Even fijn bezig zijn...pfff...IT-geneuzel
-
Re: Even fijn bezig zijn...pfff...IT-geneuzel
Mooie van Apple spul is dat je de stekker erin steekt en het werkt.
Dat geklooi met OS X op een normale PC is kut, bij elke update heb je weer gezeik.
Ik koop zelf meestal het middelste model uit de serie en prik er zelf geheugen bij. Die 3,5K voor een iMac gaat nergens over, wat doe je allemaal dat je zulke specs nodig hebt? Of denk je het nodig hebt?
Werk zelf op een oude Core2duo 2,66 ghz. Wel sindskort van 4 naar 8 GB gegaan en een SSD erin gezet. En Photoshop e.d. (met grote bestanden) is ook niet de meest lichte applicatie.
Dat geklooi met OS X op een normale PC is kut, bij elke update heb je weer gezeik.
Ik koop zelf meestal het middelste model uit de serie en prik er zelf geheugen bij. Die 3,5K voor een iMac gaat nergens over, wat doe je allemaal dat je zulke specs nodig hebt? Of denk je het nodig hebt?
Werk zelf op een oude Core2duo 2,66 ghz. Wel sindskort van 4 naar 8 GB gegaan en een SSD erin gezet. En Photoshop e.d. (met grote bestanden) is ook niet de meest lichte applicatie.
-
Een windows PC is natuurlijk ook de stekker erin en werken, dat is niet veel anders. In het ergste geval moet je eerst even windows installeren, 30 minuten max.
Hele hele verhaal dat OSX stabieler is, minder snel traag wordt, etc, ik geloof er niet in (uit eigen ervaring). Betekent niet dat ik het een slecht systeem vind, het is anders dan windows. Niet perse beter.
Hele hele verhaal dat OSX stabieler is, minder snel traag wordt, etc, ik geloof er niet in (uit eigen ervaring). Betekent niet dat ik het een slecht systeem vind, het is anders dan windows. Niet perse beter.
- dvh
Ik was niet echt onder de indruk van de snelheid waarmee de 27" imac photohop deed draaien.
Ging zelfs traag wanneer je wat layers maakte.
Toen ik erna vroeg in de winkel werden de schouders opgehaald.
Beetje vreemd want juist hier moet de mac op uitblinken.
Ging zelfs traag wanneer je wat layers maakte.
Toen ik erna vroeg in de winkel werden de schouders opgehaald.
Beetje vreemd want juist hier moet de mac op uitblinken.
- VLA
Ik werk al jaren met photoshop, premiere, after effects, etc etc op zowel een mac als een windows 7 pc, en met windows 7 is alles net zo stabiel/snel als op de Mac.
Het is denk ik meer een persoonlijke voorkeur. Ik doe webdesign en werk zelf met name op een windows 7 pc, en mijn zakenpartner werkt weer liever op een Imac. Ik vind windows gewoon veel fijner werken en hij vind zijn mac fijner. Ieder zijn ding.
PS, kan me nog een test herinneren op tweakers waar de verschillen ook zeer minimaal waren :
http://tweakers.net/reviews/2238/3/os-x ... marks.html
Het is denk ik meer een persoonlijke voorkeur. Ik doe webdesign en werk zelf met name op een windows 7 pc, en mijn zakenpartner werkt weer liever op een Imac. Ik vind windows gewoon veel fijner werken en hij vind zijn mac fijner. Ieder zijn ding.
PS, kan me nog een test herinneren op tweakers waar de verschillen ook zeer minimaal waren :
http://tweakers.net/reviews/2238/3/os-x ... marks.html
-
Apple beeldschermen zijn superieur in hun prijsklasse. Vraag me af welk scherm Markk nu gebruikt?
Lightroom en Photoshop werken juist prima op een Apple/OSX. Ik vond het op windows met gelijkwaardige configuratie juist trager. Kan iemand me uitleggen waarom men o.a. in de grafische wereld en fotografie allemaal voor Apple kiezen?
Lightroom en Photoshop werken juist prima op een Apple/OSX. Ik vond het op windows met gelijkwaardige configuratie juist trager. Kan iemand me uitleggen waarom men o.a. in de grafische wereld en fotografie allemaal voor Apple kiezen?
- markk
Specs heb je voor fotobewerking niet nodig maar helpt wel
Verder doe ik veel met VM's, Virtual Machines, zeg maar een softwarematig pc emulator. Erg handig om nieuwe dingen uit te proberen en datacentre infrastructuur in een lab situatie op te bouwen. En dan is veel geheugen en snelle storage en veel cpu cores erg fijn. Precies wat je dus ook voor een game pc nodig hebt, alleen dan ga je nog wat verder in specs qua grafisch subsysteem. Een 550ti nvidia is maar een middenklassertje hoor 
Bios is inmiddels geflashed, alle drivers voor bijna elke chip die erin zit geupdate en alle bios instellingen etc. zoveel mogelijk geknepen. Het lijkt nu redelijk stabiel en ga dus nu rustig stuk voor stuk dingen aanzetten, ssd, sata 6gbs, sata hotplug, hdd write caching (niet op ssd natuurlijk) wacom tablet drivers, wireless keyboard en mouse, etc.
Apple hebben erg mooie schermen (ik werk nu op een 25.5" aldi/medion scherm), probleem is enkel dat de computer er ook in zit
Weet nog niet wat ik met scherm ga doen, misschien laat ik het zo, komt er precies zo'n zelfde scherm bij of ga ik voor 2x 27" hd met 2560x1440 schermen. Er staat een leuke test van 27" monitoren in de focus van deze maand en de Samsung S27a850d en Dell u2711 komen er erg goed uit...
Maar ergens knaagt het, zo'n Wacon contiq 24 hd tablet/touchscreen/tekentablet is ook erg gaaf (en duur)... Gewoon virtueel tekenen op je scherm
Apple werkt gewoon en ziet er goed uit, mogelijk de ideale combi in de grafische wereld. Mij spreek vooral aan het design, dat het werkt EN dat het in de basis gewoon een bsd unix machine is waar ik op de hts mee opgevoed ben. Prijs / prestatie weerhoudt me om Apple hardware te kopen en als VM draait het prima. Alleen nog ff Os X Lion als Vm zien te krijgen en de geluidsdriver aan de praat krijgen...
Mark.

