblog.nl/wouter-rutger-ov ... e-op-de-a2

Rupie

Bericht door Rupie » 17 apr 2012, 17:02

KoenM schreef:Bestaat er nog steeds geen app die aangeeft wat je gemiddelde snelheid in het stuk trajectcontrole is?
Lijkt me best handig, maar heb zelf de kunde niet om het in elkaar te zetten..
Ik weet niet of die app bestaat voor de huidige smart phones. Maar ik weet wel dat ik zo'n proggie al veeeeele jaren geleden op mijn pda had. Geweldig. Daarna ook niet meer terug gezien in navigatie apparatuur.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 17 apr 2012, 17:17

Stinger DSI en Card geven dit ook feilloos aan :).

michaelvg

Bericht door michaelvg » 18 apr 2012, 09:58

Ik weet niet waar het hier ergens op het forum stond maar flits meister is echt top! haha geeft ook aan wat je gem. snelheid is bij een traject controle.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2012, 10:22

wat een stress als je vaak zo'n route moet rijden...je let meer op je snelheid dan op het verkeer en of het nog wat kunnen genieten van je rit.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 18 apr 2012, 12:29

Daar gaat het wel op neerkomen ja.
Heb daarom ook voor mezelf besloten om voortaan maar om te rijden, heb je net een keertje haast en vergeet je die controle...
En staat er dan op de andere route file, dan pakken we of de A2 wel, of gaan we lekker binnendoor naar huis toe
smiley schreef:
Ferdi Gielen schreef:Straks wordt het daar nog veel fijner, voor eind van het jaar gaan ze de trajectcontrole in gebruik nemen waar ze nu zo druk mee bezig zijn...
Blij dat jij die link post :blink:
Rijd er minimaal 5 keer per week en altijd standaard met +/- 130 op de cruisecontrol, had anders een dure maand geweest

wjn

Bericht door wjn » 18 apr 2012, 12:53

smiley schreef:
Lekker dan. Ik reed nu al voor de zekerheid wat langzamer.

Straks maar stipheidsactie doen, aangezien het volgens voorstanders van snelheidcontrole weinig uitmaakt of je 100 of 120km/h rijdt (qua tijd dan), kun je ook een stuk (bv. Maarssen - Breukelen) 70 gaan rijden (geen min. snelheid immers op autosnelwegen). Scheelt qua tijd toch niets...

wjn

Bericht door wjn » 18 apr 2012, 12:54

GTRene schreef:wat een stress als je vaak zo'n route moet rijden...je let meer op je snelheid dan op het verkeer en of het nog wat kunnen genieten van je rit.
Daar heb je dan wel cruisecontrol voor, maar blijft onzin om op z'n weg max. 100 toe te staan.

KoenM

Bericht door KoenM » 18 apr 2012, 14:29

Kasteel schreef:Stinger DSI en Card geven dit ook feilloos aan :).
Ligt een heel klein beetje boven budget ;)

Helaas ook nog steeds geen flitsmeister voor een blackberry..

DDX

Bericht door DDX » 12 mei 2012, 01:01

Collega is 2 maanden geleden rijbewijs kwijtgeraakt omdat ze hem gelaserd hebben met 70km te hard op snelweg.
Goed balen, en hij kreeg netjes brief dat ze rijbewijs 4 maanden houden.

Vanmiddag kreeg hij opeens telefoontje van iemand met zelfde achternaam, die rijbewijs van mijn collega ontvangen had.
(terwijl hij zijn eigen rijbewijs hoorde te ontvangen)
Hij bood nog aan om rijbewijs van mijn collega op te sturen zodat hij weer kon rijden. (vraag me af wat politie dat zou zeggen als ze je dan nogmaals aanhouden?)
Maar daar kwam hij later toch op terug toen hij gebeld werd dat hij dat rijbewijs absoluut moest terugsturen naar cbr.

Lekkere administratie :?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 mei 2012, 08:04

En dan natuurlijk nog de vraag of de rest wel goed is gegaan. De boete, de straf en alle andere rompslomp...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2012, 09:53

Pff wat een prutsers!! Lekkere administratie inderdaad...

GTRene

Vrouw die klaagt over hardrijders zelf gepakt

Bericht door GTRene » 12 jun 2012, 13:13

Afbeelding

:mrgreen:

las net dit op rtl nieuws en moest wel lache :TV kijken:

Vrouw die klaagt over hardrijders zelf gepakt
Een inwoonster van Ens in Flevoland die zich stoorde aan hardrijders voor haar deur en de politie inschakelde, zal zich voortaan wel twee keer bedenken.
Mede op haar verzoek verrichtten agenten maandag een lasercontrole op de Vliegtuigweg tussen Ens en Nagele. Ze schreven twee bekeuringen uit. Een daarvan was voor de klagende buurtbewoonster.

