Is een R8 wat ?
- David R.
Re: Is een R8 wat ?
Ik wil geen nieuwe dus dan zou een R8 wellicht wel een optie zijn. Aston en Maserati doen het niet echt voor mij. Ben benieuwd naar de nieuwe M3 (coupe) maar dat duurt nog 2 jaar. Wellicht over een ander boeg gooien en gewoon een luxe limosine nemen voor 2 jaar en dan kijken wat de M3 is.
- Niels
- Auto: Prius+
Dan gewoon een keer rijden in een R8. Prachtig apparaat imho.
- dvh
Ik vind de volgorde Porsche > R8 Een logische wissel zeg maar.
Valt een beetje in hetzelfde straatje.
Valt een beetje in hetzelfde straatje.
-
Jeroen K.
schijnt heel ruk te rijden, vooral door de bak die zo enorm slecht schakelt voor straat gebruik. in automaat stand hele rare schakel momenten hoorde ik van iemand die hem binnen 2 dagen weer verkocht hadTom van H. schreef:Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij
Ik vind de R8 persoonlijk uber gaaf en een stuk mooier om te zien dan een gallardo (ben helemaal geen lambo fan) maar persoonlijk zou ik voor die prijs een Ferrari 612 kopen...
- ErikMartijn
Ehm er bestaat ook gewoon een reguliere automaat voor de GranTurismo hoor, ze hebben dus niet allemaal de gerobotiseerde handbak.
Maar ik vind een R8 echt een hele gave auto hoor, stond laatst nog een stuk in de EVO waar ze er echt helemaal lyrisch over waren. En liever de V8 dan de V10.
Maar ik vind een R8 echt een hele gave auto hoor, stond laatst nog een stuk in de EVO waar ze er echt helemaal lyrisch over waren. En liever de V8 dan de V10.
-
Rebel
Links de Sportcoupe's rechts de BMW whatso-ever..
Laten we de dingen gescheiden houden aub. Geen enkele BMW mag/kan samen genoemd worden met een Masarati, R8, Jaguar, Ferrari. Overdrijven is ook een kunst
- Luc B
Als ik mag vragen, vanwaar deze keuze ?ErikMartijn schreef: En liever de V8 dan de V10.
Ken de v8 uit de RS4 , en vind deze in mijn ogen niet spannend genoeg voor een R8 . Zit niet genoeg achter.
V10 alleen als passagier gezeten , maar het belevingsgevoel in de motor leek wel veel groter. De V8 is wat droogjes.
- dvh
Dat komt nog welRebel schreef:
Links de Sportcoupe's rechts de BMW whatso-ever..
Laten we de dingen gescheiden houden aub. Geen enkele BMW mag/kan samen genoemd worden met een Masarati, R8, Jaguar, Ferrari. Overdrijven is ook een kunst
- Peric
Waarom niet bij dezelfde familie blijven?
Een dikke Panamera..
Een dikke Panamera..
-
Rebel
LOL@ BMW i8
een 1.5 liter grote driecilinder turbomotor
na 35 km is het accupakket leeg en schakelt hij over op de motor
etc".
Inderdaad dvh, dit is een echte sportwagen... De vuist van BMW die keihard gaat terugslaan in het topsegment
een 1.5 liter grote driecilinder turbomotor
na 35 km is het accupakket leeg en schakelt hij over op de motor
etc".
Inderdaad dvh, dit is een echte sportwagen... De vuist van BMW die keihard gaat terugslaan in het topsegment
Laatst gewijzigd door Rebel op 20 mar 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Het valt iig in dezelfde prijscategorie

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Als het wat mag kosten: nieuwe bentley conti?
Denk dat de R8 om te rijden een verassing zou kunnen zijn.
Absolute outsider om te rijden tot bijvoorbeeld een nieuwe R8 beschikbaar is: datsun GTR
.
Denk dat de R8 om te rijden een verassing zou kunnen zijn.
