Lotus Exige S V6 & Cup R, R-GT & Exige S roadster

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 en R-GT

Bericht door GTRene » 05 mar 2012, 15:33

Cijfers
Motor: 3.456 cc V6
Vermogen: 345 pk @ 7.000 tpm
Koppel: 400 Nm @ 4.500 tpm
Transmissie: handgeschakelde zesbak
Aandrijving: achterwielen
gewicht 1100kg
Prijs
ca. € 60.000 exclusief belastingen
Afbeelding

de RGT is ook leuk als ie zo komt

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 05 mar 2012, 19:37

ook leuk voor de cabrio mannen/kappers :wink:
komt dan schijnbaar de Elise hardtop op, wel handig.

de Exige S roadster

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The were rumors of a spider or targa version of the Evora, but it is a discovery version of the Exige S unveiled in Frankfurt in 2011 as Lotus Lotus on the stand at Palexpo. It makes sense - although speculative at this stage - to find under the bonnet the same 3.5-liter V6 delivering 350 hp at 7,000 rpm / 400 Nm at 4 500 r / min.
http://www.asphalte.ch/news/2012/03/gen ... -roadster/

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Rupie » 05 mar 2012, 19:44

Waar is de spoiler? Een nieuwe Elise dus. Nice!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Hans R » 05 mar 2012, 21:01

Kijk eens goed Ruben, staat Exige -S Roadster op :wink:

Emiel
Berichten: 4187
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Emiel » 05 mar 2012, 21:23

Vraag me af of het ooit allemaal op de markt gaat komen. Heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9545
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door smiley » 05 mar 2012, 22:24

Waarom niet. Is allemaal doorontwikkeling van wat er al is.
Die nieuwe elise/elite whatever meuk wordt vanaf scratch gemaakt, en dat kost klauwen met geld wat er nog niet is.
Dit komt ten minste nog in de buurt van lichtgewicht, ipv die mastodonten die in de planning staan voor de welgestelden die bij porsche/ferrari weggelokt moeten worden.

Ruben heeft een punt. Zonder dak en spoiler is het gewoon een ubergeile elise. :df:

Emiel
Berichten: 4187
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Emiel » 06 mar 2012, 06:33

Ik ben wat sceptisch over alle geruchten, Bahar die gouden bergen belooft, etc. Eerst zien, dan geloven :)

Elise
Berichten: 8622
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Elise » 06 mar 2012, 09:01

Ik maak me zorgen als het dakje er niet af zou kunnen :strong:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 10:11

wow :kikker:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 10:21

ow...met softtop...doch hardtop zal denk ook wel geleverd gaan worden.
Sechs Zylinder, zwei Sitze und reichlich Fahrtwind, das ist das Konzept des Lotus Exige S Roadster. Der offene Leichtbau-Flitzer kommt mit Softtop und steht auf dem Autosalon Genf 2012.
http://www.autobild.de/artikel/lotus-ex ... 89064.html

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 19:32

meer nieuwe foto's van die ook mooie Exige S roadster
More raw than a Japanese tasting menu, the Lotus Exige S Roadster combines its coupé twin’s mesmerizing grunt and handling with an open air experience that makes the driver feel all the more at one with the road.

It’s the first time an Exige model has been offered with a factory-fitted soft top roof, one which is typically lightweight and easy to put up and take down.

In true Lotus fashion the finely tuned suspension delivers a responsive ride and sublimely agile handling, whilst the supercharged 3.5 V6 engine with race-derived technologies delivers stunning performance. Reaching 100 kph from standing in a neck-snapping 4 seconds (0 – 60 mph in 3.8 seconds) and 0-160 kph (0-100 mph) in 8.5 seconds this little roadster packs a punch both on and off the track. The top speed for the Exige S Roadster is 233 kph (145 mph) and it produces just 236 g of CO2 per km.

With a targeted weight of just under 1100 kg, this is one of the lightest six-cylinder roadsters on the market by some margin.

Outside, it’s a fine balance of beauty and the beast. The drop-top adds extrovert style to the Exige’s already muscular contours, at the same time it is an elegant machine that keeps its clenched fist under wraps.

The Roadster comes with a six-speed manual gearbox, but will also be available with Lotus’ Serial Precision Shift (SPS), a paddle-operated automated manual transmission, which makes life more relaxed in the city and more F1-like when it’s let off the leash. The SPS gearbox means the driver never has to take their hands off the wheel, it prevents errors during shifting, and it is lighter and more compact than a normal torque-converter transmission.

The car comes with two different suspension settings. There’s the standard setting for an active driving experience suited to public roads; and an optional setting as part of the Race Pack for maximum performance, developed for track use. The launch control system can be activated when the car is in Race mode.

Inside, the car is a lesson in stylish minimalism and functionality. The customer can specify a comfort enhanced plush interior or go for a more stripped down, sporty option.

