Auto rijden en het miljieuu
- Jelmer850i
- Joy
Als ik in een natuurgebied rondrij doe ik even rustig aan. Die schapen komen daar ook voor hun rust
Als ik voor de spoorbomen sta zet ik de motor af. Verder rij ik in het dagelijkse verkeer ontspannen en rustig. Pas in m'n vrije tijd ga ik er weer lekker voor zitten. Dus ik denk wel aan mijn omgeving, maar meer ter voorkoming van overlast dan voor het milieu.

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Dat gaf Jeremy Clarkson destijds ook al aan.Het wordt hoog tijd dat de Prius van z'n voetstuk gehaald wordt. Zelfs als slechts de helft van het Prius-schandaal-verhaal klopt, is het milieuvriendelijke karakter van die auto pure volksverlakkerij!Joop schreef:Probeer het opgegeven verbruik door de fabriek maar eens te halen in een Prius. Bijna onmogelijk.
Oh ja, over het milieu:
Thuis:
Ik laat niet onnodig licht branden in huis en de verwarming gaat een paar graden lager 's nachts of als we weg zijn. Dat doe ik in de eerste plaats omdat ik geen geld wil verkwisten. Het milieu komt op de tweede plaats.
De auto:
Ik ga op de fiets naar het werk en rij in principe geen korte afstanden met de auto (tenzij het echt shitweer is of wanneer we veel boodschappen moeten doen).
Dat doe ik om de portemonnee en de motor te sparen. Ook hier geldt: dat het milieu er minder door lijdt is mooi meegenomen.
Laatst gewijzigd door Wim te Riet op 22 mar 2007, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
-
Ik denk dat ik aardig milieuvriendelijk ben. Zo ga ik altijd lopend naar m'n werk. Vanaf m'n werk heb ik dan wel regelmatig een auto nodig maar of het nu regent, sneeuwt of hagelt... Altijd lopend naar m'n werk. Vanaf m'n slaapkamer door de gang, 1 trap naar beneden en een u-turn linksom de werkkamer in.
Dat is dan voorts ook de enige kamer waar dan eventueel wat verlichting nodig is naast een computer en wat schermen. In de avond gaat heel even het keukenlicht aan wanneer er een schransmaal gemaakt moet worden.
Met de auto zou ik niet weten hoe ik het milieu tegemoet moet komen. Als je rijdt vervuil je toch wel. Een oude wagen is wat minder schoon maar wanneer je die omruilt voor een schonere auto blijf je zitten met een wrak die op de een of andere manier in het milieu opgelost moet worden. Het is gewoon nooit goed.
Bij mooi weer mag ik graag een rondje door de natuur fietsen. Net zo leuk als autorijden en een stuk goedkoper. Maar of de boswachters zo blij zijn met me...
Heb ik al gezegd dat ik lid ben van het Zuid Hollands Landschap? Dat moet dan eigenlijk wel de doorslag geven dat ik werkelijk waar om het milieu geef...
Dat is dan voorts ook de enige kamer waar dan eventueel wat verlichting nodig is naast een computer en wat schermen. In de avond gaat heel even het keukenlicht aan wanneer er een schransmaal gemaakt moet worden.
Met de auto zou ik niet weten hoe ik het milieu tegemoet moet komen. Als je rijdt vervuil je toch wel. Een oude wagen is wat minder schoon maar wanneer je die omruilt voor een schonere auto blijf je zitten met een wrak die op de een of andere manier in het milieu opgelost moet worden. Het is gewoon nooit goed.
Bij mooi weer mag ik graag een rondje door de natuur fietsen. Net zo leuk als autorijden en een stuk goedkoper. Maar of de boswachters zo blij zijn met me...
Heb ik al gezegd dat ik lid ben van het Zuid Hollands Landschap? Dat moet dan eigenlijk wel de doorslag geven dat ik werkelijk waar om het milieu geef...

- Niels
- Auto: Prius+
Een beter milieu begint bij jezelf
Ik vind het wat kort door de bocht om het vanuit de regering maar weer bij de burger neer te leggen. Eerst maar eens een paar veranderingen in het beleid en dan zal ik eens aan een roetfilter denken bijvoorbeeld. Ik rij lekker een roetende diesel en dat blijf ik doen. Als het milieu echt een issue was dan hield de regering er wel een ander beleid op na
Vandaag nog weer in het zuiden rond getoerd.....manman wat een ellende! Inhalende vrachtwagens omdat ze zonodig de volledige 82km/h willen halen en de collega ervoor slechts 81km/h haalt. 25 auto´s op de rem die vervolgens allemaal weer van 80 naar 120 (of nog harder) accelereren. En niet een keer nee ben je gek....je hebt de 130 nog niet op de teller staan en het is weer zo ver. Cruise control is in de randstad en in het zuiden volgens mij gewoon echt een overbodige luxe. Co2 en milieu echt een probleem?? Simpel: inhaal verbod voor vrachtauto´s tussen 07:00 en 19:00 uur. Dat is pas spijkers met koppen slaan 8)
Ringweg Groningen is ook zo´n drama. Karrevrachten vol auto´s remmen af omdat er een bus aankomt en voorrang krijgt m.b.v. verkeerslichten beleid. Of auto´s die de ring van de zijkant benaderen waardoor verkeerslichten meteen als een gek beginnen te regelen. Mileu beleid is gewoon een kwestie van prioriteit en zolang (lege) bussen voorrang krijgen is het mileu nog niet erg genoeg verpest blijkbaar.
In het zuiden ben ik ook wel eens borden tegengekomen die aangeven hoe hard je moet rijden om het volgende groene verkeerslicht te halen, kijk dat zijn dingen die positief bijdragen. Je wordt in NL voortdurend gedwongen om af te remmen en op te trekken, benzine kost kapitalen en dan moet ik me schuldig voelen om diesel te rijden zeker? Vergeet het maar lekker.
Eerst maar eens het beleid aanpassen!! Tot dan vind ik het pure bangmakerij/geld klopperij
Even mijn frustratie luchten van twee dagen verkeersellende....gisteren 3uur in de file vanwege een ongeluk op de A2
Mijn god wat ben ik blij dat ik in het achtergestelde Groningen woon 

