Zit in dubio .. Golf R of een RS4 B7
-
Re: Zit in dubio .. Golf R of een RS4 B7
Rs4.... Golf vs rs4 is geen keuze, volgens mij?!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
1000 mensen - 1000 wensen
Ik zal de R nemen

Mijn oude R in de goede tijd..
tip neem een goede verzekering als je een R neemt, want de oostblokkers vinden hem ook mooi.. 
Ik zal de R nemen
Mijn oude R in de goede tijd..

- Hielke
Ik richt me hier op DF dan ook hoofdzakelijk op de kleine groep puristen en liefhebbers die het wel snappen RicoRVV schreef:Hielke schreef:Heb je weer gelijk in![]()
Maar als ik een E92 al een halve boot vind, dan moet de RS4 wel een hele zijn.
Nieuwe Golf GTI is voor 29.900 zo goed, alleen een Porsche rechtvaardigt dan als VAG produkt een hogere tweedehands prijs.
Alles is zoals altijd weer persoonlijk he. Hou je niet van sturen of kun je het niet dan kan ik me direkt voorstellen dat je de voorkeur aan de magistraal lekker klinkende 8 cylinder 4 liter geeft.
Hielke wat je vind mag je houden, gelukkig hebben de meeste mensen schijt aan de mening van een Ecopunten rijder

Misschien is de topicstarter wel zo'n purist die onder het blinde geweld van de om het hardst schreeuwende rechtuitbranders wat visie en leiding nodig heeft om de juiste richting te vinden. Die heldere blik, de logische redenatie, die begeleiding naar de enige juiste, meest zuivere weg (de GTI), dat is mijn pakkie an. Amen

Maar alle gekheid op een stokje. Topicstarter, nooit anderen vragen wat JIJ moet gaan rijden. Lekker proefrijden en dan beslissen.
- RVV
Een purist koopt een BMW punt 

- wjn
Je gaat de 4WD op enig moment missen...Macboy schreef:Dit is toch een non-dicussie ?
Als je een Golf R overweegt heb je duidelijk geld te veel en ben je amper in staat om een rationele keuze te maken. Ieder wel denkend mens zou namelijk een Golf GTI kopen en deze chiptunen en met de rest van het geld de vrouw verwennen met een paar geweldige vakanties, een paar leuke speeltjes voor zichzelf en noem maar op.
En rationeel gezien koop je ook geen GTI, maar een 1.4 of 1.2.
Laatst gewijzigd door wjn op 12 apr 2012, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RVV schreef:Een purist koopt een Posche 911 GT3 punt
Fixed Rico...

- RVV
Marc RS4 schreef:RVV schreef:Een purist koopt een Posche 911 GT3 punt
Fixed Rico...
Neenee Marc.. de laatste 2 GT3's hier op het forum zijn ingeruild op een 1M (Andre en Marius) beide puristen

-
Ships...ik loop hopeloos achter
- RVV
Marc dat van die BMW en purist dat was sarcasme. Vind het sowieso wat kansloos gelul dat iemand van de zijlijn gaat roepen wat een puristenauto is en wat niet. Koop waar je je happy mee/in/bij voelt.
Overigens zou ik een Golf R zelf ook verkiezen boven een GTI. Niks ten nadele van de GTI, maar ik vind de AWD op de Golf R van zodanige meerwaarde dat die de doorslag voor mij geeft.
Of ik een Audi RS4 zou verkiezen boven de Golf R dat zou heel erg afhangen van het rij en stuur gedrag van beide auto's. De RS4 is veel specialer, maar ook duurder in alles. Kan zomaar een factor 2 zijn tov de Golf R (alle kosten mee genomen).