The car has been developed for the main markets such as Europe and Asia. The Exige S Roadster will not be available to the U.S market.

Fuel economy figures for the Exige S Roadster with manual gearbox: Urban 14.5 l/100km (19.5 mpg), Extra urban 7.6 l/100km (37.2 mpg), Combined 10.1 l/100 km (28.0 mpg). CO2 emissions for the Exige S Roadster: 236 g/km
Afbeelding

vette achterkant

Afbeelding

Afbeelding

bron>>

http://www.seloc.org/2012/03/lotus-cars ... -soft-top/

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 23:20

nog wat mooie plaatjes van die groene Exige S die daar ook op de stand staat, LHD
en het interieur van de roadster, das toch heel wat luxer dan de oude elise qua looks.


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 12:28

wat nwe platen

ow...and this

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 12:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooie kar ook, hele stap hoger, beetje ene kleine Ferrari zo :df:

http://www.worldcarfans.com/11203064202 ... -in-geneva

Emiel
Berichten: 4187
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Emiel » 07 mar 2012, 21:29

Blijft nog wel even stil

http://www.evo.co.uk/news/evonews/27996 ... _hold.html
Lotus boss Dany Bahar has admitted to evo that much of the company’s development of new models has been suspended following the Malaysian government’s decision to sell its majority stake in Proton.


It’s only three months since evo spent a day with the Lotus CEO at Hethel, where rumours of Proton’s desire to get rid of the British sportscar brand seemed to be effectively disproved by the fact that Bahar had just signed a new four-year contract.


But only a few weeks later, Lotus’s future was thrown into turmoil when the Malaysian 
Government sold its 42.7 per cent stake in Proton to a large Malaysian industrial
 conglomerate (DRB-Hicom), which then bought a further seven per cent of Proton’s shares on
 the open market.


During our exclusive interview in Geneva, Bahar told evo that he was ‘completely taken aback’ when he heard the news, especially when it became clear that, under Malaysian takeover regulations, the whole Proton Group would enter a three month ‘lockdown’ where only normal trading activities could be continued, and anything outside normal business would have to be suspended.


The result at Lotus is that while car production has continued (at a reduced level), much of the company’s R&D work on new models has had to be delayed. This has led to a pushed back launch date for the new Exige S (for which there are already 400 orders in the bag) and the Evora GTE – plus a possible six month delay in the launch of the Esprit, now not expected until early 2014.


And Lotus’s future plans also depend on DRB-Hicom wanting to retain Lotus at the end of this ‘due diligence’ window. To try and ensure it does, Bahar is currently flying to Kuala Lumpur every Monday to talk company representatives through Lotus’ plans and the five-year programme it had agreed with Proton two years ago.


‘This difficult period for Lotus finishes at the end of March and that’s 
when we will know then whether DRB-Hicom will want to continue with our 
business plan,’ Bahar admits, ‘I really hope they will but I cannot call it at the moment, it’s still 50:50.’


Whatever happens, Lotus continues to push on with all of its motorsport activities, the opening of its Regent Street Lotus Store in June and will be the featured marque at the Goodwood Festival of Speed this year. With so much work already put into the reinvention of Lotus, many of the brand’s fans will be hoping the company gets the green light from DRB-Hocom soon.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 22:57

ja ik las het...niet zo mooi voor zo'n mooi merk, doch denk ik dat de Exige S en roadster en GTE er niet echt onder gaan leiden, ja paar maand vertraging dat wel.
benieuwd wanneer de eerste in NL staat...zal toch denk direct na de beurs komen neem ik aan.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Apolo2 » 08 mar 2012, 18:58

Enige S Roadster :hungry:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Stéphane » 09 mar 2012, 17:05

GTRene schreef:ow...met softtop...doch hardtop zal denk ook wel geleverd gaan worden.
Past zo te zien standaard S2/S3 Elise hardtop op. Ziet er precies hetzelfde uit, vooruit en sill aan de achterkant zijn ook hetzelfde.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 12 mar 2012, 09:42

is toch wel prachtig hoor dat interieur zo op de foto van die roadster, qua look veel luxer dan de "oude" elise exige.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en de groene Exige S



nog steeds geen interieur foto's van dat ding :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 28 mar 2012, 14:49


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 28 mar 2012, 14:54


ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door ErikS » 29 mar 2012, 13:58

Heeeeeeeerlijk!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 10:12

Op de vraag of het dak van de Exige er ook af kan...

Afbeelding

Emiel
Berichten: 4187
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door Emiel » 22 apr 2012, 10:25

Moet.. hebben..die... stoelen... die rolkooi mag ook wel :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster

Bericht door GTRene » 22 apr 2012, 10:42

cool...
wil de binnen kant van dat dakje wel eens zien, en dat lucht systeem daarvan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten