810bhp BMW V10 M5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

810bhp BMW V10 M5

Bericht door Roman » 21 mar 2007, 11:15

The World’s Only Turbocharged V10 M5

Currency Motor Cars is proud to introduce the first of an unprecedented line of supercars. This flagship model is an ingeniously modified 2006 BMW M5 that can reach a top speed of 240 mph. This makes it the fastest, most powerful luxury 4-door sedan on the planet. CMC co-founder, Ron Cash, has brilliantly outfitted BMW’s compression V-10 engine with twin-turbo chargers and a custom inter-cooler system to kick out an astonishing 800+ horses.

No one in the world has been able to achieve this...until now.

This is the only car of its kind. The mind-boggling power of this vehicle is complimented by the exquisite alterations of it's interior. The leather in the steering wheel, arm rests and dash is the same as the leather in the seats. Fully aniline dyed Florida Crocodile in black. Only the finest suede and leathers have been used, much like the old Delahaye and Bugatti roadsters in the 1930's.

This custom interior is all meticulously hand stitched, designed and installed by Judy Amic-Angelo, one of the the most respected product designers in the country.

Specifications

*

MAKE: BMW
*

MODEL: M5 E60
*

YEAR: 06 / 07
*

COLOR: Black
*

WEIGHT: 1830 kg
*

VEHICLE TYPE: 4-Door Sedan
*

PRICE: $350,000
*

ENGINE TYPE: High Compression V-10
*

COMPRESSION RATIO: 12.0:1
*

DISPLACEMENT: 4.999 cc
*

MAX POWER (bph): 810 hp
*

MAX TOURQUE (lp-ft): 733
*

VALVETRAIN: Four (4) valves per cylinder
*

TRANSMISSION: 7-Speed SMGIII
*

SUSPENSION: Koni struts and dampers, H&R Coilover springs, lowered by 1.5”
*

BRAKES (front / rear): Fourteen inch (14”) rotors
*

WHEELS: Asanti 120, 3-piece forged wheels (20-inch diameter)
*

TIRES: Pirelli P-Zero Nero
*

0 – 60: 3.6 Seconds
*

TOP SPEED: 240 MPH (est)
*

TURBOS: Custom CMC twin turbo design
*

INTERCOOLER: Custom CMC inter-cooled system (hand-crafted)
*

PRICE: $350,000 (USD)

[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... 002.1L.jpg[/img]
[img:600:800]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini2L.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini4L.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini6L.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini7L.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini8L.jpg[/img]
[img:800:536]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... mini9L.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/tuners/707 ... ini10L.jpg[/img]

Ze mogen er best eentje voor de deur zetten, alleen ander interieur graag.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 21 mar 2007, 11:18

Dat leer is echt te fout, die wielen kunnen ook niet. Voor de rest wel redelijk ingetogen ding, je ziet dat belachelijke vermogen er niet aan af. Maaruh, sinds wanneer komt een standaard M5 vermogen tekort :shock:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 21 mar 2007, 11:20

Man, wat is dat leer lelijk zeg, vooral op het stuur. Pleur daar truffel-bruin leer in, Hartge 20'' eronder en hij is af.

8)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mar 2007, 11:21

Daniel schreef:Dat leer is echt te fout, die wielen kunnen ook niet. Voor de rest wel redelijk ingetogen ding, je ziet dat belachelijke vermogen er niet aan af. Maaruh, sinds wanneer komt een standaard M5 vermogen tekort :shock:
Het blijven Amerikanen he :wink:

500 pk vinden ze niet zo erg veel meer. Kun je daar voor 36k al kopen. :(

Wouter81
Berichten: 9474
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 21 mar 2007, 11:26

En dat in een land waar je amper ergens boven de 110 km/u mag en kunt rijden. :)

HSR
Berichten: 5522
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 mar 2007, 11:47

wat een zinloos ding. Vulgaire velgen en dito interieur. Geef hem maar mee aan AMS dan is het blok waarschijnlijk aan het eind van de test opgeblazen.

Dat was ook het geval bij het gros van de heavy tuned car test in de AMS.


