Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joost H.

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door Joost H. » 18 mar 2012, 13:39

Grote + van de nieuwe iPad is het high res display. De reden voor mij om de ipad 2 binnen 2 maanden weer te verkopen was het low res display, ouwe troep :cool:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2012, 14:34

Joost H. schreef:Grote + van de nieuwe iPad is het high res display. De reden voor mij om de ipad 2 binnen 2 maanden weer te verkopen was het low res display, ouwe troep :cool:
Och, heb me nooit zo gestoord aan het display van de iPad 1. Is nog steeds een geweldig apparaat. Ik wil 'm daarom hier op DF ook voor een speciale prijs aanbieden om zo mijn overstap naar een nieuwe iPad makkelijk te kunnen rechtvaardigen.

350 euro! 16 Gig en alleen Wifi. Een beller is sneller.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 18 mar 2012, 16:32

Ik stond donderdagnacht om 2:45 in de rij bij de Apple Store in Oberhausen. Was erg gezellig! 5 uur staan wachten, maar het was het waard! Liep naar buiten met 32GB WiFi + 4G, 64GB WiFi + 4G en de nieuwe Apple TV. :)

Afbeelding

Retina Display is SUBLIEM!!

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2012, 17:01

Rivanov schreef:
Retina Display is SUBLIEM!!
Vind ik nou echt een geschikt rubriekje voor bij Peer en Toon :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 19 mar 2012, 10:25

Het meest opvallende van de hele Tweakers.net review vond ik dit stukje:
Om de een of andere reden verbood Apple om tijdens de hands-on de camera te gebruiken. Per iPad die geprobeerd kon worden, stonden twee Apple-medewerkers te kijken of je niet 'per ongeluk' de camera zou starten of een benchmark zou draaien - nog iets dat verboden bleek te zijn. Dat is dus ook niet gelukt.

Rebel

Bericht door Rebel » 19 mar 2012, 10:36

Gisteren even in de Applestore in Amsterdam geweest. Dan lijkt de Applestore op 5th avenue NYC maar op een dorpswinkel. Fraaie grote zaak in een schitterend pand. Met dank aan de "blinde" Apple-gebruikers die deze "veel te dure" artikelen blijven kopen. Goed bezig daar bij Apple :lol:

ErikS

Bericht door ErikS » 19 mar 2012, 12:11

Ik stond donderdagnacht om 2:45 in de rij bij de Apple Store in Oberhausen. Was erg gezellig! 5 uur staan wachten, maar het was het waard! Liep naar buiten met 32GB WiFi + 4G, 64GB WiFi + 4G en de nieuwe Apple TV.
Lol @ appel freaks....> :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 mar 2012, 13:07

Elise schreef:Het meest opvallende van de hele Tweakers.net review vond ik dit stukje:
Om de een of andere reden verbood Apple om tijdens de hands-on de camera te gebruiken. Per iPad die geprobeerd kon worden, stonden twee Apple-medewerkers te kijken of je niet 'per ongeluk' de camera zou starten of een benchmark zou draaien - nog iets dat verboden bleek te zijn. Dat is dus ook niet gelukt.
DIT geeft mij nog de meeste hekel aan Apple ;)

het communisme in rusland is er niks bij zei bepalen wat je doet en niet jij en dat is nou net niet wat ik wil....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2012, 13:14

Martijn_bmw schreef:
Elise schreef:Het meest opvallende van de hele Tweakers.net review vond ik dit stukje:

het communisme in rusland is er niks bij zei bepalen wat je doet en niet jij en dat is nou net niet wat ik wil....
+1

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 mar 2012, 13:17

Martijn_bmw schreef:

Dat is inderdaad jammer, maar het is onduidelijk wat de achterliggende reden is. Om even de overstap te maken naar auto's, ook daar worden tijdens presentaties bepaalde functionaliteiten 'verboden'. Dus geheel vreemd is het niet. De vraag is alleen waarom. Nu is het een eenzijdig verhaal...

