Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Die foto's blijven op en top FAP-materiaal Mark. Die GTS Clubsport is echt fantastisch, als ik ooit zoiets in mijn garage heb staan ben ik wel klaar met auto's verzamelen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928

Mijn eerste auto was zelfs een 944

Het is de rode:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
die rode is wel mooi, doch liever die speciale versies met gewone koplampen achter glas...die zijn gaaf, al kan je daar ook mooie setjes voor kopen zag ik wel iets van 450$
deze is ook wel apart...
1981 Porsche 944 Turbo Shooting Break

deze is ook wel apart...
1981 Porsche 944 Turbo Shooting Break
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
@GTRene: '81? De Turbo was er pas vanaf laat '85.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
stond bij de foto...copy tekst
kan best zijn dat die helemaal zo gebouwd is maar niet officieel door porsche ofzo? don't know dus misschien de basis 1981 en later helemaal zo gebouwd of gewoon de poster daar zich vergiste en het 1986 ofzo moest zijn

kan best zijn dat die helemaal zo gebouwd is maar niet officieel door porsche ofzo? don't know dus misschien de basis 1981 en later helemaal zo gebouwd of gewoon de poster daar zich vergiste en het 1986 ofzo moest zijn

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Fantastisch kenteken Joost!///Joost schreef:
Het is de rode:
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Thanks Dennis. Ik zal nog eens wat plaatjes plaatsen. Ik heb ook nog met een 'Bassie&Adriaan' 924 gereden afgelopen jaar.Dennis Cavallino schreef:Die foto's blijven op en top FAP-materiaal Mark. Die GTS Clubsport is echt fantastisch, als ik ooit zoiets in mijn garage heb staan ben ik wel klaar met auto's verzamelen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
@René: Die heeft een neus die in 1981 nog niet werd geleverd. Heel 't internet staat vol met fouten over die auto, omdat iedereen 't van elkaar heeft gekopieerd.
Dit is een 924 Kombi:
http://www.autoblog.com/photos/porsche-924-kombi/

Ik zal nog wel een goed overzichtje maken van al die 'Shooting Brakes". Ik heb er thuis een heel boek over uit die tijd, dus met info die wél klopt.
Dit is een 924 Kombi:
http://www.autoblog.com/photos/porsche-924-kombi/
Ik zal nog wel een goed overzichtje maken van al die 'Shooting Brakes". Ik heb er thuis een heel boek over uit die tijd, dus met info die wél klopt.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
LOL...thx. Hoe vaak ik dat niet heb moeten uitleggen...Ik had m daarna overgezet op een witte E36 325 coupe, en nu hangt ie bij mij in de woonkamer.Mark Nauta schreef: Fantastisch kenteken Joost!

- 911-lover
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
- Locatie: Wellen /België
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Wilde ik net melden .
Is een 924 Turbo in Shootiong break gemaakt door DP motorsport .
Daarbij was er in 1982 nog helemaal geen 944 Turbo
De eigerenaar van de grijze is iemand uit Genk die de wagen al jaaaaaaaren te koop heeft staan .
Vraagprijs 25000€
Is een 924 Turbo in Shootiong break gemaakt door DP motorsport .
Daarbij was er in 1982 nog helemaal geen 944 Turbo

De eigerenaar van de grijze is iemand uit Genk die de wagen al jaaaaaaaren te koop heeft staan .
Vraagprijs 25000€
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
De Porsche 924 GT waarmee Derek Bell 13e werd op Le Mans is binnenkort te koop, omdat de fraaie Drendel collectie geveild gaat worden met allerlei fraaie en succesvolle race Porsches:
http://classicdriver.de/de/magazine/3500.asp?id=7255

Off topic: Je zal maar 't geld hebben voor dit speeltje <kwijl>

Liever zo'n race Porker dan de zoveelste concours-winnende Ferrari...
http://classicdriver.de/de/magazine/3500.asp?id=7255
Off topic: Je zal maar 't geld hebben voor dit speeltje <kwijl>
Liever zo'n race Porker dan de zoveelste concours-winnende Ferrari...
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
968 Turbo RS op de veiling. Anyone?
http://www.goodingco.com/car/1992-porsche-968-turbo-rs
*Edit*
Veiling net geweest, opbrengst: Porsche 968 Turbo RS $346,500 ....
http://www.goodingco.com/car/1992-porsche-968-turbo-rs
*Edit*
Veiling net geweest, opbrengst: Porsche 968 Turbo RS $346,500 ....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Nog een (Gerestaureerde ex-Le Mans) Porsche 924 GTR te koop:
http://www.classicdriver.com/de/find/41 ... ID=1746938

