super mooie countach haha
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
-----------------------------------
Lamborghini Countach QV.
Het handelt in dit geval om een echte kit car,dus geen hybried spul op basis van een Kever of Fiero chassis.
Fabrikant van deze wagen is "Sienna",dit is een bedrijf dat begin jaren '90 opgestart werd door enkele enthousiasten die toen bij Prova (ook gekend als een van de betere Countach bouwers),niet tevreden waren met de politiek bij Prova en een eigen,nog beter bedrijf opstartten.
Het is dus wel degelijk een tubulair chassis,zoals de Engelsen zeggen:"birdcage spaceframe",oftewel een stalen construktie uit vierhoekige buizen (volgens mij heet dat koker...)die de basis voor alle dragende delen zoals ophanging,pedalbox,deurscharnieren enz vormt.
Het betreft hier MEER DAN 100 METER PROFIEL!
Net zoals de echte Countach's.
Ook de ophanging is ad hoc:dubbele driehoeken vooraan(double wishbones),met in de hoogte en hardheid regelbare en opschroefbare McPhersons enz...(McPherson en whisbones...)
Op gebied van afmetingen is deze wagen exact zoals de echte:amper 1 meter hoog en 2 meter breed(met deze wagen zal niet zo snel over de kop gegaan worden).
Motorisch is deze wagen voorzien van de oerdegelijke Rover V8 3.5L motor,zonder d-riem of ketting.(hoe wordt eea aangedreven...)
Dit blok levert standaard zo'n 200pk,dat is voldoende om met deze wagen fun te hebben.
Wie meer EN goedkoop meer power wilt,kan steeds voor elke andere V8 of zelfs een V12 motor kiezen:de beste oplossing hiervoor is een schade-BMW 750i (zij al voor 500€ te vinden) op de kop tikken,dan heb je een V12 maschine met een auto-bak en minimaal 320pk...
Op het gebied van interieur is deze wagen ook niet zo meteen van de echten te onderscheiden. Stoelen,voorruit(nieuw en een fortuin kostend!!),alle logo's en insignes,knipperlichten,achterlichten en reflektoren,banden,stoelen,spoiler,grilles enz zijn allemaal echt Lambo...
Dit exemplaar komt uit Engeland en is dus RHD.
De papieren spreken over een "modified Ford chassis with V8 3.5L engine",bj '76.
De Lambo staat al zo'n 2 jaar stil,de batterij en de benzine/olie moeten vernieuwd worden,de motor moet afgesteld en terug opgestart worden.
Op de startmotor draait ie wel rond,dus vast zit ie zeker niet.
Uiterlijk en innerlijk bijna niet van echt te onderscheiden.
Lakwerk behoeft enige aandacht en een polierbeurt.
Verdere fotos kunnen bij serieuze interesse toegemaild worden.
(In)ruil van Ferrari/Porsche enz mogelijk.
Voor verdere info ff bellen op 00.32.477.908.210.[/quote]
Lamborghini Countach QV.
Het handelt in dit geval om een echte kit car,dus geen hybried spul op basis van een Kever of Fiero chassis.
Fabrikant van deze wagen is "Sienna",dit is een bedrijf dat begin jaren '90 opgestart werd door enkele enthousiasten die toen bij Prova (ook gekend als een van de betere Countach bouwers),niet tevreden waren met de politiek bij Prova en een eigen,nog beter bedrijf opstartten.
Het is dus wel degelijk een tubulair chassis,zoals de Engelsen zeggen:"birdcage spaceframe",oftewel een stalen construktie uit vierhoekige buizen (volgens mij heet dat koker...)die de basis voor alle dragende delen zoals ophanging,pedalbox,deurscharnieren enz vormt.
Het betreft hier MEER DAN 100 METER PROFIEL!
Net zoals de echte Countach's.
Ook de ophanging is ad hoc:dubbele driehoeken vooraan(double wishbones),met in de hoogte en hardheid regelbare en opschroefbare McPhersons enz...(McPherson en whisbones...)
