Ik zeg NEE
- markk
Ik zeg NEE
Vrije dag. Eerst maar even de belastingaangifte doen want 1 april is alweer voorbij. Wat een pleurishekel heb ik daar toch aan. Niet aan belasting betalen maar dat geklooi elk jaar.
Daarna naar het dorp, broodje gegeten, foto uit laten printen en vervolgens boodschappen doen. Bleh. Grijze dag, bleh. Motregen, bleh.
Zojuist rondje BoxsterS gedaan. Hardtop eraf getild in de motregen met mn vrouw die me voor gek verklaarde. Heerlijk rondje Bodegraven, Boskoop en weet ik wat meer gedaan tussen de weilanden en industrieterreintjes.
Wat is het toch een genot om open te rijden, ook al regent een beetje. Wat is het toch een genot om een 6 cylinder met meer dan 50cc door zn toeren te janken, wat is het toch een genot om op een industrieterein een beetje te driften op een nat wegdek. En de liefde was nog steeds groot toen ik 81000 km zag verschijnen op de teller na nu bijna 11,5 jaar.
Natuurlijk denk ik ook wel eens 's ochtends naar het werk op de brommer waarom ik maandelijks alle verzekeringspremies en houderschapbelasting aftik. En ik erger me ook dood aan de vele, belachelijke accijns op de benzine, en de cjib envelop die vanochtend op mn mat viel (41 euro omdat ik 86 reed waar ik 80 mocht).
Maar ik blijf het zeggen:
- Nee tegen downsizing naar 2 cylinders met de grote van een theekopje en turbo's
- Nee tegen het file gezeik op weg naar mn werk, ik pak de brommer wel
- Nee tegen grijze muis lease auto's in combi met bijtelling en prive gebruik
- Nee zelfs een benzineprijs van 4 euro weerhoudt me er niet van om af en toe gewoon een blokkie te rijden
- Nee tegen de drang om elke 2 jaar iets nieuws te kopen en bedragen te moeten bijleggen van 5 cijfers
- Nee tegen de premium uurtarieven voor onderhoud, ik doe het zelf wel en ga voor moeilijke klusjes naar een vakman, dan maar geen dealer stempeltje in het boekje
- Nee tegen steeds meer comfort filters, gewicht, elektronische regel systeempjes, etc. Ik houd wel wat meer veiligheidsmarge en geniet waar het kan van het stuurgevoel, het geluid, en een ferme klak bij het schakelen wetende dat er tandwielen in een versnellingsbak liggen
Zo nu even met een glimlach die cjib acceptgiro overmaken...inclusief 6 euro administratiekosten die ze eigenlijk niet meer mogen rekenen. Ik ga me er niet druk over maken maar de verantwoordelijke mag van mij echt opgehangen worden...
Mark.
Daarna naar het dorp, broodje gegeten, foto uit laten printen en vervolgens boodschappen doen. Bleh. Grijze dag, bleh. Motregen, bleh.
Zojuist rondje BoxsterS gedaan. Hardtop eraf getild in de motregen met mn vrouw die me voor gek verklaarde. Heerlijk rondje Bodegraven, Boskoop en weet ik wat meer gedaan tussen de weilanden en industrieterreintjes.
Wat is het toch een genot om open te rijden, ook al regent een beetje. Wat is het toch een genot om een 6 cylinder met meer dan 50cc door zn toeren te janken, wat is het toch een genot om op een industrieterein een beetje te driften op een nat wegdek. En de liefde was nog steeds groot toen ik 81000 km zag verschijnen op de teller na nu bijna 11,5 jaar.
Natuurlijk denk ik ook wel eens 's ochtends naar het werk op de brommer waarom ik maandelijks alle verzekeringspremies en houderschapbelasting aftik. En ik erger me ook dood aan de vele, belachelijke accijns op de benzine, en de cjib envelop die vanochtend op mn mat viel (41 euro omdat ik 86 reed waar ik 80 mocht).
Maar ik blijf het zeggen:
- Nee tegen downsizing naar 2 cylinders met de grote van een theekopje en turbo's
- Nee tegen het file gezeik op weg naar mn werk, ik pak de brommer wel
- Nee tegen grijze muis lease auto's in combi met bijtelling en prive gebruik
- Nee zelfs een benzineprijs van 4 euro weerhoudt me er niet van om af en toe gewoon een blokkie te rijden
- Nee tegen de drang om elke 2 jaar iets nieuws te kopen en bedragen te moeten bijleggen van 5 cijfers
- Nee tegen de premium uurtarieven voor onderhoud, ik doe het zelf wel en ga voor moeilijke klusjes naar een vakman, dan maar geen dealer stempeltje in het boekje
- Nee tegen steeds meer comfort filters, gewicht, elektronische regel systeempjes, etc. Ik houd wel wat meer veiligheidsmarge en geniet waar het kan van het stuurgevoel, het geluid, en een ferme klak bij het schakelen wetende dat er tandwielen in een versnellingsbak liggen
Zo nu even met een glimlach die cjib acceptgiro overmaken...inclusief 6 euro administratiekosten die ze eigenlijk niet meer mogen rekenen. Ik ga me er niet druk over maken maar de verantwoordelijke mag van mij echt opgehangen worden...
Mark.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- ErikMartijn
Re: Ik zeg NEE
Leuk stukje, zoals altijd.
Onderhoud aan de Boxster doe je ook zelf? Kan je nogal moeilijk bij overal denk ik, of valt dat mee?