Vandaag nog weer in het zuiden rond getoerd.....manman wat een ellende! Inhalende vrachtwagens omdat ze zonodig de volledige 82km/h willen halen en de collega ervoor slechts 81km/h haalt. 25 auto´s op de rem die vervolgens allemaal weer van 80 naar 120 (of nog harder) accelereren. En niet een keer nee ben je gek....je hebt de 130 nog niet op de teller staan en het is weer zo ver. Cruise control is in de randstad en in het zuiden volgens mij gewoon echt een overbodige luxe. Co2 en milieu echt een probleem?? Simpel: inhaal verbod voor vrachtauto´s tussen 07:00 en 19:00 uur. Dat is pas spijkers met koppen slaan 8)
Ringweg Groningen is ook zo´n drama. Karrevrachten vol auto´s remmen af omdat er een bus aankomt en voorrang krijgt m.b.v. verkeerslichten beleid. Of auto´s die de ring van de zijkant benaderen waardoor verkeerslichten meteen als een gek beginnen te regelen. Mileu beleid is gewoon een kwestie van prioriteit en zolang (lege) bussen voorrang krijgen is het mileu nog niet erg genoeg verpest blijkbaar.
In het zuiden ben ik ook wel eens borden tegengekomen die aangeven hoe hard je moet rijden om het volgende groene verkeerslicht te halen, kijk dat zijn dingen die positief bijdragen. Je wordt in NL voortdurend gedwongen om af te remmen en op te trekken, benzine kost kapitalen en dan moet ik me schuldig voelen om diesel te rijden zeker? Vergeet het maar lekker.
Eerst maar eens het beleid aanpassen!! Tot dan vind ik het pure bangmakerij/geld klopperij

Even mijn frustratie luchten van twee dagen verkeersellende....gisteren 3uur in de file vanwege een ongeluk op de A2

- Elmar
Precies Niels, zelfde geld voor al die snelheidsremmende maatregelen. Drempels, afremmen en weer accelereren. Wegversmallingen, gauw gas erbij anders moet je wachten op die tegenligger. Daar kunnen ze scoren als ze zo begaan zijn met de uitstoot van auto's.
Ben overigens wel van mening dat de mens (in zijn algemeenheid) deze aardbol naar de klote helpt.
Ben overigens wel van mening dat de mens (in zijn algemeenheid) deze aardbol naar de klote helpt.
- MartijnGizmo
Ik las laatst dat ze de ringweg hier ook van een groene golf gaan voorzien!Niels schreef:Ringweg Groningen is ook zo´n drama. Karrevrachten vol auto´s remmen af omdat er een bus aankomt en voorrang krijgt m.b.v. verkeerslichten beleid. Of auto´s die de ring van de zijkant benaderen waardoor verkeerslichten meteen als een gek beginnen te regelen. Mileu beleid is gewoon een kwestie van prioriteit en zolang (lege) bussen voorrang krijgen is het mileu nog niet erg genoeg verpest blijkbaar.
- Niels
- Auto: Prius+
Zeker! Gewoon een beleidskwestie......allemaal een kwestie van prioriteiten.Elmar schreef:Precies Niels, zelfde geld voor al die snelheidsremmende maatregelen. Drempels, afremmen en weer accelereren. Wegversmallingen, gauw gas erbij anders moet je wachten op die tegenligger. Daar kunnen ze scoren als ze zo begaan zijn met de uitstoot van auto's.
OngetwijfeldBen overigens wel van mening dat de mens (in zijn algemeenheid) deze aardbol naar de klote helpt.

Martijn Koevoets schreef:
Ik las laatst dat ze de ringweg hier ook van een groene golf gaan voorzien!
Mooi op tijd dan Martijn

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Ik hoorde vanavond nog wat treffende uitspraken op de TV:
'Wij draaien hier spaarlampen in onze fittingen, en in Amerika verlichten ze de highways'
'Wij isoleren onze woningen en in Moskou zetten ze de ramen open als de verwarming te hoog staat'
Tja, het lijkt ook wel dweilen met de kraan open op die manier...
'Wij draaien hier spaarlampen in onze fittingen, en in Amerika verlichten ze de highways'
'Wij isoleren onze woningen en in Moskou zetten ze de ramen open als de verwarming te hoog staat'
Tja, het lijkt ook wel dweilen met de kraan open op die manier...