Op gebied van afmetingen is deze wagen exact zoals de echte:amper 1 meter hoog en 2 meter breed(met deze wagen zal niet zo snel over de kop gegaan worden).
Motorisch is deze wagen voorzien van de oerdegelijke Rover V8 3.5L motor,zonder d-riem of ketting.(hoe wordt eea aangedreven...)
Dit blok levert standaard zo'n 200pk,dat is voldoende om met deze wagen fun te hebben.
Wie meer EN goedkoop meer power wilt,kan steeds voor elke andere V8 of zelfs een V12 motor kiezen:de beste oplossing hiervoor is een schade-BMW 750i (zij al voor 500€ te vinden) op de kop tikken,dan heb je een V12 maschine met een auto-bak en minimaal 320pk...
Op het gebied van interieur is deze wagen ook niet zo meteen van de echten te onderscheiden. Stoelen,voorruit(nieuw en een fortuin kostend!!),alle logo's en insignes,knipperlichten,achterlichten en reflektoren,banden,stoelen,spoiler,grilles enz zijn allemaal echt Lambo...
Dit exemplaar komt uit Engeland en is dus RHD.
De papieren spreken over een "modified Ford chassis with V8 3.5L engine",bj '76.
De Lambo staat al zo'n 2 jaar stil,de batterij en de benzine/olie moeten vernieuwd worden,de motor moet afgesteld en terug opgestart worden.
Op de startmotor draait ie wel rond,dus vast zit ie zeker niet.
Uiterlijk en innerlijk bijna niet van echt te onderscheiden.
Lakwerk behoeft enige aandacht en een polierbeurt.
Verdere fotos kunnen bij serieuze interesse toegemaild worden.
(In)ruil van Ferrari/Porsche enz mogelijk.
Voor verdere info ff bellen op 00.32.477.908.210.[/quote]
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
[/quote]Elmar schreef:Motorisch is deze wagen voorzien van de oerdegelijke Rover V8 3.5L motor,zonder d-riem of ketting.(hoe wordt eea aangedreven...)
De Lambo staat al zo'n 2 jaar stil,de batterij en de benzine/olie moeten vernieuwd worden,de motor moet afgesteld en terug opgestart worden.
Op de startmotor draait ie wel rond,dus vast zit ie zeker niet.
Uiterlijk en innerlijk bijna niet van echt te onderscheiden.
Lakwerk behoeft enige aandacht en een polierbeurt.
Verdere fotos kunnen bij serieuze interesse toegemaild worden.
(In)ruil van Ferrari/Porsche enz mogelijk.
Voor verdere info ff bellen op 00.32.477.908.210.
Niet "De Lambo staat al zo'n 2 jaar stil" :idea:

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Deze Enzo is wel goed gelukt 8)
[img:450:259]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero2.jpg[/img]
[img:450:265]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero1.jpg[/img]

[img:450:259]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero2.jpg[/img]
[img:450:265]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero1.jpg[/img]
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Nog meer offtopic...
http://www.cyclone-automobile.com/index ... eise/index
Best duur voor een kitcar..
http://www.cyclone-automobile.com/index ... eise/index
Best duur voor een kitcar..
- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:34
Die auto doet me om één of andere reden denken aan een miereneterjoosth schreef:Deze Enzo is wel goed gelukt 8)
![]()
[img:450:259]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero2.jpg[/img]
[img:450:265]http://www.autoblog.nl/images/wp/Lambor ... Fiero1.jpg[/img]

[img:255:173]http://wnf.colo.bit.nl/dierendatabase/h ... eneter.jpg[/img]
Af en toe snap ik mezelf ook niet.

- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant



Een Replica van een Porsche 359

[img:400:300]http://www.chooseyouritem.com/exotics/p ... 6445-2.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erminio, Google [Bot] en 10 gasten