Is een R8 wat ?
- David R.
Is een R8 wat ?
Ik heb misschien een koper voor de Gt3. Probleem (is natuurlijk niet echt een probleem) is wat dan ? Wil wel weer graag een gt/sportwagen maar iets comfortabeler dan de GT3 zou wel fijn zijn. Is een R8 wat en waar moet je dan op letten (v8 of v10, handbak of automaat). De 991 zou natuurlijk ook wat kunnen zijn maar wil iets anders dan Porsche. Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik dat graag.
- Tristan
Re: Is een R8 wat ?
Jaguar XKR-S
AM V8 vantage S
BMW M6
AM V8 vantage S
BMW M6
- Snipe
Een R8 lijkt me niks, om de eenvoudige reden dat er een nieuwe aan zit te komen.
Met een Aston Martin V8 Vantage heb ik nooit gereden, maar hij is wel heel mooi. Met een M6 heb ik uiteraard ook nooit gereden (niemand nog), maar als hij ongeveer hetzelfde rijdt als een M5 zou je kunnen zeggen dat een M6 het goed doet voor dagelijkse kilometers met wat comfort en af en toe een wild uitstapje.
Als een XKR-S ook in beeld komt zou ik maar tijd vrijmaken voor een heel uitgebreide proefrit, en je moet geen hekel aan tanken hebben.
Met een Aston Martin V8 Vantage heb ik nooit gereden, maar hij is wel heel mooi. Met een M6 heb ik uiteraard ook nooit gereden (niemand nog), maar als hij ongeveer hetzelfde rijdt als een M5 zou je kunnen zeggen dat een M6 het goed doet voor dagelijkse kilometers met wat comfort en af en toe een wild uitstapje.
Als een XKR-S ook in beeld komt zou ik maar tijd vrijmaken voor een heel uitgebreide proefrit, en je moet geen hekel aan tanken hebben.
- dvh
Heb er nooit mee gereden.
Maar op gebied van comfort lijkt het per defenitie al een zware verbetering.
Gt3 is een hardcore sportwagen, een R8 wil het zijn, maar is het niet.
Wel vind ik een R8 een prachtig product van Audi. Mooi interieur en mooie techniek.
En het is weer eens wat anders. Ze ziet ze iet vaak en tov een AM vind ik een R8 weer een stuk hipper en moderner overkomen.
Maar op gebied van comfort lijkt het per defenitie al een zware verbetering.
Gt3 is een hardcore sportwagen, een R8 wil het zijn, maar is het niet.
Wel vind ik een R8 een prachtig product van Audi. Mooi interieur en mooie techniek.
En het is weer eens wat anders. Ze ziet ze iet vaak en tov een AM vind ik een R8 weer een stuk hipper en moderner overkomen.
-
R8 V10...als het een R8 MOET zijn...
Mijn keus?? Gallardo...facelift...
- PeerH
Ik vind een R8 eigenlijk wel wat hebben. Laatst een stukje in een V8 versie mogen rijden met flippers. Viel me met name op hoe makkelijk hij rijdt. Maar qua emotie verlies een R8 imho het welvan een Vantage...
- Tom van H.
Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij 

- WJ
+1981374826384762934623Marc RS4 schreef:R8 V10...als het een R8 MOET zijn...
- GTRene
R8 is wel leuk en in bepaalde kleuren erg fraai.
de V8 is naar huidige maatstaven niet zo heel snel, maar een Supercharger erop verhelpt dat wel
een V10 is leuk denk ik?? doch persoonlijk meer een V8 man
al lijkt dat schakelen me niks met zo'n frame waar je in moet rossen...(schakelbak)
heb je al aan de fraaie ubergeile en voor elke gelegenheide passende Wiesmann MF4 GT gedacht?
de MF5 GT V10 is wat ruiger>>

de MF4 GT iets klassieker met de V8

de V8 is naar huidige maatstaven niet zo heel snel, maar een Supercharger erop verhelpt dat wel

een V10 is leuk denk ik?? doch persoonlijk meer een V8 man

al lijkt dat schakelen me niks met zo'n frame waar je in moet rossen...(schakelbak)
heb je al aan de fraaie ubergeile en voor elke gelegenheide passende Wiesmann MF4 GT gedacht?

de MF5 GT V10 is wat ruiger>>
de MF4 GT iets klassieker met de V8
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1 en een werelds geluid!Tom van H. schreef:Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij
- JoostSchouten
Eén van de mooiste GT's van dit moment!Wouter81 schreef:+1 en een werelds geluid!Tom van H. schreef:Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij
-
Sl63,65 is ook leuk.
Niet mooi, wel erg lekker.......... En kan open.
Niet mooi, wel erg lekker.......... En kan open.

