Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door Tom » 20 mar 2012, 20:23

Flash was al veel langer op z'n retour. Hoogtijdagen zijn al jaren voorbij. Elke webdeveloper wist al dat Flash een gedane zaak was voor de meeste toepassingen. Nog voordat de iPad er was. De HTML5 specificaties lagen al langer op de plank en browserfabrikanten waren er al druk mee bezig. In een paar gevallen is Flash nog nuttig (HTML5 is ook niet de oplossing voor alles, het staat ook nog in de kinderschoenen).
Alleen is het altijd een kip-ei probleem met zoiets. Oudere browsers ondersteunen nieuwe technieken nog niet. Als de meerderheid nog op zo'n oude browser blijft zitten ga je niet je nieuwe site met moderne technieken maken, dan kan een groot deel het niet goed bekijken en daar wil de klant niet voor betalen. Tegelijkertijd ziet je doelgroep ook geen reden om te upgraden naar een nieuwe versie, want alles werkt gewoon.
Wat Apple gedaan heeft is de boel in een stroomversnelling brengen. De iPad ondersteunde geen Flash.. grote groepen mensen vonden het niet kunnen... toch verkocht de iPad erg hard. Een paar weken na de introductie van de iPad waren de eerste weken grote websites al aangepast en is Flash gedumpt voor Javascript of HTML5.
Natuurlijk kan het zijn dat de flash-player op Android buggy is...maar dan zou daar wat aan gedaan moeten worden, maar het is onzin om Flash instabiele troep te noemen.
Adobe heeft zelf (inmiddels) toegegeven dat ze niet meer geloven in Flash voor mobiel.

VLA

Bericht door VLA » 21 mar 2012, 09:31

Rivanov schreef:Ik stond donderdagnacht om 2:45 in de rij bij de Apple Store in Oberhausen.
Mijn collega gaat vanmiddag die kant op, dus hij kan er ook voor mij een meenemen, maar hoe zit dat met de garantie ? Kun je die gewoon in NL claimen of moet je dan terug naar DE ?

dvh

Bericht door dvh » 21 mar 2012, 09:51

Garantieservice van Apple is top.
Je gaat naar de website. Voert het serienummer in en de pakketdienst haalt het product op, en brengt het weer terug na reparatie.

Wereldwijde garantie.

VLA

Bericht door VLA » 21 mar 2012, 10:26

dvh schreef:Garantieservice van Apple is top.
Je gaat naar de website. Voert het serienummer in en de pakketdienst haalt het product op, en brengt het weer terug na reparatie.

Wereldwijde garantie.
Supers, dan laat ik hem er ook eentje voor mij meenemen. :)

Elise

Bericht door Elise » 21 mar 2012, 11:04

De discussie is niet hoe goed of slecht Flash is of de toekomst van Flash, het gaat er om dat een iPad Flash standaard niet ondersteund.

Vele websites die videodiensten aanbieden maken gebruik van Flash, en al die video's kun je met een standaard iPad niet bekijken.... Dus geen Dumpert, Vimeo, Bombay TV en Youtube alleen via app. ......lijkt mij toch een aardige beperking...

Dat Apple er mee wegkomt geeft wel aan hoe briljant als de marketing in elkaar zit......daarvoor kun je niets anders dan respect hebben.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 mar 2012, 11:11

Elise schreef:De discussie is niet hoe goed of slecht Flash is of de toekomst van Flash, het gaat er om dat een iPad Flash standaard niet ondersteund.

Vele websites die videodiensten aanbieden maken gebruik van Flash, en al die video's kun je met een standaard iPad niet bekijken.... Dus geen Dumpert, Vimeo, Bombay TV en Youtube alleen via app. ......lijkt mij toch een aardige beperking...

Dat Apple er mee wegkomt geeft wel aan hoe briljant als de marketing in elkaar zit......daarvoor kun je niets anders dan respect hebben.
Youtube is al een tijd geleden overgestap op HTML5. Embedded video's kun je gewoon bekijken. Hetzelfde geldt voor bijv. Vimeo.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2012, 11:14

indobesar schreef:
Elise schreef:De discussie is niet hoe goed of slecht Flash is of de toekomst van Flash, het gaat er om dat een iPad Flash standaard niet ondersteund.

Youtube is al een tijd geleden overgestap op HTML5. Embedded video's kun je gewoon bekijken. Hetzelfde geldt voor bijv. Vimeo.
Precies, ben nog geen Youtube of Vimeo video tegen gekomen die ik niet kon bekijken op de iPad of iPhone.

Dan blijft over Bombay TV en Dumpert. Bombay TV kijk ik op de PC al niet naar en Dumpert is inderdaad 1 van die 2 websites die ik niet kan bekijken. Gemis? Mwa..

Tom

Bericht door Tom » 21 mar 2012, 11:39

Die zaken hebben wel met elkaar te maken. Vind het een beetje een dooddoener om hun argumenten van de tafel te schuiven en zeggen dat het allemaal marketing is die mensen als zoete koek slikken. Er is geen enkel mobiel device waar Flash gewoon fatsoenlijk op werkt. Ook nu de iPad al twee jaar op de markt is. Onder OS X werkt Flash ook niet perfect. Adobe heeft er de grootste moeite mee om dat lekker te laten draaien, ze zijn daar al jaren mee bezig. Is het niet een falend beleid van Adobe in plaats van marketing van Apple? Ik vind het meer een weloverwogen keus, Flash ondersteunen en inleveren op kwaliteit of Flash dumpen en je richten op de toekomst.

