E46 motor ombouw, advies gezocht

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
NSXRS

E46 motor ombouw, advies gezocht

Bericht door NSXRS » 22 mar 2012, 08:50

Werd gisteren gebeld door een kennis van mij met vraagje:
Bij hem in de garage is iemand bij een E46 een motor ombouw aan het uitvoeren van 2.2L naar 3.0L en ze lopen tegen probleem aan dat ze de aandrijving: versnbak / tussenas niet aansluitend krijgen.

Bij info bij BMW garages komen ze niet verder, die weten geen weg met niet standaard activiteiten.

Weet iemand hier een liefhebber/ BMW ombouwer/ knutselaar die daar mogelijk kennis van heeft, liefst omgeving Den Haag

GTRene

Re: E46 motor ombouw, advies gezocht

Bericht door GTRene » 22 mar 2012, 09:40

heb nu een paar sites gekeken en ze zeggen dat het zo past...2.5 en 3.0? en dat bv alleen de
Engine is the same, but then, we have:
-tailpipes different.
- brake different
- differential different
- gearbox different.
anders zijn, maar als ik jou verhaal zo lees zijn er meer dingen anders of hebben ze misschien het verkeerde type 3.0? don't know :D

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=427679

hier zeggen ze ook net zoiets

http://forums.beyond.ca/showthread/t-252442.html

dus veel wijzer wordt je er niet van, stuk of 5 verschillende gelezen en dara wordt niet gerept over die problemen waar jullie mee zitten, doch echte projecten nog niet gezien en dus blijft het theorie. :D

en ik weet het verders niet.

mark147

Bericht door mark147 » 22 mar 2012, 12:49

Volgens de post van Rene is de bak anders. Wordt uit jouw post niet duidelijk of die ook gewisseld wordt, dus als je de bak van de 2.2 gebruikt zou deze dus wel eens een andere lengte kunnen hebben. Bak van de 3.0 gaan gebruiken lijkt dan de oplossing.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2012, 21:46

Bekijk van beide typen e.e.a. op www.bmwfans.info en dan weet je welke delen niet uitwisselbaar zijn. Kans is dan dat het niet op elkaar past.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2012, 22:05

zegt helaas niet altijd wat, maar als je bedoelt bv de pakking om de motor met bak te koppelen oid, stel die is hetzelfde voor meer, dan heb je wel meer kans, die aansluiting past dan vaak wel.
soms moet je mensen hebben die veel weten of al wat gedaan hebben...

zo moest ik bv laatst een nieuwe condensor voor men airco hebben op de Hartge, dus kijken bij de M coupe waar ie het van deelt en der staat iets van, wordt niet meer gemaakt/geleverd :devil:

damn... :D

maar ik wist dat bv wat andere zaken weer overeen kwamen met de E36 M3 3.2
dus daar kijken en verrek zelfde grote en aansluitingen doch wel ander nummer...en in het eggie zaten er wat extra beugels op onderaan...
Doch die kon je eenvoudig verwijderen door wat klinknagels uit te boren e.d. en klaar, een nwe condensor passend op de m coupe :wave:

maar in jullie geval kun je dus kijken naar de tussenpakkingen omdat bv de versnellingsbakken andere nummers kunnen hebben door alleen al de gears zeg maar...maar als bv een pakking overeen komt dan zou het in theorie daar kunnen passen.

succes :mrgreen:

Plaats reactie