Volgens politiechef Charles Lamens van de gemeente Noordoostpolder controleerden agenten maandagochtend de snelheid van 40 automobilisten. Het gros hield zich keurig aan de maximum snelheid van 80 kilometer per uur, maar de vrouw kwam met minstens 110 kilometer per uur voorbij zetten.

Die snelheidsovertreding was dermate fors dat de officier van justitie er aan te pas moet komen om het boetebedrag te bepalen. De vrouw nam het volgens Lamens sportief op.
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... gepakt.xml

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2012, 13:43

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

overigens valt me dat meer op! bij ons in de woonwijk ook... ik rij er echt heel rustig doorheen maar er zijn zat van die huismoeders die zelf wel kinderen hebben die als een mongool door de wijk heen scheuren :? :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2012, 13:54

klopt, hier soms ook (gelukkig niet vaak)
in van die kleine autootjes bijna vol over de drempels en dan ook nog soms in 1 hand een vieze peuk te roken en een kind of 2 los op de achterbank :?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 12 jun 2012, 14:27

Brr daar moet je ook niet aan denken als daar wat mee gebeurd!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jun 2012, 14:29

Nee, en wat zie je dat vaak! Snap echt niet dat je je kinderen los in de auto laat zitten. Je wilt niet weten hoe vaak dat gebeurt. Vooral naar en van een school...

bm-dub

Bericht door bm-dub » 15 aug 2012, 21:47

beste df'ers, ik heb wat korte vraagjes mbt boetes ,

afgelopen zaterdag kreeg ik er 3 binnen, eentje voor 4 km te hard, de 2e voor 7 km te hard en de laatste was voor het "niet" aangeven van richting in het centrum van een stad. toen ben ik dus ook aangehouden, en was zeer verbaasd dat de agent mij die bekeuring uitschreef omdat ik 100procent zeker wist dat ik dat dus wel deed, ik zag zelfs dat 3 fietsers daarop anticipeerden. tevens waren er 3 getuigen bij die kunnen melden dat ik dus wel degelijk richting aangaf. om het nog gekker te maken, toen ik de discussie aanging met de agent mengde mijn kennis zich er ook in en de agent snauwde: "u gaf ook geen richting aan dus u kunt zich beter rustig houden" wtf???

wat het vreemdste is van deze situatie, is dat een kennis voor mij reed en we sloegen samen af naar rechts, uit tegenovergestelde richting zag een motoragent ons en zag in mijn spiegel dat hij niet lang daarna draaide en ons aan de kant zetten. en nu komt het, vanuit de richting (hoek) dat hij kwam aanrijden heeft hij dus nooit kunnen zien of ik wel of geen richting aan heb kunnen geven. en toch schreef hij de bekeuring uit!

heeft een van jullie hiermee ervaring? of wellicht tips voor het opstellen van een bezwaarbrief? en dan had ik nog een vraagje over het overmaken van meerdere bekeuringen, kan je niet gewoon het totaalbedrag optellen en dan in een keer overmaken? en dan in de mededeling de nummers vermelden? het zal wel niet kunnen/mogen, maar ik bedoel, 3x6 euro administratiekosten is ook gekkewerk.....

Rebel

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 22:13

Gewoon betalen die handel, en je energie ergens anders in steken.
Het blijft een feit, dat als ze ergens staan, de gemiddelde DF-er altijd het haasje is.
Je moet wat geluk hebben zo af en toe, of gewoon precies volgens de regeltjes leven.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 16 aug 2012, 16:31

Dat zeg je goed ja. Zo had ik laatst ook pech met bijna 30 te hard... Tsja kan gebeuren, was rustig op de weg en kwam net de snelweg af de 80 weg op richting DE waar je al 100 mag. Jammer maar helaas!

Verder let ik altijd wel goed op, alleen laatst in zwolle voor een paar km te hard, wss omdat ik gas bij gaf om het stoplicht te halen (stom maar goed).

Hoort erbij. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 nov 2012, 15:43

Ah gelukkig! Ik heb er weer één. Ik heb weer eens misdadig veel te hard gereden! Wel 37 waar 30 is toegestaan. Gelukkig zat er een dikke vieze vette achterbakse tering hoer in een flitsauto plichtbewust haar werk te doen en heeft zij mij op de bon geslingerd. 67 euro plus 7 euro administratiekosten.

Echt walgelijk gewoon verkeersveiligheid mijn reet. :thnx:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2012, 15:44

Krijg je natuurlijk met zo'n snelheidsmonster als die ST van je he. ;)

Plaats reactie