Nederland naar de haaien? Hou toch op zeg..levensgeluk!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Nederland naar de haaien? Hou toch op zeg..levensgeluk!

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 10:50

NL klaagzang viert hoogtij dagen.. hier op het forum, in de straat, in de pers. Overal lijkt de zwartgaligheid over ons heen te storten... Tuurlijk is het niet altijd rozegeur en maneschijn.. en ja tegenslagen horen er bij..

Maar onder de streep?! Behoren we toch de gelukkigste volk van de wereld. Slecht de Denen, Noren en Finnen vinden dat ze in een nog gelukkiger land wonen dan de Nederlanders.

En in dit draadje geen negatief gezeik AUB daar hebben we Nederland naar de haaien, wilders, wereldcrisis en treurig wagenpark draadjes voor!

Hier in dit draadje alleen maar positieve insteek.. negativo's zijn niet wolkom in dit topic :tooth: de zonnige kant van het leven.. de dagen waar we het allemaal voor doen.. kortom levensgeluk!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1183 ... lk___.html
'Nederlanders gelukkig volk' AMSTERDAM - Nederland staat op de vierde plek op een lijst van gelukkigste landen.

Het onderzoek, gedaan door economen John Helliwell, Richard Layard en Jeffrey Sachs, is gepubliceerd aan de vooravond van een VN-bijeenkomst over geluk. Het drietal bekeek een reeks onderzoeken en enquetes van de afgelopen jaren. De onderzoekers keken naar graadmeters als inkomen, vrijheid, vertrouwen in de overheid en levensverwachting.

Het gelukkigste land is Denemarken, gevolgd door twee andere Scandinavische landen: Finland en Noorwegen. De inwoners van Togo zijn volgens de onderzoekers het minst gelukkig.
Bijlagen
hapiness1.jpg
hapiness1.jpg (194.33 KiB) 4297 keer bekeken
hapiness2.jpg
hapiness2.jpg (161.1 KiB) 4297 keer bekeken
hapiness3.jpg
hapiness3.jpg (154.24 KiB) 4297 keer bekeken

GTRene

Re: Nederland naar de haaien? Hou toch op zeg..levensgeluk!

Bericht door GTRene » 03 apr 2012, 11:15

toch best apart, zag van de week nog een overzicht op RTL met dit>>
Vertrouwen consument nergens in EU zo laag
daar hadden ze een grafiek bij die de schaal uitvloog (voor NL) :D

ah hier staat nog net zoiets, bij RTL is het weg gehaald

Afbeelding

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... 595-wm.htm
Webmagazine, maandag 2 april 2012 9:30
Vertrouwen Nederlandse consument meest afgenomen

De Nederlandse consumenten zijn somber. In maart 2012 kwam het consumentenvertrouwen volgens de Europese definitie uit op -23,6. Een jaar eerder was dat nog 8,1. Nergens in Europa is het vertrouwen van consumenten zo sterk gedaald als in Nederland.
Verandering consumentenvertrouwen, maart 2012
best vreemd :wink:

toch nog ergens die uitzending gevonden...raar dat ze het op de hoofdzenders weg gehaald hebben...onder druk van??

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/481293218/3

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 apr 2012, 12:12

Nee dat is niet vreemd, dat is commercie Rene. Goed nieuws verkoopt niet, gezeik wel..... tel het aantal zeik pagina's op DF en je weet genoeg :wink: Ik kijk best veel RTLZ maar het merendeel is gewoon negatief nieuws, daar leven ze van imho.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 apr 2012, 12:19

Net een Macbook Air besteld, na vele jaren Wintel laptopjes. Volgens de fanboys wacht mij nu het ultieme levensgeluk. Ik ben benieuwd. :cool:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 apr 2012, 12:37

Heb net 'n paar raffelige overhemden van me naar Haiti gestuurd. Komen ze eindelijk uit de top 5 van beneden. LOL. :kikker: :wave:
Ben zó gelukkig!

GTFOH.

Geluk zit in momenten, tevredenheid in langere termijn.Maar dan nog. Welzijn en welvaart zijn twee verschillende dingen.
En ik ben liever ongelukkig mét 10 miljoen euro dan ongelukkig zonder tien miljoen euro.