Nee, doe mij maar een suffe standaard M5, alleen wel met een AP racing brake setje :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mar 2007, 11:59

Wouter81 schreef:En dat in een land waar je amper ergens boven de 110 km/u mag en kunt rijden. :)
Je mag in Nederland ook niet boven de 120 km/h rijden, weerhoud toch ook de meeste niet :roll:

Maar ja, in NL heb je nog last van camera's etc. In de VS kun je nog op heel veel wegen best vol uit gaan.

Hier trouwens ook. In 7 jaar tijd ooit 3 keer een snelheids controle gezien :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 21 mar 2007, 14:29

350.000 dollar :shock:

Volgens mij zijn ze daar niet goed geworden.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 21 mar 2007, 14:38

Deze auto staat in de laatste BMW-Car. Heb het artikel nog niet gelezen (loop een beetje achter...).

De cijfers liegen er niet om als ik dit draadje even in de gauwigheid doorlees, maar met 350.000 dollar is het wel veel te veel geld. Omgerekend zit je bijna aan de 6 tot 7 ton incl. belastingen wanneer je hem hier wil rijden.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 21 mar 2007, 14:51

Haha.. dat leer :lol: hoort eigenlijk in elke BMW thuis :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13020
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2007, 14:54

Dat stuur maakt het af..... voor de liefhebber dan. ;)

Wouter81
Berichten: 9474
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 21 mar 2007, 15:07

Roman schreef:
Wouter81 schreef:En dat in een land waar je amper ergens boven de 110 km/u mag en kunt rijden. :)
Je mag in Nederland ook niet boven de 120 km/h rijden, weerhoud toch ook de meeste niet :roll:

Maar ja, in NL heb je nog last van camera's etc. In de VS kun je nog op heel veel wegen best vol uit gaan.

Hier trouwens ook. In 7 jaar tijd ooit 3 keer een snelheids controle gezien :lol:
Nou ja, slecht vergelijk. Hier kun je tenminste Duitsland nog in, vlakbij en onbeperkt blazen. Daar zijn de straffen ook nogal wat hoger dan hier heb ik begrepen.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 21 mar 2007, 15:17

Dat lijkt op een M5 zoals hij er hier over een jaar 10 bijstaat ergens in de binnenstad van Den Haag.....

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 mar 2007, 15:41

Wouter81 schreef: Nou ja, slecht vergelijk. Hier kun je tenminste Duitsland nog in, vlakbij en onbeperkt blazen. Daar zijn de straffen ook nogal wat hoger dan hier heb ik begrepen.
De straffen hangen af van de staat en wat je doet. Als je gewoon rustig stopt als ze het zeggen kun je hoop doen. De meeste alleen geven nog eens plankgas erboven op. Zit op veel Amerikaanse forums, ken er ook veel daarzo en echt verbazingwekkend veel proberen toch weg te komen.

Maar je hebt daar met een snelle wagen ook nog wel genoeg te doen hoor. Er zijn veel wegen waar je gerust snel kan rijden en niemand er wat van zegt. En ze hebben daar natuurlijk ook praktisch overal circuits waar je naar toe kan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 mar 2007, 16:33

Zoals je op de foto ziet zitten de turbo's achteraan tussen de midden en einddemper.

De M5 zal wel een behoorlijke turbo-lag hebben. Hoe verder de turbo van de inlaat zit, hoe langer het duurt voordat je volledige druk hebt.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 21 mar 2007, 17:46

Ik vind dat interieur dus helemaal te gek, past mooi bij mijn laarzen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55693
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 mar 2007, 21:59

Tristan schreef:Zoals je op de foto ziet zitten de turbo's achteraan tussen de midden en einddemper.

De M5 zal wel een behoorlijke turbo-lag hebben. Hoe verder de turbo van de inlaat zit, hoe langer het duurt voordat je volledige druk hebt.
Da's waar. Maar het gaat hier om 'n 5 liter en niet om 'n 1.8je oid.

En die 150kg die erbij komt lijkt mij beter verdeeld naar achteren dan naar de voorkant. Een M5 heeft denk ik V 51/49 A balans en dat dat nu misschien wel op 50/50 uitkomt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten