Brandstof, de prijzen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Brandstof

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2012, 11:55

dvh schreef:Dan ben je verkeerd geïnformeerd Stefan.
Want een basis Aygo + airco kan al niet, want je moet perse een optiepakket nemen, en dan pas komt de optie airco vrij. Vink dan nog wat lullige opties aan en je zit incl afleverkosten ect. al heel dicht op de 12k.
+1! in februari nog een andere boodschappenkar voor de vrouw gekocht en idd eerst naar een nieuwe gekeken door de reclame dat je een aygo vanaf 8K EUR kan kopen...

nou dan zit er nog geen radio in! als e wat frutsels + radio + airco wil ben je gewoon die 12K EUR kwijt nieuw ;)

dus MP aangeslingerd en er eentje gekocht van 4 jaar oud met 40K km op de teller voor iets meer dan 5K EUR :blink: (meest complete uitvoering / schadevrij / dealer onderhouden etc. ik vraag me echt af waarom iemand een nieuwe auto koopt :bag: )

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2012, 12:29

Same here. Voor de vrouw was ik van plan een nieuwe Up te bestellen. Heb erin gereden, ik vond het overigens wel goed rijden. Niets mis mee, comfortabel, zuinig en niet eens heel traag. Maar goed... vanaf 8490 euro adverteren ze. Da's niet zo gek. Maar een paar noodzakelijke opties en je schiet al voorbij de 10K. En wat ik het meest irritant vond zijn die afleverkosten. Rond de 900 euro, oftewel bijna 10% van de waarde van de auto! Wat een onzin. Op een auto van 40K merk je dat niet, wel op een auto van rond de 9K.

Offerte gehad, die 'goedkope' Up van 8490 werd dus met een paar noodzakelijke opties ineens meer dan 12K. Ja doei....

Dus een gebruikte Alto gekocht, kon er geschikt aankomen. Was voor 5K klaar. :) En die doet ook 1 op 19 dus dat scheelt wel. Geen wegenbelasting, zit nog anderhalf jaar garantie op ook, verzekeringetje erop van 16 euro per maand en goedkoper kun je niet rijden. :) Dat is wel lachen.

Zakelijk maakt verbruik me niks uit, paar cent meer of minder merk ik zakelijk niet. Rij niets minder of zuiniger met de Golf vanwege brandstofprijzen. Van mij mag het 2,50 de liter worden, wordt het ook wat rustiger op de weg. :) 10 Euro de liter van romo is dan weer iets te extreem. :kikker:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 apr 2012, 14:56

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2012, 15:00

ik hoorde het, dacht meteen waarom niet in Overijssel :mrgreen:

hopelijk stunten ze hier ook wat mee.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 13 apr 2012, 15:02

Vast alleen op euro95... En ik moet er vast alsnog heel de stad voor door. Teveel moeite. :stom:

stefan740

Bericht door stefan740 » 13 apr 2012, 16:44

Dan zit ik wellicht fout inderdaad, ik had het wel echt over 5 jaar geleden ofzo misschien was het toen anders.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 apr 2012, 17:18

Wat ik niet goed snap;

"we" geven kapitalen uit / dan wel lenen voor kapitalen om een heilige koe aan te schaffen..........€20-30-50-100K, en meer, vul maar in..............en dan miepen over de brandstofkosten, gaat naar verhouding toch nergens over, vandaar ook dat ik even de spreekwoordelijke €10,-- per liter noemde...........beetje provocatief, maar duidelijk waarom....

Zelfde als je een huis koopt maar je gaat zeiken over gas/electra nota........het een gaat nu een keer niet zonder het ander..........

Of je een lekker w..f aan de arm hebt maar zij een gat in beide handen, ik bedoel maar....... :kikker: :lol:

allen

Bericht door allen » 13 apr 2012, 17:37

Het zou wat zijn als de 'brandstofkosten' van m'n woonhuis ieder jaar ongeveer een derde bedroegen van de aanschafwaarde...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 apr 2012, 19:43

Ach ja, volgens mij zijn 95% van de mensen op dit forum wel de laatsten die hun auto laten staan vanwege de benzineprijs.

Zelfs deze student rijdt vrolijk elke dag naar z'n stage (3km enkele reis), auto doet fijn 1 op 9,5. Kan er niet mee zitten, het verschil tussen 1.60 of 2.00 de liter is bij 10.000km per jaar ook wel te overkomen :)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 13 apr 2012, 20:15

Ik betaal bijna hetzelfde in een jaar aan LPG als de aanschafwaarde van mijn daily. Maandelijks ongeveer 1000 euro. Voorlopig heb ik het er nog voor over.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 apr 2012, 20:48

romo schreef:Wat ik niet goed snap;

"we" geven kapitalen uit / dan wel lenen voor kapitalen om een heilige koe aan te schaffen..........€20-30-50-100K, en meer, vul maar in..............en dan miepen over de brandstofkosten, gaat naar verhouding toch nergens over, vandaar ook dat ik even de spreekwoordelijke €10,-- per liter noemde...........beetje provocatief, maar duidelijk waarom....

Zelfde als je een huis koopt maar je gaat zeiken over gas/electra nota........het een gaat nu een keer niet zonder het ander..........

Of je een lekker w..f aan de arm hebt maar zij een gat in beide handen, ik bedoel maar....... :kikker: :lol:
Precies Romo. 'Penny wise, pound foolish' noemen we dit.

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 01:06

Penny wise, pound foolish. Jij was toch degene die naast de Boxster een Panda had aangeschaft als daily?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 apr 2012, 08:38

Erg fout rechts maar wel beetje met Romo eens. Als de prijs nog verder omhoog gaat (en dat is onvermijdelijk!) worden de mensen die nu in een stadsvlo gejaagd zijn hopelijk de trein in gejaagd. Zou mijn driving fun verhogen en vooral mijn driving irritatie verminderen.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 apr 2012, 10:10

Prijs zal inderdaad omhoog gaan. Maar als de autoindustrie icm de overheid niet zo achterlijk zou achterlopen was het openbaar vervoer al op de snelweg geïntroduceerd door geleid rijden. Openbaar vervoer zou ook prima zijn als je niet daadwerkelijk twee keer zo veel tijd nodig hebt om op je plek te komen door overstappen dan wel verkeerde eindbestemmingen. Ik zou eigenlijk bijna de overheid de schuld willen geven alhoewel dat niet mijn stijl is..

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 10:46

Kijk, dat Romo de benzine naar 10 euro wilt hebben, kan ik begrijpen. Hij rijdt per maand 3 rondjes om de kerk, 2 keer naar de frituur en 1 keer naar Andre, daarnaast is hij ook nog buitensporig en bijzonder rijk.

Maar uiteindelijk zal de hogere benzineprijs (incl diesel) in ieder product en dienst worden doorberekend. Dus alle dagelijkse dingen worden duurder. De normale (down to earth, zoals wij) mensen zullen dit uiteindelijk weer merken in hun uitgaven

:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2012, 13:21

Goedkoper wordt het nooit meer............tuurlijk wordt het doorberekend, wat ik maar wil zeggen; het is en blijft een kwestie van afgewogen keuzes maken, dit op basis van je eigen financiële huishoudboekje........

De tijd van dat alles maar moest kunnen, sterker; "jij hebt iets en ik kan dat niet betalen maar heb daar ook recht op dus wil ik het ook" ligt echt achter ons........

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 13:39

Sorry Romo, maar dat laatste is voor mij onbegrijpelijk? Begrijp me niet verkeerd, ik lig zelf niet wakker van de prijzen en hoef me er ook niet druk om te maken, al ging hij naar 10 euro per liter. Maar ik probeer me in de medemens te plaatsen.

Autorijden behoort zo ongeveer inmiddels wel tot een "primaire" levensbehoefte voor velen. Het is een stuk vrijheid dat ieder mens heeft. Het brengt je overal en het vergroot je horizon. Zonder auto is haast niet meer mogelijk. Ik vind niet dat je dit de mensen moet en kunt afnemen.

Joy

Bericht door Joy » 14 apr 2012, 13:49

Rebel schreef:Sorry Romo, maar dat laatste is voor mij onbegrijpelijk? Begrijp me niet verkeerd, ik lig zelf niet wakker van de prijzen en hoef me er ook niet druk om te maken, al ging hij naar 10 euro per liter. Maar ik probeer me in de medemens te plaatsen.