Als ik dat verhaal dus zo lees ben ik geen Nederlander, al klaag ik wel veel. :banging:

Terug naar Haiti, kijk eens waar ze hier staan op deze lugubere lijst. Interessant!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... icide_rate

Rupie

Bericht door Rupie » 03 apr 2012, 13:09

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 83057a.pdf

Damn, 158 pagina's, dat gaat 'm niet worden voor mij.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 apr 2012, 13:11

Dan maar een vrolijke Fransen plaatje.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 13:24

Dit weekend zat ik met mijn 1,5 maand oude dochter op mijn schouder in de woonkamer op de bank. Goede muziek aan op een vintage stereo uit de DDR, die op zijn beurt aangesloten is op de iPhone met Spotify.

In de tuin waren vogeltjes druk bezig met voer bij elkaar sprokkelen. Twee duiven die er altijd zitten, een roodborstje, een vette merel en wat vinkjes. Even later kwam er nog een vlaamse gaai neuzen tussen het bij elkaar geveegde tuinafval. Hij nam een snavel vol takjes mee om een mooi nestje van te gaan bouwen.

Daar zaten we dan, dochter en ik. Ze is nog zo jong en zo klein, maar het is een heerlijk wezentje, die merkbaar genoot van de muziek en 't moment samen met haar papa. De geluidjes die ze maakte deden me denken aan oude dierbare viervoeters (katten) als ze bij mij op schoot lagen te chillen, maar dan in 't kwadraat zo lief en mooi.

Tranen in mijn ogen van geluk, gewoon door daar te zitten.

Metchu

Bericht door Metchu » 03 apr 2012, 13:30

:thumbup:

JP

Bericht door JP » 03 apr 2012, 13:34

Heerlijk genieten Dennis.... :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 apr 2012, 13:35

Ik leef nog steeds, op school gaat het goed, financieel gaat het beter dan ooit, werk gerelateerd gaat het goed. Wat wil je nog meer? Mij hoor je niet klagen hoor. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2012, 13:47

@verhaal Dennis...softie :mrgreen:

maareuh, ik zo dat net zo hebben :D
ben ook een "softie" wat zoiets betreft.

dan besef je je vaak, dat je heel rijk kan zijn in je hoofd. :angel:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 13:56

Waar zit rijkdom anders in?

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2012, 13:57

Dennis Cavallino schreef:Waar zit rijkdom anders in?
Eigenlijk in 't verhaal van Riceaux hierboven.

:beer:

En voor Dennis, als naamgenote van je dochter, dit liedje met een zeer sprekende tekst, raar dan dat als je 'niks'hebt je toch niet al te happy bent(zie Haiti)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 14:08

"Toevallig" had ik dus Nina Simone opstaan Robin. Nina is niet naar Miss Simone vernoemd, maar Marijke en ik houden heel erg van haar muziek, dus wij luisteren veel naar haar muziek. Heerlijk.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 apr 2012, 14:13

Gezondheid en in jouw geval de gezondheid van je dochtertje. ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 14:16

En over geluk en bezit weet ik nog wel een leuke anekdote.

7 jaar geleden was ik naar een foto tentoonstelling in Rotjeknor. Daar hingen 40 foto's van woonkamers in een dorpje te Kenia.

Deze woonkamers betroffen de woonkamers van 40 lemen hutjes in een dorpje in the middle of nowhere.

Op de eerste 39 foto's zag je allemaal lachende mensen. De één toonde zijn lege cola-blikjes verzameling. De ander één of ander zelfgemaakt sieraad. Weer een ander een zelfgeweven kledingstuk etc. Allemaal trots dat ze hun 'bezit' mochten tonen.

Foto 40 was het meest interessant en de clue.

