''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen)

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen)

Bericht door siegerdehaan89 » 22 mar 2012, 23:20

Tekoop aangeboden, mijn 318iS Coupe met defecte motor.

Minpunten:

-lak is krakkelee maar wel egaal oranje.
-Voorruit met grote scheur
-APK verlopen

Pluspunten:

Heerlijke auto met veel leuke spulletjes.


Niet tekoop zijn: de gordels



Hele auto mag weg voor 1800 euro zoalstie er nu bij staat. Dit weekend ophalen voor 1500 euro. Gewoon, ik heb psygisch afscheid genomen, dan ben ik er klaar mee en wil ik hem niet meer zien :'( .


Zo staatie er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=24052


Brand maar los allen!


Wat er zoal aan op en onder zit:

-K&N Filter
-goeie snelle chip (156pk @ 7050rpm max 7500rpm)
-nette mistlampen
-grille met moderne niertjes
-Originele GT Corners (wel wat scheurtjes maar niet kapot te krijgen!!)
-Koplampen Bosch met hoogteverstelling en Shrouds in de dimlichten (erg mooi met Xenon!)
-Motorkap
-Linker voorscherm
-///M Sierlijsten rondom (behalve die van linker spatscherm, die is roestig)
-Electrisch verstelbare/verwarmde originele ///M Spiegels
-2 strakke deuren (compleet, werkende motoren)
-Originele ///M achterbumper + diffusor
-Originele Wit/rood achterlichten
-MOMO kuipstoel met oren, heerlijke stoel in nette staat
-ZGAN Autostyle buizenframe kuipstoel
-Powerflex draagarm rubbers zwart voor/achter
-M3 3.2 voorremmen + speciale Fusee's in prima staat (7000km mee gereden nu)
-Schroefset TEC-Tuning (voorpoten kort geleden gecontroleerd op de bank en zgan achterdempers erbij was 1 lek, toen is alles gecontroleerd en kapot = vervangen, 2 achterdempers dus) Setje doet het beter dan oa. koni geel set en koni 1150 schroefset. Raar maar waar.... Zowel onder mijn oude 328i waar ook zoeen set onder zat en deze 318iS.
-Hydraulische handrem
-Alcantara bekleedde hemel
-Kort differentieel (E30 4.10 pignon en kroonwiel in een E36 diff-behuizing gebouwd) en daardoor een aanmerkelijk hogere acceleratie. topsnelheid is 210km/h @ 7500 toeren

Wielen:

-BMW E46 stalen velgen. ze zijn licht gehavend kwa stoeprandschades maar wel recht. Banden zijn versleten maar wel prima te gebruiken als drift wielen.

-Nieuw zijdeglans gepoedercoate (nooit gemonteerde) van het merk RIAL. Zijn recht, geen stoeprandschade en lichter dan BMW velgen. Maat 17x7.5J ET38.



Afbeelding

Verkocht:

X-Brace



Grtz, Sieger.
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 25 mar 2012, 12:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2012, 09:22

Hoop geld voor een 318is met kapot blok. Wat zit er precies op, waardoor hij 1,5 keer zoveel kost als een goed rijdende nette 318is met apk? Misschien handig om te specificeren, want je draadje is nogal lang.

Plof kwam door slechte ontsteking/verbranding door chiptuning ofzo? Dus dat is af te raden als ik een 318is ga kopen?

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door Mark N » 23 mar 2012, 11:06

Er zijn heel veel iS'jes die tienduizende kilometers zonder problemen met chiptuning gereden hebben. Waaronder ikzelf. Blok heeft genoeg potentie om wat verder dan standaard te gaan imho.

Succes met de verkoop Sieger.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10792
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door Joy » 23 mar 2012, 20:51

Het enige met die chip is dat ie 7500 tpm toelaat ipv 6600. En dat is voor een standaard motor toch wel een redelijke aanslag. Die van mij kon het ook maar ik heb het nooit gedaan want het vermogen nam al vanaf 6000 tpm af.

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door siegerdehaan89 » 24 mar 2012, 18:07

Dennis Cavallino schreef:Hoop geld voor een 318is met kapot blok. Wat zit er precies op, waardoor hij 1,5 keer zoveel kost als een goed rijdende nette 318is met apk? Misschien handig om te specificeren, want je draadje is nogal lang.

Plof kwam door slechte ontsteking/verbranding door chiptuning ofzo? Dus dat is af te raden als ik een 318is ga kopen?
Gezien de mod list denk ik niet dat het ''een hoop geld is'' En waar koop jij voor 500 euro een goed rijdende nette 318iS met apk?? :? :roll:

Plof kwam door een zwevende uitlaatklep van cyl 4 die de zuiger raakte en nu gewoon open blijft staan :tong: . Wel apart dat het bij ~ 4000 toeren gebeurde.

@ Joy, chip heb ik gekocht van een gozer die bergrennen doet met 318iS blokken. Die draait all day long maximaal toeren en heeft er geen problemen mee gehad. Max vermogen lag met deze chip op ik geloof 7050 toeren. Bougies waren koffiebruin. Chip vertrouw ik volledig.
Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 25 mar 2012, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10792
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door Joy » 24 mar 2012, 18:16

Ik heb destijds dezelfde chip gekocht. Bergrennen verhaal komt me bekend voor :D

Feit is dat je met een toerentalverlegging een oude motor wel een extra belasting geeft waar ie wellicht last van krijgt. Ik zou een motortje zoeken van een paar honderd euro en de auto weer rijdend maken.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9362
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door Bert ///M3 » 24 mar 2012, 21:05

Dat ie bij 4000 plofte is gewoon toeval waarschijnlijk.

Zwevende klep is wel gewoon echt die 7500 RPM geweest. Alleen blijven ze nog even doordraaien nadat het gebeurd is. Nadeel van hydraulische stoters is dat je het ook niet hoort. Mijn S50 had na een flinke portie overtoeren ook nog vol vermogen maar een paar rondjes later zei die ook plof toen er een klep afbrak.

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door siegerdehaan89 » 24 mar 2012, 21:28

Lijkt me vrij onmogelijk datie een keer bij flink doortrekken raakt en erna niet is gaan ratelen. Heb de laatste kilometers best netjes gereden en niks aan mijn auto rammelde of ratelde. Deze ratel kwam er echt pas in toen ik weer gas gaf in de 5e versnelling...

Anyhow. Auto gaat in onderdelen weg wat mij betreft dus roep maar! :)

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: ''de'' Oranje BMW 318iS Coupe (compleet of in onderdelen

Bericht door siegerdehaan89 » 10 apr 2012, 21:11

UP;

zie advertenties op marktplaats:


http://verkopers.marktplaats.nl/445921

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten