Opgelicht / genaaid door Passport Hotel Group

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Vdub

Opgelicht / genaaid door Passport Hotel Group

Bericht door Vdub » 05 apr 2012, 16:10

Vorige maand had ik wat tegenslagen gehad en werd ik gebeld door een mevrouw van Passport Hotel Group dat ik een reis gewonnen had twv 153 euro. Tevens zou ik 75 euro zakgeld krijgen.

Gezien de tegenslagen die maand was ik blij dat ik wat gewonnen had.. voor de zekerheid een paar keer gevraagd dat het GEEN geld zou kosten, dat werd beaamd.

Binnen 7 dagen na dagtekening zou je dat pakket moeten retourneren. Niks mee gedaan aangezien het 1e jaar gratis zou zijn. Nu blijkt er toch 153 euro afgeschreven te zijn. Ik heb dat laten storneren. Week later een incassobrief, weer een week later 2e brief met verhoging..

Gebeld met beide instanties, ze doen niks, want je hebt niks teruggestuurd(of/en ze hebben daar niks ontvangen)
Nu ik ga zoeken op internet kom ik alleen maar gelijkwaardige klachten tegen zoals die van mij.

Ik heb het bedrag nu maar betaald incl de verhoging, zeg per einde contract op, maak gebruik van die 75 euro die je kan claimen. Ik zal iig niet weer in een tel. verkooptrucje trappen.

Ik plaats het bewust hier omdat het forum goed doorzocht wordt door Google en ik hiermee mensen wil waarschuwen!

TRAP NIET IN EEN TELEFOONTJE VAN PASSPORT HOTEL GROUP, je hebt niks gewonnen, het kost alleen geld :devil:

Martijn_bmw

Re: Opgelicht / genaaid door Passport Hotel Group

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2012, 16:19

hufters zijn het :devil:

ik had laatst eenzelfde geintje met NUON... verkoper aan de deur dat het echt stukken goedkoper was dan mijn huidige energieleverancier (hij had een kaart bij zich met alle tarieven van de verschillende leveranciers).

ik uiteindelijk toch overstag ga ik daarna nazoeken wat mijn huidige tarieven zijn blijkt er helemaal geen verschil in te zitten :devil:

blijkbaar lichten ze de boel op door te hoog / het hoogste tarief mee te nemen van de andere leveranciers...

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2012, 16:20

Sorry...maar is dit niet een beetje je eigen naïviteit geweest.
Je weet toch dat je dat soort shit nooit moet doen. Ook al heb je gewonnen....het is allemaal bullshit. En je wint echt niks zonder dat je je er zelf voor hebt opgegeven.

Die poen haalde ik lekker terug en die brieven gingen gelijk het ronde archief in. Wat willen ze gaan doen dan??

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2012, 16:28

En als je iets gewonnen hebt, dan kost dat geen geld en hoef je toch ook niet je rekeningnummer te geven.

Die gasten die aan de deur komen doe ik niks mee. Laat maar wat info achter en dan kijk ik wel een keer op mijn gemak. Zodra ze dan "alvast" mijn gegevens willen hebben dan ben ik er meteen klaar mee.

Je moet gewoon goed opletten met wat je doet. Die soort dingen zijn 9 van de 10 keer eigen schuld dikke bult.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2012, 16:40

ik had nog wel 8 dagen bedenktijd en dat was ook de enige reden waarom ik het wel deed ;)

dan kon ik nog mooi even zelf checken of het klopte en niet dus dus meteen weer afgezegd...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 apr 2012, 16:52

Gelukkig trappen er altijd wel een paar in, zodat het de moeite voor ze blijft dit systeem te hanteren.

Alleen de zon is gratis, de rest is betalen.

Zo moeilijk is het toch niet?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2012, 17:06

+1

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 apr 2012, 17:24

Lullig voor je, maar met Martin hierboven en Smiley eens. Ik heb jaren geleden ook leergeld betaald door van die vage telefoonaanbiedingen.