Bios is inmiddels geflashed, alle drivers voor bijna elke chip die erin zit geupdate en alle bios instellingen etc. zoveel mogelijk geknepen. Het lijkt nu redelijk stabiel en ga dus nu rustig stuk voor stuk dingen aanzetten, ssd, sata 6gbs, sata hotplug, hdd write caching (niet op ssd natuurlijk) wacom tablet drivers, wireless keyboard en mouse, etc.
Apple hebben erg mooie schermen (ik werk nu op een 25.5" aldi/medion scherm), probleem is enkel dat de computer er ook in zit

Maar ergens knaagt het, zo'n Wacon contiq 24 hd tablet/touchscreen/tekentablet is ook erg gaaf (en duur)... Gewoon virtueel tekenen op je scherm

Apple werkt gewoon en ziet er goed uit, mogelijk de ideale combi in de grafische wereld. Mij spreek vooral aan het design, dat het werkt EN dat het in de basis gewoon een bsd unix machine is waar ik op de hts mee opgevoed ben. Prijs / prestatie weerhoudt me om Apple hardware te kopen en als VM draait het prima. Alleen nog ff Os X Lion als Vm zien te krijgen en de geluidsdriver aan de praat krijgen...
Mark.
-
@Rebel, Dell maakt schermen die minimaal net zo goed zijn. En ik haat die glimmende schermen. Had de glasplaat van mijn iMac gesloopt, heb toen een paar dagen zonder glasplaat gewerkt. Eigenlijk is die iMac dan nog 10x beter. Macbook Air heeft ook geen glimmend scherm, dan is het tenminste bruikbaar.
- Hielke
En Apple heeft slechts twee maten. 21.5 (te klein) en 27 (te groot). Werkt wel super allemaal en is erg stil.
M'n ouwe pc is door de juiste spullen ook muisstil. Op de HD na. Met een SSD erbij en een '24 Dell IPS scherm kan ik er ook weer jaren tegenaan.
Apple moet erg stabiel zijn, anderzijds heb ik met m'n Windows 7 installatie ook niks te klagen. Alleen die idiote updates en al dat background geratel van de HD. Met de SSD wil ik dat oplossen.
M'n ouwe pc is door de juiste spullen ook muisstil. Op de HD na. Met een SSD erbij en een '24 Dell IPS scherm kan ik er ook weer jaren tegenaan.
Apple moet erg stabiel zijn, anderzijds heb ik met m'n Windows 7 installatie ook niks te klagen. Alleen die idiote updates en al dat background geratel van de HD. Met de SSD wil ik dat oplossen.
- Peric
Nu we 't toch over IT-geneuzel hebben..
Als ik het filmpje van Perry en André op de Nürburgring bekijk stopt regelmatig het filmpje en staat ook m'n pc helemaal stil, doet niks meer.. Kan zelfs taakbeheer niet openen..
Wat kan dit zijn? Veel te trage verbinding lijkt me niet, want dan zou de pc het nog gewoon doen..
P4 met XP-home..
HELP!!
Als ik het filmpje van Perry en André op de Nürburgring bekijk stopt regelmatig het filmpje en staat ook m'n pc helemaal stil, doet niks meer.. Kan zelfs taakbeheer niet openen..
Wat kan dit zijn? Veel te trage verbinding lijkt me niet, want dan zou de pc het nog gewoon doen..
P4 met XP-home..
HELP!!
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Pentium 4, dat is lang geleden.......

