@ Tom, tuurlijk heb je daar een punt. Al schijnt dat de laatste jaren wel sterk verbeterd te zijn, de arbeidsomstandigheden in de emiraten. Die 110 dollar schijnt daar nu rond de 300 tot 400 dollar te liggen. Nog niet veel natuurlijk maar wel 2 tot 3x zoveel als in hun thuisland. Heb daar ook diverse expats (Pakistanen) gesproken en die waren lyrisch over het land en het bewind. Dus zeg het maar..... maar goed, dit is misschien een betere discussie voor in het Dubai topic van Rebel.
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
@ Bert, dat is dus niet waar, dat dat land op zijn gat lag in de crisis. Het tempo is inderdaad ietwat vertraagd met bepaalde projecten (Dubai World, 2 palmeilanden en nog wat projecten) maar dan nog is er een duizelingwekkend tempo. Ik was er een paar weken terug, heb nog nooit zoveel bouwkranen in m'n leven gezien.
Gaat echt in een rakettempo, ook nu.
@ Tom, tuurlijk heb je daar een punt. Al schijnt dat de laatste jaren wel sterk verbeterd te zijn, de arbeidsomstandigheden in de emiraten. Die 110 dollar schijnt daar nu rond de 300 tot 400 dollar te liggen. Nog niet veel natuurlijk maar wel 2 tot 3x zoveel als in hun thuisland. Heb daar ook diverse expats (Pakistanen) gesproken en die waren lyrisch over het land en het bewind. Dus zeg het maar..... maar goed, dit is misschien een betere discussie voor in het Dubai topic van Rebel.
-
Rebel
Valt er even niks te zeuren over de recessie, dus gaan we maar zeuren dat arabieren lui zijn
Eerste kwartaal is nog niet voorbij en is nu al beter dan 2011.
2012 wordt een jofel jaar !
Eerste kwartaal is nog niet voorbij en is nu al beter dan 2011.
2012 wordt een jofel jaar !
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Eerste kwartaal 2012 in mijn bedrijf wordt zoals het nu lijkt ons beste kwartaal ooit. 
-
Rebel
The economy of Dubai is made up of the following key activities:
Property and construction (22.6%)
Trade (16%)
Entrepôt activities - shipping, warehousing and logistics (15%)
Tourism (11.6%)
Financial services (11%)
Oil and natural gas (6%)
Ik vind bovenstaand lijstje op zijn minst "impressive" voor een landje waar 30 jaar geleden alleen nog maar kamelen rondliepen.
Als we in dit land niet een daadkrachtige regering neerzetten dan lopen hier over 30 jaar misschien ook alleen nog maar koeien.
Trade (16%)
Tourism (11.6%)
Financial services (11%)
Oil and natural gas (6%)
Ik vind bovenstaand lijstje op zijn minst "impressive" voor een landje waar 30 jaar geleden alleen nog maar kamelen rondliepen.
Als we in dit land niet een daadkrachtige regering neerzetten dan lopen hier over 30 jaar misschien ook alleen nog maar koeien.
- GTRene
Rebel schreef:The economy of Dubai is made up of the following key activities:
Trade (16%)
Tourism (11.6%)
Financial services (11%)
Oil and natural gas (6%)
- Dennis Cavallino
Bouwen voor leegstand. Jolly!
- Dennis Cavallino
Ik zal weer even Zwarte Piet spelen in mijn lievelingsdraadje.
BMW en Mercedes, die afgelopen jaar hun beste jaar OOIT hadden, moeten op dit moment kortingen geven van 20-30% in China. Reken maar uit hun winst voor 2012.... die is er niet.
China's kredietcrisis nu is Dubai's kredietcrisis van 3 jaar terug x1000.
Dubai is gered door 20 miljard dollar van Abu Dhabi nadat er in Dubai een serieuze kredietcrisis was ontstaan. Daar hoor ik alle roze Dubai-brillen hiero niet over. Dat bedrag staat in geen verhouding tot het redingspakket van Griekenland! Als je het omrekent in grootte van 't land, inwoners etc.
