
E91 318i vs. 320i vs. 325i
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
JP zit nog in de paringstijd, hij moet nog indruk op het vrouwtje maken 

- JP
- Berichten: 34592
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Tuurlijk moet een proefrit tzt uitkomst bieden.RVV schreef:Gewoon eens gaan rijden met een 325i automaat. Ik weet zeker dat je de 318i en 320i optie zult schrappen. Helemaal met je Golf GTI ervaring. (die ook een snelle auto is).
Importeren word natuurlijk ook nog overwogen....Mark 320iS schreef:(...)
Dan ruil je hem toch in voor een 5 deurs Golluf met standaard onderstel
Ik zou hem nooit inruilen voor een 318i of 320i in elk geval, dat gaat je enorm tegenvallen denk ik. Waarom niet eens in Duitsland shoppen? We wonen toch vlakbij de grens, Kohl is vlakbij, en importeren is een fluitje van een cent.

Een geschatte 20000kmNiels schreef:Hoeveel kilometers ga je met de station doen?
(...)
Met 4 volwassenen á 100kg was het nog goed te doen, .....alleen dat in en uitstappen hè....Wouter81 schreef:2 Kinderen van 5 en 8 kunnen toch wel achterin de Golf?

Daar heb ik geen Lotus voor nodig....Ruben schreef:JP zit nog in de paringstijd, hij moet nog indruk op het vrouwtje maken

- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Motorisch 320 met handbak, is fijner rijden dan 325 met automaat (als je sportief rijdt, al zijn de nieuwe bakken wel heel goed). Looks en prijs de 318. Je kan voor een oudere 335i gaan, maar vergeet niet dat de verbruikskosten ook hoger zijn (ik kan uit ervaring spreken
). Ga je voor relaxt cruisen met genoeg vermogen dan de 325 automaat.
Aan de andere kant. Ga met alle drie een keer rijden. Weet je snel genoeg wat je wilt. Is nog leuk ook.

Aan de andere kant. Ga met alle drie een keer rijden. Weet je snel genoeg wat je wilt. Is nog leuk ook.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Leuke keuzes. M-pakket is wel een must, dat begrijp je gelukkig goed. Zou zelf voor een versie zonder leder gaan omdat je dan die prachtige alcantara seats hebt. Verder lijkt mij die 6-atmo een niet te versmaden auto, waarbij je geen seconde zou moeten twijfelen. Als je voor RWD wil gaan en BMW moet je ook voor de 6-cilinder gaan toch 
Als je goed zoekt kun je die voor zeker 5k minder in goede staat vinden.

