4 jaar garantie op een Seat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel

4 jaar garantie op een Seat

Bericht door Rebel » 24 mar 2012, 09:48

4 jaar garantie op een Seat. 2 jaar fabrieksgarantie en de overige 2 jaar heeft Pon een contract afgesloten met de Volkswagen Verzekerings Bank. Je kunt namelijk bij iedere Audi of VW, etc 2 jaar garantie bijkopen. Dat varieert dan tussen de 200 á 400 euro afhankelijk van het model. Je bent dan wel verplicht alle beurten op tijd door een erkende dealer te laten uitvoeren. Pon neemt deze 200-400 euro nu voor eigen rekening. Dus het is eigenlijk een slimme zet om je merk nog eens extra te profileren en om de klanten ook na die 2 jaar te binden aan je dealernetwerk. Overigens valt niet alles onder deze garantie. Ik had deze actie eerder bij Skoda verwacht. Blijkbaar blijft de verkoop van Seat toch achter?

Snipe

Re: 4 jaar garantie op een Seat

Bericht door Snipe » 24 mar 2012, 10:04

Wat is er zo bijzonder aan 4 jaar garantie?
Ik vind het eerder merkwaardig dat er merken zijn die maar twee jaar garantie geven op een product dat al snel een modaal jaarsalaris of meer kost.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 24 mar 2012, 10:07

Er zitten wel haken aan ogen aan dergelijke verzekeringen kan ik uit ervaring zeggen, het is gewoon geen fabrieksgarantie en je hebt met een andere partner te maken na 2 jaar (een verzekering ook als is die onderdeel van VAG). Soms gaat dat allemaal prima maar soms ook niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2012, 10:16

Opel doet dat nog beter met hun actie>>
De 5 + 5 deal is dé optelsom naar de beste investering van dit moment met heel veel zekerheid. U profiteert 5 jaar van 0% rente, 5 jaar gratis onderhoud én 5 jaar gratis Opel Assistance. Met Opel bespaart u dus fors op uw autokosten en weet u bovendien exact iedere maand hoeveel geld u kwijt bent aan uw auto.

Gaat uw voorkeur uit naar de sportieve Opel Corsa, gloednieuwe Zafira Tourer of toch liever een ruime Vivaro bedrijfswagen? Geen probleem; op bijna alle Opel modellen geldt nu de aantrekkelijke 5 + 5 deal.
http://www.opel.nl/news/general/5plus5_Deal.aspx

das een goede deal lijkt me als je op Opel jacht gaat/wil...dus al moet je dan je beurten laten doen aldaar, die zijn ook gratis...incl pech langs de weg e.d.

edit: ik dacht ook 5 jaar garantie maar das als je die 36 maanden erbij doet...iets minder dan ik dacht dus :coffee:

wjn

Bericht door wjn » 24 mar 2012, 10:29

Heeft bij mij (VW T5) niet zoveel nut, want ik zit in 2 - 2,5 jaar op het max. aantal kms wat geldt voor deze garantie (dacht 160.000km).

Verder is deze extra garantie (Audi / VW) wel perfect, bij elke dealer in het buitenland is je garantie bekend en wordt er onder garantie gerepareerd (soms vallen meer zaken onder deze garantie dan in NL, schijnbaar houdt PON een aantal zaken achter).

wjn

Bericht door wjn » 24 mar 2012, 10:32

GTRene schreef:Opel doet dat nog beter met hun actie>>
De 5 + 5 deal is dé optelsom naar de beste investering van dit moment met heel veel zekerheid. U profiteert 5 jaar van 0% rente, 5 jaar gratis onderhoud én 5 jaar gratis Opel Assistance. Met Opel bespaart u dus fors op uw autokosten en weet u bovendien exact iedere maand hoeveel geld u kwijt bent aan uw auto.

