Even voor de goede orde!Robin Hartog schreef:Hmm, normaal gesproken had ik jullie wel gelijk gegeven over die rijbanen, echter; de A10 noord en de A10 west voegen op dat punt samen tot de A8. Oftewel; op de rechterrijbaan rijden de mensen van de A10 noord en kan het nogal eens voor snelheidsverschil of invoeg-acties zorgen. Ter hoogte van het BP tankstation ga ik dan ook meestal naar de rechterbaan omdat dan toch iedereen weer (ongeveer) dezelfde snelheid rijdt, maar daarvoor hangt het er een beetje vanaf hoe druk het is. Vaak genoeg lelijke acties gezien daar..![]()
Rechts inhalen doe ik eigenlijk zelden, doe net zo makkelijk een verzetje terug en ga er gewoon normaal links voorbij. Tuurlijk, er zijn situaties... Maar goed, zoals gezegd; zelden.
Ach, je maakt nog eens wat mee zo op de weg
@Hielke hierboven: Ik ging van de linker naar de rechter baan en vervolgens terugzakken. 99% van het verkeer op die rechterbaan reed al 90km/h, behalve deze eikel dan. Dat ik die dan weer net achter me moest treffen, tsja.
Er is daar op dat punt een snelheids limiet van 90 km dus reed Robin op z'n max. volgens de wet.
Deze snelheids limiet is daar vanwege de werkzaamheden.
Robin,ik weet dat het moeilijk is in dergelijke situaties maar laat je nooit zodanig afleiden waarbij je het overzicht verliest.
Anticiperen is één van de grootste vaardigheden van een automobilist.
Politie betrapt ruim 3000 hardrijders op A8
regio | 06 april | Gevonden bij: RTV Noord-Holland
OOSTZAAN - OOSTZAAN Tijdens een ochtendje controleren op de A8 bij Oostzaan, constateerde de politie donderdag maar liefst 3200 hardrijders. Op de snelweg geldt tijdelijk een maximale snelheid van 90 kilometer per uur. Tussen 07.15 uur en 13.15 uur controleerde de politie van 12.000 weggebruikers de snelheid. Een kwart van de automobilisten ...
Gr. Peter.