Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 06 apr 2012, 11:13

Ruben schreef:Wat is nu actueler voor den Hollander? Suriname die voor het laatste jaar geld krijgt van Nederland, te weten 18,3 miljoen. Of een lid van de Europese unie waar we voor nu en de toekomst voor hebben gekozen? Nederlanders zijn denk ik nul komma nul betrokken bij Suriname. We hebben veel eerder met Europa en Polen te maken.

Wat dat betreft maak ik het vergelijk op een ander punt dan jou Luco. En geef ik hier nu geen oordeel over Bouterse maar een oordeel over Rutte en waar hij zich mee bezig houdt.
Ja zo kan ik hem ook, Bouterse is actueel en nu gaat het ineens over geld, wees dan duidelijker in je vraagstelling :tong:

Beiden kosten gewoon geld, de Surinamers en de Polen, beide bodemloze putten naar mijn mening, zorg eerst eens dat je hier de boel op de rit krijgt. wat dat betreft dus beiden verkeerde prioriteiten.
Verder vraag ik me af of Nederland wel voor Polen als lidstaat heeft gekozen, of het door onze strot is geduwd.

Verder denk ik dat de gemiddelde Nederlander meer met Suriname heeft dan met Polen.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 apr 2012, 11:21

Door strot geduwd is te makkelijk Luco. Het volk kiest de regering die het verdient toch. En de regering maakt keuzes voor de bevolking. Fait accompli. We zitten nu in de EU en daar horen keuzes en gevolgen bij. Natuurlijk kun je discussiëren over of je de Polen erbij wilt hebben. Maar denk dat je buiten de landsgrenzen moet denken en daar is de EU ook voor opgericht.

En als de gemiddelde Nederlander meer met Suriname heeft dan is dat op basis van sentiment. We hebben er verder niks meer mee van doen en met de Polen wel. Deal with it en kap met die bullshit van een meldpunt. Anders ga ik een meldpunt voor overlast van Babyloniers beginnen :tong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2012, 11:27

Er is gelegenheid genoeg geweest om Bouterse te pakken, maar de man is te slim gebleken voor de hele wereld................

Meldpunten zijn er te kust en te keur, tot het aangeven van je buren aan toe , anoniem en veilig............

Ik kan de ophef over dat meldpunt dan ook niet goed begrijpen, het past naadloos bij de reeds bestaande.....

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2012, 11:30

Robin schreef:Het was dus 'n kolonie van ons. Verruild met de Engelsen voor Nieuw Amsterdam(wat nu New York is).
Waarschijnlijk rollen ze in Engeland nog steeds over de grond van het lachen over die ruil.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 apr 2012, 11:31

Ik denk dat ik het wel met je eens ben Romo, maar in dit geval wordt het aan een specifieke bevolkingsgroep gekoppeld. Dat is en was ondenkbaar denk ik mbt andere groepen, maar mbt de Polen moet het wel kunnen. Blijft van de pot gerukt en Rutte blijft een lamlul dat ie er geen mening op na durft te houden als zogenaamde premier van Nederland. GTFO.

Zo, ik ga maar eens wat nuttigs doen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 11:34

Snipe schreef:
Robin schreef:Het was dus 'n kolonie van ons. Verruild met de Engelsen voor Nieuw Amsterdam(wat nu New York is).
Waarschijnlijk rollen ze in Engeland nog steeds over de grond van het lachen over die ruil.
Ruil. LOL. Stuyvesant gaf zich over, de lafaard(geboren hier vlakbij bij Wolvega) aan de Engelsen.

Een van de vele schermutselingen in de Anglo-Dutch War die toen bezig was.

Bron wiki:
[Verovering door de Engelsen

In de aanloop naar de Tweede Engels-Nederlandse Oorlog werd Nieuw-Nederland veroverd door de Engelsen. Op 24 september 1664 capituleerde directeur-generaal Peter Stuyvesant en droeg Nieuw-Amsterdam over aan de Engelsen. Stuyvesant drong aan op garanties voor de rechten van de burgers, die terecht kwam in de zogenaamde Articles of Capitulation, Artikelen van Overgave. De Nederlanders verkregen vrijheid van geweten, Nederlandse schepen mochten zonder meer aanleggen, en de politieke leiders van de kolonie mochten hun werk voortzetten, op voorwaarde dat ze trouw zwoeren aan de koning van Engeland. Bovendien werd vastgelegd dat de stad Manhattan afgevaardigden zou kiezen die een vrije stem hadden in alle openbare aangelegenheden, en werd vastgelegd dat stadsbewoners van Manhattan geen enkele soldaat ingekwartierd zouden krijgen.[13]

Bij de Vrede van Breda van 1667 mochten de Engelsen Nieuw-Amsterdam behouden; een definitieve regeling werd echter uitgesteld: het was een handhaving van de status quo, zonder dat de Republiek haar aanspraken opgaf. Nederland behield evenzo Suriname en het uiterst kleine, nootmuskaatrijke eilandje Run in de Noord-Molukken, die het op zijn beurt in de oorlog op Engeland had veroverd. De naam van de kolonie werd later veranderd in "New York" naar de Hertog van York - broer van koning Karel II van Engeland - die het land toegewezen had gekregen.

