Lotus Exige én Elise
- GTRene
Re: Lotus Exige én Elise
de exige had ook in 2 bochten last van overstuur zonder dat het daar echt normaal was voor zo'n ding, lag daar rotzooi of wat vloeistof op de baan?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Top! Lekker karrentje die 340, neem alleen die bocht iets te ruim zie ik.. oepsEmiel schreef:Het zijn er teveel om allemaal hier te posten, moet ze ook verkleinen om te kunnen posten. Maar hier alvast 3 van Hans en 1 van mijn favoriete.
-
Rene : In filmpje staat uitleg dat er probleem is met remmen die achterwielen blokkeren of iets.
Hans : Super mooi karretje. En de lijnen, wat wil je met 100kg extra balast he
Ik ga je foto's even stuk voor stuk mailen.
Hans : Super mooi karretje. En de lijnen, wat wil je met 100kg extra balast he

Ik ga je foto's even stuk voor stuk mailen.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ook leuk!
-
Echt een super strakke foto, zo gruwelijk scherp... wauw.
- GTRene
Lotus Exige Cup260 Rally Special
kwam deze net tegen...dacht wow wat een geluidje en het terug en op schakelen

- Apolo2
Mooie foto's Emiel (en nogmaals bedankt!) of kan ik beter zeggen Tamara. Zeker die laatste foto hierboven is erg mooi.
Hieronder liep Hans een stuk harder en kon hij ook perfecte lijnen rijden, scheelt toch veel 20kg minder aan boord
Overigens ook een gave foto met die achtergrond!

Hieronder liep Hans een stuk harder en kon hij ook perfecte lijnen rijden, scheelt toch veel 20kg minder aan boord

Laatst gewijzigd door Apolo2 op 20 mar 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De laatste foto, die Hans posten, is van een Belgische fotograaf met een iets duurdere spiegel reflex. Zie je direct door de scherpheid, de kleuren, etc.
Maar Tamara is inderdaad de fotograve voor de rest. Was haar eerste fotoshoot met auto's.
Ze zal bijna alle Lot dagen die ik rijd mee gaan. Voor dit jaar is dat Paar keer Zolder, Spa nog, Zandvoort hopelijk en misschien Le mans op uitnodiging.
Maar Tamara is inderdaad de fotograve voor de rest. Was haar eerste fotoshoot met auto's.
Ze zal bijna alle Lot dagen die ik rijd mee gaan. Voor dit jaar is dat Paar keer Zolder, Spa nog, Zandvoort hopelijk en misschien Le mans op uitnodiging.
- Joost
Wanneer is de 2e LOT op Spa?
- Apolo2
9 en 10 oktober (da's dan de 3e
)
Overigens met een duidelijk lager Lotus gehalte omdat ze plekken hebben ingekocht bij Circuit Days

Overigens met een duidelijk lager Lotus gehalte omdat ze plekken hebben ingekocht bij Circuit Days
- Joost
Bedankt.
Dat duurt nog wel even, Tegen die tijd maar eens kijken of het de moeite waard is.
Dat duurt nog wel even, Tegen die tijd maar eens kijken of het de moeite waard is.
-
Worlds fastest Lotus ?
- GTRene
grappig, dus dat is die Frank
ik dacht zo'n redelijk jonge druktemaker met aardig wat verstand van auto's maar het blijkt dus die wat oudere man te zijn met dikke snor
grappig en weer aan het eind die Hennessey V8 Lotus lui uitdagen
ben benieuwd, maar hij wil ze over the Canyon jagen maar eigenlijk zijn ze dara beide veels te powerful voor en is de Ring meer een traject om beide tegen elkaar te zetten

ik dacht zo'n redelijk jonge druktemaker met aardig wat verstand van auto's maar het blijkt dus die wat oudere man te zijn met dikke snor

grappig en weer aan het eind die Hennessey V8 Lotus lui uitdagen

ben benieuwd, maar hij wil ze over the Canyon jagen maar eigenlijk zijn ze dara beide veels te powerful voor en is de Ring meer een traject om beide tegen elkaar te zetten

-
Veels te powerful? Nooit gedacht dat jij die term zou gebruiken RenéGTRene schreef:maar hij wil ze over the Canyon jagen maar eigenlijk zijn ze daar beide veels te powerful voor en is de Ring meer een traject om beide tegen elkaar te zetten

Het is wel een echt Amerikaans project
-
Rene er is nooit teveel power als er maar controle mogelijk is met stuur/gas/rem/wegligging etc.
Onwijs tof project, maar eerlijk , ik ben wel benieuwd hoelang dit het volhoud als je er een weekje stelvio mee gaat doen incl. snelweg en keertje wat rondjes Nordschleiffe.
Ding word stiekem vaak gerebuild...
En verder als 2e/3e versnelling komt ie ook niet vaak op de filmpjes die hij laat zien.