Als je goed zoekt kun je die voor zeker 5k minder in goede staat vinden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Wat vind je fijner?Motorisch 320 met handbak, is fijner rijden dan 325 met automaat (als je sportief rijdt, al zijn de nieuwe bakken wel heel goed
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Wat betreft de motor, lijkt me een non-discussie. Want als het financieel haalbaar is altijd de 325 natuurlijk!
Als ik puur naar mezelf kijk, met de kilometers die ik/wij maken zou ik voor de 318 gaan. Rationeel en qua runningcosts.
Qua fun en rijgedrag/motor 10x liever de 325.
Als ik puur naar mezelf kijk, met de kilometers die ik/wij maken zou ik voor de 318 gaan. Rationeel en qua runningcosts.
Qua fun en rijgedrag/motor 10x liever de 325.
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Restwaarde r6 is beter..... Dus met jouw km's?dvh schreef:Wat betreft de motor, lijkt me een non-discussie. Want als het financieel haalbaar is altijd de 325 natuurlijk!
Als ik puur naar mezelf kijk, met de kilometers die ik/wij maken zou ik voor de 318 gaan. Rationeel en qua runningcosts.
Qua fun en rijgedrag/motor 10x liever de 325.
325!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Snap dat running costs verhaal voor de 6 in lijn niet zo. Ik heb deze motoren nooit als duur ervaren. Het is geen V10 motor zoals in de M5 of een S54 zoals in een M3.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
2.5 liter 6cyl automaat zal toch wat meer zuipen dan een 1.8 4cyl handbak lijkt me ? Of denk ik nou heel ouderwets ?
- sitechris
- Berichten: 4936
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Zeker weten de 325i. De zescilinders heersen en de 325i stond ook nog eens bij merkdealer en heeft Premium select garantie? Of vergis ik me dan?
Mbt de 318 en 320i, komen gewoon power tekort. Met name onderin vrij futloos. Heb zelf gereden in de 320i, vond die echt tegenvallen. Overigens, de 318i staat bij Auto Smeeing. Daar zou ik sowieso nooit een auto kopen. Daar lees ik regelmatig slechte verhalen over.
Mbt de 318 en 320i, komen gewoon power tekort. Met name onderin vrij futloos. Heb zelf gereden in de 320i, vond die echt tegenvallen. Overigens, de 318i staat bij Auto Smeeing. Daar zou ik sowieso nooit een auto kopen. Daar lees ik regelmatig slechte verhalen over.
- Niels
- Berichten: 22519
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Met 20.000km/jr kocht ik de 320D van een collega van me. Ding is helemaal vol met M-pakket en kost 22K oid. Een 318i of 320i heeft geen punch dus een no-go bij mij, zeker niet voor dit geld. Dan liever een diesel.
- Joop
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Eerste reactie zonder de auto's gezien te hebben zou zijn de 325i...
...nu het overigens ook nog allemaal een M-sport uitgevoerde touring betreft lijkt me de keuze helemaal simpel; tenzij je een aantal opties als must-have accessory ziet...
...nu het overigens ook nog allemaal een M-sport uitgevoerde touring betreft lijkt me de keuze helemaal simpel; tenzij je een aantal opties als must-have accessory ziet...
- Joop
- Berichten: 9070
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
De zescilinder met automaat lust wel een behoorlijke slok mee als een handgeschakelde viercilinder; dat heb ik inmiddels al wel aan den lijve ondervonden...dvh schreef:2.5 liter 6cyl automaat zal toch wat meer zuipen dan een 1.8 4cyl handbak lijkt me ? Of denk ik nou heel ouderwets ?
...maar dat mijns inziens niet op tegen het erg mooi lopende motorblokje van de 325i.
Hou er rekening mee dat het bij beide viercilinders een ED uitvoering betreft. BIj de 318i zal de onhebbelijkheid als een beroerd lopend motorblok al enigszins zijn opgelost, ik vraag me af of dat bij de 320i het geval is. De ED motoren staan dermate arm afgesteld dat het lijkt als of de blokjes erg kortademig overkomen. Ga er in ieder geval even mee proefrijden en kijk of hij onregelmatig loopt en of hij zo nu en dan iets inhoudt.
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ik de handbak. Een automaat echt vanaf 330i of liever de 335i vanwege het enorme koppel dat altijd voorhanden is. Ik zou ook een 325i handbak makkelijk verkiezen boven een 330i automaat. Maar het gaat eigenlijk om het argument van de toekomstig berijder. Ga je de auto als daily inzetten en rij je 10.000 km/jaar en je bent verknocht aan het geluid van de 6 cilinder, dan kan een ander makkelijk heul veul plezier beleven aan een 325i automaat. Hart/verstand kwestie.RVV schreef:Wat vind je fijner?Motorisch 320 met handbak, is fijner rijden dan 325 met automaat (als je sportief rijdt, al zijn de nieuwe bakken wel heel goed
- JP
- Berichten: 34592
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Die witte 318 lijkt me een import. Is niets mis mee, alleen ik ga geen import kopen die door een dealer naar NL is gehaald. Dat wil zeggen dat je het zelf voor minder kan doen. Immers die moeten ook winst maken.sitechris schreef:(...)Overigens, de 318i staat bij Auto Smeeing. Daar zou ik sowieso nooit een auto kopen. Daar lees ik regelmatig slechte verhalen over.
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
ED heb ik echter geen ervaring mee. Wist ook niet dat daar vaak problemen mee waren. Wel een puntje om extra aandacht voor te hebben.Joop schreef:Hou er rekening mee dat het bij beide viercilinders een ED uitvoering betreft. BIj de 318i zal de onhebbelijkheid als een beroerd lopend motorblok al enigszins zijn opgelost, ik vraag me af of dat bij de 320i het geval is. De ED motoren staan dermate arm afgesteld dat het lijkt als of de blokjes erg kortademig overkomen. Ga er in ieder geval even mee proefrijden en kijk of hij onregelmatig loopt en of hij zo nu en dan iets inhoudt.
- JP
- Berichten: 34592
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Bij 20kkm al aan de diesel?Niels schreef:Met 20.000km/jr kocht ik de 320D van een collega van me. Ding is helemaal vol met M-pakket en kost 22K oid. Een 318i of 320i heeft geen punch dus een no-go bij mij, zeker niet voor dit geld. Dan liever een diesel.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ik heb een e90 325i en e91 330i met handbak gehad. Ik zou zelf als ik geen automaat ervaring zou hebben gehad (3 jaar 330d) ook niet zo snel een 325i automaat kiezen. Maar die ervaring heb ik wel en op basis daarvan was de keuze voor een 325i met automaat niet zo moeilijk. De auto is niet veel langzamer dan een handbak 325i die op zijn beurt net zo snel was als de 330i touring (stuk zwaarder dan de sedan. Voor alledag als familie auto komt de 325i automaat echt niets te kort. En ik weet zeker, veel sneller en krachtiger dan een 318i of 320i.highperformance schreef:Ik de handbak. Een automaat echt vanaf 330i of liever de 335i vanwege het enorme koppel dat altijd voorhanden is. Ik zou ook een 325i handbak makkelijk verkiezen boven een 330i automaat. Maar het gaat eigenlijk om het argument van de toekomstig berijder. Ga je de auto als daily inzetten en rij je 10.000 km/jaar en je bent verknocht aan het geluid van de 6 cilinder, dan kan een ander makkelijk heul veul plezier beleven aan een 325i automaat. Hart/verstand kwestie.RVV schreef:Wat vind je fijner?Motorisch 320 met handbak, is fijner rijden dan 325 met automaat (als je sportief rijdt, al zijn de nieuwe bakken wel heel goed
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
325i!!!
Mijn 318i M-sport rijdt geweldig, is top uitgevoerd en ziet er top uit. Rij gemiddeld 1:12 MAAR ik mis het geluid en de power van een 6-cilinder.
De motor van mijn huidige 318i klinkt gewoon niet.......
Dus kan je het betalen en wil je het betalen zou ik zeker voor een 6-cilinder gaan (met M-pakket
)
En als het geen touring hoeft te zijn en het mag een sedan worden (met 13000 km / 11 mnd jong / nieuwstaat) mag je altijd de mijne kopen
Mijn 318i M-sport rijdt geweldig, is top uitgevoerd en ziet er top uit. Rij gemiddeld 1:12 MAAR ik mis het geluid en de power van een 6-cilinder.
De motor van mijn huidige 318i klinkt gewoon niet.......
Dus kan je het betalen en wil je het betalen zou ik zeker voor een 6-cilinder gaan (met M-pakket