Ben al jaren superscherp tot zelf ook hufterig aan toe op telefonische aquisitie, en wat te denken van bijv .spookfacturen(dan krijg je een acceptgiro met een vermelding in 'n bepaalde telfoongids voor 250 ex per jaar, terwijl je van niks weet. En staat er in heel kleine lettertjes :"Dit is een aanbieding en geen factuur." Etc etc.

VRE-SE-LIJK. geen woorden voor.

Trap er niet weer in.

Tip: Van TROS Radar en Opgelicht word je stukken wijzer wat er allemaal wat dit betreft in de wereld speelt.

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2012, 17:46

Zo werd ik net gebeld door een bedrijf die voor mij (beddentoko) wel even alle subsidies waar ik recht op zou hebben wilde uitzoeken.

Ja was no cure no pay basis... nouja bijna dan (klonk het er zacht achteraan) of ik wel even telefonisch de nodige gegevens wilde doorgeven..

ik zei mijn website is www.valdood.nl .. dag.. hoorn er op gegooid.

allen

Bericht door allen » 05 apr 2012, 18:06

Dode mensen hebben een kist nodig. Gemiste kans...

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2012, 18:06

oplichting en oplichters wordt je idd helemaal beroerd van, ik ben der vaak ook zo klaar mee en als het mail is dan stuur ik zo goed als alles naar

info@meldpuntinternetfraude.nl

of de banken zelf.

en telefoontjes krijg ik zo goed als nooit :lol: daarbij sta ik ook in het bel me niet register als extra.
maar weet nog wel dat ik destijds wel eens aanbiedingen kreeg of reisje gewonnen had e.d.
en ik ging er dan niet op in, dus hun het nog mooier maken en zei ik bv, weet u wat, dan neemt u dat reisje toch, dat mag van mij :mrgreen: en of wat nette doch heel gevatte antwoorden als ze ergens mee doorgingen/zeurden :mrgreen: doch altijd heel netjes zodat ze niet kwaad konden worden oid maar zich dan bv eerder schuldig voelden of heel dom oid :clown:

maar zoals gezegd, omdat ik bijna nergens in zit ook weinig last de laatste jaren.

het nare is stel ik win ooit echt wat dan wordt het ook doorgestuurd of weg gedrukt :lol: je weet bijna niet meer wat echt echt is.

en zoals gezegd, als bv 5% wel ergens mee in gaat hebben ze weer voldoende...heel veel valse bankzaken ook die je gegevens willen, denk dat vele vooral de wat oudere mensen daar regelmatig instinken.

er moeten zwaardere straffen opkomen dat soort oplichting en de plukze wet.

Vdub

Bericht door Vdub » 05 apr 2012, 18:11

Leergeld betaald je idd soms.. Ik heb dus wel betaald.. in dit geval maar ff buigen ipv barsten, heb nl al teveel sores gehad afgelopen maand.. heb o.a. wat correspondentie gehad van het CJIB, bezwaar aangetekend, geen reactie, dit nog 3x gedaan.. nog steeds geen reactie.. nee.. je zal je boete maar 1 dag te laat betalen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2012, 18:16

gaat dus niet zo lekker...

zo van, dat kan der ook nog wel bij.........NOT

vele zaken in the world are not always what this man feels :D

liedje is wel weer mooi though :mrgreen:

Vdub

Bericht door Vdub » 05 apr 2012, 18:25

Heb afgelopen maand een gemiddeld maandsalaris overgemaakt naar die geld-in instanties.. zowel de blauwen als de wit-paarse tokos.. en het was echt geen minimumloontje.. eerder 2. Ik ben dus de hele belastingdienst en cjib voor wat betreft de automobiel HELEMAAL ZAT. Beide boetes waren overigens voor een geschorst zijnde auto waar niet mee werd/kon worden gereden, voor zover de details..

Het is altijd een probleem met die instanties.. ze sturen 1 brief, de 2e is met verhoging, etc.. er wordt niet gecontroleerd of een brief uberhaubt aankomt..