Gaat uw voorkeur uit naar de sportieve Opel Corsa, gloednieuwe Zafira Tourer of toch liever een ruime Vivaro bedrijfswagen? Geen probleem; op bijna alle Opel modellen geldt nu de aantrekkelijke 5 + 5 deal.
http://www.opel.nl/news/general/5plus5_Deal.aspx

das een goede deal lijkt me als je op Opel jacht gaat/wil...dus al moet je dan je beurten laten doen aldaar, die zijn ook gratis...incl pech langs de weg e.d.

edit: ik dacht ook 5 jaar garantie maar das als je die 36 maanden erbij doet...iets minder dan ik dacht dus :coffee:
Check Duitsland, daar krijg je als koper van Opel al enige tijd "levenslange" garantie. Op onderdelen 100% t/m 50.000km en daarna op basis van afschrijving. Arbeidsloon (vaak een dure post) valt altijd onder garantie. Uiteraard moet je de onderhoudsbeurten stipt bij Opel laten uitvoeren.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mar 2012, 10:37

Ach ze geven ook 10 jaar tegen roesten maar ga een keer naar Kwik-Fit voor een setje banden en PON geeft niet thuis als er binnen dat termijn toch roest te vinden is :bag:

Rebel

Bericht door Rebel » 24 mar 2012, 11:04

Snipe schreef:Wat is er zo bijzonder aan 4 jaar garantie?
Ik vind het eerder merkwaardig dat er merken zijn die maar twee jaar garantie geven op een product dat al snel een modaal jaarsalaris of meer kost.

Ik denk dat je schrikt hoe veel merken maar 2 jaar geven. Nogmaals ik heb niks met Seat, ik vind de meeste ontwerpen niet fraai en de afwerking en materiaalkeuze in het interieur is net geen VW. (ondanks VAG)
Maar het concept bedacht door Pon om dit "gratis" 2 jaar te verlengen is slim bedacht.

Hoe lang zit er eigenlijk garantie op zo'n Über-BMW? 8 of 10 jaar? Sja, daar krijg je inderdaad ook maar zelden iets aan, dus dan kun je dit makkelijker geven.

Ik denk toch dat er de nodige mensen gevoelig zijn voor dit soort marketingtruukjes.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 mar 2012, 11:08

Niels schreef:Ach ze geven ook 10 jaar tegen roesten maar ga een keer naar Kwik-Fit voor een setje banden en PON geeft niet thuis als er binnen dat termijn toch roest te vinden is :bag:

Die roest heb je dan ook meestal opgelopen bij Kwikfit....

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2012, 11:25

Rebel schreef:Ik denk dat je schrikt hoe veel merken maar 2 jaar geven.
Dat zijn inderdaad veel merken, maar dat maakt het nog niet minder merkwaardig. Volgens mij krijg je op een BMW maar twee jaar garantie, terwijl je op de eerste de beste broodtrommel-Hyundai (i10 bijvoorbeeld) vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking krijgt. Op een Genesis trouwens ook ;-)

Niels

Bericht door Niels » 24 mar 2012, 11:31

@Rebel; Je bedoelt: dat verdien je ook als je naar de Kwik-Fit gaat en daar heb je gelijk in :tooth: Nee het ding is jaren in onderhoud geweest bij een Bosch Service Centre, heeft nu roest en vervolgens geeft Pon niet thuis. Niet dat dat verbaast overigens, dat doen wel meer importeurs............

Dat het marketing is vraag ik me af. Kia geeft inmiddels 7 jaar garantie, voor een particulier geeft dat nogal wat zekerheid op het geinversteerde bedrag. Als dat klanten doet overlopen dan moet je wat natuurlijk ook al betekent dat kosten voor de farbikant (er gaat best wat kapot bij zo'n ding tussen de 2 en 4 jaar..)

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2012, 11:38

Niels schreef:Kia geeft inmiddels 7 jaar garantie, voor een particulier geeft dat nogal wat zekerheid op het geinversteerde bedrag.
Dat is 7 jaar garantie, maar wel met allerlei haken en ogen. Het maximale kilometrage is 150.000, voor de lak geldt 5 jaar en voor de audio en navigatie 3 jaar met een maximum van 100.000 km.