http://www.classicdriver.com/de/find/41 ... ID=1746938
- Alfa Male
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20 okt 2006, 10:22
- Auto: 993 Carrera
- Locatie: Dordrecht
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Ah, een draadje over Transaxles en ik ben er weer eens laat bij...
Ben sinds bijna vier jaar de eigenaar van een Indisch rode 968 Coupe. Ondanks het feit dat men het hier graag over de CS mag hebben kan ik iedereen verzekeren dat een Coupe ook een prima balans heeft. Ook het Targa dak, de na 20 jaar nog prima werkende airco, en alle andere luxe die het enorme gewichtsnadeel van 50 kg t.o.v. de CS oplevert kunnen het plezier niet bederven
.
Een van de onverwachte pleziertjes bij deze auto's is hoe ze praktisch inzetbaar zijn. je hebt de beschikking over een vrij grote bagageruimte die door het naar voren klappen van de achterstoeltjes nog groter te maken is. De berg spullen die je kunt meenemen is indrukwekkend. Ook heb ik twee kleine kinderen en die kunnen prima achterin en uitstapjes/weekendjes weg met het gezin worden toch altijd iets speciaals als we met de P. gaan.
Ben deze afgelopen jaren eigenlijk alleen nog maar meer liefhebber geworden van de Porsche Transaxles.

Yep, still works for me. #Porsche #968 by Jasper Maters, on Flickr
Ben sinds bijna vier jaar de eigenaar van een Indisch rode 968 Coupe. Ondanks het feit dat men het hier graag over de CS mag hebben kan ik iedereen verzekeren dat een Coupe ook een prima balans heeft. Ook het Targa dak, de na 20 jaar nog prima werkende airco, en alle andere luxe die het enorme gewichtsnadeel van 50 kg t.o.v. de CS oplevert kunnen het plezier niet bederven

Een van de onverwachte pleziertjes bij deze auto's is hoe ze praktisch inzetbaar zijn. je hebt de beschikking over een vrij grote bagageruimte die door het naar voren klappen van de achterstoeltjes nog groter te maken is. De berg spullen die je kunt meenemen is indrukwekkend. Ook heb ik twee kleine kinderen en die kunnen prima achterin en uitstapjes/weekendjes weg met het gezin worden toch altijd iets speciaals als we met de P. gaan.
Ben deze afgelopen jaren eigenlijk alleen nog maar meer liefhebber geworden van de Porsche Transaxles.
Yep, still works for me. #Porsche #968 by Jasper Maters, on Flickr
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Ah! mn lievelings Porkers
Zelf een 944S gehad met rolkooi sper etc....en een 924S.
Mensen verklaren mij voor gek dat ik een 944 mooiere lijnen vind hebben dan een 911......die auto klopt aan alle kanten! En de wegligging....buitengewoon...auto was zn tijd ver vooruit!
Ik denk dat een goede 944/968 gewoon sneller is dan een 911 overigens *(zelfde bouwjaar) op een circuit!
Kortom