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2012, 18:51

Balen Vdub. Laat je verder niet kisten en haal ff adem op het moment. Misschien is er een mogelijkheid om er later op terug te komen. Anders niet meer omkijken. :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 05 apr 2012, 18:54

Heb het topic niet helemaal gelezen maar feli met je reis! have fun :thumbup:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 05 apr 2012, 19:09

Als je een of twee maandsalarissen over moet maken aan de belastingdienst om een auto, dan heb je het toch wel heel erg bont gemaakt !

En als je een betalingsverzoek krijgt, ook al ben je het er niet mee eens, eerst betalen.
Dat is neem ik aan gewoon algemeen bekend.

Als je dat al wist , dan weet je nu wat princiepes kosten.

MartijnS

Bericht door MartijnS » 05 apr 2012, 21:49

Een reis twv 153 euro? Waar was die heen dan? :D
Klote, maar klinkt toch ook niet echt heel logisch allemaal..

Macboy

Bericht door Macboy » 15 apr 2012, 17:29

Wat ik niet logisch vind is waarom je dat geld hebt betaald ? Je betaalt alleen als je zelf fout zit en als je zelf fout zit moet je toch niet echt de schuld alleen bij diegene neerleggen toch ? Ben benieuwd naar je uitleg want in je verhaal mis ik de helft van de feiten.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 apr 2012, 17:37

RVV schreef:Zo werd ik net gebeld door een bedrijf die voor mij (beddentoko) wel even alle subsidies waar ik recht op zou hebben wilde uitzoeken.

Ja was no cure no pay basis... nouja bijna dan (klonk het er zacht achteraan) of ik wel even telefonisch de nodige gegevens wilde doorgeven..

ik zei mijn website is http://www.valdood.nl .. dag.. hoorn er op gegooid.
:mrgreen:

@iko

Bericht door @iko » 15 apr 2012, 19:34

partyondude schreef:
RVV schreef:Zo werd ik net gebeld door een bedrijf die voor mij (beddentoko) wel even alle subsidies waar ik recht op zou hebben wilde uitzoeken.

ik zei mijn website is http://www.valdood.nl .. dag.. hoorn er op gegooid.
:mrgreen:
Je kunt ook deze proberen:
"goed dat ik u aan de lijn heb. Ik heb namelijk een raceauto en ik zoek voor dit jaar nog een hoofdsponsor. Ik had meteen aan jullie bedrijf gedacht"

PD power

Bericht door PD power » 15 apr 2012, 20:55

Macboy schreef:Wat ik niet logisch vind is waarom je dat geld hebt betaald ? Je betaalt alleen als je zelf fout zit en als je zelf fout zit moet je toch niet echt de schuld alleen bij diegene neerleggen toch ? Ben benieuwd naar je uitleg want in je verhaal mis ik de helft van de feiten.
Volgens mij plaatst Mathijs het hier, om anderen te waarschuwen, wat ik een goede zaak vind, en niet om het hier op rechtzaak niveau te bespreken, waarschijnlijk steekt ie z'n energie liever in positievere zaken, vandaar dat ie waarschijnlijk ook betaald heeft.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 apr 2012, 09:42

Nou misschien is in dat kader mijn tip voor anderen ook best relevant: niet betalen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 11:52

ik denk dat er inderdaad wat feiten missen als in, je hebt iets gewonnen en verder staat er dat je iets terug had moeten sturen, ik mis waar het eigenlijk mis is gegaan, maar het voelt alsof er een product bij je achtergelaten is of op jouw verzoek toegestuurd, waar je gewoon voor moet betalen en je 7 dagen bedenktijd voor krijgt en jij het niet teruggestuurd hebt.

verder heb je het over het 1ste jaar gratis, maar 1 tripje en 1ste jaar gratis kan ik niet echt rijmen met elkaar. Op mij komt het over alsof je met open ogen ergens ingetuind bent, zelf op band akkoord gegeven hebt danwel getekend hebt.
Neemt niet weg dat zulke oplichters juist op zoek zijn naar mensen die al genoeg aan hun hoofd hebben en niet helemaal helder zaken overdenken voordat ze tekenen/ akkoord gaan.
Neemt ook niet weg dat het superzuur is voor je en dat wij er lering uit kunnen trekken.