Feitelijk geeft Hyundai meer garantie: 5 jaar met onbeperkte km's.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 mar 2012, 11:45

Een Kia met navigatie? Moet niet gekker worden :bag:
Overigens denk ik dat de meeste Kia-rijders geen 150.000km rijden binnen de garantietermijn.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 24 mar 2012, 12:00

wjn schreef:Verder is deze extra garantie (Audi / VW) wel perfect, bij elke dealer in het buitenland is je garantie bekend en wordt er onder garantie gerepareerd (soms vallen meer zaken onder deze garantie dan in NL, schijnbaar houdt PON een aantal zaken achter).
Is dat uit de brochure of je eigen ervaring? De twee keren dat ik van extra garantie gebruik heb gemaakt was bij toeval telkens in het buitenland en geloof me de gemiddelde italiaan knippert een beetje vaag met de ogen als hij het nederlandse pasje van de aanvullende garantie ziet, kijkt in de kentekenpapieren en constateert dat garantia finito is. Neemt niet weg dat ze alles doen om je verder te helpen en daar de :thumbup: voor in de lucht blijft.

wjn

Bericht door wjn » 24 mar 2012, 12:50

Eigen ervaring, niet in Italië maar in Oostenrijk en Polen.

Vooral Polen komt er goed uit, omdat die niet een kastje aansluiten en alles als o.k. noteren, maar naar mijn mening meer verstand van techniek hebben en ook de importeur hier blijkbaar soepeler is dan de NL importeur.

De garantie staat overigens in het systeem van Audi/VW vermeld, het loont de moeite om uit te zoeken of je verlengde garantie ook daadwerkelijk aan VAG is doorgegeven en wereldwijd doorgevoerd is ......

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 24 mar 2012, 17:22

wjn schreef: het loont de moeite om uit te zoeken of je verlengde garantie ook daadwerkelijk aan VAG is doorgegeven en wereldwijd doorgevoerd is ......
Ok helder, goede tip maar het ding is inmiddels de straat op geschopt (althans, de nieuwe kan elk moment komen) In een auto van 2 jaar, en een beetje, die me 2x serieus in de steek laat heb ik geen vertrouwen meer :?

Gelukkig daarvoor vele jaren altijd probleemloos gereden :shithappens:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mar 2012, 04:45

Kan/kon dat 2 jaar bijkopen bij SEAT ook? Zo ja, dat wist ik niet, is me ook niet verteld. Kan dat ook nog na aanschaf, nu bijna 1 jaar geleden?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 mar 2012, 09:53

Je mot wat he met die VAG-meuk......nu heb ik wel eens gehoord dat de kwaliteitsstandaard van Skoda hoger ligt dan bij Audi....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mar 2012, 11:40

Ach, doorgaans is 2 jaar ook meer dan zat voor de gemiddelde DF-er :mrgreen: Voor mij vaak wel iig :)

Niels

Bericht door Niels » 27 mar 2012, 13:59

duifjes.com schreef:Je mot wat he met die VAG-meuk......nu heb ik wel eens gehoord dat de kwaliteitsstandaard van Skoda hoger ligt dan bij Audi....
Dat is wel een beetje BS, maar ten tijde van de Golf V deelden andere platform genoten precies dezelfde typische kwalen. Een Golf was dus echt niets beter dan een Octavia. Toch was dat nog niet zo dramatisch als bij de Golf IV btw.... Bij VAG geldt dat vroeger alles echt beter was :lol: Eerste generatie A4 was gewoon briljant b.v. Gewoon zoveel beter dan een Passat........ die verschillen zijn wel kleiner geworden alleen is de vraag of de Passat beter is geworden of de A4 minder, een beetje van beide denk ik :wink:

Plaats reactie