Autorijden behoort zo ongeveer inmiddels wel tot een "primaire" levensbehoefte voor velen. Het is een stuk vrijheid dat ieder mens heeft. Het brengt je overal en het vergroot je horizon. Zonder auto is haast niet meer mogelijk. Ik vind niet dat je dit de mensen moet en kunt afnemen.
+1

Martijn M

Bericht door Martijn M » 14 apr 2012, 13:52

Ik zag deze net voorbij komen:

Afbeelding

Ik hoef toch niet te tanken :tong:

smiley

Bericht door smiley » 14 apr 2012, 13:53

Vreten en een dak boven je hoofd zie ik als primair, een auto auboluut niet.
We zijn inmiddels met z'n 7 miljard op deze aardkloot. Allemaal te vreten, een huis en een auto en maar doorfokken gaat gewoon niet.
Wonen wordt duurder, vreten wordt duurder en de auto wordt duurder.
Die laatste zal als eerste sneuvelen voor veel mensen en overheden zullen in toekomst geld in openbaar vervoer gaan stoppen in de grote steden.
Op het platteland waar de paard en wagen is uitgestorven, zal ook de auto zijn laatste fase beleven.

allen

Bericht door allen » 14 apr 2012, 14:21

Ik vraag me af hoeveel m'n stuk brood gaat kosten wanneer diesel 10 euro per liter kost. Ik ben benieuwd hoeveel de verzendkosten van m'n op internet bestelde goederen gaan kosten wanneer de brandstof daadwerkelijk zulke bedragen zou aannemen. Ik ben bovengemiddeld benieuwd hoe snel de gehele ecomie in elkaar klapt wanneer de brandstofprijs morgen naar 10 euro verhoogd wordt.

Stefan, dat niet iedereen een auto heeft, wil niet zeggen dat het niet primair is. De economie heeft het nodig. Alleen geld in het openbaar vervoer stoppen in steden heeft geen enkele zin. We leven niet meer in 1813 waar, afgezien een enkeling, iedereen z'n hele leven binnen een straal van 10 kilometer leeft.

dvh

Bericht door dvh » 14 apr 2012, 14:31

Mja, is het niet de benzine dan is het wel wat anders wat duurder wordt.
Volgende week komt ons magisch drietal uit de kast met alle noodzakelijke eurontwikkelingen..

Rupie

Bericht door Rupie » 14 apr 2012, 14:49

Rebel schreef:Autorijden behoort zo ongeveer inmiddels wel tot een "primaire" levensbehoefte voor velen. Het is een stuk vrijheid dat ieder mens heeft. Het brengt je overal en het vergroot je horizon. Zonder auto is haast niet meer mogelijk. Ik vind niet dat je dit de mensen moet en kunt afnemen.
Absoluut niet dus, alhoewel Allen wel gelijk heeft voor een deel met zijn argument van 10 km, maar dat moet op een andere manier opgelost worden. Zoals ik al eerder vandaag zei moeten dingen anders en dat begint naast de overheid misschien wel bij dat we niet moeten denken dat het een primaire levensbehoefte is en een eventueel recht. Het vergroten van je horizon vind ik ook een kul argument waarvan ik mij afvraag bij hoeveel mensen dat aan de orde is en of dat ook niet op een andere manier kan (retorische vraag, ja dus imo).

Maar hé, lekker oproken die fossiele brandstoffen en net doen alsof je neus bloedt. Morgen weer een nieuwe dag en zo lang de prijs niet op 10 euro de liter staat lekker in de file staan en de lucht vervuilen. Who gives a fuck.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 15 apr 2012, 00:39

Vanmiddag tankte ik op de terugweg vanuit Luik in België bij een Esso LPG voor 62,4 cent. De prijs van een aantal maanden gelden in Nederland.
Voor mijn gevoel leek het "gratis".Zo zie je maar weer hoe snel de gewenning is. Dat zal die 2 euro ook wel doen.

smiley

Bericht door smiley » 15 apr 2012, 02:49

Drastiche gedragsveranderingen pas bij 2.40:
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/0 ... jgedr.html

Plaats reactie