Al googelend kwam er achter dat het in België niet mogelijk is om online auto informatie op te zoeken via het kenteken.
Nou kan ik in Nederland via de Bovag site voor bedrijven (met bijbehorende inlog codes) meer informatie zien dan Jan de particulier.
Wat ik mij afvraag, bestaat dit in België ook? Ik heb alleen een kenteken en daar zou ik graag het type en model van de bijbehorende auto van willen weten.
Is dit überhaupt mogelijk en is er iemand hier op het forum die deze informatie wel kan zien?
Belgische RDW
- Richard430
Re: Belgische RDW
Ik heb geen flauw idee, maar in België is het kenteken toch aan de bestuurder gekoppeld? Ipv aan de auto zoals in Nederland.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Dat klopt inderdaad.
Persoonsgegevens ben ik echter niet naar op zoek alleen naar type en model.
Persoonsgegevens ben ik echter niet naar op zoek alleen naar type en model.
- Martin van der Zwaard
Zal denk niet gaan omdat een kenteken inderdaad op naam staat en niet op voertuig.
-
Bovenstaande is correct. In België gaat de plaat mee met de eigenaar al kan die er steeds voor kiezen om het desbetreffende voertuig met een nieuwe plaat in te schrijven en de oude op te geven.
Je kan dus enkel informatie achterhalen via het VIN nummer en dan enkel maar bij de dealer waar die onderhouden is.
Je kan dus enkel informatie achterhalen via het VIN nummer en dan enkel maar bij de dealer waar die onderhouden is.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Bedankt voor je antwoordt Jussi.