Absolute outsider om te rijden tot bijvoorbeeld een nieuwe R8 beschikbaar is: datsun GTR
- GTRene
der is ook nog een R8 GT
met meer vermogen en iets van 100 kg? lichter....die is wel leuk qua V10
maar anders zou ik de R8 V8 kiezen en daar een supercharger op schroeven

http://www.6speedonline.com/forums/audi ... ering.html
en hier een standaard R8 vs een SC R8
maar anders zou ik de R8 V8 kiezen en daar een supercharger op schroeven
geeft dat ding dan zo'n 550pkThe Audi R8 is a unique car with a lot of potential. VF Engineering saw this and set out to add power and performance to the supercar. The goal was to improve throttle response and mid-to-top end power with a roots style supercharger.
The Eaton TVS 1900 was chosen as the perfect fit to the V8 version. With the entire VF Engineering setup including the air to water intercooler, the TVS 1900 runs around 7.5psi boost and is capable of adding 128hp and 120 ft lbs of torque.
Drive ability, reliability and performance have been verified with over a year in development. VF Engineering also offers a 1 year unlimited mileage warranty. Check out more here.
http://www.6speedonline.com/forums/audi ... ering.html
en hier een standaard R8 vs een SC R8
-
Rupie
Vind ik geen slecht idee. Ik zou eens in Utrecht langsgaan David
GTRene schreef:R8 is wel leuk en in bepaalde kleuren erg fraai.
de V8 is naar huidige maatstaven niet zo heel snel, maar een Supercharger erop verhelpt dat wel![]()
een V10 is leuk denk ik?? doch persoonlijk meer een V8 man![]()
al lijkt dat schakelen me niks met zo'n frame waar je in moet rossen...(schakelbak)
heb je al aan de fraaie ubergeile en voor elke gelegenheide passende Wiesmann MF4 GT gedacht?![]()
de MF5 GT V10 is wat ruiger>>
de MF4 GT iets klassieker met de V8
-
OnlineMartijn_bmw
Ik zou eens met een R8 gaan rijden 
echt het rijdt GEWELDIG
en een zeer mooi model als je het mij vraagt!
een huis tuin en keuken audi heb ik niks mee maar zodra er een R in de typebenaming voorkomt dan is het echt een geweldig product waarbij de R8 het mooist is!
en een stuk exclusiever dan een porsche...
echt het rijdt GEWELDIG
een huis tuin en keuken audi heb ik niks mee maar zodra er een R in de typebenaming voorkomt dan is het echt een geweldig product waarbij de R8 het mooist is!
en een stuk exclusiever dan een porsche...
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik vergat trouwens de SLS AMG te noemen. Ik heb zelf bar weinig met mercedes maar die AMG-V8-jes krijg je kriebels van en het zou mij - als je uit een GT3 komt - een prima dagelijkse cruiser lijken.
-
OnlineKasteel
R8, auto heeft wel een 'dikke lul-factor', maar vind het eigenlijk verre van een mooie auto. Daarbuiten schijnt de V8 zijn vermogen vaak niet te halen en dat maakt het denk ik een behoorlijke stap terug vanaf de GT3.
GTR lijkt me ook niet zo in het lijstje voor David vallen, qua imago en qua inzet niet (imho).
Maserati Coupe, vind het geen mooie auto, maar met de semi-daily inzet van David lijkt me dat niet het beste plan.
Aston Martin, blijf het een schitterende auto vinden, verhalen erover gaan 2 kanten op, maar je gaf al aan dat het niet zo je ding was.
Persoonlijk zou ik gaan kijken bij zo'n 991 911, momenteel toch wel één van de toppers als je de ervaringen mag geloven, iets minder hardcore, maar toch behoorlijk niveau sportauto
.
Mocht het echt nog veel meer GT mogen, zou ik naar een 650i kijken (sorry Rebel), blijf het een schitterende auto vinden
.
Edit: zie net de SLS gepost worden, is dat geen optie?
GTR lijkt me ook niet zo in het lijstje voor David vallen, qua imago en qua inzet niet (imho).
Maserati Coupe, vind het geen mooie auto, maar met de semi-daily inzet van David lijkt me dat niet het beste plan.
Aston Martin, blijf het een schitterende auto vinden, verhalen erover gaan 2 kanten op, maar je gaf al aan dat het niet zo je ding was.
Persoonlijk zou ik gaan kijken bij zo'n 991 911, momenteel toch wel één van de toppers als je de ervaringen mag geloven, iets minder hardcore, maar toch behoorlijk niveau sportauto
Mocht het echt nog veel meer GT mogen, zou ik naar een 650i kijken (sorry Rebel), blijf het een schitterende auto vinden
Edit: zie net de SLS gepost worden, is dat geen optie?