Op het tijdstip waarop Nieuw-Nederland in Engelse handen viel, telde de kolonie ongeveer 6.000 inwoners, waarvan ongeveer 1.500 in Nieuw-Amsterdam woonden. Hun nakomelingen zouden voor een deel nog tot halverwege de negentiende eeuw Nederlands blijven spreken; in de latere periode in de vorm van het nigger Dutch, gesproken door de afstammelingen van de zwarte slaven

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 11:40

Melpunt dit meldpunt dat. Ik krijg er 'n meldpunthoofd van. Typisch iets Nederlands of niet? (Niet dat punthoofd krijgen, maar die meldpunten)

Luco

Bericht door Luco » 06 apr 2012, 11:48

Ruben schreef:
Zo, ik ga maar eens wat nuttigs doen.
Dat werd tijd :hungry: :tooth: :tong: :blink:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2012, 11:50

Robin schreef:
Snipe schreef:
Ruil. LOL. Stuyvesant gaf zich over, de lafaard(geboren hier vlakbij bij Wolvega) aan de Engelsen.
I know, maar jij schreef ook verruild en dat het zo eenvoudig ging is natuurlijk een van de redenen waarom ze in Engeland nog steeds over de grond rollen. Stuyvesant capituleerde zo makkelijk dat je het bijna een ruil zou kunnen noemen, zoals je ook bijna zou kunnen zeggen dat Nederland zich in mei 1940 aansloot bij Duitsland.

Nou ja, Stuyvesant zal wel gedacht hebben: 'Gelukkig hebben we Indië nog.' Of zoiets. Want een beetje nootmuskaat uit de grond trekken is tenslotte veel aantrekkelijker dan het zakencentrum van de wereld bezitten..!

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 11:56

Snipe schreef: Nou ja, Stuyvesant zal wel gedacht hebben: 'Gelukkig hebben we Indië nog.' Of zoiets. Want een beetje nootmuskaat uit de grond trekken is tenslotte veel aantrekkelijker dan het zakencentrum van de wereld bezitten..!
Tja, maar dat wisten we toen nog niet he.

Ik zag gisteren op 'n site de toekomstvoorspellingen van deze wereld over 100den jaren. Ergens in 2150 of 2200 ofzo is er erg veel bebouwing op WEST ANTARCTICA vanwege overstromingen /sahara achtige toestanden zelfs in Zuid Europese landen etc etc. Londen en NYC krijgen het klimatologisch/natuurramptechnisch ook zwaar te verduren. OK dit zijn voorspellingen. Maar WEST ANTARCTICA. Lekker. :D

Aha hiero:
http://www.futuretimeline.net/

Misschien zit ik met bovenstaand verhaal er 100 jaar naast hoor, maar even 't idee.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2012, 12:00

Kortom, Nederland had wat meer land moeten houden, dan heb je altijd een plek om heen te gaan. Met Nieuw Amsterdam, Kaap de Goede Hoop, Indië, de Antillen en Paramaribo zaten we goed. Wat moeten we nu? Vluchten naar Londen?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2012, 12:02

Ach, The British Empire is ook niet meer wat het geweest is...................nu nog een beetje Commonwealth en dat was het dan ook wel..............................en natuurlijk nog de Malvinas / Falklands...................zo lang het nog duurt dan............. :lol:

Vluchten.........................kan niet meer..............

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 12:08

Snipe schreef:Kortom, Nederland had wat meer land moeten houden, dan heb je altijd een plek om heen te gaan. Met Nieuw Amsterdam, Kaap de Goede Hoop, Indië, de Antillen en Paramaribo zaten we goed. Wat moeten we nu? Vluchten naar Londen?
Tja. We kunnen de boel niet meer terugdraaien. En buiten 't feit dat Spanje en Portugal er nu niet zo florisant voor staan, Frankrijk ook xz'n problematiek heeft evenals de UK(maar geen Euro) kun je van deze competitie in vervlogen tijden wél zeggen dat ze dát wel beter voor mekaar hadden. Aan de andere kant vinden ZuidAmerikanen de 'Spanjaard' nou niet bepaald sympathiek. Beter dus die Onafhankelijkheid van de USA van de Britten wat er indirect voor gezorgd heeft dat de USA op deze manier kon worden wat 't nu is. Terwijl Z Amerika nog lang onder het juk van SP/Portugal minder economische bloei had de laatste 100den jaren(ja nu pas). Dit verhaal staat ook in 'n boek over Zuid Amerika kortom.

Verder rollen de Engelsen/Fransen/Portugezen/Spanjaarden ook weer lachend over de vloer hoe wij Nederlanders ons in bochten wringen met spijtbetuigingen tov voormalige kolonien. Ik vel hier geen waardeoordeel over wat nu beter is of niet, maar wel frappant.