- Hielke
Peric, ik denk dat je geheugen inmiddels aan alzheimer lijdt 

-
@Hielke, mijn iMac maakte met normale HD ook behoorlijk wat herrie. Een SSD heeft dat hier helemaal opgelost, zou dus bij een Windows PC niet anders zijn denk ik.
- VLA
Precies, in mijn windows 7 systeem zit ook een SSD, en het gehele systeem is muisstil. Enige wat je hoort is de videokaart als ik ga renderen (met CUDA) of bij het spelen van een game. Maar bij gewoon grafisch werk hoor je helemaal niks.k33z schreef:@Hielke, mijn iMac maakte met normale HD ook behoorlijk wat herrie. Een SSD heeft dat hier helemaal opgelost, zou dus bij een Windows PC niet anders zijn denk ik.
PS, als je windows 7 hebt met een gewone HD, en je hebt continue last van harde schijf geratel (ook als je niks aan het doen bent), dan kun je indexing uitzetten. Dat scheelt een hoop.
- GTRene
Die van mij hoor je wel, maja ik doe ook lang met dingen
moet ook wel.
Ik ben al blij met men 19" LCD scherm van Packard Bell en die PC die ik destijds heb gekocht in 2007 een windows XP Media Center Edition service pack 3
dat media center edition gebruik ik helemaal niet, doch destijds toen ik een nwe pc kocht was er net dat Windows Vista? anyway wat een ellende dus binnen een week ik weer terug met dat ding en zij dat ik die niet wilde
en kon ik hem ruilen en wat bijbetalen
om deze mee te nemen, het oude vertrouwde windows XP
Dus ikke blij
maja...nu de ellende dat ik straks geen updates meer kan krijgen vanaf 2014? voor XP nu ist al wat moeilijk, wilde het snellere explorer 9 downloaden omdat 8 traag is...doch dat 9 is al niet meer voor XP grrr
en dus maar Google Chrome alhoewel ik dat op bepaalde vlakken niet fijn vind, maja...je mot wat.

Ik ben al blij met men 19" LCD scherm van Packard Bell en die PC die ik destijds heb gekocht in 2007 een windows XP Media Center Edition service pack 3
dat media center edition gebruik ik helemaal niet, doch destijds toen ik een nwe pc kocht was er net dat Windows Vista? anyway wat een ellende dus binnen een week ik weer terug met dat ding en zij dat ik die niet wilde

Dus ikke blij

- VLA
@ Rene : al mozilla firefox geprobeerd ? Die vind ik persoonlijk fijner dan IE9 en Chrome.
- GTRene
nee nog niet...dus net ff opgezocht en lijkt een goede optie...VLA schreef:@ Rene : al mozilla firefox geprobeerd ? Die vind ik persoonlijk fijner dan IE9 en Chrome.
zit daar ook vertaal dingen bij? dus zeg van spaans oid naar NL? dat kan ik nog niet vinden
ah ik zie het al...dat kan ook via wat instellingen dacht ik, bedankt voor de tip

ga ik binnenkort eens proberen.
- MartijnGizmo
Nee, daar zijn er nog geen van verstreken sinds september 2011.Snipe schreef:Maanden? Je bedoelt niet die andere dingen, jaren of zo?MartijnGizmo schreef:- maandenlang probleemloos computeren