- Robertdj
911 Turbo was leuk geweest, jammer dat je dan gelijk met een oud model zit.
- David R.
De E92 M3 is ook nog een optie tot de nieuwe M3 uitkomt. Redelijk sportief maar toch wat toegangjkelijker dan de GT3. Eentje van 2009 of 2010. Blijft voor mij een schitterende auto met een heerlijke motor. Alleen jammer dat je gelijk in een oud model zit.
-
steve smith
Als daily is zo'n R8 ding prima. Heb er best lol mee gehad, is een allemansvriend in sportautio jasje. En gezien het een afschrijvingswonder is kun je zo hier en daar best een V8 vinden voor heel (relatief) weinig centjes. Als "sport" auto haalt zo'n ding het niet, maar als daily-met-supercar-uitstraling is zo'n ding eigenlijk best goed. Die V10 kost een stuk meer, en vind ik eigenlijk een beetje minne motor, er zitten wat compromissen in zoals een verkeerde blokhoek en raar geslepen krukas ter compensatie. Loopt ook nooit netjes, altijd een fractie ondrond en een vibratie. BMW V10 loopt 100x netter. De V8 is een oude bekende en zijn de kinderziektes wel uit. Als daily zou mij dat de antrekkelijkere auto lijken, mede ook omdat er gewoon op elke straathoek een servicepunt zit.
Groeten van een niet-Audi liefhebber
- Tristan
Hoezo een oud model? Een nieuwe M3 is er toch nog niet. Ga niet een M3 vergelijken met een normale 3-serie. Hetzelfde voor de 997 gen 2 Turbo. Zodra er geen nieuwe Turbo is, is het nog geen oud model.David R. schreef:De E92 M3 is ook nog een optie tot de nieuwe M3 uitkomt. Redelijk sportief maar toch wat toegangjkelijker dan de GT3. Eentje van 2009 of 2010. Blijft voor mij een schitterende auto met een heerlijke motor. Alleen jammer dat je gelijk in een oud model zit.
- Luc B
Vond je de V8 niet tekort doen voor de R8 , is infeite dezelfde motor als uit de RS4. RS4 is een kanon van een auto , maar vond toch dat de V8 qua gevoel wat ''droog'' is. Zat naar mijn beleving lang niet zoveel gevoel in , en lijkt mij voor een R8 toch wat pk's te kort te komen . De V10 is net dat beetje feller.steve smith schreef:Als daily is zo'n R8 ding prima. Heb er best lol mee gehad, is een allemansvriend in sportautio jasje. En gezien het een afschrijvingswonder is kun je zo hier en daar best een V8 vinden voor heel (relatief) weinig centjes. Als "sport" auto haalt zo'n ding het niet, maar als daily-met-supercar-uitstraling is zo'n ding eigenlijk best goed. Die V10 kost een stuk meer, en vind ik eigenlijk een beetje minne motor, er zitten wat compromissen in zoals een verkeerde blokhoek en raar geslepen krukas ter compensatie. Loopt ook nooit netjes, altijd een fractie ondrond en een vibratie. BMW V10 loopt 100x netter. De V8 is een oude bekende en zijn de kinderziektes wel uit. Als daily zou mij dat de antrekkelijkere auto lijken, mede ook omdat er gewoon op elke straathoek een servicepunt zit.
Ik snap je redenering helemaal over de daily-met-supercar uitstraling. Maar het gaat hier voor circuit auto. Dan lijkt mij de v8 toch te kort te doen.
-
Marc R
RS4 is een topding IMHO maar hij mist een 100pk.....das WEL jammer.
Compressor... :strong:
Compressor... :strong:
- Downforce Hans
Nou, ben niet erg onder de indruk van die r8 met compressor in het filmpje..........
- duifjes.com
Ik heb nog nooit met een R8 gereden maar vind het een "net niet" auto in alle opzichten.....
Ik zou voor een Maser gaan 100% maar jij niet
Dan een SLS AMG....vind ik een bijzonder mooie auto!
Ik zou voor een Maser gaan 100% maar jij niet
Dan een SLS AMG....vind ik een bijzonder mooie auto!