Ok, dus als Dubai voor 20 miljard dollar is gered en je vermenigvuldigt dat keer 1000, dan heb je ongeveer het bedrag dat nodig is om China te redden. Misschien schat ik 't te laag in.
Veel Chinezen zullen worden geruïneerd door de op stapel staande crisis daar. China heeft geen vangnet zoals Dubai wel heeft gehad.
De Chinese crisis die nu is ontstaan zal heel de wereld beïnvloeden. China's centrale bank is nu druk bezig met allerlei trucjes om de Yuan enige waarde te geven.
Misschien komt 't goed, maar je moet gewoon weten dat de wereldwijde economie nog lang niet stabiel is. En dat is een feit.
BMW en Mercedes, die afgelopen jaar hun beste jaar OOIT hadden, moeten op dit moment kortingen geven van 20-30% in China. Reken maar uit hun winst voor 2012.... die is er niet.
China's kredietcrisis nu is Dubai's kredietcrisis van 3 jaar terug x1000.
Dubai is gered door 20 miljard dollar van Abu Dhabi nadat er in Dubai een serieuze kredietcrisis was ontstaan. Daar hoor ik alle roze Dubai-brillen hiero niet over. Dat bedrag staat in geen verhouding tot het redingspakket van Griekenland! Als je het omrekent in grootte van 't land, inwoners etc.
Ok, dus als Dubai voor 20 miljard dollar is gered en je vermenigvuldigt dat keer 1000, dan heb je ongeveer het bedrag dat nodig is om China te redden. Misschien schat ik 't te laag in.
Veel Chinezen zullen worden geruïneerd door de op stapel staande crisis daar. China heeft geen vangnet zoals Dubai wel heeft gehad.
De Chinese crisis die nu is ontstaan zal heel de wereld beïnvloeden. China's centrale bank is nu druk bezig met allerlei trucjes om de Yuan enige waarde te geven.
Misschien komt 't goed, maar je moet gewoon weten dat de wereldwijde economie nog lang niet stabiel is. En dat is een feit.
- dvh
Koffie dan maar ?? 
- Luco
Biertjeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
We gaan allemaal naar de klote
We gaan allemaal naar de klote
- Dennis Cavallino
Denk je lekker op een 'Nederlands' eiland te wonen, ontstaat er potdorie ook een kredietcrisis daar! http://www.nu.nl/economie/2770388/kredi ... roren.html
- Luco
Daar hebben ze gewoon de gulden
Mooi eiland Sint Maarten, maar wel erg klein.
Mooi eiland Sint Maarten, maar wel erg klein.
- Elise
Zo, jij durft!Dennis Cavallino schreef:Ik zal weer even Zwarte Piet spelen in mijn lievelingsdraadje.![]()
Pas maar op, voor je het weet heb je, net als ik, een PM van Rebel te pakken......
- Dennis Cavallino
Ow, is 't weer zo ver? Dat deed 'ie een paar jaar terug ook bij wat anderen en had 'ie even later een ban van 5 jaar aan z'n broek.
Zo maakt 'ie zijn naam keer op keer waar.
Verder is 't wel een aardige kerel, maar qua humor heeft 'ie weleens 'afwijkende' ideeën.
Zo maakt 'ie zijn naam keer op keer waar.
Verder is 't wel een aardige kerel, maar qua humor heeft 'ie weleens 'afwijkende' ideeën.
- Dennis Cavallino
Nu ben ik niet zo'n fan van de ECB, omdat ze heel deze crisis niet aan hebben zien komen, terwijl dat wel zichtbaar WAS als je het nieuws volgde... maar nu durft een oud- hoofdeconoom wel vrijuit te waarschuwen voor de gevolgen van de crisis zoals 'ie nu is. Vooral inflatie loert volgens hem. De eurocrisis is nog lang niet voorbij.
Oud-hoofdeconoom Jürgen Stark van de Europese Centrale Bank (ECB) is kritisch over de huidige koers van de bank.