Video editten, Final Cut Pro/Premiere/After Effects; als je export een wedstrijdje houdt tegen de deadline van een paar uur later, is ieder beetje extra rekenkracht mooi meegenomen. Binnen bepaalde grenzen, dat wel... een Mac Pro vond ik dan toch weer een stap te ver qua snelheidswinst en bijkomende kosten. Overigens niet voor 3,5K, maar voor 2,1K (ex) + 80 piek oid voor 16GB, vind ik toch geen onredelijke investering voor iets waar je vrijwel dagelijks je brood mee verdient.Tom schreef:Ik koop zelf meestal het middelste model uit de serie en prik er zelf geheugen bij. Die 3,5K voor een iMac gaat nergens over, wat doe je allemaal dat je zulke specs nodig hebt? Of denk je het nodig hebt?
-
Nu een harde schijf in de mbp. Wat zou een beetje goede SSD zijn? Of maakt merk / type niet uit?
- Hielke
Volgens reviews is de Samsung 830 een hele goeie. 145 euro voor 128 Gig.
-
k33z schreef:@Rebel, Dell maakt schermen die minimaal net zo goed zijn. En ik haat die glimmende schermen. Had de glasplaat van mijn iMac gesloopt, heb toen een paar dagen zonder glasplaat gewerkt. Eigenlijk is die iMac dan nog 10x beter. Macbook Air heeft ook geen glimmend scherm, dan is het tenminste bruikbaar.
Hoi Kees, we hadden het over een pc-scherm toch? Glanzende schermen zijn helder en hebben vollere realistischere kleuren. Matte schermen laten minder licht door en zijn daarom donkerder en iets minder natuurgetrouw.
Uiteraard heb je met een glanzend scherm last van reflecties (bij een verkeerde opstelling) Dit is bij matte schermen minder.
B&O gebruikt ook glasplaten (ontspiegeld) op hun nieuwere TV's. Ze willen gewoon de beste weergave.
Een laptop is iets compleet anders, die gebruik je ook op plaatsen met veel lichtinval, dus is mat een pre.
Ik vind de afbeeldingen juist beduidend minder sprankelend op de Air ten opzichte van de Imac. Maar eigenlijk hoef ik dit niet eens te verdedigen. Bij iedere Apple dealer kan men dit zelf ontdekken in een oogwenk.
-
Ik heb ooit eens de fout gemaakt om een mac te kopen met zo'n mooi glanzend schermpje. Blij dat ik die fout geen tweede keer heb gemaakt.
-

Gelukkig maar dat niet iedereen een voorkeur voor Apple heeft. De rijen en wachttijden zijn al lang genoeg.
- Hielke
Met een wereldwijd aandeel van 5,2 % van de pc verkopen? Dacht het nietRebel schreef:![]()
Gelukkig maar dat niet iedereen een voorkeur voor Apple heeft. De rijen en wachttijden zijn al lang genoeg.

http://latimesblogs.latimes.com/technol ... -high.html
-
Mocht dat een opmerking over m'n post zijn, zul je iets erboven lezen dat ik een mbp heb. M'n fout zat in het scherm. Je kunt lyrisch zijn over de mooie heldere kleuren, maar het is naadje omdat je alles erin ziet spiegelen. Verder ben ik alles behalve lyrisch over dit merk. Ja, het werkt erg intuitief voor me. Alleen vind ik het persoonlijk te belachelijk voor woorden dat ik moest bijbetalen voor de hogere resolutie (die pc laptops van een prikkie vaak al standaard hebben) en het ontspiegelde scherm.Rebel schreef:![]()
Als ze de iPad morgen met een ontspiegeld scherm uitbrengen flikker ik per direct m'n huidige iPad het raam uit. Hetzelfde geld voor hun iPhone.

- dvh
Heb tot op heden de reden nog niet kunnen ontdekken waarom ze wel een ontspiegeld brillenglas kunnen maken, maar geen ontspiegelde beeldschermen..
Kan wel een reden bedenken, maar die is erg negatief...
Kan wel een reden bedenken, maar die is erg negatief...