BMW i8 - productieversie op p. 4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

Re: BMW i8 Concept: driecilinder BMW komt nu echt

Bericht door Joop » 06 jan 2012, 22:24

...vanmiddag plekje gereserveerd; tussen 14.00 en 15.30u mag ik langs...

...ben wel benieuwd hoe de i8 er IRL uit ziet...

Snipe

Bericht door Snipe » 08 feb 2012, 17:25

Ik heb de indruk dat het hier nog niet echt leeft, de i3 en i8. Ik ben er licht verbaasd over, ik vind ze zelf namelijk schitterend. Superlatieven die variëren van mooi tot groundbreaking beschrijven mijn gevoel over die auto's het best.
Maar ik vind ze niet alleen mooi, ik ben ook superbenieuwd hoe het rijdt. De i8 bijvoorbeeld weegt 1.480 kilo, maar een behoorlijk deel van dat gewicht bestaat uit accupakketten die heel laag in de auto zitten.

Luuk heeft er een prachtige fotoserie van gemaakt vorige week in Rotterdam: http://www.driving-fun.com/2831/the-kno ... kijkt.aspx

Deze foto is er overigens ook als wallpaper. Had je ooit gedacht dat je ook maar zou overwegen om een elektrowaggie als bureaublad in zou stellen?
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 17:42

bijzonder mooie plaat :foto:

en super foto's van Luuk, deze is o.a. ook mooi maar die anderen ook.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2012, 18:05

Prachtige foto's Luuk !
Dat mag gezegd worden!

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2012, 19:12

Snipe schreef:Ik heb de indruk dat het hier nog niet echt leeft, de i3 en i8. Ik ben er licht verbaasd over, ik vind ze zelf namelijk schitterend.
Ik vind em ook erg geslaagd maar BMW loopt al maanden te pronken met een concept-car. Ik vind het altijd mooi om te zien hoe ontwerpers de vrijheid hebben gehad, maar tegelijkertijd nutteloos om hierop de geilen. Zoals vaker zijn de gave elementen eruit in het productiemodel.

Verder kan ik nog niet erg warm worden van elektro auto's. Ik geef het uiteraard wel een kans en ooit moet je wel. Maar er is ook zoiets als Mercedes... die komen met een moddervette SLS AMG op de proppen. Ik zie de i8 met z'n zielige 3 cilinder en elektromotoren voor mij als een auto die nichterig een aai geeft aan brutus, een gemeen 6,2 liter V8 blok dat hard en lomp om zich heen loopt te rammen en hameren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2012, 19:48

Als dat ding betaalbaar is en 90% van alle karren de uitlaat showt......................kom maar op dan...........als het ding zijn uiterlijk waarmaakt....................bestel maar, bestel maar............

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2012, 19:53

Ik dacht dat je alleen onopvallende auto's wilde?

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2012, 20:03

ze draaien hem geen rad voor ogen, maar een propellor :mrgreen: :vliegen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2012, 20:06

Lees de vorige pagina even..............

Nogmaals, ik vind dit een skitterend ding.............maar gezien het verwachte prijskaartje zal het bestellen wel loslopen schat ik in....... :kikker:

iLike i8

Net als vroegah dan maar, de neus plat tegen de etalageruit.............of naar hedendaagse analogie; het beeldscherm................ :D

Snipe

Bericht door Snipe » 08 feb 2012, 20:07

Tom, hij heeft van jou gehoord dat de gave elementen eruit zijn tegen de tijd dat 'ie in productie is. Dan is het wel een onopvallende auto toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2012, 21:20

Ik heb de hele show gezien op de IAA, werkelijk een geweldige auto de i8, laat maar komen, looks en techniek zijn geweldig.

Michel

Joop

Bericht door Joop » 10 feb 2012, 23:20

Afgelopen zaterdag ook nog in Rotterdam geweest (na ze ook al in Brussel te hebben gezien, maar nu van heel dichtbij)....

...het blijft een schitterende auto die i8 en ook de i3 is een leuk karretje voor in de stad.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen komen de beide modellen gewoon in deze vorm op de markt, alleen zullen de portieren nog enigszins wijzigen aangezien de ruiten niet open kunnen zonder de hele deur te openen. M.a.w. de i3 en de i8 krijgen meer conventionelere portieren, waarbij het concept van de deur (suicide bij de i3 en de vleugeldeuren op de i8) wel gelijk blijft.

Ook het interieur en de lichttechniek (voorzijde laser ipv xenon) wordt nagenoeg ongewijzigd overgenomen volgens de heren van BMW zelf...

Overigens ook nog even met de elektrische Mini E mogen sturen; blijft wel heel apart volledig elektrisch rijden. Wel mooi om te voelen dat zo'n elektromotor bij elk toerental direct trekkracht levert...
Rijden in de stad met een dergelijke auto zie ik wat dat betreft best zitten. Voor de buitenwegen mag het wel een beetje meer zijn; toch die i8 voor erbij dan? :wink:
Moeten ze alleen nog wel even het e.e.a. aan het motorgeluid doen; dat 3-pittertje klinkt nog wat beroerd bij het huidige testvoertuig.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 feb 2012, 00:25

Iemand recentelijk nog naar de avatar van BMW-insider Scott op germancarforum.com gekeken?

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 mar 2012, 11:22

Dames en heren DFers, hier rijdt de toekomst van 'driving fun' in het algemeen...