Goedkoop geld
De grote hoeveelheden goedkoop geld die de centrale bank de laatste tijd aan banken ter beschikking heeft gesteld, dreigen de inflatie op te drijven, waarschuwt hij in een vrijdag gepubliceerd interview met de Duitse krant Handelsblatt.
Schuldencrisis
''De geschiedenis leert ons dat elke zeer sterke expansie van de balans van de centrale bank op de middellange termijn tot inflatie leidt", zegt Stark. De bestrijding van geldontwaarding is de kerntaak van de ECB, maar door de voortwoekerende schuldencrisis is die de afgelopen tijd steeds meer naar de achtergrond gedrongen. De ECB heeft de afgelopen maanden in twee etappes meer dan 1 biljoen euro aan goedkope, 3-jarige leningen verstrekt aan banken. Die operaties hebben geholpen de rust op de financiële markten te herstellen. Maar dat wil volgens Stark niet zeggen dat weer sprake is van een gezonde situatie.
Stapte uit protest op bij ECB
Stark stapte eind vorig jaar op bij de ECB omdat hij de ingrepen van de centrale bank ter bestrijding van de Europese schuldencrisis te ver vond gaan. Zo was de Duitse econoom fel tegen de steunaankopen door de ECB van staatsobligaties van probleemlanden. Hij vindt dat de bank zich daarmee begeven heeft op het terrein van de politiek en zo zijn onafhankelijkheid op het spel heeft gezet.
Pessimistischer dan Draghi
Tegenover Handelsblatt herhaalde Stark dat nog maar eens. ''Het vertrouwen dat de centrale bank in staat is de dingen te doen die onder zijn mandaat vallen, gaat verloren", zei hij. De eurocrisis is nog lang niet voorbij, voegde hij eraan toe. Hij toonde zich daarmee pessimistischer dan ECB-president Mario Draghi, die eerder deze week zei dat het ergste achter de rug is.
- Martijn_bmw
krijg toch steeds meer het idee dat de aankoop van mijn huis een paar jaar geleden niet zo'n slechte set was ondanks de dalende huizenprijs
met de verwachte inflatie die steeds meer overal de kop op steekt is mijn hypotheek over 30 jaar net zoveel waard als een brood over 30 jaar
met de verwachte inflatie die steeds meer overal de kop op steekt is mijn hypotheek over 30 jaar net zoveel waard als een brood over 30 jaar
-
Rebel
Elise schreef:Zo, jij durft!Dennis Cavallino schreef:Ik zal weer even Zwarte Piet spelen in mijn lievelingsdraadje.![]()
Pas maar op, voor je het weet heb je, net als ik, een PM van Rebel te pakken......
Haha, flabbes, Praat geen onzin of post anders ff de inhoud van dat "dreigmailtje" aub. Ik ben toch erg benieuwd wat dat zou moeten zijn? Je bent goed ingefluisterd door je lotus-holmaatje Michel.
@Cavallino, jij bent niet echt een betrouwbare bron voor dit soort berichtgeving. Hoeveel ambachten heb je inmiddels al gehad?
- Luco
- Elise
Wil je beweren dat je mij op di maart 06, 2012 om 18:35 geen PM hebt gestuurd meneer Rebel?Rebel schreef:Elise schreef:Zo, jij durft!
Haha, flabbes, Praat geen onzin of post anders ff de inhoud van dat "dreigmailtje" aub. Ik ben toch erg benieuwd wat dat zou moeten zijn? Je bent goed ingefluisterd door je lotus-holmaatje Michel.
Mocht je ontkennen dat jij mij een PM met als onderwerp "La discorde" hebt gestuurd, dan hoor ik het graag.
In dat geval geef ik mijn inlog gegevens aan Rico, mag die inloggen op mijn account en even lezen welke berichtjes ik in mijn mailbox heb staan en van wie en wanneer ik die ontvangen heb.