Onwijs tof project, maar eerlijk , ik ben wel benieuwd hoelang dit het volhoud als je er een weekje stelvio mee gaat doen incl. snelweg en keertje wat rondjes Nordschleiffe.
Ding word stiekem vaak gerebuild...
En verder als 2e/3e versnelling komt ie ook niet vaak op de filmpjes die hij laat zien.
- GTRene
Zo'n super Elise/Exige moet je niet meer meegeven dan 500<>550pk, de rest is wat euh denk meer nadeel dan voordeel all round, dan bedoel ik het spul krijgt te veel op z'n donder en je kan het bijna niet gebruiken, bovendien is het mooier af te stellen allemaal.
die Hennessey kan/mag wel iets meer maar das ook een V8 en langere wielbasis, zo'n ding kan mooi tussen de 750<>800pk, bij zoiets is 1000<>1200pk ook wat overdone en vragen om
de nwe Exige S zal ook wel mooie projecten voort brengen denk ik
langere wielbasis, breder op rubbers, dus in de basis al een leuk ding.
die Hennessey kan/mag wel iets meer maar das ook een V8 en langere wielbasis, zo'n ding kan mooi tussen de 750<>800pk, bij zoiets is 1000<>1200pk ook wat overdone en vragen om

de nwe Exige S zal ook wel mooie projecten voort brengen denk ik

langere wielbasis, breder op rubbers, dus in de basis al een leuk ding.
-
We gaan de badkamer verbouwen en tijdens het googlen naar "kunstof badkuipen" zag ik ook enkele Lotus-afbeeldingen voorbij komen..
Bij onderstaande foto's vraag ik me af, hoe veilig zo'n platte buikschuiver nu werkelijk is? Hebben deze auto's ook een Euro NCAP sterren-beoordeling?

Bij onderstaande foto's vraag ik me af, hoe veilig zo'n platte buikschuiver nu werkelijk is? Hebben deze auto's ook een Euro NCAP sterren-beoordeling?

-
Vraag ik me bij een Audi tegenwoordig ook altijd af:
http://www.motorauthority.com/news/1025 ... i-r8-crash
Groetjes van een mede vag rijder...
http://www.motorauthority.com/news/1025 ... i-r8-crash
Groetjes van een mede vag rijder...
-
Hoi Allen,
Klopt, de R8 heeft net als de Lotus Elise en Exige ook geen sterren-beoordeling.
Maar een simpele VAG -Audi A1 daarentegen weer wel 5 sterren.
Blijven gevaarlijke wagentjes die kunstof Lotussen. Gelukkig hebben ze veel grindbakken bij de meeste circuits, zodat de vangrails ver weg zijn. In het dagelijks verkeer zit ik toch liever in iets "meer" auto. Je leeft maar een keer
Klopt, de R8 heeft net als de Lotus Elise en Exige ook geen sterren-beoordeling.
Maar een simpele VAG -Audi A1 daarentegen weer wel 5 sterren.
Blijven gevaarlijke wagentjes die kunstof Lotussen. Gelukkig hebben ze veel grindbakken bij de meeste circuits, zodat de vangrails ver weg zijn. In het dagelijks verkeer zit ik toch liever in iets "meer" auto. Je leeft maar een keer

- GTRene
daarom moet je er ook van genieten
immers anders leef je niet en of wordt je geleefd, de angst regeerd

-
GTRene schreef:daarom moet je er ook van genieten![]()
Zei hij, die 8 hoog van een ladder kegelde