Elise

Bericht door Elise » 19 mar 2012, 13:41

Tom

Bericht door Tom » 19 mar 2012, 15:08

Martijn_bmw schreef:

Grappig dat veel mensen daar een hoop heisa om maken als het om computers gaat en bij andere artikelen het minder een probleem is.
Kijk even naar auto's: er is meer dan alleen prijs-prestatie, namelijk afwerking en kleinere details die kloppen. Anders kochten we niet massaal Duitse auto's hier... net even wat meer oog voor detail, afwerking en materiaalgebruik. Waarom kunnen mensen voor een auto wel meer betalen voor afwerking maar is Apple overpriced? De een koopt een blikkenafwerking Daewoo / plastic fantastic Acer en de ander een premium Duiter / Apple. Maar net waar je waarde aan hecht.
En naar de radio in de auto... vroeger was het allemaal DIN-formaat en zelf te vervangen. Lekker vrijheid. Dat kan in de meeste gevallen nu niet meer. In plaats daarvan krijg je een systeem dat netjes aansluit op je dashboard (met dezelfde verlichting achter de knopjes en materialen als de rest van je auto) EN samenwerkt met andere onderdelen (knopjes op je stuur, zender op display voor je neus, eventueel navi over speakers etc.). Dat verdomde communisme in mijn BMW.. Rusland is er niks bij. Gelukkig werkt het allemaal prima en heb ik de behoefte niet eens om die shit aan te passen :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2012, 15:36

Ook weer een hoop waarheid Tom. Mijn collega is een Android fanboy, ook altijd mooi die op de kast te jagen. Heeft 'ie weer een andere Rom geflashed. Nou super hoor. Leuk dat je allemaal ROM's op je Android kunt gooien maar heb persoonlijk die behoefte totaal niet. Wil gewoon een apparaat wat out of the box snel, stabiel en gebruikersvriendelijk functioneert. Toevallig gister eens dat XDA developersforum doorgeneusd. Daar wordt ik niet goed van als ik dat zie. Wat voor obscure settings en dingen je moet doen om Ice Cream Sandwitch te installeren.... nee bedankt.

Dat moet je Apple nageven: het werkt wel mooi en gewoon goed. Wij verdienen een hoop geld met PCs/servers op het Wintel platform dus ik ben op dat vlak blij dat er regelmatig problemen zijn :) maar het zou anno 2012 niet meer zo moeten zijn. Het spul behoort gewoon goed te werken.

Dus in dat opzicht ga ik absoluut met je mee. Wat ik alleen weer minder vindt zijn die voorbeelden zoals hierboven, dat Apple verbiedt om benchmarks te draaien ed. Dan denk ik: als je zeker bent van je product, dan doe je daar niet zo kinderachtig over. Niet nodig.

Elise

Bericht door Elise » 19 mar 2012, 15:49

Wouter81 schreef:Wil gewoon een apparaat wat out of the box snel, stabiel en gebruikersvriendelijk functioneert.
Mag ik daar het volgende aan toevoegen?
met ondersteuning voor alle normaal voorkomende standaarden.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2012, 16:13

Elise schreef:
Wouter81 schreef:Wil gewoon een apparaat wat out of the box snel, stabiel en gebruikersvriendelijk functioneert.
Je doelt op Flash? Da's geen standaard en het is maar goed dat die troep steeds meer verdwijnt van het internet. En mijn Android tablet ondersteunt het wel maar het aantal keren dat deze er domweg op crasht is niet meer op 23 handen te tellen. Instabiele troep. Dus op dat vlak kan ik Apple geen ongelijk geven, door die meuk eruit te laten.

Tom

Bericht door Tom » 19 mar 2012, 16:54

Yep.
Flash is geen standaard. Dat is een product van een commercieel bedrijf en een (deels) gesloten formaat. Op gebied van internetstandaarden loopt Apple samen met Google voorop.

Op andere gebieden verschilt het.
OS X heeft prima ondersteuning voor standaarden. Daarin zijn zelfs opener dan Windows, want OS X leunt nogal op open source library's en heeft Unix als fundament. Wel gaan ze er naar toe dat de normale gebruiker software via de App Store moet installeren.
iOS is een gesloten systeem. Zonder jailbreak is het take it or leave it.
Bestandsformaten.. ondersteuning voor vrijwel alle bekende audio/video/documentsformaten is gewoon aanwezig. Geloof dat Apple wel wat specifieke formaten heeft, o.a. voor audio in iTunes maar dat is logisch vanwege de rechten. Wil je dat niet, dan speel je MP3's af. Microsoft heeft hetzelfde, WMA en WMV is ook geen standaard.
Dan hardware-standaarden.. grootste uitstap is Firewire geweest (is er nu helemaal uit), de rest ondersteunen ze. Bij Apple dumpen ze wel altijd als eerste media. Diskdrives gingen er bij Apple als eerste uit, de MB Air heeft al een paar jaar geen dvd drive meer en USB bij tablets droppen ze omdat alles wel connected is met internet. Kan wel begrijpen waarom mensen daar bezwaar tegen hebben hoor, je betaald meer voor minder.

