Hoe km stand naar waarheid te achterhalen na invoer
- dvh
Hoe km stand naar waarheid te achterhalen na invoer
Hoi
Is het mogelijk een km stand te checken na invoering vanuit het buitenland ?
Mijn vader heeft een E46 328 coupe op het oog met iets meer dan een ton op de teller.
Auto is van '99 en is waarschijnlijk vanuit Duitsland ingevoerd.
Kenteken:
44-zb-ns
Er zijn boekjes, maar bij argwaan over km stand, valt er nog wat te achterhalen ?
Is het mogelijk een km stand te checken na invoering vanuit het buitenland ?
Mijn vader heeft een E46 328 coupe op het oog met iets meer dan een ton op de teller.
Auto is van '99 en is waarschijnlijk vanuit Duitsland ingevoerd.
Kenteken:
44-zb-ns
Er zijn boekjes, maar bij argwaan over km stand, valt er nog wat te achterhalen ?
- Fabian
Re: Hoe km stand naar waarheid te achterhalen na invoer
Via chassisnummer bij NL-se BMW dealer de garantie-historie opvragen, daaruit kun je vaak al het verloop van de eerste paar levensjaren herleiden qua kmstand,
- daNpy
Als het goed is wordt de 'echte' km-stand nog elders opgeslagen, bijv in de knipperlicht-schakelaar. De dealer moet deze uit kunnen lezen.
- Martijn_bmw
in de lichtschakelaar / lichtmodule van de e46 wordt de km-stand ook opgeslagen en is uitleesbaar voor de dealer...
maar als een zorgvuldige tellerdraaier aan de gang is geweest heeft hij ook die stand aangepast
en idd de garantiehistorie maargoed voor een 99-er hou je dan nogsteeds een gat van een aantal jaar over waarin vanalles gebeurd kan zijn.
100% zekerheid heb je nooit
maar als een zorgvuldige tellerdraaier aan de gang is geweest heeft hij ook die stand aangepast

en idd de garantiehistorie maargoed voor een 99-er hou je dan nogsteeds een gat van een aantal jaar over waarin vanalles gebeurd kan zijn.
100% zekerheid heb je nooit

- duifjes.com
100% zekerheid idd nooit......zowel bij import als gewoon NL *(dealer) auto.....
Wat Fabian zegt....heb id ieder geval een een deel te pakken.....voor de rest...
heb zelfs netjes ingevulde boekjes gezien met dealerstempels etc.....die later
gewoon nep bleken te zijn en de stand een tonnetje anders was....
Dus gezond verstand en gevoel doen de rest
Wat Fabian zegt....heb id ieder geval een een deel te pakken.....voor de rest...
heb zelfs netjes ingevulde boekjes gezien met dealerstempels etc.....die later
gewoon nep bleken te zijn en de stand een tonnetje anders was....
Dus gezond verstand en gevoel doen de rest

- dvh
Zijn weer wat nuttige tips in ieder geval !
Boekjes + stempels geloof ik helaas ook niet meer.. Graag wat onderbouwing dmv uitlezen.
Thnx !
Boekjes + stempels geloof ik helaas ook niet meer.. Graag wat onderbouwing dmv uitlezen.
Thnx !
- Luc B
NL'se dealers doen niet graag buitenlandse gegevens doorspelen. Kreeg van mijn ingevoerde 5'er ook geen gegevens uit het buitenland.Fabian schreef:Via chassisnummer bij NL-se BMW dealer de garantie-historie opvragen, daaruit kun je vaak al het verloop van de eerste paar levensjaren herleiden qua kmstand,
-
Ha, die Dvh;
Onderhoudsboekjes zijn natuurlijk waardevol, maar kunnen ook worden vervalst. Met de tweejaarlijkse TÜV-rapporten, waarop ook de kilometerstand wordt genoteerd, heb je een stuk meer zekerheid van de juistheid van de stand. Een beetje serieuze verkoper levert die ook mee bij de papieren.
Onderhoudsboekjes zijn natuurlijk waardevol, maar kunnen ook worden vervalst. Met de tweejaarlijkse TÜV-rapporten, waarop ook de kilometerstand wordt genoteerd, heb je een stuk meer zekerheid van de juistheid van de stand. Een beetje serieuze verkoper levert die ook mee bij de papieren.
-
even een mailtje schrijven naar de dealers waar de auto zijn beurten heeft gehad [kan dus ook DLD zijn], km-stand vermelden/datum en chassisnr. komt het niet overeen weetje genoeg.....
- Martin van der Zwaard
Dealers zijn niet zo scheutig met geven van gegevens volgens mij.
Ik heb van mijn vorige BMW ook een keer bij de duitse dealer de historie opgevraagd maar die wilde ze niet geven vanwege privacy van de vorige eigenaar. En dat terwijl de beste man met naam en adresgegevens op de fahrzeugbrief staat.
Ik heb van mijn vorige BMW ook een keer bij de duitse dealer de historie opgevraagd maar die wilde ze niet geven vanwege privacy van de vorige eigenaar. En dat terwijl de beste man met naam en adresgegevens op de fahrzeugbrief staat.
-
bij argwaan gewoon niet kopen 
zijn genoeg andere e46's

zijn genoeg andere e46's
- dvh
Hij gaat zaterdag even kijken. Ben benieuwd.
Boekjes zijn compleet vanaf begin.. Uitlezen is niet 123 gedaan gezien de auto particulier aangeboden wordt.
Boekjes zijn compleet vanaf begin.. Uitlezen is niet 123 gedaan gezien de auto particulier aangeboden wordt.