Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Joy
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
Ik weet niet hoe het bij de andere zelfstandigen is maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als dit jaar. Ik weet niet waar die omslag ineens vandaan komt maar het is de een na de ander die belt voor offertes of opdrachten.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Same here, topjaar so far.Joy schreef:Ik weet niet hoe het bij de andere zelfstandigen is maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als dit jaar. Ik weet niet waar die omslag ineens vandaan komt maar het is de een na de ander die belt voor offertes of opdrachten.
- dvh
Jan 2011 goed, 2012 beter
Feb 2011 slap , 2012 slap ( carnaval ..)
Maart 2011 redelijk , 2012 goed !
Feb 2011 slap , 2012 slap ( carnaval ..)
Maart 2011 redelijk , 2012 goed !
- Luco
Dan zitten jullie in de goede handel blijkbaar.Wouter81 schreef:Same here, topjaar so far.Joy schreef:Ik weet niet hoe het bij de andere zelfstandigen is maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als dit jaar. Ik weet niet waar die omslag ineens vandaan komt maar het is de een na de ander die belt voor offertes of opdrachten.
Hier nog steeds niks, nada, noppes, niente
- dvh
Niks te klagen hier. Recorddagen worden verbroken.
Vandaag is het ook weer een gekkenhuis.
Als dat heel het jaar zo blijft gaan we ver over 2011 heen. En 2011 was al behoorlijk goed !
Vandaag is het ook weer een gekkenhuis.
Als dat heel het jaar zo blijft gaan we ver over 2011 heen. En 2011 was al behoorlijk goed !
-
Rebel
Luco schreef:Dan zitten jullie in de goede handel blijkbaar.Wouter81 schreef:Same here, topjaar so far.Joy schreef:Ik weet niet hoe het bij de andere zelfstandigen is maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als dit jaar. Ik weet niet waar die omslag ineens vandaan komt maar het is de een na de ander die belt voor offertes of opdrachten.
Hier nog steeds niks, nada, noppes, niente
Luco dat is niet vreemd hoor, en kan ik zeker begrijpen. Ik heb wekelijks contact met architecten en het is in die branche inderdaad nog steeds slapjes. Interieurbouw hoor ik wel goede berichten. De gehele bouwsector ligt nog aan de zuurstof. De meest kwetsbare bouwbedrijven zijn diegene met 20 a 30 mensen in dienst. De grote bouwbedrijven komen deze tijd wel door en de kleinere redden zich ook nog wel.
Nee, het is zeker in die sector niet zo rooskleurig als wij hier soms doen blijken.
- Luco
Ach, we kunnen het nog even uitzingen.
We hadden wat opzij gelegd voor een nieuw dak met twee nieuwe dakkapellen, dat souperen we maar op
We hadden wat opzij gelegd voor een nieuw dak met twee nieuwe dakkapellen, dat souperen we maar op
- Joy
Luco, heb je niet zoiets van in mijn vakgebied is er op dit moment niets te vinden en de verwachting is dat dit nog wel even zo blijft, dus ik ga me richten op werk waar ik wel mee aan de slag kan? Ik kan me voorstellen dat je op den duur met minder genoegen moet nemen als er echt niks op je pad komt. Ik bedoel, die reserves heb je wellicht later ook nog hard nodig voor onvoorziene omstandigheden. Op een gegeven moment moet je een grens trekken en denken ok er moet nu hoe dan ook brood op de plank komen maakt niet uit op welke manier.
- Luco
Ja vertel mij maar wat ik moet gaan doen dan, als werknemer ergens aan de slag voor 1800 netto?
Dan kan ik de hypo niet eens van betalen, dus is geen optie, plus dat heel de branche nu gewoon slecht is, en denk je nu echt dat je als bouwkundige zomaar ergens anders aan de slag kan?
Dan kan ik de hypo niet eens van betalen, dus is geen optie, plus dat heel de branche nu gewoon slecht is, en denk je nu echt dat je als bouwkundige zomaar ergens anders aan de slag kan?