Op foto 40 zag je als enige woonkamer een gezin zittend op een bank, in plaats van op de grond. Heel het gezin lachte, behalve de vader. De vader was de rijkste man van het hele dorp. De vader had ooit in de stad Nairobi gestudeerd en gewerkt. De zitbank had hij overgehouden uit die tijd, maar om de rest van zijn inboedel uit de stad mee te verhuizen had hij geen geld. Hij moest die spullen verkopen om weer terug te verhuizen naar zijn gezin. Hij mistte dus zijn andere bank en een tafel met stoelen die hij in Nairobi had verkocht. Ook had hij in Nairobi veel meer spullen gezien die hij wel zou willen kopen, maar waarvoor hij geen geld had. Daarom was 'ie niet gelukkig, zoals de rest van 't dorp. Hij schaamde zich dat hij zo karig op de foto gezet moest worden. Daarom keek 'ie somber.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 14:17

Riceaux schreef:
Gezondheid en in jouw geval de gezondheid van je dochtertje. ;)
Het was geen vraag. Ik weet 't antwoord wel. :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 apr 2012, 14:28

Nog een anekdote (of 'ie waar is weet ik niet, maar ik vertel 't altijd graag tijdens feestjes en partijen):

Er was eens een multimiljonair op zijn jaarlijkse vaartochtje met z'n megajacht door het Caribisch gebied.

Opeens ziet 'ie een klein 'onbewoond' eilandje. Hij pakt zijn verrekijker en ziet tegen een palmboom een neger luieren.

Hij vraagt zijn stuurman om 't jacht stil te leggen en vervolgens pakt 'ie een speedboat om naar die man op dat eilandje te varen. Daar aangekomen vraagt 'ie: Heb je hulp nodig?
"Nee" zegt die neger.

Wat doe je hier dan? Vraagt de multimiljonair.
"Niets" antwoordt de neger.

Maar als ik jou nou eens een hengel geef?
"Ja, wat dan?"
Dan ga je lekker vissen vangen en dan kun je in ieder geval eten.
en als je meer vissen vangt, dan je zelf kunt opeten, dan kun je je vissen verkopen aan passerende schepen.

En als je dan steeds meer schepen krijgt die je vissen kunt vangen, dan koop je een 2e hengel.
En als je dat een tijdje volhoudt dan koop je een 3e en 4e hengel, maar misschien moet je dan overwegen om ook een bootje te kopen en iemand in te huren.
en als dat loopt, dan kun je met die boot af en toe naar een ander eiland varen om daar je vis te verkopen.
En dan koop je al snel je 2e bootje en neem je steeds meer mensen in dienst.
Als dat echt goed gaat, dan koop je een echte vissersboot en investeer je je opbrengsten in visrestaurants en viswinkels op allerlei eilanden in de buurt.
en als dat allemaal goed gaat, dan ga je dit concept ook optuigen in andere gebieden, landen en werelddelen.
En als dat allemaal goed gaat...

"Wat dan?" vraagt de neger.

Dan ben je zo stinkend rijk, dan hoef je nooit meer iets te doen.

"Maar nu doe ik toch ook niets"

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2012, 15:18

:mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 03 apr 2012, 15:49

Als dat 'kleine onbewoonde eilandje' uit Dennis' verhaal de naam Rottumerplaat heeft, dan zing je al gauw een Toontje Lager
denk ik. :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 apr 2012, 15:58

Dennis Cavallino schreef:Nog een anekdote (of 'ie waar is weet ik niet, maar ik vertel 't altijd graag tijdens feestjes en partijen):

Er was eens een multimiljonair op zijn jaarlijkse vaartochtje met z'n megajacht door het Caribisch gebied.

Opeens ziet 'ie een klein 'onbewoond' eilandje. Hij pakt zijn verrekijker en ziet tegen een palmboom een neger luieren.

Hij vraagt zijn stuurman om 't jacht stil te leggen en vervolgens pakt 'ie een speedboat om naar die man op dat eilandje te varen. Daar aangekomen vraagt 'ie: Heb je hulp nodig?
"Nee" zegt die neger.

"Ja, wat dan?"
en als je meer vissen vangt, dan je zelf kunt opeten, dan kun je je vissen verkopen aan passerende schepen.