Elise

Bericht door Elise » 21 mar 2012, 12:18

indobesar schreef:Youtube is al een tijd geleden overgestap op HTML5. Embedded video's kun je gewoon bekijken. Hetzelfde geldt voor bijv. Vimeo.
Is toch nog steeds experimenteel?
http://www.youtube.com/html5

Elise

Bericht door Elise » 21 mar 2012, 12:22

Tom schreef:Ik vind het meer een weloverwogen keus, Flash ondersteunen en inleveren op kwaliteit of Flash dumpen en je richten op de toekomst.
Ik vind het meer oude schoenen weggooien vóórdat je nieuwe hebt en absoluut niet weloverwogen.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2012, 12:24

Elise schreef:
Tom schreef:Ik vind het meer een weloverwogen keus, Flash ondersteunen en inleveren op kwaliteit of Flash dumpen en je richten op de toekomst.
Ik vind het meer oude schoenen weggooien vóórdat je nieuwe hebt en absoluut niet weloverwogen.
Volgens mij was een van de overwegingen dat Flash (vergeleken met bv HTML5) in recordtempo je accu leegslurpt.

steve smith

Bericht door steve smith » 21 mar 2012, 15:47

Snipe schreef:Volgens mij was een van de overwegingen dat Flash (vergeleken met bv HTML5) in recordtempo je accu leegslurpt.
Klopt.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 mar 2012, 19:55

Nog 2 nachten :wave:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 mar 2012, 09:03

http://tweakers.net/reviews/2520/1/de-n ... iding.html

Weinig vernieuwend dus. Alleen een beter scherm, de rest is gelijkwaardig of zelfs minder dan de iPad 2.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2012, 09:53

Handschoentjes aan dus voor Rebel en ook terug naar de sportschool :)

Rebel

Bericht door Rebel » 22 mar 2012, 17:38

Hoge resolutie, batterijduur, gebruiksgemak en compact. Dat is voor mij belangrijk. Dan mag hij gerust iets "trager" zijn. Ik gebruik hem dagelijks en kan niet zonder de database van 12000 foto,s en de nodige documenten. De hoge resolutie is juist datgene waar ik het meest behoefte aan had.
Spelletjes, muziek, films en andere onzin geloof ik allemaal wel en gebruik ik zelden tot nooit op de ipad.

Nog 1 nachtje slapen :wave:

Snipe

Bericht door Snipe » 22 mar 2012, 17:57

Rebel schreef:Nog 1 nachtje slapen :wave:
Je hoeft niet eens te slapen want her en der gaan winkels vannacht om twaalf uur open om iPads te verkopen.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 22 mar 2012, 19:35

Jongens, fuck die review van Tweakers. Hij is echt geen spat trager. Echt niet.

dvh

Bericht door dvh » 22 mar 2012, 20:58

Lol, dat zou mooi zijn.. ff de gfx setting omhoog zetten en dan in fps achteruit gaan.
Ik zou verwachten dat het 4x zo snel is.

Deze Ipad is net als de golf 6 na de 5. Gewoon een update. Geen volwaardige opvolger.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 mar 2012, 23:55

Ik lig hier voor de deur en tik dit berichtje op een oude Ipad 2. In mijn broekzak een Iphone standbij om het thuisfront op de hoogte te houden van de stand van zaken. Nog 10 minuten dan gaat de deur open en dan begint de sprint naar de balie. Ik heb een paar grote schoenen, maat 47, aangetrokken zodat ik de nodige "tegenstanders" kan pootje haken. Achter een kwartier ben ik een gelukkig man! Een van de eerste in Nederland die met zijn vingers op het retina-scherm mag tokkelen. Mijn hart slaat in m'n keel, dit is een van de mooiste momenten in mijn leven...

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 23 mar 2012, 01:39

Zijn al meer dan genoeg mensen in NL met zo een ding. Vorige week vrijdag begon de verkoop in DE en Fr.

VLA

Bericht door VLA » 23 mar 2012, 08:43

Heb hem inmiddels ook, en vind het zeker wel een leuke upgrade, scherm is echt super. Merk er niks van dat hij trager zou zijn overigens.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2012, 09:00

lol@Rebel

wjn

Bericht door wjn » 23 mar 2012, 09:01

dvh schreef:Garantieservice van Apple is top.

Wereldwijde garantie.
En € 79,= vragen voor het 2e jaar garantie wat consumenten in de EU sowieso hebben. Ik snap niet dat ze in de EU daarmee nog steeds wegkomen, want eigenlijk belazer je je klanten met de stelling dat je 1 jaar garantie geeft.

Neemt niet weg dat een iPad nog steeds de beste tablet is op dit moment. Ik heb de 2 overgeslagen en denk over de 3 na, maar inmiddels zijn er alternatieven die er niet waren toen ik de 1 kocht....

Alleen is de 3 met het display weer net één stap voor, en heb ik nooit zo'n geduld om te wachten (op Windows 8 tablets bijvoorbeeld, komen pas eind v/h jaar).

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mar 2012, 12:44

Weet ik veel dat je voor een creditcard tegenwoordig een pincode nodig hebt. Ik denk die halen ze wel weer door zo'n stempelmachine.

Ben maar weer afgetaaid.

:tooth:

Plaats reactie