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=666307

Ongeveer 400pk en rwd/awd etc etc.4 bak automaat ofzo. Moet 't nog ff lezen.

Ik heb al twee schaammodelletjes van de i8, 'n 1:43 en 'n toy 1 op 50(?) Matchbox achtig weggevertje.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2012, 11:32

Die video staat al een tijdje op YouTube (zie ook http://www.driving-fun.com/2834/home/ne ... euren.aspx). Maar in die anderhalve maand ben ik toch nog niet echt lekker aan het geluid gewend, ik hoop dat dat wat beter is tegen de tijd dat het ding op de markt komt.

Fatsoenlijk motorgeluid over de speakers FTW ;-)

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2012, 11:44

Die video bestaat inderdaad al wat langer, Perry, maar hier stond ie nog niet.:) En er is wat meer info bekend.

Of we 't nou willen of niet. Dit is die geneugten-van-het autorijden-toekomst die ons misschien dan door de strot wordt gedouwd, en we kunnen blijven klagen waar en kernige atmo blijft met >100pk per liter en minimaal 3 liter, maar die stond 10 /20 jaar geleden ook al niet bij de gemiddelde liefhebber voor de deur en dat zal de komende decennia ook niet veranderen ben ik bang.

Dus tja. We koesteren de echte racy engines dan wel, maar doen ze toch ook vlot weer de deur uit, want te vermoeiend, teveel kabaal, als daily niet te doen want hij zuipt teveel etc etc. En de gemiddelde turbodiesel geeft zo'n ding irl vaak nog 'n veeg om de oren ook.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2012, 11:53

Robin schreef:Die video bestaat inderdaad al wat langer, Perry, maar hier stond ie nog niet.:) En er is wat meer info bekend.
Ik bedoelde ook niet: "Het is oud dus rot op met je video" ;-)
...maar meer dat ik nog niet echt lekker aan het geluid ben gewend in die anderhalve maand. Verder vind ik het wel een erg mooi ding, dus ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke versie. En vooral ook na de Fisker Karma, waar we laatst mee gereden hebben. Die vind ik ook erg mooi, maar zo'n i8 ziet er veel sportiever uit en dan ben ik weer benieuwd of het ze lukt om dat ook in het rijden terug te laten komen.

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2012, 14:48

Dit zei Scott zojuist op bimmerpost over dat ding:
Today, 08:44 AM

SCOTT26

Major

Drives: Amazonite Silver Beauty

iTrader: (0)

When I mean 15 minutes - Sports cars are a trend, if they are not a Porsche or Ferrari then they get very little time in the spotlight , Warhol said everybody gets fifteen minutes of fame and so do sports cars.
The R8 and SLS AMG are in this sense yesterday's cars, now the main talking point of high end sports cars is the intensively beautiful Ferrari F12 Berlinetta.

The BMWi8 is the alternative to alternative. It is described as a sports car in progression. It looks different , performs different but is not a classic interpretation of a sports car.
BMW i8 is seen as a new icon for a new age. We very much live under threat that further laws and regulations can pull the Sports car market from under our feet and the i8 is developed with that kind of mindset - What if?
i8 is all about a progression of alternate drive , for the car to stand out and sell then it has to look like nothing else which it does ,and has to perform like nothing else , which again, it does.

The i8 is not a BMW in the definition as we know a BMW. It is revolution and rebirth, it is all about creating the symbols that define a BMW but with alterntive Drive. That is why the i8 will be nothing like any other BMW you have driven before, and that is where the anticipation begins.
And that is how success is generated , creativity from the ground up, something BMWi will be showcasing within every model.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 24 mar 2012, 18:20

Snipe schreef:Ik heb de indruk dat het hier nog niet echt leeft, de i3 en i8. Ik ben er licht verbaasd over, ik vind ze zelf namelijk schitterend. Superlatieven die variëren van mooi tot groundbreaking beschrijven mijn gevoel over die auto's het best.
Maar ik vind ze niet alleen mooi, ik ben ook superbenieuwd hoe het rijdt. De i8 bijvoorbeeld weegt 1.480 kilo, maar een behoorlijk deel van dat gewicht bestaat uit accupakketten die heel laag in de auto zitten.
Ik denk omdat een auto meer is dan een leuk uiterlijk.. Gaat toch om de beleving..? Al is die nog zo snel als er niks te horen valt is er 0 beleving.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 mar 2012, 18:51

Vermoedelijke prijs ? Vanaf 140.000 euro ?

Indrukwekkend geluid maakt die 3 cylinder

ErikS

Bericht door ErikS » 26 mar 2012, 08:46

Afgrijselijk geluid...... :hot:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2012, 09:08

Het concept spreekt mij aan, het lijkt mij een erg leuke woon-werk auto, waarmee je graag een stukje omrijdt. Daar past de prijs echter niet bij, maar goed die is officieel nog niet bekend toch?

RonH

Bericht door RonH » 28 mar 2012, 13:49

Even snel een shopje, vind de standaard wielen niet moeders mooiste..

Ben ook maar net begonnen met photoshop dus zal bij lange na niet perfect zijn :tooth:

Afbeelding

Afbeelding

RonH

Bericht door RonH » 28 mar 2012, 13:49

hoo, dubbel

Joop

Bericht door Joop » 31 mar 2012, 15:58

Ook een Spyder variant van de i8 lijkt het levenslicht te gaan zien:

Afbeelding

Afbeelding