19 jaar oude deur/kofferklep rubbers, goed of niet goed?
- InjectTheVenom
19 jaar oude deur/kofferklep rubbers, goed of niet goed?
Ik heb de prijzen bij elkaar gezet om alle deurrubbers en de kofferklepstrip te vervangen maar dat gaat neerkomen op over de €500 wat redelijk gortig is..
Nu heb ik er maar eentje per ongeluk gescheurd bij demontage maar zou de rest na 19 jaar nog goed genoeg zijn om alles af te dichten met behulp van een middeltje om alles weer soepel te maken, of is het toch raadzaam om vers materiaal te monteren?
Nu heb ik er maar eentje per ongeluk gescheurd bij demontage maar zou de rest na 19 jaar nog goed genoeg zijn om alles af te dichten met behulp van een middeltje om alles weer soepel te maken, of is het toch raadzaam om vers materiaal te monteren?
-
Re: 19 jaar oude deur/kofferklep rubbers, goed of niet goed?
Tja, nu ligt het nog open........?!
Als ik de rest van de bedragen voorbij heb zien komen, zou dit het wel afmaken ITV!
Als ik de rest van de bedragen voorbij heb zien komen, zou dit het wel afmaken ITV!
- HJ2
'middeltjes' voor deurrubbers .... NOT!
Lekker vervangen, tenzij het stock is uit het productiejaar van de auto, dan is het net zo oud en zou ik er weer geen fortuin aan besteden.
Lekker vervangen, tenzij het stock is uit het productiejaar van de auto, dan is het net zo oud en zou ik er weer geen fortuin aan besteden.
- InjectTheVenom
Dat waren nog enigszins redelijke en verantwoorde bedragen, maar als je ziet dat 1 deel van een 2 delig deurrubber amper DRIEHONDERD euro kost is het gewoon een onverantwoorde aankoop in mijn ogen, vandaar de hier gestelde vraag of er ook een oplossing is om de oude rubbers een betere conditie te geven.ErikS schreef:Tja, nu ligt het nog open........?!
-
Nou, dat rubber niet, de rest wel?! 

- InjectTheVenom
Zoals je leest 

-
sealsdirect.co.uk een oplossing ?
- InjectTheVenom
Het is helaas geen universele rubberen lijst, hij bestaat uit 2 verschillende profieltypes die aan elkaar zitten met aan de voorkant bij het scharnier nog een extra "flapje" er aan. In ieder geval bedankt voor het mee denken 

- HJ2
Met Sikaflex kun je wel nog kleine 'reparaties'doen, afhankelijk van het materiaal van de Rubbers.
Als het is zoals bij mijn Lotus: peperkoek in een zwart condoom (lees: Geschuimd polyeurethaan in een latex jasje) dan zijn echte reparaties redelijk kansloos en zou ik ecyt voor nieuw (of goed gebruikt) gaan.
my 2 cents
Als het is zoals bij mijn Lotus: peperkoek in een zwart condoom (lees: Geschuimd polyeurethaan in een latex jasje) dan zijn echte reparaties redelijk kansloos en zou ik ecyt voor nieuw (of goed gebruikt) gaan.
my 2 cents
- InjectTheVenom
Voor zover ik kan zien bestaat het alleen uit rubber maar de scheuren zitten op een lastige plek waardoor ik er niet zeker van ben of het hechtingsvlak groot genoeg is
De leverancier waar ik het merendeel van de onderdelen vandaan heb heeft ze nog alle 4 in de computer staan maar dan voor een beste prijs... ik ga er nog eens stevig over nadenken.

De leverancier waar ik het merendeel van de onderdelen vandaan heb heeft ze nog alle 4 in de computer staan maar dan voor een beste prijs... ik ga er nog eens stevig over nadenken.