Rene jij hebt makkelijk praten met 6 meter stalen BMW-neus voor je snufferd.
Maar je hebt gelijk, ieder zijn ding en ik heb wel vreemdere "deadwishes" gezien..
-
Sterrenbeoordelingen zeggen me echt geen ruk. Geloof niet dat iemand veel kans maakt in z'n 5 sterren Audi A1 tegen bijvoorbeeld een mooie oude eik of een Porsche Cayenne.
Een Elise is nog knap veilig ten opzichte van een Seven, gok ik. Die Seven weer een klap veiliger dan wanneer ik op de racefiets zit. Ten eerste omdat je dan helemaal geen bescherming hebt, afgezien dat waardeloze helmpie en ten tweede omdat de meeste automobilisten helemaal geen rekening willen houden met een fietser. Weet niet hoe vaak ik al een bijna dood ervaring heb gehad omdat iemand dacht even snel voorlangs de weg op te kunnen draaien. En zo lang fiets ik dan nog niet eens.
Misschien zou ik thuis moeten blijven, maar goed, die vliegtuigen willen ook weleens uit de lucht vallen.
Een Elise is nog knap veilig ten opzichte van een Seven, gok ik. Die Seven weer een klap veiliger dan wanneer ik op de racefiets zit. Ten eerste omdat je dan helemaal geen bescherming hebt, afgezien dat waardeloze helmpie en ten tweede omdat de meeste automobilisten helemaal geen rekening willen houden met een fietser. Weet niet hoe vaak ik al een bijna dood ervaring heb gehad omdat iemand dacht even snel voorlangs de weg op te kunnen draaien. En zo lang fiets ik dan nog niet eens.
Misschien zou ik thuis moeten blijven, maar goed, die vliegtuigen willen ook weleens uit de lucht vallen.
- GTRene
edit: @Rebel story,
lol, ja dat was no way to go, ik dacht de stairway to heaven, maar daar dacht Isaac Newton heel anders over
maar ooit eens gezegd dat stel, ik rijd op de Duitse snelweg oid en ik raak met 200-plus van de weg en verongeluk om wat voor reden ook, dan ben ik in men harnas gestorven
liever zo dan van het dak vallende
Moet wel zeggen dat ik ook liever een tin-top rijd dan een open auto, alhoewel de Lotus Elise nog redelijk oke is, bij een zeg caterham oid daar gruwel ik van als je echt er voor gaat zitten op een circuit ofzo of de Ring bv...moet er niet aan denken met zoiets van de baan te gaan en te rollen oid.
Dus ja ik ben ook wel een stuk softer...of wijzer geworden, dat laatste klinkt beter

maar ooit eens gezegd dat stel, ik rijd op de Duitse snelweg oid en ik raak met 200-plus van de weg en verongeluk om wat voor reden ook, dan ben ik in men harnas gestorven

liever zo dan van het dak vallende

Moet wel zeggen dat ik ook liever een tin-top rijd dan een open auto, alhoewel de Lotus Elise nog redelijk oke is, bij een zeg caterham oid daar gruwel ik van als je echt er voor gaat zitten op een circuit ofzo of de Ring bv...moet er niet aan denken met zoiets van de baan te gaan en te rollen oid.
Dus ja ik ben ook wel een stuk softer...of wijzer geworden, dat laatste klinkt beter

-
Allen je vergeet de rolschaatsen en/of skeelers erbij te halen
Maar zoals ik hierboven al vermelde, ieder zijn ding. Naarmate we ouder worden en een kwalitatief goed leven leiden zou ik never nooit in zo'n badkuip rondrijden op de nederlandse wegen.
Circuit-rijden is iets anders, daar kiest men bewust voor een hoger risico..
@Rene, misschien is dat nog wel het beste. Een harnas dragen in een Lotus
Maar we laten het hierbij, ik surf weer verder naar sanitair voor mijn badkamer

Maar zoals ik hierboven al vermelde, ieder zijn ding. Naarmate we ouder worden en een kwalitatief goed leven leiden zou ik never nooit in zo'n badkuip rondrijden op de nederlandse wegen.
Circuit-rijden is iets anders, daar kiest men bewust voor een hoger risico..
@Rene, misschien is dat nog wel het beste. Een harnas dragen in een Lotus

Maar we laten het hierbij, ik surf weer verder naar sanitair voor mijn badkamer