Tracktool taxeren

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
daNpy

Tracktool taxeren

Bericht door daNpy » 31 mar 2012, 12:13

Nu de Golf een kenteken heeft, is het ook mogelijk deze 'normaal' te verzekeren.
Echter zal de dagwaarde van een 1986er Golf II niet zoveel bedragen, en wil ik hem WA+ verzekeren zodat hij bij diefstal ook gedekt is.

Hiervoor is natuurlijk een taxatierapport nodig, maar waar kan ik een tracktool laten taxeren?
De gemiddelde oldtimerclub zal het allemaal worst zijn dat er een rolkooi en schroefset onder zit, maar in mijn ogen zijn dat juist de dingen die een tracktool de meerwaarde geven tov een standaard auto.

HJ2

Re: Tracktool taxeren

Bericht door HJ2 » 31 mar 2012, 12:18

Paul Noorman van der Dussen taxeert voor zijn beroep, ook tracktools, en is bovendien vaak op op tracks te vinden :-)

Mail op aanvraag beschikbaar!

daNpy

Bericht door daNpy » 31 mar 2012, 12:30

Welke omgeving? :)

Luco

Bericht door Luco » 31 mar 2012, 12:42

aab uit arnhem kan dat ook regelen.

@iko

Bericht door @iko » 31 mar 2012, 21:47

Wij hadden onze racer door Jack van der Hoek laten taxeren.
Gegevens kan ik per pm geven.

daNpy

Bericht door daNpy » 01 apr 2012, 00:04

Gegevens ontvang ik graag per PM zodat ik kan kijken welke evt in de buurt zit :)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 01 apr 2012, 07:08

das een handige, zal denk ik mijne ff sloten in bouwen en dan ook maar laten taxen ;)

Reind

Bericht door Reind » 01 apr 2012, 08:42

Interessant topic. Had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan maar nu ik een straatwaardige track m3 aan het bouwen ben misschien wel het overwegen waard.

Hoe werkt zoiets precies? En is het eigenlijk wel een slim met de lage kilometers. Ik rij hooguit 5.000km op de openbare weg. Welk risico loop je dan eigenlijk.

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2012, 10:15

Reind schreef:Interessant topic. Had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan maar nu ik een straatwaardige track m3 aan het bouwen ben misschien wel het overwegen waard.

Hoe werkt zoiets precies? En is het eigenlijk wel een slim met de lage kilometers. Ik rij hooguit 5.000km op de openbare weg. Welk risico loop je dan eigenlijk.
Nou ja, er zou maar iemand induiken terwijl alles bij elkaar bv 25k heeft gekost en je krijgt 3k uitbetaald :cry:

HJ2

Bericht door HJ2 » 01 apr 2012, 10:25

Regio Haaglanden / Leiden

daNpy

Bericht door daNpy » 01 apr 2012, 10:52

Reind schreef:Interessant topic. Had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan maar nu ik een straatwaardige track m3 aan het bouwen ben misschien wel het overwegen waard.

Als de auto een kenteken heeft ben je sowieso verplicht hem WA te verzekeren. Wil je een oudere auto (igv mijn Golf) ook tegen diefstal verzekeren moet je hem sowieso laten taxeren. Maar voor elke andere tracktool die meer waard is als de standaard dagwaarde is dat natuurlijk gewenst. Een E36 is al geen z*k meer waard qua dagwaarde :|

Alleen met je kiliometers zou ik wel oppassen. Hij zal ook elk jaar voor de APK moeten en er wordt geen onderscheid gemaakt waar je je kms rijdt natuurlijk, dus als je flink km's draait wordt dit allemaal geregistreerd.
Ikzelf ben daar niet zo bang voor, ik denk dat ik maar een paar 1000 per jaar ga rijden als ik dat al haal.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 apr 2012, 11:52

Was het behalve een taxatie voor een oudere auto niet ook een vereiste dat je een alarm laat monteren om hem tegen diefstal te kunnen verzekeren? Ik wil de mijne straks ook allrisk voor taxatiewaarde laten verzekeren.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2012, 12:44

Zal aan je verzekerde waarde liggen.

Mijn racer is getaxeerd omdat die verzekerd is tegen brand etc. Ging eigenlijk heel simpel, ze maken wat foto's, ze krijgen een lijst met modificaties en wat het gekost heeft, ze kijken of dat een beetje klopt en echt op de auto zit. Vervolgens word hij getaxeerd voor een vervangingswaarde, niet voor een herbouw waarde. Die heb ik zelf aan ze opgegeven, ze kijken vervolgens wat er zoal te koop is en als dat een beetje klopt nemen ze gewoon de waarde over die je opgeeft.

daNpy

Bericht door daNpy » 02 apr 2012, 19:42

Zuid Holland is niet echt handig voor me, Arnhem is evt nog wel te doen.
Ook nog even mn pa vragen, die is ook (DAF) taxateur.

Nog meer mensen ideeën?

D20VT

Bericht door D20VT » 03 apr 2012, 22:13

vraag ook even na bij je verzekering of ze willen verzekeren op taxatiewaarde en welk expertisebureau zij adviseren/accepteren. Niet elke maatschappij accepteerd zomaar elk expertise rapport

daNpy

Bericht door daNpy » 03 apr 2012, 22:14

Daar is niets over gezegd bij telefonisch contact. Ik heb er ook niet expliciet naar gevraagd, maar ik kon hem laten taxeren en dan WA+ verzekeren. Als dit via hun of een aangesloten firma zou moeten hadden ze dat wel even gemeld hoop ik.

D20VT

Bericht door D20VT » 03 apr 2012, 22:36

zal ook niet echt een vaart lopen, maar ik zie wel eens taxatierapporten voorbij komen met bedragen waarvan ik denk hoe haal je het in de hoofd om het op te schrijven.
Dan staat er bijv. de volledige herbouwwaarde + wisselgeld als vervangingswaarde, je auto word dan zo goed als onverzekerbaar.
Beter even nagaan voordat je een paar honderd uitgeeft voor een rapport, om het vervolgens op het toilet te kunnen hangen om er je achterste mee af te vegen, das ook zonde van je geld natuurlijk

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2012, 23:00

daNpy schreef:Zuid Holland is niet echt handig voor me, Arnhem is evt nog wel te doen.
Ook nog even mn pa vragen, die is ook (DAF) taxateur.

Nog meer mensen ideeën?
aab regelt een taxateur en kan de verzekering ook regelen, weet je zeker dat het rapport geaccepteerd wordt en de taxateur komt gewoon aan huis :thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 04 apr 2012, 11:16

Hij is momenteel al elders (WA) verzekerd, dus overstappen was eigenlijk niet het plan.

@D20VT: Idd, sommige mensen denken dat ze hem het beste zo hoog mogelijk kunnen taxeren maar daar wordt enkel je premie dus hoger van.

Ik wil hem echter nu wel diefstal verzekerd hebben en dat gaat enkel mét taxatie rapport. Teven zal de dagwaarde <2000 euro zijn terwijl hij voor heel wat meer verbouwd is en ik daar dus wel iets van terug wil zien ;)

Plaats reactie