- RVV
Geen idee waar het liefdesverdriet tussen Rebel en Elise over gaat maar ik wil het ook niet weten 
- GTRene
@ Luco, dan heb je wel een heel dikke hypotheek....
je leeft dus boven je stand
je leeft dus boven je stand
-
Rebel
Luco schreef:Ja vertel mij maar wat ik moet gaan doen dan, als werknemer ergens aan de slag voor 1800 netto?
Een bouwkundige in loondienst zal toch zeker wel meer verdienen als 1800e netto?
- dvh
1800 euro per maand is beter dan 0 euro per maand !?Luco schreef:Ja vertel mij maar wat ik moet gaan doen dan, als werknemer ergens aan de slag voor 1800 netto?
- Joy
Nee ik denk zeker niet dat je zomaar overal aan de slag kunt. Het enige wat ik denk is hoe lang kun je nog vast houden aan de hoop dat er weer schot in de zaak komt. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen omdat je niet anders kan en je hele hebben en houden er op afgestemd is. Alleen heb je iedere maand weer die confrontatie met een hoop afschriften en een dalend saldo.
Op den duur zou ik dan alles aangrijpen om maar weer wat inkomen te genereren, al moest ik achterop een vuilnisauto gaan staan.
Verder heb ik geen zicht op je situatie en hoop ik dat je gewoon weer eens aan de slag kunt in hetgeen waar je goed in bent.
Op den duur zou ik dan alles aangrijpen om maar weer wat inkomen te genereren, al moest ik achterop een vuilnisauto gaan staan.
Verder heb ik geen zicht op je situatie en hoop ik dat je gewoon weer eens aan de slag kunt in hetgeen waar je goed in bent.
- Luco
Is dat zo? misschien wel, maar er is niks in mijn branche, ook niet in vaste dienst, en zou er wat zijn ben ik nog steeds te eerlijk e weten ze dat als er opdrachten komen ik weer weg ben, dat verzwijg ik niet.dvh schreef:1800 euro per maand is beter dan 0 euro per maand !?
denk je nu echt dat je als bouwkundige zomaar ergens anders aan de slag kan in vaste dienst, ja er staan best advertenties, als je dan reageert zijn ze al ingevuld, 50% van de vacatures op allerlei sites zijn gewoon spookvacatures om de schijn op te houden dat ze wat hebben.
Ik heb wel wat dingen voorbij zien komen, maar die waren dan weer net te zwaar naar mijn mening, en als je het dan niet red, ben je helemaal uitgescheten, er zijn genoeg mensen die weten dat ik goed ben in mijn vak en die houden het ook in de gaten, afgelopen week twee keer voorgesteld, 1 koos voor iemand dichterbij, de andere heb ik nog hoop, dus er zit wel weer iets meer schot in dan zeg 6 a 7 maanden geleden.
Joy, ik wil best op een vuilniswagen gaan staan hoor, maar ik verdom het om voor 6 euro per uur bij een uitzendbureau te gaan werken, en ja die ben ik allang langsgeweest. (niet arrogant bedoelt overigens)
- Joy
http://www.searchforajob.nl/Senior-bouw ... 1-fte.html
http://www.searchforajob.nl/projectmana ... -1fte.html
Zijn dit vacatures in je richting of kun je hier niks mee?
- Luco
Yeps dat is mijn richting, alleen ik ben geen ingenieur, en zijn deze twee net een stapje te hoog, heb denk ik wel de kennis en ervaring, alleen bij een corporatie en daar deed ik die dingen wel, alleen op kleinere schaal en was iemand anders de eindverantwoordelijke, al deed ik eigenlijk al het werk.Joy schreef:http://www.searchforajob.nl/Senior-bouw ... 1-fte.html
- Joy
Misschien eens een open sollicitatie bij hun neerleggen voor zover je dat bedrijf nog niet in het vizier had. Ik zal nog wel eens wat rond zoeken.
- Luco
Zal ze morgen gelijk mailen 
- RVV
Ik zou maandag bellen.
- Luco
Ook een mogelijkheid 
- Peric
Ik zou morgen even langsgaan, kunnen ze je gelijk zien en je verhaal doen.
-
Tom
Ik zou morgen alvast beginnen met het werk en dan vragen hoelaat je dinsdag wordt verwacht.
-
mark123
Ik zou morgen je ontslag indienen omdat het toch niet echt bevalt.
- Peric