En als je dan steeds meer schepen krijgt die je vissen kunt vangen, dan koop je een 2e hengel.
En als je dat een tijdje volhoudt dan koop je een 3e en 4e hengel, maar misschien moet je dan overwegen om ook een bootje te kopen en iemand in te huren.
en als dat loopt, dan kun je met die boot af en toe naar een ander eiland varen om daar je vis te verkopen.
Als dat echt goed gaat, dan koop je een echte vissersboot en investeer je je opbrengsten in visrestaurants en viswinkels op allerlei eilanden in de buurt.
en als dat allemaal goed gaat, dan ga je dit concept ook optuigen in andere gebieden, landen en werelddelen.

die is idd goed :mrgreen: :mrgreen:

Dennis Cavallino schreef:En over geluk en bezit weet ik nog wel een leuke anekdote.

7 jaar geleden was ik naar een foto tentoonstelling in Rotjeknor. Daar hingen 40 foto's van woonkamers in een dorpje te Kenia.

Deze woonkamers betroffen de woonkamers van 40 lemen hutjes in een dorpje in the middle of nowhere.

Op de eerste 39 foto's zag je allemaal lachende mensen. De één toonde zijn lege cola-blikjes verzameling. De ander één of ander zelfgemaakt sieraad. Weer een ander een zelfgeweven kledingstuk etc. Allemaal trots dat ze hun 'bezit' mochten tonen.

Foto 40 was het meest interessant en de clue.

Op foto 40 zag je als enige woonkamer een gezin zittend op een bank, in plaats van op de grond. Heel het gezin lachte, behalve de vader. De vader was de rijkste man van het hele dorp. De vader had ooit in de stad Nairobi gestudeerd en gewerkt. De zitbank had hij overgehouden uit die tijd, maar om de rest van zijn inboedel uit de stad mee te verhuizen had hij geen geld. Hij moest die spullen verkopen om weer terug te verhuizen naar zijn gezin. Hij mistte dus zijn andere bank en een tafel met stoelen die hij in Nairobi had verkocht. Ook had hij in Nairobi veel meer spullen gezien die hij wel zou willen kopen, maar waarvoor hij geen geld had. Daarom was 'ie niet gelukkig, zoals de rest van 't dorp. Hij schaamde zich dat hij zo karig op de foto gezet moest worden. Daarom keek 'ie somber.
ook een mooie! en klopt zeker, meer luxe went snel maar als je weer terug moet en weet wat je mist is veel moeilijker dan het nooit gehad te hebben...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2012, 16:47

Dennis Cavallino schreef:Nog een anekdote (of 'ie waar is weet ik niet, maar ik vertel 't altijd graag tijdens feestjes en partijen):

"Nee" zegt die neger.

"Ja, wat dan?"

LOL bekend verhaaltje welke nogal eens naar boven komt bij praatjes over geld idd :)

HansD

Bericht door HansD » 03 apr 2012, 18:37

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 apr 2012, 18:55

Dennis Cavallino schreef:Dit weekend zat ik met mijn 1,5 maand oude dochter op mijn schouder in de woonkamer op de bank. Goede muziek aan op een vintage stereo uit de DDR, die op zijn beurt aangesloten is op de iPhone met Spotify.

In de tuin waren vogeltjes druk bezig met voer bij elkaar sprokkelen. Twee duiven die er altijd zitten, een roodborstje, een vette merel en wat vinkjes. Even later kwam er nog een vlaamse gaai neuzen tussen het bij elkaar geveegde tuinafval. Hij nam een snavel vol takjes mee om een mooi nestje van te gaan bouwen.

Daar zaten we dan, dochter en ik. Ze is nog zo jong en zo klein, maar het is een heerlijk wezentje, die merkbaar genoot van de muziek en 't moment samen met haar papa. De geluidjes die ze maakte deden me denken aan oude dierbare viervoeters (katten) als ze bij mij op schoot lagen te chillen, maar dan in 't kwadraat zo lief en mooi.

Tranen in mijn ogen van geluk, gewoon door daar te zitten.
En zo is het Dennis! ps ik zal je dr aan herinneren als 1 van mn zoons je dochter mee uit gaat vragen :tooth:

Plaats reactie