- Geert.
Helemaal mee eens !!JoostSchouten schreef:Eén van de mooiste GT's van dit moment!Wouter81 schreef:+1 en een werelds geluid!Tom van H. schreef:Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij

- GTRene
die klinken idd ook superb en stoere lijn ook, mooi apparaatJoostSchouten schreef:Eén van de mooiste GT's van dit moment!Wouter81 schreef:+1 en een werelds geluid!Tom van H. schreef:Maserati Granturismo? Die is best comfy volgens mij

-
LOL@Maserati !
Mits je graag vaak bij de dealer koffie gaat drinken. Spreek eens met (ex)eigenaren van een Maserati... Ik ken je wel enkele verhalen vertellen.
Een BMW 6 serie boven een R8? Een Adidas trainingsjasje boven een Zuiver Scheerwollen Colbert kiezen omdat er een BMW-embleempje op gestikt is?
Mits je graag vaak bij de dealer koffie gaat drinken. Spreek eens met (ex)eigenaren van een Maserati... Ik ken je wel enkele verhalen vertellen.
Een BMW 6 serie boven een R8? Een Adidas trainingsjasje boven een Zuiver Scheerwollen Colbert kiezen omdat er een BMW-embleempje op gestikt is?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Welkom op DFRebel schreef:LOL@Maserati !

- Robin Hartog
Dat Colbertje zal dan zeker afzichtelijk er uit zien? Wat dat vind ik van de R8 namelijk.. Emotieloos lelijk hok vind ik het.Rebel schreef: Een BMW 6 serie boven een R8? Een Adidas trainingsjasje boven een Zuiver Scheerwollen Colbert kiezen omdat er een BMW-embleempje op gestikt is?
Doe me dan maar een 6er of nog liever een Gallardo of Maserati.

- Robin Hartog
Haha, Wouter met z'n BMW-DF-frustraties ook altijd.Wouter81 schreef:Welkom op DFRebel schreef:LOL@Maserati !
Een BMW 6 serie boven een R8? Een Adidas trainingsjasje boven een Zuiver Scheerwollen Colbert kiezen omdat er een BMW-embleempje op gestikt is?, hier zouden ze nog een 120i met M bumpers adviseren boven een R8.....

- MartijnGizmo
Als je serieus een R8 overweegt zou ik ook eens kijken naar een 120i met M bumpers!
- Fedmas
- Auto: G21 330e
Ik zou een Performance sedan/Coupe doen, in de zin van M6, E63,RS5(?) (Touring is mooier maarja), GranTurismo is mooi maar zoals Rebel al aangaf, tja.. Een Lambo is top, zeker doen. Maarja, altijd moeilijk dit soort dingen, luxe problemen it is.
@Martijn LOL
@Martijn LOL

- Sjoerd
Maserati is inderdaad erg goed te doen qua comfy/sporty setup. Ik ben gek op mijn GT3 maar zou hem never nooit dagelijks willen rijden. De huidige Maserati modellen zijn erg betrouwbaar. Mijn vader heeft een GranTurismo S automaat uit 2009.; die auto moest laatst voor het eerst niet regulier naar de garage vanwege een terugroepactie voor nieuwe achterlichten.
Voor dagelijk zou ik altijd voor een automaat gaan; die is erg fijn. Voor de purist het enige minpuntje dat die automaat overschakeld naar de volgende versnelling als je hem in manual de toerenbegrenzer in jast.
Voor dagelijk zou ik altijd voor een automaat gaan; die is erg fijn. Voor de purist het enige minpuntje dat die automaat overschakeld naar de volgende versnelling als je hem in manual de toerenbegrenzer in jast.
- Luco
MartijnGizmo schreef:Als je serieus een R8 overweegt zou ik ook eens kijken naar een 120i met M bumpers!
Nee joh, veel teveel vermogen, een 116 met m/kit
-
- Auto: M3P, 130i
David, je wisselt relatief snel van auto, dus probeer eens wat anders 
Maser GTS is werelds mooi. Ferrari Cali schijnt ook comfy te zijn.
Wat vind je van de Nissan GTR?

Maser GTS is werelds mooi. Ferrari Cali schijnt ook comfy te zijn.
Wat vind je van de Nissan GTR?
- Niels
- Auto: Prius+
Een GT3 lijkt me sowieso een beetje extreem voor dagelijks gebruik. Prachtig maar compromisloos. Een andere 911 lijkt me dan eigenlijk altijd een betere keuze.
Andere opties? Wat mij betreft een Aston Martin. Prachtig om te zien en een echt GT. De Jaguar als je minder wilt besteden, een Ferrari als je meer wilt besteden
Een Maserati als Italie je meer aanspreekt dan Engeland. Een Corvette als je van hamburgers houdt, keuze zat dus
Een R8 vind ik schitterend maar voor dagelijks gebruik zou ik meer richting GT gaan al is het alleen maar vanwege de zitpositie.
Andere opties? Wat mij betreft een Aston Martin. Prachtig om te zien en een echt GT. De Jaguar als je minder wilt besteden, een Ferrari als je meer wilt besteden

Een R8 vind ik schitterend maar voor dagelijks gebruik zou ik meer richting GT gaan al is het alleen maar vanwege de zitpositie.
- Tristan
Je bedoelt de 'net niet Lambo'. Probleem met de R8 is A) ze stoppen er een geknepen V10 van Lambo in omdat ze zelf geen V10 kunnen ontwikkelen. B) Led lampen....brrrrr. Zelfs de Hyundai's hebben nu van die kermislampjes C) Emotieloze auto.Rebel schreef:LOL@Maserati !
Dus nee, dan een AM, Jag or Maser. 100x meer klasse dan de R8. Maar dat is mijn 'bescheiden' mening.