WJ

Bericht door WJ » 19 mar 2012, 17:17

Dat OS alleen, leuk voor op een telefoon maar imo kan dat voor een tablet veel beter.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 mar 2012, 18:31

Ik lees hier teksten waar ik geen reet van snap :tooth:

grtjs Galaxy S2, Acer Laptop en Citroen BX...ben benieuwd wat ik daarmee kan Flashen, Rimmen en OSsen :df:

Rebel

Bericht door Rebel » 19 mar 2012, 18:37

Nog 4 nachtjes slapen! :wave: Yihaaa-aaa!

dvh

Bericht door dvh » 19 mar 2012, 19:25

Vraagje.

Als je een Ipad hebt met niet orginele software erop ,dus wel IOS maar met een beperking waardoor je bijv maar 1 app kan gebruiken, wilt resetten naar het orginele IOS systeem..

Hoe werkt dat ?

WJ

Bericht door WJ » 19 mar 2012, 19:35

Kan je niet via iTunes een "hard reset" doen?

Elise

Bericht door Elise » 20 mar 2012, 09:53

Wouter81 schreef:
Elise schreef:
Je doelt op Flash? Da's geen standaard en het is maar goed dat die troep steeds meer verdwijnt van het internet. En mijn Android tablet ondersteunt het wel maar het aantal keren dat deze er domweg op crasht is niet meer op 23 handen te tellen. Instabiele troep. Dus op dat vlak kan ik Apple geen ongelijk geven, door die meuk eruit te laten.
Flash is inderdaad geen standaard, maar datzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Silverlight of Java.
Natuurlijk kan het zijn dat de flash-player op Android buggy is...maar dan zou daar wat aan gedaan moeten worden, maar het is onzin om Flash instabiele troep te noemen. Flash bestaat ondertussen al weer een jaar of 15 en wordt op vele websites gebruikt.

Flash biedt de mogelijkheid voor entertainment en vermaak buiten iTunes om.......en ik denk dat Apple daar niet zoveel zin in had........

wjn

Bericht door wjn » 20 mar 2012, 19:14

Rebel schreef:En uiteraard gaat de ipad 3 sneller dan de oudere modellen.
En dat is dus niet zo, want de iPad3 heeft dezelfde processor als de iPad2. :lol:

Alleen de GPU is 2x zo snel geworden (quad ipv. dual-core), moet ook omdat de resolutie 4x zo hoog geworden is en grafisch het natuurlijk niet langzamer kan als het vorige model.

Super marketing truk van Apple

Rebel

Bericht door Rebel » 20 mar 2012, 19:15

Nog 3 nachtjes :wave:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 mar 2012, 20:00

Elise schreef: Flash is inderdaad geen standaard, maar datzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Silverlight of Java.
Natuurlijk kan het zijn dat de flash-player op Android buggy is...maar dan zou daar wat aan gedaan moeten worden, maar het is onzin om Flash instabiele troep te noemen. Flash bestaat ondertussen al weer een jaar of 15 en wordt op vele websites gebruikt.

Flash biedt de mogelijkheid voor entertainment en vermaak buiten iTunes om.......en ik denk dat Apple daar niet zoveel zin in had........
Daar heb je ook gelijk het probleem, het is verouderd en langzaam. Het aantal websites gemaakt in Flash (ActionScript) neemt echt drastisch af. Ik snap Apple heel goed dat ze niet in zee zijn gegaan met Flash. En eerlijk gezegd; ik heb het nu in 1,5 jaar iPhone serieus 2x gehad dat ik een website niet kon bezoeken omdat dat Flash websites waren. Dus wat voor problemen je hebt, tsja..

Plaats reactie