Dit is de Mini-killer van Audi A1
- Kevin20v
Re: Dit is de Mini-killer van Audi A1
Ben benieuwd wanneer de eerste normale A1's en Polo's met een 2.0L tfsi blokje uit de schuren en garages komen! 

-
In Duitsland gaat de Quatro 50k kosten is gisteren bekend gemaakt. Dan neem ik aan dat de 55k voor NL niet klopt.
- Macboy
73k had ik eerder al gehoord.
- cooldragon
M'n zwager heeft vorige maand zijn 185pk S-edition A1 op mogen halen bij de dealer.
Vond m echt niet verkeerd rijden en nee, het is qua rijden niet te vergelijken met een standaard
Polo(had laatst een 1.4 van PCG te leen en dat reed echt vele malen beroerder. Dan heb ik het niet over de snelheid, maar wel over bocht en stuurgedrag), Gti laatste model heb ik overigens nog niet gereden.
Met het sportonderstel, kleine stuurwieltje ging die A1 van m'n zwager best leuk scherpe bochtjes en rotondes om.
Misschien niet helemaal op het niveau als een Mini Cooper S, maar een A1 is daarentegen wel veel praktischer.
Qua prijsniveau wel vergelijkbaar
Vond m echt niet verkeerd rijden en nee, het is qua rijden niet te vergelijken met een standaard
Polo(had laatst een 1.4 van PCG te leen en dat reed echt vele malen beroerder. Dan heb ik het niet over de snelheid, maar wel over bocht en stuurgedrag), Gti laatste model heb ik overigens nog niet gereden.
Met het sportonderstel, kleine stuurwieltje ging die A1 van m'n zwager best leuk scherpe bochtjes en rotondes om.
Misschien niet helemaal op het niveau als een Mini Cooper S, maar een A1 is daarentegen wel veel praktischer.
Qua prijsniveau wel vergelijkbaar
Laatst gewijzigd door cooldragon op 08 apr 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een A1 is een prima auto, met een fraai design. Sommige mensen hebben gewoon iets meer tijd nodig om dit te zien. Intussen komt de Mini me de neus uit. Het "unieke" van vroeger is er compleet vanaf zeker nu ze met een SUV-Mini, Coupe-Mini, etc. beginnen slaan ze compleet door.
Ook tweedehands zakken de prijzen nu de markt verzadigd raakt met oudere modellen, je koopt ze nu voor een appel en een ei.
Persoonlijk vind ik dat BMW geen "Mini 3" meer moet uitbrengen. Ze moeten onder hun eigen naam een nieuw klein eigentijds hip model ontwerpen. Die retro-meuk is leuk voor even, maar dat blijven uitmelken van oude modellen getuigt van weinig visie.
Ook tweedehands zakken de prijzen nu de markt verzadigd raakt met oudere modellen, je koopt ze nu voor een appel en een ei.
Persoonlijk vind ik dat BMW geen "Mini 3" meer moet uitbrengen. Ze moeten onder hun eigen naam een nieuw klein eigentijds hip model ontwerpen. Die retro-meuk is leuk voor even, maar dat blijven uitmelken van oude modellen getuigt van weinig visie.
-
Uitgemolken of niet, mensen blijven die dingen kopen. Dus waarom stoppen?
Zou zelf eerder voor een A1 gaan, al gok ik dat de dame absoluut de Mini zou kiezen. Want die is, net als de 500, zo schattig...
Zou zelf eerder voor een A1 gaan, al gok ik dat de dame absoluut de Mini zou kiezen. Want die is, net als de 500, zo schattig...
- Macboy
Volgens mij heeft ook niemand ooit gezegd dat er iets mis is met de A1 behalve de prijs. En dat valt ook wel mee, mensen moeten gewoon niet alles aanvinken.
- Kasteel
+1Snipe schreef:Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Een Mini rijdt tien keer beter dan een A1, maar in de Audi kun je inderdaad stukken lekkerder met het dashboard knuffelen.indobesar schreef:Het is ook de bedoeling om het stuur in je handen te nemen ipv op het dashboard te tikken...![]()
Auto is om te rijden, niet om het dash te aaien...
Dat neemt niet weg dat ik wel heel benieuwd ben naar die Quattro..!
(+ ben ik de die een std A1 butt ugly vind?)
-
Harrie schreef:In Duitsland gaat de Quatro 50k kosten is gisteren bekend gemaakt. Dan neem ik aan dat de 55k voor NL niet klopt.
Ik heb het n tijdje geleden nagevraagd aan M.de Koning Audi dealert...55k zeiden ze.