ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Zag op een duitse zender dat de bedenker van de 911 was overleden.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
RIP bedenker van de 911.
- Robin
- Berichten: 55740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Ah, hier staat al wat. Had 'm in Porsche Porno geplaatst zonet.
76. En inderdaad bedenker van de oer 911, waar je dan over kunt discussieren of dat in de basis nou zo'n geweldig idee was qua design/layout, zo'n 50 jaar terug, maar OK over de doden niks dan goeds. RIP dus)
http://mobile.bloomberg.com/news/2012-0 ... ed-76.html
76. En inderdaad bedenker van de oer 911, waar je dan over kunt discussieren of dat in de basis nou zo'n geweldig idee was qua design/layout, zo'n 50 jaar terug, maar OK over de doden niks dan goeds. RIP dus)
http://mobile.bloomberg.com/news/2012-0 ... ed-76.html
- Godspeed
- Berichten: 2301
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Dat hij in vrede mag rusten. Wellicht was het concept niet goed, inmiddels is het (een van) de beste sportwagen(s)!
(wellicht zijn mensen hier het niet helemaal met me eens, maar zo denk ik er iig over)

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
if so dan, R.I.P. Ferdi, nog bedankt voor het verfraaien van's Heren wegen 

- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
RIP Butzi...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
yeah, he is now in nine-eHeaven 

-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Robin Hartog schreef:RIP bedenker van de 911.

- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Held!
Toch geweldig dat een modellijn zo lang mee gaat en ook de typische vormgeving, layout en karakter behoudt door al die jaren.
May he R.I.P in ''Automotive'' Heaven.
Toch geweldig dat een modellijn zo lang mee gaat en ook de typische vormgeving, layout en karakter behoudt door al die jaren.
May he R.I.P in ''Automotive'' Heaven.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
lol.GTRene schreef:yeah, he is now in nine-eHeaven
RIP
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Ik ben sinds ik een 964 heb gekocht steeds meer onder de indruk geraakt van de efficiency van het ontwerp. Het is een kleine auto, maar toch passen er prima twee kinderen achterin, en heb je nog enige bagageruimte. De auto is redelijk stil met de motor achterin, en heeft een laag zwaartepunt met de motor zo laag in het chassis.
En van het gevreesde 911 overstuur heb ik nog niets gemerkt. Misschien is dat omdat het 964 onderstel volledig nieuw was, misschien omdat ik alleen maar bmw's gehad heb en gewend ben aan trailing arm rwd. Of ja, misschien rijd ik er niet hard genoeg mee, kan ook.
Alles bij elkaar vind ik dat butzi een gewldig concept heeft neergezet waarvan ik me afvraag waarom het niet meer gekopieerd is. Misschien dat het pas in de jaren 90 veilig was, en dat het daarvoor niet te realiseren was met de beschikbare onderstel en bandentechnologie?
En van het gevreesde 911 overstuur heb ik nog niets gemerkt. Misschien is dat omdat het 964 onderstel volledig nieuw was, misschien omdat ik alleen maar bmw's gehad heb en gewend ben aan trailing arm rwd. Of ja, misschien rijd ik er niet hard genoeg mee, kan ook.
Alles bij elkaar vind ik dat butzi een gewldig concept heeft neergezet waarvan ik me afvraag waarom het niet meer gekopieerd is. Misschien dat het pas in de jaren 90 veilig was, en dat het daarvoor niet te realiseren was met de beschikbare onderstel en bandentechnologie?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Renault met hun Alpine auto's hadden de motor ook achter de achteras dacht ik...
die dingen worden ook licht in de neus, althans die Turbo V6 wat ik destijds had wel...dan kun je beter een porsche rijden daar was dat gevoel ook wel iets aanwezig maar vond het minder storend dan bij de Renault, althans die wat ik reed qua auto's op hogere snelheden.
dacht een tijdje geleden nog aan een wegenbelastingvrije A310 met verzinkt chassis maar zag toen weer de motor achter de as en dacht hm...das niet echt prettig.
die dingen worden ook licht in de neus, althans die Turbo V6 wat ik destijds had wel...dan kun je beter een porsche rijden daar was dat gevoel ook wel iets aanwezig maar vond het minder storend dan bij de Renault, althans die wat ik reed qua auto's op hogere snelheden.
dacht een tijdje geleden nog aan een wegenbelastingvrije A310 met verzinkt chassis maar zag toen weer de motor achter de as en dacht hm...das niet echt prettig.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Daar ben ik ook redelijk benieuwd naar. Tijdens de korte proefrit die ik in een 964 heb gehad had ik zeker niet het idee dat de achterkant telkens op scherp stond om je een loer te draaien.frankv schreef:
En van het gevreesde 911 overstuur heb ik nog niets gemerkt. Misschien is dat omdat het 964 onderstel volledig nieuw was, misschien omdat ik alleen maar bmw's gehad heb en gewend ben aan trailing arm rwd. Of ja, misschien rijd ik er niet hard genoeg mee, kan ook.
Stil vond ik 'm overigens absoluut niet en dat zou voor mij voor een dichte auto wel een afknapper zijn. Dat heeft Porsche dan weer goed aangepakt met de 991 als ik de pers mag geloven.
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: ontwerper ferdinand alexander porsche r.i.p.
Motorisch is hij stil genoeg. Slecht wegdek wordt genadeloos doorgegeven, je zit bijna op de trailing arm lagers. Windgeruis is boven de 140 echt niet passend bij de klasse. Ik bracht mijn M3 weg en reed terug in de 964. Ik heb een paar keer gecontroleerd of het portier wel goed dicht zat...