Rottumerplaat bewoonbaar!

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2012, 12:13

Dat laatste is sowieso een goed idee, vraag maar aan Godfried Bomans.

Maar ik denk dat je je sarcasmemeter in Paramaribo hebt liggen of zo. Vluchten naar Londen deed de regering ook al toen we Indië nog hadden ;-)

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 12:15

Snipe schreef:Dat laatste is sowieso een goed idee, vraag maar aan Godfried Bomans.

Maar ik denk dat je je sarcasmemeter in Paramaribo hebt liggen of zo. Vluchten naar Londen deed de regering ook al toen we Indië nog hadden ;-)
Ik dacht dat Blöf daar zat?

Nu je 't zegt.

Paramaribo ken ik niet. Volgens mij staat daar 'n enorme snoepfabriek?

Even gegoogled. Ze zijn d'r wel helder en duidelijk, je weet waar je aan toe bent daar:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2012, 12:20

lol :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 apr 2012, 12:23

En het ligt dichtbij Groningen, dus wat dat betreft is Paramaribo niet anders dan Fryslân.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 12:29

En miss Teen USA 2011 onze Dorothy komt hier ook vlakbij vandaan, Harlingen namelijk:
Afbeelding

Maar voor René zou 't beter zijn in dit ouwe hok 'n kijkje te nemen en meer over de historie van Nederland te weten te komen :tong:

Dit hok staat in/op Staten Island , New York en heet 't 'Voorlezers House'. Dus daar werd voorgelezen.
Afbeelding

Dit futuristische gedoe heette vroeger Fort Oranje, thans hoofdstad van de staat New York, Albany:
Afbeelding

Over Oranje gesproken. Het stadion van Bloemfontein, Zuid Afrika:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 06 apr 2012, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 apr 2012, 12:39

Snipe schreef: Stuyvesant capituleerde zo makkelijk dat je het bijna een ruil zou kunnen noemen, zoals je ook bijna zou kunnen zeggen dat Nederland zich in mei 1940 aansloot bij Duitsland.
Met een totale populatie van 270 man, inclusief kinderen, en 4 full blown engelse fregatten in de haven, sta je niet zo sterk in je onderhandeling.
De Ruyter heeft daarna nog een flinke payback gehouden op wat afrikaanse posts op engels eigendom.

romo

Bericht door romo » 06 apr 2012, 12:42

Flying Colors..........

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 12:43

smiley schreef:
Snipe schreef: Stuyvesant capituleerde zo makkelijk dat je het bijna een ruil zou kunnen noemen, zoals je ook bijna zou kunnen zeggen dat Nederland zich in mei 1940 aansloot bij Duitsland.
Met een totale populatie van 270 man, inclusief kinderen, en 4 full blown engelse fregatten in de haven, sta je niet zo sterk in je onderhandeling.
De Ruyter heeft daarna nog een flinke payback gehouden op wat afrikaanse posts op engels eigendom.
Inderdaad.

(Die Hagelslag Puur kwam knoerthard aan. :kikker: )

Rupie

Bericht door Rupie » 19 apr 2012, 10:22

Persconferentie Nurten Albayrak. Geweldig, gewoon vol in de tegenaanval . Ze begint nu wel een beetje langdradig te worden en ik hoop dat ze niet te veel in de slachtofferrol kruipt, maar geweldig wat een wijf. Ik kan haar functioneren niet beoordelen, maar wat mij betreft wel de manier om je zelf te verdedigen. Niet je kop in het zand steken, maar gewoon in de aanval tegen de "bureaucratie". Heerlijk.

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2012, 10:48

En nu kapt Maartje van Weegen er ook al mee!

Nederland is doomed!

Robin

Bericht door Robin » 19 apr 2012, 11:21

En tja, ik sta eigenlijk als ik dit lees wel aan haar kant eigenlijk. OK ze is VVDert en rijdt Mercedes, maar buiten die twee dingetjes :tooth: snap ik HAAR zienswijze in dit verhaal wel:
http://www.nu.nl/politiek/2790733/albay ... ltema.html

Beetje dit idee, maar dit zou ook passen in dat draadje van die dame met die belabberde Aston en nu d'r 650 vind ik:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 11:42

tis best een klein verwend nest denk....als ik haar zo zie ook :D

en haar uitlating>>
Albayrak is dan ook niet van plan het volgens de commissie-Scheltema te veel ontvangen salaris terug te betalen. "Het salaris is rechtmatig uitbetaald", aldus Albayrak. "Terugbetalen is geen optie.''
bovendien loog ze over bepaalde zaken...dus wist ze drommels goed wat ze deed lijkt me zoals de zaken nu liggen.

ze speelt leuk het slachtoffer rol...ze heeft aardig wat opgestoken van de asiel zoekers denk en de NL mensen waar zo veel kan of "kon" en nog kan :hmmm:

Plaats reactie