En als het geen touring hoeft te zijn en het mag een sedan worden (met 13000 km / 11 mnd jong / nieuwstaat) mag je altijd de mijne kopen

- Martijn_bmw
- Berichten: 28793
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
ErikS schreef:Restwaarde r6 is beter..... Dus met jouw km's?
325!
Dat vraag ik me af.... door de blijvend stijgende brandstofprijs zie je juist in alle klasses steeds meer vraag naar zuinigere auto's....
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Er zijn en blijven altijd de liefhebbers, en gezien er steeds minder R6-en bijkomen blijven die juist beter in prijs, verwacht ik.......
Maarja, misschien zit ik wel fout!
Maarja, misschien zit ik wel fout!

- Niels
- Berichten: 22519
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Yup, ten eerste verkies ik een 320D altijd boven een vier cilinder atmo benzine. Zo'n motor vind ik voor een station van 1400-1500kg gewoon zo ondermaats dat het me irriteert. Een 325i of dikker kost met meer dan 20.000km vast en zeker meer om te rijden dus daarom kies heel gemakkelijk voor een diesel. Met een nieuwe baan op komst weet ik zeker dat we veel minder gaan rijden maar heb gewoon weer een 320D gekocht. Alleen al omdat de aanschaf zoveel gunstiger is dan van een vergelijkbare 325i/330i.JP schreef:Bij 20kkm al aan de diesel?Niels schreef:Met 20.000km/jr kocht ik de 320D van een collega van me. Ding is helemaal vol met M-pakket en kost 22K oid. Een 318i of 320i heeft geen punch dus een no-go bij mij, zeker niet voor dit geld. Dan liever een diesel.
- highperformance
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 12:43
- Locatie: Den Haag
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Vandaar ook dat ik schreef dat het aan de toekomstig eigenaar is om de kaders te bepalen waar binnen de auto moet passen.RVV schreef: Ik heb een e90 325i en e91 330i met handbak gehad. Ik zou zelf als ik geen automaat ervaring zou hebben gehad (3 jaar 330d) ook niet zo snel een 325i automaat kiezen. Maar die ervaring heb ik wel en op basis daarvan was de keuze voor een 325i met automaat niet zo moeilijk. De auto is niet veel langzamer dan een handbak 325i die op zijn beurt net zo snel was als de 330i touring (stuk zwaarder dan de sedan. Voor alledag als familie auto komt de 325i automaat echt niets te kort. En ik weet zeker, veel sneller en krachtiger dan een 318i of 320i.
Als je een heerlijk ontspannen rijdende dagelijkse auto wilt is de 325i automaat een goed keuze (heb ik zelf ook gehad). Maar de automaat bak is traag in zijn reactie. In het goede toerengebied rijden vergt extra inspanning die met een handbak niet nodig is. Ik heb niet gezegd dat de 325i A trager is dan een 320i met handbak. Wel dat het fijner sportiever rijdt. En ook daar zit verschil in, wat ik sportief vind vindt jij wellicht te extreem (of juist niet). Daarom moet je nooit afgaan op wat andere vinden en lekker zelf gaan sturen. Er bestaat geen betere testpiloot dan jezelf voor je eigen auto. Vandaar dat ik ook geen waarde hecht aan Topgear behalve "enigzins vermakelijk".
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
Ik denk dat je ook met een 325i zuinig kunt rijden zeker ook een automaat. Denk zelfs eerder zuiniger dan met een handbak. Zeker als je 'm als familiebak in gaat zetten zou dat weleens reuze mee kunnen vallen. Pluspunt is dan dat als je er alleen in zit je wel kunt genieten van de 6 in lijn. Just my 2 cents.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E91 318i vs. 320i vs. 325i
What about a 320.......d. JA een diesel.
Ding van mij rijd 1:18 en is gewoon erg snel. Durf een sprintje met een 325i best wel aan. Zullen elkaar iig niet veel ontlopen. En meer dan 1000km met een tank is wel zo lekker. En het koppel trouwens ook
Voor mij als daily trouwens altijd een diesel. Heerlijk dat koppel. Dat hebben die benzine versies dus niet door gebrek aan koppel. Je komt uit een GTI en bent dus behoorlijk verwend.
Ik rij een 2009 M pakket 320d metalleseropeneraan en was 28K kwijt. Dus een stuk goekoper dan een 325i.
Ding van mij rijd 1:18 en is gewoon erg snel. Durf een sprintje met een 325i best wel aan. Zullen elkaar iig niet veel ontlopen. En meer dan 1000km met een tank is wel zo lekker. En het koppel trouwens ook

Voor mij als daily trouwens altijd een diesel. Heerlijk dat koppel. Dat hebben die benzine versies dus niet door gebrek aan koppel. Je komt uit een GTI en bent dus behoorlijk verwend.
Ik rij een 2009 M pakket 320d metalleseropeneraan en was 28K kwijt. Dus een stuk goekoper dan een 325i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett, Kasteel, MarcF, Peter-Paul, tomgtr en 8 gasten