En als ik de posting van Dennis lees dan is het niet de eerste keer dat je iemand lastig valt via privé berichtjes......Hallo Elise,
Je hebt een nieuw bericht ontvangen van "Rebel" op het forum
"www.driving-fun.com" met het volgende onderwerp:
La discorde
Klik op de volgende link om je berichten te bekijken:
http://www.driving-fun.com/forum/ucp.ph ... w&p=138864
Je kunt deze waarschuwingen eventueel uitschakelen via de instellingen in
je profiel.
--
-
Rebel
Elise ik zou het op prijs stellen als je de inhoud van dit bericht even zou willen kopieren, zodat iedreen kan lezen wat je precies bedoeld? La discorde? Ik ben nu wel heel erg benieuwd wat ik jou geschreven heb??
Ik kan je een 5 tal topics opnoemen waar je bewust de confrontatie met mij opzoekt, Dubai-topic, Wereldrecessie, ipad, Mijn auto, etc..
Ik maak er verder geen punt van, omdat ik je verbaal makkelijk aan kan. Dus vooral blijven posten amigo. Maar stop met je gejank over het feit dat ik je prive lastig val met dreigmailtjes want dit is totaal verzonnen.
Wat is je probleem? Krijg je de swirls niet meer uit je prehistorisch Lotusje? Zulke auto's moet je ook in rijden ipv dagelijks te poetsen.
Next

Ik kan je een 5 tal topics opnoemen waar je bewust de confrontatie met mij opzoekt, Dubai-topic, Wereldrecessie, ipad, Mijn auto, etc..
Ik maak er verder geen punt van, omdat ik je verbaal makkelijk aan kan. Dus vooral blijven posten amigo. Maar stop met je gejank over het feit dat ik je prive lastig val met dreigmailtjes want dit is totaal verzonnen.
Wat is je probleem? Krijg je de swirls niet meer uit je prehistorisch Lotusje? Zulke auto's moet je ook in rijden ipv dagelijks te poetsen.
Next
- Elise
Ter info, ik neem even contact op met RVV.
-
Rebel
Elise dat doe je goed
Rico kan dan vervolgens met permissie deze bewuste PB openbaar maken. Ik ben net zo benieuwd als de rest hier op het forum. Volgens mij is je de appel-cider naar het hoofd gestegen.
Je weet toch dat ze het coma-zuipen misschien niet meer willen vergoeden in de gezondheidszorg?
Tot die tijd, maar verder praten over de recessie?
Binnenkort zit ik 2 weken in NYC en ben benieuwd hoe daar de vlag erbij hangt. Tot dusver gaat het in mijn branche meer dan prima.
Rico kan dan vervolgens met permissie deze bewuste PB openbaar maken. Ik ben net zo benieuwd als de rest hier op het forum. Volgens mij is je de appel-cider naar het hoofd gestegen.
Je weet toch dat ze het coma-zuipen misschien niet meer willen vergoeden in de gezondheidszorg?
Tot die tijd, maar verder praten over de recessie?
Binnenkort zit ik 2 weken in NYC en ben benieuwd hoe daar de vlag erbij hangt. Tot dusver gaat het in mijn branche meer dan prima.
- dvh
Pruimen, toch ? 
-
Rebel
Yep! Misschien maar eens een DF-groupsbuy organiseren voor een lekkere pruimentaart 
Maar even positief financieel nieuws nu, Europa bespaart zich deze nacht weer een berg geld. De verlichting hoeft een uur minder lang te branden door het terugzetten van de klok. Mooi meegenomen in deze tijd.
Maar even positief financieel nieuws nu, Europa bespaart zich deze nacht weer een berg geld. De verlichting hoeft een uur minder lang te branden door het terugzetten van de klok. Mooi meegenomen in deze tijd.
- HansD
Elise schreef:Ter info, ik neem even contact op met RVV.
Post die pm dan als de inhoud je blijkbaar zo geschokt heeft ipv naar pappa Rico te rennen.
- HansD
Oh ja ontopic, de economie is naar de klote en het wordt allemaal nog veeuuuullll erger.