Uiteindelijk komt het op mij over als ik het bij het rechte eind heb, dat je een product "besteld" hebt (ook al lokken ze je met een omweg) en je dus inderdaad geld verschuldigd bent. Het is volgens mij pas oplichting als er iets anders geleverd wordt dan wat er besteld is of als ze de bandopname dusdanig aanpassen dat het lijkt alsof je akkoord gaat terwijl je in realiteit juist nee gezegd hebt.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 12:17

zie onderstaand, je bent toch wel echt opgelicht als ik dit lees. Als ik het goed lees, dan gebruiken ze je antwoorden om het bandje zo te mixen dat je ja zegt op vragen die je in het gesprek niet gehoord hebt. Maar wel moet ik erbij zeggen, ervan uitgaande dat dit bij jou ook zo ging, dat mijn nekharen een meter lang worden als ik dit gesprek gevoerd zou hebben, nog maar niet te spreken van hoe kort zo een gesprek zou duren...

ook zou ik dat zogenoemde incasso bureau eerst eens controleren, veelal is dit gelieerd aan de oplichters en geen echt bedrijf.

Passport Hotel Group
Gisteren werd ik gebeld op mijn mobiele telefoon, afzender onbekend. Een (moeilijk verstaanbare) man vertelde dat hij van Hotelgroup was en dat ik een reis had gewonnen ter waarde van 153 euro (o.i.d.). Ik zou een hotelgids ontvangen en een hotelpassport. Het zou echt om een prijs gaan en het zou mij niets kosten en er zou niks van mijn rekeningen worden afgeschreven, dit heb ik meerdere malen gevraagd en dit hebben ze ook bevestigd. Ik moest allerlei gegevens doorgeven, die opgenomen werden op een bandje. Naam, adres, bankrekeningnummer, geboortedatum enz. Ik mocht enkel ja of nee zeggen, verder niets. Toen hij doorschakelde naar dit bandje werd opeens de verbinding verbroken.

Ik werd meteen teruggebeld door een vrouw van deze HotelGroup. Zij vroeg of ik alles had begrepen en ik zei nee omdat ik die man bijna niet kon verstaan. Ze vroeg weer bevestiging van mijn gegevens en ik gaf die. Toen schakelde ze over naar de bandrecorder en ze zei vantevoren dat ik haar niet mocht onderbreken en ik mocht enkel met ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden. Dit is natuurlijk al erg dubieus. Ze stelde vragen als ‘is uw naam …?’ en ‘is uw adres …?” en hetzelfde over mijn bankrekening. Ik beantwoordde deze vragen met ‘ja’. Toen ze klaar was vroeg ik nogmaals of er echt niets raars met mijn rekening zou gebeuren en of het echt gratis was. Ze beaamde dit weer en vroeg toen heel snel “heeft u nog vragen?”. Voordat ik kon antwoorden zei ze: “nee? oke fijne dag nog”, en toen hing ze op.

Vanochtend, 30 maart 2012 werd ik weer gebeld door die bijna onverstaanbare man, hij vroeg nogmaals om een bevestiging van mijn adresgegevens omdat hij het niet goed had genoteerd. Ik heb die toen gegeven (weer op het bandje).
Hij vroeg toen of ik een vriend had en of ik kinderen had. Hij zei dat hij volgende week in Helmond moest zijn en dat hij me dan zou trakteren op koffie… (?!!!!!)
Ik vertrouwde het toen niet meer en ben dat bedrijf gaan opzoeken op internet. Nergens te vinden, enkel een hele hoop klachten over ditzelfde bedrijf.

We zijn toen gaan zoeken hoe we deze overeenkomst moeten annuleren of ongedaan maken, maar er zijn nergens contactgegevens te vinden. We hebben op verschillende fora al gelezen dat ze een klantenservice hebben van 80 cent per minuut, waar je of niemand, of een of andere aggressieve medewerker aan de lijn krijgt waar je niets aan hebt. Verder zijn er verschillende postbussen te vinden, maar ook hierover staan veel posts van andere gedupeerden met de mededeling dat je brieven en teruggestuurde pakketten toch niet aan komen.

Plaats reactie