Overigens zou ik een Golf R zelf ook verkiezen boven een GTI. Niks ten nadele van de GTI, maar ik vind de AWD op de Golf R van zodanige meerwaarde dat die de doorslag voor mij geeft.
Of ik een Audi RS4 zou verkiezen boven de Golf R dat zou heel erg afhangen van het rij en stuur gedrag van beide auto's. De RS4 is veel specialer, maar ook duurder in alles. Kan zomaar een factor 2 zijn tov de Golf R (alle kosten mee genomen).
-
Daar ben ik mee bekend Rico...
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik adviseer je ook de GTI. Goede prijs, goed gebouwde auto, lekkere allrounder, betaalbaar, prettige afschrijving en makkelijk chipbaar. Ik heb inmiddels (met dank aan JD) nu ook de 300 pk grens weten te doorbreken. Auto is prettig rap.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik heb een GTI maar zou de R prefereren, dan samen met een aangepast Sportec diff. Zie
http://www.abhd.nl/video/volkswagen-gol ... tec-sc350/
Golf GTI is ook een topauto maar standaard in mijn ogen niet erg sportief, tikje teveel richting de comforthoek en te weinig richting de sportieve hoek vind ik. De mijne is nu pas (JD chip en Eibach verensetje) aardig hoe hij zou moeten zijn.
http://www.abhd.nl/video/volkswagen-gol ... tec-sc350/
Golf GTI is ook een topauto maar standaard in mijn ogen niet erg sportief, tikje teveel richting de comforthoek en te weinig richting de sportieve hoek vind ik. De mijne is nu pas (JD chip en Eibach verensetje) aardig hoe hij zou moeten zijn.
- Kasteel
+1 voor Wouter
GTI is en blijft een topding, maar wel een niet zo exclusieve auto, daardoor niet snel een afweging voor een R, hoe goed de prijs/kwaliteit verhouding ook is
.
GTI is en blijft een topding, maar wel een niet zo exclusieve auto, daardoor niet snel een afweging voor een R, hoe goed de prijs/kwaliteit verhouding ook is

-
Wat ik alleen niet begrijp is dat die sportec in 5 seconden op de 100 zit terwijl Hans met 300 pk en jd (?) chip onder de 5 seconden zat.

- Macboy
Als de GTI alleen een JD-chip en Eibach nodig heeft valt dit toch mee ?
@WJN je vergelijking tussen GTI en 1.4 slaat natuurlijk helemaal nergens op. De GTI is voor relatief weinig geld veel meer auto dan een Golf 1.4. De Golf R is voor relatief veel geld weinig meer auto dan een GTI.
Zie je het verschil ?
Dat gezegd hebbende vind ik de Golf R in alle opzichten een geweldige auto. Looks zijn briljant en de performance en AWD natuurlijk ook. Uiteindelijk centenkwestie. Er is helemaal niets maar dan ook niets mis met de Golf R, laat dit duidelijk zijn. Het is alleen dat de standaard GTI gewoon geweldig goed is.
Daarom denk ik toch dat mijn eerdere opmerking gewoon wél hout snijdt.
@WJN je vergelijking tussen GTI en 1.4 slaat natuurlijk helemaal nergens op. De GTI is voor relatief weinig geld veel meer auto dan een Golf 1.4. De Golf R is voor relatief veel geld weinig meer auto dan een GTI.
Zie je het verschil ?
Dat gezegd hebbende vind ik de Golf R in alle opzichten een geweldige auto. Looks zijn briljant en de performance en AWD natuurlijk ook. Uiteindelijk centenkwestie. Er is helemaal niets maar dan ook niets mis met de Golf R, laat dit duidelijk zijn. Het is alleen dat de standaard GTI gewoon geweldig goed is.
Daarom denk ik toch dat mijn eerdere opmerking gewoon wél hout snijdt.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hey bijdehandje.. ik heb toch nooit gezegd dat de mijne onder de 5sec zat? De Lotus wel trouwens 4,3sec om precies te zijnRuben schreef:![]()
Wat ik alleen niet begrijp is dat die sportec in 5 seconden op de 100 zit terwijl Hans met 300 pk en jd (?) chip onder de 5 seconden zat.![]()

Volgens mij heb ik de Golf toen wel eens geklokt met de performance box op 5,2sec ofzo.. weet het eigenlijk niet meer. Ik vind ondanks het enorme prijsverschil met de GTI de R toch wel waar voor zijn geld.