Nieuwe Daily: E46 318i Touring

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nieuwe Daily: E46 318i Touring

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2011, 09:54

goed bezig :thumbup:

merk je die achterdempers veel? ik twijfel er ook over na 2 ton zal het beste er wel vanaf zijn :kikker:

al moet ik zeggen dat hij nog mooi strak door een bocht gaat en hobbels dempt.

Remmie

Bericht door Remmie » 07 sep 2011, 10:05

Ja merk erg veel van het vervangen van de dempers.
De auto deint niet meer na na het nemen van een hobbel. Voelt weer strak.
Achterkant ligt ook duidelijk stabieler wat ook weer meewerkt in het stuurgedrag.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2011, 10:07

oke misschien ook maar eens doen dan...

begin dit jaar al heb ik wel nieuwe veren achter, draagarmen voor 2x en draagarmrubbers achter gedaan en dat scheelde ook al mega :wave:

Remmie

Bericht door Remmie » 15 mar 2012, 14:31

Inmiddels staat de km teller op 176.000km dus al redelijk wat km's gemaakt sinds aankoop.
De winter is ie goed doorgekomen. Beetje vies geworden van de pekel troep
Afbeelding

Afgelopen weekend de winterbanden eronder vandaan getrokken en de zomerbandjes er weer onder geduwt. Rijd toch vele malen strakker. :df:

Gister een lekker ritje gehad. Van Rotterdam -> Terneuzen -> Nijmegen -> Oss -> Rotterdam en dan alsnog heerlijk fris uitstappen. Auto is voor mij een erg fijne reisauto.

Op de terugweg gister even pitstop gemaakt bij Bas Roos. Had een lampje branden van de remblokken, dit bleek een kapotte sensor te zijn rechtsachter dus dat was snel opgelost.

Het enige dat me stoorde aan deze auto was het koppelen in de 1e en 2e versnelling. Kon er maar geen feeling mee krijgen. Na het bericht van Martin gelezen te hebben over de CDV (Clutch Delay Valve) deze gister er dan ook tussenuit laten halen. Had ik dit maar eerder geweten, wat een verschil.
Nu voel je tenminste wanneer de koppeling aangrijpt ipv afwachten wanneer hij het doet.

Auto is ook weer gewassen, hij is nu weer toonbaar :blink:
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 mar 2012, 15:00

:D

Ik heb precies dezelfde alleen dan in het zwart en hij bevalt me nu ook al super :wave:

dat van die CDV moet ik dus ook even doen :kikker: alleen ff kijken waar ik dat kan laten doen... de meeste garages staan te kijken alsof je chinees praat als je hierom vraagt :?

heb zelf geen brug en ontluchtingsapparaat dus kan het helaas niet zelf doen...

ErikS

Bericht door ErikS » 15 mar 2012, 15:10

Heeft mijn auto ook een CDV?

D. Peters
Auto: Porsche Taycan CT4 & BMW i3s

Bericht door D. Peters » 15 mar 2012, 16:33

Ik zal het bij de volgende beurt ook eens vragen. Daarnaast vraag ik me ook af wat de staat is van mijn dempers, draagarmen, etc na 225k km.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 mar 2012, 17:24

Remmie schreef:Het enige dat me stoorde aan deze auto was het koppelen in de 1e en 2e versnelling. Kon er maar geen feeling mee krijgen. Na het bericht van Martin gelezen te hebben over de CDV (Clutch Delay Valve) deze gister er dan ook tussenuit laten halen. Had ik dit maar eerder geweten, wat een verschil.
Nu voel je tenminste wanneer de koppeling aangrijpt ipv afwachten wanneer hij het doet.
Goed hè!! Dat is echt de moeite waard en het werk is het niet.
Hooguit 15 minuten met onluchten erbij (waar je overigens geen aparaat voor nodig hebt).

Het rijdt zoveel meer met gevoel en je kan ook gewoon wat sneller schakelen. Moet je echt doen Martijn! Je krijgt er een veel fijnere auto voor terug.

Remmie

Bericht door Remmie » 17 mar 2012, 18:52

@Erik
E36 heeft dit onding niet voor zover ik weet.

Ja Martin dit rijd echt stukken beter, had ik dit maar eerder geweten :D

Nu is het nog meer :df:

Plaats reactie