Zelf een 944S gehad met rolkooi sper etc....en een 924S.
Mensen verklaren mij voor gek dat ik een 944 mooiere lijnen vind hebben dan een 911......die auto klopt aan alle kanten! En de wegligging....buitengewoon...auto was zn tijd ver vooruit!
Ik denk dat een goede 944/968 gewoon sneller is dan een 911 overigens *(zelfde bouwjaar) op een circuit!
Kortom
- RonV
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Kan natuurlijk niet achterblijven - we hebben jaren een Porsche 944 Turbo S ontwikkeld en gereden. Goede tijd - in laatste trim stond het ding op 18" 305 slicks achter, en 275 voor - er was geen andere Porsche die op Spa harder door de Pouhon (dubbel links) kon - ook geen GT3.
Nadelen waren er plenty - ondanks dat er best wat vermogen in zat, konden de meeste 911's sneller wegkomen bij de start, en dan kwam je er moeizaam bij...in laatste trim kon het ding de GT3's van de eerste generatie flink "pesten".
Nog zo'n nadeel- het blijft een 4 cilinder motor die voor de 350 pk of zo die je er van vraagt, behoorlijk moet presteren. De metingen op uitlaatgas temperatuur zaten vaak rond de 1050 Celsius, en da's warm (te verhelpen door 30% xyleen toe te voegen aan de benzine, maar dat is niet zo gezond), cilinderkoptemperatuur van de cilinder bij het schutbord is altijd hoger dan van de andere (daar gaat de koppakking het eerst).
Verder is het gewicht maar moeilijk richting 1000 kg te krijgen (die van ons was zelfs 1200, met alles kunststof).
Een van de mooiere herinneringen - race op Zandvoort en aan het stoeien met zo'n 911 turbo monster met 750 pk. We konden geen van twee rijden (:-)), maar het was wel leuk - rechte stuk, woesj monster voorbij, remmen en bochten, 44 buitenlangs ....leuk hoor.
Kan iedereen aanraden om een 44 te nemen voor bijv. de cursus - het zijn zulke goed liggende auto's (50-50 gewichtsverdeling)....
Nadelen waren er plenty - ondanks dat er best wat vermogen in zat, konden de meeste 911's sneller wegkomen bij de start, en dan kwam je er moeizaam bij...in laatste trim kon het ding de GT3's van de eerste generatie flink "pesten".
Nog zo'n nadeel- het blijft een 4 cilinder motor die voor de 350 pk of zo die je er van vraagt, behoorlijk moet presteren. De metingen op uitlaatgas temperatuur zaten vaak rond de 1050 Celsius, en da's warm (te verhelpen door 30% xyleen toe te voegen aan de benzine, maar dat is niet zo gezond), cilinderkoptemperatuur van de cilinder bij het schutbord is altijd hoger dan van de andere (daar gaat de koppakking het eerst).
Verder is het gewicht maar moeilijk richting 1000 kg te krijgen (die van ons was zelfs 1200, met alles kunststof).
Een van de mooiere herinneringen - race op Zandvoort en aan het stoeien met zo'n 911 turbo monster met 750 pk. We konden geen van twee rijden (:-)), maar het was wel leuk - rechte stuk, woesj monster voorbij, remmen en bochten, 44 buitenlangs ....leuk hoor.
Kan iedereen aanraden om een 44 te nemen voor bijv. de cursus - het zijn zulke goed liggende auto's (50-50 gewichtsverdeling)....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
geen gemene streken dus zo'n 944?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Enkel tankslappers die heftiger kunnen zijn dan in andere FR's, omdat de bak achterin ligt. Kwestie van tijdig terugsturen naar de middenstand na een drift(je).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
hebben alle in dit draadje genoemde porsches de versnellingsbak achter? opzich een mooi systeem voor de gewichtsverdeling.
daar is toch ook een aparte naam voor? kom er alleen niet meer op hoe ze dat noemen
daar is toch ook een aparte naam voor? kom er alleen niet meer op hoe ze dat noemen

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
K'ben ook fan
924S, 944 S2, 944 Turbo en 968CS ik ben er el meerdere keren mee bezig geweest om aan te schaffen. Van mijn eerst verdiende spaargeld moest een Porsche gekocht worden maar uiteindelijk werd dat een Z3 Coupe 2.8
Destijds in een 911 3.2 en een 944 Turbo proefgereden in Alteveer (prima vent btw!). Jaaaaren lang heeft de 911 hoog op de verlanglijst gestaan maar een 944 Turbo bleek zoveel vriendelijker en toegankelijker. Eigenlijk gewoon de betere van de twee als je emotie weglaat. Door een zes cilinder te combineren met de 944 kwam ik bij de Z3 uit
Na de Z3 nog eens in een 924S proefgereden die toch een stuk minder was dan de advertentie deed vermoeden en meerdere malen nogmaals naar een 944 Turbo gekeken. Wil je een mooie dan moet je toch wel wat geld mee brengen maar je koopt dan wel een auto die beter is dan menigeen denkt
*klikt marktplaats aan*

924S, 944 S2, 944 Turbo en 968CS ik ben er el meerdere keren mee bezig geweest om aan te schaffen. Van mijn eerst verdiende spaargeld moest een Porsche gekocht worden maar uiteindelijk werd dat een Z3 Coupe 2.8



*klikt marktplaats aan*
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Yup, transaxle!GTRene schreef:hebben alle in dit draadje genoemde porsches de versnellingsbak achter? opzich een mooi systeem voor de gewichtsverdeling.
daar is toch ook een aparte naam voor? kom er alleen niet meer op hoe ze dat noemen
- Turbo johan
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21
Re: Artikel: Porsche 924, 944, 968 en 928
Ik had als 1e auto bijna een 944 gekocht, en heb daarna ook altijd wel een beetje een zwak voor deze auto's gehad.
Vorig jaar heb ik uiteindelijk mijn 1e 944 gekocht.
En wat een super auto!
Stuurt voor een auto uit die tijd gewoon geniaal!
Nu ben een 2.0 16v TDI uit een golf 5 in die auto aan het bouwen.
Rolkooi erin en 968 onderstel met powerflex rubbers, worde leuke circuit auto
Johan
Vorig jaar heb ik uiteindelijk mijn 1e 944 gekocht.
En wat een super auto!
Stuurt voor een auto uit die tijd gewoon geniaal!
Nu ben een 2.0 16v TDI uit een golf 5 in die auto aan het bouwen.
Rolkooi erin en 968 onderstel met powerflex rubbers, worde leuke circuit auto

Johan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 1 gast