Onderhoud aan de Boxster doe je ook zelf? Kan je nogal moeilijk bij overal denk ik, of valt dat mee?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Topics van Mark rulen, altijd. Daar zeg ik geen Nee tegen. 

- markk
luchtfilter is goed bereikbaarErikMartijn schreef:Leuk stukje, zoals altijd.![]()
idem lmm
Interieurfilter is prima bereikbaar, lees er licht geen moterblok voor

idem accu
olie aftappen is wat meer onder de auto ja, oliefilter zit daar prima bereikbaar bij
remmen is als normale auto
bougies is wat lastiger maar van onder de auto goed te doen
kleppen stellen hoeft niet
dynamo en multiriem heb ik laten doen

bakolie is met brug goed te doen
heeft geen los diff (zit in bak)
lampjes vervangen is super simpel, zeg maar zoals vroeger
rms oliekeering was garantie / coulance (pfff)
Verder nog weinig abnormaals gehad ...
Mark
- Knot
Idd gewoon lekker blijven rijden!
- Joop
Als je er nu nog maar 81k op de teller heb staan, kan de Boxster nog wel 11,5jr mee.
...maar weer een mooi stukje Markk. Op deze manier geniet je wel het langst van een dergelijke auto.
...maar weer een mooi stukje Markk. Op deze manier geniet je wel het langst van een dergelijke auto.
- GTRene
Nee maar, weer een leuk verhaal.
de Boxster was dus een goede aanschaf destijds en heeft zich al door en door bewezen voor jou.
benieuwd wat je van de nwe Boxster gaat vinden na een testrit.
de Boxster was dus een goede aanschaf destijds en heeft zich al door en door bewezen voor jou.
benieuwd wat je van de nwe Boxster gaat vinden na een testrit.
- Knot
Zo gek is dat eigenlijk toch niet als je zoveel auto's hebt?
Ik rij nu met de 530i ook maar 1 tank per maand zag ik, 550km is dat met soms misschien een lange rit extra dus zeg 7500 per jaar. kom je op hetzelfde uit ongeveer.
Ik rij nu met de 530i ook maar 1 tank per maand zag ik, 550km is dat met soms misschien een lange rit extra dus zeg 7500 per jaar. kom je op hetzelfde uit ongeveer.
- Sperdy
Got ya! Mark, ik doe mijn Spyder bij jou in onderhoud. Scheelt me Euro 17.500 per jaar (< standaard beurtje ..markk schreef:luchtfilter is goed bereikbaarErikMartijn schreef:Leuk stukje, zoals altijd.![]()
idem lmm
Interieurfilter is prima bereikbaar, lees er licht geen moterblok voor
idem accu
olie aftappen is wat meer onder de auto ja, oliefilter zit daar prima bereikbaar bij
remmen is als normale auto
bougies is wat lastiger maar van onder de auto goed te doen
kleppen stellen hoeft niet
dynamo en multiriem heb ik laten doen(is lastig maar kan via serviceluik achter de stoelen, het is geen engine out exercitie zoals bij sommige ferrari's / andere middenmoters...)
bakolie is met brug goed te doen
heeft geen los diff (zit in bak)
lampjes vervangen is super simpel, zeg maar zoals vroeger
rms oliekeering was garantie / coulance (pfff)
....

- Martijn_bmw
helemaal mee eens dikke +1 en verder zoals gewoonlijk ook weer een leuk verhaalmarkk schreef: - Nee zelfs een benzineprijs van 4 euro weerhoudt me er niet van om af en toe gewoon een blokkie te rijden
Mark.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Kost het bij Mark ook nog 5K dan?

SpyderFerdi schreef:Got ya! Mark, ik doe mijn Spyder bij jou in onderhoud. Scheelt me Euro 17.500 per jaar (< standaard beurtje ..)